LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
Právě mě pobavila kombinace fóra Hyu a reklamy Honda nahoře... podobná elegantní dlouhá kastle, motor 1.6 diesel, spotřeba 3,6 l na sto... cena 329 000. Hyu bude mít neklidné spaní a Honda taky možná na krku žaloby, že reálná spotřeba je klasicky o 2 l/100 vyšší, To sem tak úplně nepatří... ale pro nás, co řešíme úspory na palivu, to není zcela mimo mísu.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Reklama
Re: LPG
Napred by se ta Honda musela nekomu libit, aby se vubec prodala. To bude pomerne problem. Reklama se mi nezobrazuje, ale nedavno tu byl odkaz na novou prisernou Hondu, co vypada jak vesmirna lod.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
Hmm, ta Honda nás taky pěkně tahá za nos. 329 900,- je cena za 1,4 benzin v základu, akční cena pro model 2012. 1.6 I-DTEC je až v modelové řadě 2013 a cena začíná na 464 000,-. Spotřeba je samozřejmě mimo mísu, ale podle mě s tím půjde bez problémů jezdit za 4 - 4,5 litru. Honda motory umí.
Tolik tedy o LPG
Tolik tedy o LPG
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: LPG
Ja ti verím. Počítal som s pneu 185 ako máš ty, nie so 195 ako som napísal.Tudy píše:Já si to nevymýšlím, prostě to odečítám z budíků ( pneu mám užší 185/65/R15...)mnkk píše:Kalkulačka prevodových pomerov mi hovorí, že pri 4000ot. ideš 130,9km/h na pneu 195/65/R15.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG
Ahoj všem. Uvažují o LPG do i30, proto jsem dnes navštívil České Třebové. Montáž pro ně prý není problém. Montují pouze systém od výrobce ze Strakonic (autogas centrum strakonice) s přístřikem benzínu v rozmezí 10 až 20 % od určitých otáček( to mě ještě zjistí). Montáž je bez přímazu prý schválen Čr a je možné ho dokoupit cca 2500 kč. Celková cena bez přímazu je 31000.
Může te mě tedy poradit prosím.
Má cenu ten přímaz když je ochrana motorů prý dostatečná přívstřikem? Nikdy jsem plyn neměl proto další moje otázka zní- je to pořád tak výhodné. Počítat jistě umím ale články tohoto tématu se na tolik s kalkulací liší ,že při spotřebě 2l benzínu a 8 litry plynu je návratnost ta tam.
Děkuji za řadu:-D
Může te mě tedy poradit prosím.
Má cenu ten přímaz když je ochrana motorů prý dostatečná přívstřikem? Nikdy jsem plyn neměl proto další moje otázka zní- je to pořád tak výhodné. Počítat jistě umím ale články tohoto tématu se na tolik s kalkulací liší ,že při spotřebě 2l benzínu a 8 litry plynu je návratnost ta tam.
Děkuji za řadu:-D
Hyundai i30 1,6 93kw, 2011
Re: LPG
Na fotkách instalace BRC ve značkovém servisu. Přístřik nastaven permanentně od 1200 otáček 20%. Udělané je to velmi pěkně. Řekl bych o 100% líp než co jsem zatím kdy viděl a něž třeba mám ix20 od čadka z brna. Pár fotek:
- Přílohy
-
- DSC03204.JPG (128.39 KiB) Zobrazeno 1247 x
-
- DSC03203.JPG (148.64 KiB) Zobrazeno 1247 x
-
- DSC03202.JPG (157.21 KiB) Zobrazeno 1247 x
Naposledy upravil(a) airwaves dne 29 bře 2013, 15:22, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
No co se týče nákladů a výhodnosti hodně dobrá otázka. Doporučuji využít kalkulačku na stránkách AGC pana Patakyho. Tam se totiž nedá nastavit spotřeba benzínu. Takže je to velmi výhodné! Když jsem na to upozornil, odpověď byla - kalkulačka je informativní. Tak na to upozorni ještě důrazněji!!!!!! Aby byla aspoň informativní Další foto:
kalkulačka : http://www.lpg-autogascentrum.cz/kalkulacka-spotreby/
Zadané hodnoty
Cena přestavby: 32 000,- Kč
Spotřeba vozidla: 7,30 litrů/100km
Ročně ujeto: 30 000 km
Cena benzínu: 35,00 Kč
Cena plynu: 18,40 Kč
Úspora
Úspora za kilometr: 1,21 Kč
Úspora za rok: 36 354,- Kč
Návratnost za: 10,6 měsíců
Návratnost po: 26 407 km
Spočítejte si ekonomičnost montáže alternativního pohonu.
