Spotřeba i30 2012
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba i30 2012
Prihodim neco z naftoveho soudku, at tu neni jen GDI
Cesta Brno - Praha - Brno ( 100km po mestech, zbytek D1-kros ), ve dvou lidech ( 120+60kg ) , po meste dle predpisu, lec kroutak si uzivam, dalnice 150 +/- par km ( at je to za prvni sarzi, kdyztak ). Po ceste tam i zpatky protivitr a celkem slusna naloz vody. Vysledna hodnota me prekvapila - 6,19L / 100km. Je to muj prvni naftak a asi taky posledni ( hold otacky a zvuk benzinaku mi sakra chybi ), ale v tomhle je to opravdu plus.
Jinak celkova prumerka po 23000km je 6,14L ( mam pocit ze Deegr ma 6,12L s GDI-ckem, takze se skoro stydim
Cesta Brno - Praha - Brno ( 100km po mestech, zbytek D1-kros ), ve dvou lidech ( 120+60kg ) , po meste dle predpisu, lec kroutak si uzivam, dalnice 150 +/- par km ( at je to za prvni sarzi, kdyztak ). Po ceste tam i zpatky protivitr a celkem slusna naloz vody. Vysledna hodnota me prekvapila - 6,19L / 100km. Je to muj prvni naftak a asi taky posledni ( hold otacky a zvuk benzinaku mi sakra chybi ), ale v tomhle je to opravdu plus.
Jinak celkova prumerka po 23000km je 6,14L ( mam pocit ze Deegr ma 6,12L s GDI-ckem, takze se skoro stydim
Hyundai i30CW 1.6GDi, 99kW, 2016 "Kraken"
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
MG ZS 180 2,5 V6, 130kW, 2003 "Cipajz"
Čo bolo to bolo:
Hyundai i30 II 2012 1.6 CRDi
Hyundai Elantra 1.6 GL
Rover 25 2.0 iDT
Hyundai Lantra 1.5
Škoda 105S
- Reklama
Re: Spotřeba i30 2012
To ja bych se mel stydet. Je videt,ze autu moc neslapu a neuzivam si. Ale ani nenam moc duvod, vetsinou nikam nechvatam a po hlavni taky moc nejezdim.
Jenze porad srovnavate preplnovany motor vs atmosfera. I turbo benzin s obdobnym vykonem na trojku bude adekvatne zrychlovat, mozna i stejne,jako slabsi diesel,ale v dieselu uz vykon zacne opadat a v turbo benzinu bude teprve gradovat, tak i teprve od te chvile bude rychlejsi benzin.
A ta fiesta? Zase jen fyzika. Mas mensi i slabsi motor, ale zaroven ten motor si musi poradit s nizsi hmotnosti. Ten motor muze mit pri 60 km/h klidne i 40-45 kW, neni to tedy takovej rozdil proti GDI. Ten motor ma vrchol dejme tomu v 5500 a k tomu kratsi kvalty,takze pri tech 60 km/h budes mit i vyssi otacky,nez u GDI. Proto ten rozdil neni ve vysledku tak markantni.
Jeste jinak jinak. U GDI ti v tech 60 km/h bude chybet do maximalni vykonu stale pres 3000 rpn, kdez to u te fiesty k maximalnimu vykonu ti bude chybet treba jen necele 2000 rpm. Teprve s roustouci rychlosti bude rozdil oproti slabsim autum znat. Pokud se bojis dat v 60 dvojku,tak se nediv,ze ti to nejede tak, jak jsi si predstavoval, protoze ani zdaleka jsi se nepriblizil maximalnimu vykonu a i kdyz je to rodinny vuz,tak si predstav, ze teb motor se ani pri 7000 rpm nerozpadne. Nebo nevis, proc automobilky montuji do rodinnych aut mototy, co toci 7000 rpm? Asi aby se s tim mohli chlubit na papire,ne? Kdyz se bojis benzin tocit,tak si kup radsi diesel, ten bude tvemu stylu jezdeni vyhovovat vice. my petroheadi zustaneme verni benzinu
Jenze porad srovnavate preplnovany motor vs atmosfera. I turbo benzin s obdobnym vykonem na trojku bude adekvatne zrychlovat, mozna i stejne,jako slabsi diesel,ale v dieselu uz vykon zacne opadat a v turbo benzinu bude teprve gradovat, tak i teprve od te chvile bude rychlejsi benzin.