Takže super výhodné!
kalkulačka : http://www.lpg-autogascentrum.cz/kalkulacka-spotreby/
Zadané hodnoty
Cena přestavby: 32 000,- Kč
Spotřeba vozidla: 7,30 litrů/100km
Ročně ujeto: 30 000 km
Cena benzínu: 35,00 Kč
Cena plynu: 18,40 Kč
Úspora
Úspora za kilometr: 1,21 Kč
Úspora za rok: 36 354,- Kč
Návratnost za: 10,6 měsíců
Návratnost po: 26 407 km
Spočítejte si ekonomičnost montáže alternativního pohonu.
Takže super výhodné!
- Přílohy
-
- DSC03205.JPG (148.02 KiB) Zobrazeno 1245 x
-
- DSC03206.JPG (150.03 KiB) Zobrazeno 1245 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
O tom žádná, že idtec je za skoro 150 příplatek. Přímovstřik jsem nikdy nechtěl, tam musíš řešit i přísvtřík benzínu na chlazení vršku, když jezdíš na benzín strašná věc.Chasnik píše:Hmm, ta Honda nás taky pěkně tahá za nos. 329 900,- je cena za 1,4 benzin v základu, akční cena pro model 2012. 1.6 I-DTEC je až v modelové řadě 2013 a cena začíná na 464 000,-. Spotřeba je samozřejmě mimo mísu, ale podle mě s tím půjde bez problémů jezdit za 4 - 4,5 litru. Honda motory umí.
Tolik tedy o LPG
Starý motor s kubaturou i30 a výkonem i30 je solidní nabídka. Nemá ale řemen? Chtěl jsem auto s motorem s řetězem, ale ne od Škoda werke, kde se řetězy vytahují jako kšandy. Tak mám i30. Jak dlouho budu spokojen, fakt netuším, když už více než 1 člověk odsud z fóra musel měnit vačky.... to nemůže být plynem, je to daleko od ventilů a i kdyby zavíraly s příklepem, tak v ten okamžik jdou směrem od vačky, ne do ní... Tohle ještě bude velká zábava, hlavně jestli je pravda, že H dodává díly zadarmo a platíš "jen" práci. To tedy dobře vědí, že mají vršek motoru z hlíny... doufám, že to není problém všech motorů, ale jen určité série, jako byl slavný displej+nošodrát. Tomu bych se vůbec nedivil.
Bude ti to žrát, takže moc neušetříš, a pokud budeš mít smůlu, tak se zrovna na tvém autě budou učit nastavovat parametry... hlavně ale přímaz i přívstřik rapidně snižují návratnost. Já se přestavbě H vyhnul obloukem a pořád myslím, že jsem udělal dobře, třeba už proto, že když na letišti 200 km od domu náhodou potkáš člověka s H, který jezdí náhradním vozem, zeptáš se ho na důvod a dozvíš se, že to je proto, že mu zaměnili ŘJ 1.4 a 1.6... tak to je bordel firmy, tohle prostě nikdo nevyvrátí.Lux píše:Ahoj všem. Uvažují o LPG do i30, proto jsem dnes navštívil České Třebové. Montáž pro ně prý není problém. Montují pouze systém od výrobce ze Strakonic (autogas centrum strakonice) s přístřikem benzínu v rozmezí 10 až 20 % od určitých otáček( to mě ještě zjistí). Montáž je bez přímazu prý schválen Čr a je možné ho dokoupit cca 2500 kč. Celková cena bez přímazu je 31000.
Může te mě tedy poradit prosím.
Má cenu ten přímaz když je ochrana motorů prý dostatečná přívstřikem? Nikdy jsem plyn neměl proto další moje otázka zní- je to pořád tak výhodné. Počítat jistě umím ale články tohoto tématu se na tolik s kalkulací liší ,že při spotřebě 2l benzínu a 8 litry plynu je návratnost ta tam.
Děkuji za řadu:-D
To, jak instalace vypadá, kudy jdou kabely a zda se vstřikovače vejdou pod kryt - to jsou velmi časté "argumenty" dražších přestaveb, jenže NA TO auto nejezdí. Jezdí ti tak levně, jak je LPG nastavené, a tak dlouho, jak je LPG nastavené ---- to je jasné jako facka a podle toho musíš vybírat.
Dnes jsem jel na otočku Bruntál, s kámošem, ukázal mi u Suchého Vrchu v serpentinách místo, kde minulý týden dusil motor na trojku dupnutím brzdy do podlahy, protože mu turbo začalo házet do motoru olej... turbo si už vyměnil, je to šikovný člověk, a já jsem tak rád, že jsem se rozhodl pro benzin bez turba, kde se tohle nemůže stát...
Držte mi palce, äť v neděli při jízdě 200+200 km na otočku šlape auto, jak má, tak, jak vždy šlapalo doposud. Vymletou vačku bych fakt nechtěl zažít, ale pokud ji zažiju, každý mechoš potvrdi, že plynem to být nemůže... ten lítá v motoru sakra daleko pod vačkou
Argumentům odpůrců, že najedu 70 000 a šlus, se zatím směju, dokud mě život nepřesvědčí o opaku. I pokud by náhodou škarohlídi měli pravdu, tak díky ježdění kolem 2000 otáček mi motor stejně vyplivne až po dvojnásobném nájezdu než ten váš, někdy kolem 150 000 km
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Při vysokých otáčkách (160kmh po německé dálnici) jak jsem se dočetl v pédéefku od mmv o motorech na plyn Tedom se ventil nestíhá chladit. Tráví velmi málo času v chlazeném sedle a nepředá do něho všechno teplo. Klidně se pak mohl přidřít nahoře ve vodítku a oštípala se vačka. Já bych tuto situaci zase nevylučoval. Otázka je, zda raději pro takovéto použití nezvolit 2,0 tdi 100kw?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG
Airwaves . Díky za odpověd. Já jsem na tu kalkulačku už Koukal před tím ale ten přepočet se mě nějak nezdá. Vypadá to ze to počítá jen s plynem a nezapočítávajá to cca 20% benzínu. Potom ten výpočet vypadá o dost lépe
Hyundai i30 1,6 93kw, 2011
Re: LPG
Co tohle?
Klidně mě opravte. Brc systém s 20% přístřik.
Pořizovací cena 31000
Ročně km. 12000
Spotřebě nyní je 6.8
Spotřebě na plyn cca 8
Benzin 35kc
Plyn 18,4 Kč
12000x6,8/100=816 x 35= 28 560Kč. Roční platba za benzin před úpravou
12000x8/100= 960 x 18,4 = 17 664 + 20% benzinu= 6,8 x0.2 = 1,34 L/100km. Cca 5628 Kč
17664 +5628 =23292
Vysledek. 28560 - 23292= 5268 úspora
Omlouvám se za rychlost počty
Klidně mě opravte. Brc systém s 20% přístřik.
Pořizovací cena 31000
Ročně km. 12000
Spotřebě nyní je 6.8
Spotřebě na plyn cca 8
Benzin 35kc
Plyn 18,4 Kč
12000x6,8/100=816 x 35= 28 560Kč. Roční platba za benzin před úpravou
12000x8/100= 960 x 18,4 = 17 664 + 20% benzinu= 6,8 x0.2 = 1,34 L/100km. Cca 5628 Kč
17664 +5628 =23292
Vysledek. 28560 - 23292= 5268 úspora
Omlouvám se za rychlost počty
Hyundai i30 1,6 93kw, 2011
Re: LPG
Tak nějak nechápu furt dokola ty zbytečně složitý a ještě navíc špatný výpočty..
návratnost v km = investice v korunách / úspora na 1km
úspora na 1km = benzínovej kilometr - plynovej kilometr
plynovej kilometr vyjde u i30ky podle ceny LPG a benzinu na 1,4-1,9Kč (podle nastavení přívstřiku benzínu), benzínovej na 2,4-2,6Kč.
33tis(značková instalace s přímazem) / (1 až 0,5) = 33 až 66tis km návratnost.
Jinak třeba 23tis u místního plynaře / úspora na 1km. Tečka.
(Puntičkář si do investice napočítá spotřebák a servis LPG v řádu stokorun/jednotek tisíců o které se mu navýší ony kilometry návratnosti, nebo si to rozpočítá na najetý plynový kilometr mezi servisama/revizema..)
návratnost v km = investice v korunách / úspora na 1km
úspora na 1km = benzínovej kilometr - plynovej kilometr
plynovej kilometr vyjde u i30ky podle ceny LPG a benzinu na 1,4-1,9Kč (podle nastavení přívstřiku benzínu), benzínovej na 2,4-2,6Kč.
33tis(značková instalace s přímazem) / (1 až 0,5) = 33 až 66tis km návratnost.
Jinak třeba 23tis u místního plynaře / úspora na 1km. Tečka.
(Puntičkář si do investice napočítá spotřebák a servis LPG v řádu stokorun/jednotek tisíců o které se mu navýší ony kilometry návratnosti, nebo si to rozpočítá na najetý plynový kilometr mezi servisama/revizema..)
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: LPG
Ano, plyn jsem montoval až po 2 a něco letech, zatím najeto na LPG 10tkm (ročně cca15-16tkm).
Přimazávání domontováno dodatečně.
Před tím přívstřik konstantně 20% a i když místo benálu byl v nádrži tak 50:50 E85 s Ba95, tak to bylo prostě dalších 50halířů na 1km, které jsou čistě vyhozenými penězy. Přimazávání je max desetník (čti pětník) na kilometr.
Přestavba u Hyu jen kvůli záruce, kterou drží do celkových 5ti let auta.
U staršího auta je to o 10tis. levnější.
Dýzl pro mě není zajímavý, proti obyč. benzínu je návratnost cca 80tis km vzhledem k vyšší pořizovací ceně (řekněme +40tis / 0,5Kč úspory). LPG sice sníží komfort kvůli přebytečné rezervě v kufru nebo za sedadlem, ale to přežiju, a za dobu živostnosti auta ušetřím proti benálu min 100tis. Kč, proti naftě cca 50-60tis, na druhou stranu auto v zimně prostě jednoduše nastartuju, po 5ti kilometrech topím, na nápravě mi vpředu sedí o půl metráku méně, v létě nepřepeču turbem olej a zalepenej EGR mě nepošle do servisu..
1.4ka v i30cw je sice absolutní minimum, ale beru ho jako maximum muziky za nejmenší peníze ve srovnání s ostatními, ve své době tak o 15 a více % dražšími takto prostornými a výkonnými kombíky (logan MCV beru spíše jako dodávku než osobní auto )
Z druhé strany je slyšet argument, že dýzl má vyšší prodejní cenu ojetiny -ano, ale ne o celou částku rozdílu v poř. ceně. Vhledem k os. zkušenosti s dýzlama od Toyoty (Auris, Corola) bych dýzla s více než 90tkm nechtěl ani za cenu benzínu mínus 20%.
Jo, a až budu vydělávat 100klacků měsíčně, asi tyto "problémy" řešit nebudu, auto si vyberu podle velikosti a motor podle kW/kg případně kg/kW
Přimazávání domontováno dodatečně.
Před tím přívstřik konstantně 20% a i když místo benálu byl v nádrži tak 50:50 E85 s Ba95, tak to bylo prostě dalších 50halířů na 1km, které jsou čistě vyhozenými penězy. Přimazávání je max desetník (čti pětník) na kilometr.
Přestavba u Hyu jen kvůli záruce, kterou drží do celkových 5ti let auta.
U staršího auta je to o 10tis. levnější.
Dýzl pro mě není zajímavý, proti obyč. benzínu je návratnost cca 80tis km vzhledem k vyšší pořizovací ceně (řekněme +40tis / 0,5Kč úspory). LPG sice sníží komfort kvůli přebytečné rezervě v kufru nebo za sedadlem, ale to přežiju, a za dobu živostnosti auta ušetřím proti benálu min 100tis. Kč, proti naftě cca 50-60tis, na druhou stranu auto v zimně prostě jednoduše nastartuju, po 5ti kilometrech topím, na nápravě mi vpředu sedí o půl metráku méně, v létě nepřepeču turbem olej a zalepenej EGR mě nepošle do servisu..
1.4ka v i30cw je sice absolutní minimum, ale beru ho jako maximum muziky za nejmenší peníze ve srovnání s ostatními, ve své době tak o 15 a více % dražšími takto prostornými a výkonnými kombíky (logan MCV beru spíše jako dodávku než osobní auto )
Z druhé strany je slyšet argument, že dýzl má vyšší prodejní cenu ojetiny -ano, ale ne o celou částku rozdílu v poř. ceně. Vhledem k os. zkušenosti s dýzlama od Toyoty (Auris, Corola) bych dýzla s více než 90tkm nechtěl ani za cenu benzínu mínus 20%.
Jo, a až budu vydělávat 100klacků měsíčně, asi tyto "problémy" řešit nebudu, auto si vyberu podle velikosti a motor podle kW/kg případně kg/kW
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)