A ta fiesta? Zase jen fyzika. Mas mensi i slabsi motor, ale zaroven ten motor si musi poradit s nizsi hmotnosti. Ten motor muze mit pri 60 km/h klidne i 40-45 kW, neni to tedy takovej rozdil proti GDI. Ten motor ma vrchol dejme tomu v 5500 a k tomu kratsi kvalty,takze pri tech 60 km/h budes mit i vyssi otacky,nez u GDI. Proto ten rozdil neni ve vysledku tak markantni.
Jeste jinak jinak. U GDI ti v tech 60 km/h bude chybet do maximalni vykonu stale pres 3000 rpn, kdez to u te fiesty k maximalnimu vykonu ti bude chybet treba jen necele 2000 rpm. Teprve s roustouci rychlosti bude rozdil oproti slabsim autum znat. Pokud se bojis dat v 60 dvojku,tak se nediv,ze ti to nejede tak, jak jsi si predstavoval, protoze ani zdaleka jsi se nepriblizil maximalnimu vykonu a i kdyz je to rodinny vuz,tak si predstav, ze teb motor se ani pri 7000 rpm nerozpadne. Nebo nevis, proc automobilky montuji do rodinnych aut mototy, co toci 7000 rpm? Asi aby se s tim mohli chlubit na papire,ne? Kdyz se bojis benzin tocit,tak si kup radsi diesel, ten bude tvemu stylu jezdeni vyhovovat vice. my petroheadi zustaneme verni benzinu
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Spotřeba i30 2012
proč tu pořád porovnáváte to, jak auto jedo "vodspodu" ? Srovnáváte tu turbodiesely s atmosférou... to jsou přece úplně jiný motory?! V tom souhlasím s Deegrem - GDI je prostě od toho, aby se točilo od 4tis a dál - pak se dá říci, že už jede jako anfta v nízkých otáčkách. Ale rozdíl dělá to turbo. Kupte si turbo benzín a bude vám to taky tahat odspodu.
S běžnou atmosférou holt musíte řadit, pořád řadit, podřazovat.. ne sednout a na 5ku jet 50 i 90... na to si kupte motor s turbem. Výhodou pro vás pak bude i nižší spotřeba, než na atmosféře.
Hlavně už tu nesrovnávejte naftu s GDI. Sám jsem přesedlal z "výkonných" naftových motorů do GDI a GDI je proti nim lenoch (když chci jezdit s trochu přijatelnou spotřebou). Ale jakmile to vytočím, je relativně možný držet se dvoulitrových nafťáků (ale jen těch 103KW, 125ka už vám dá pokouřit )
S běžnou atmosférou holt musíte řadit, pořád řadit, podřazovat.. ne sednout a na 5ku jet 50 i 90... na to si kupte motor s turbem. Výhodou pro vás pak bude i nižší spotřeba, než na atmosféře.
Hlavně už tu nesrovnávejte naftu s GDI. Sám jsem přesedlal z "výkonných" naftových motorů do GDI a GDI je proti nim lenoch (když chci jezdit s trochu přijatelnou spotřebou). Ale jakmile to vytočím, je relativně možný držet se dvoulitrových nafťáků (ale jen těch 103KW, 125ka už vám dá pokouřit )
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: Spotřeba i30 2012
Tak, dnes som tankoval. 460km dialnica (140km/h) 3ja ludia v priemere 95kg/os, nejaká batožina. 80km okresky, iba vodič (do 80km/h).
Spotreba 8l, PP som nenuloval, tak píšem iba výpočet.
auto: i30cw 2013 1,6i, cca 11 000km
Spotreba 8l, PP som nenuloval, tak píšem iba výpočet.
auto: i30cw 2013 1,6i, cca 11 000km
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
-
- *
- Příspěvky: 85
- Registrován: 12 dub 2013, 22:44
Re: Spotřeba i30 2012
Nevím, zda se to tady už nepsalo, ale zjistil jsem, že když zapnu tempomat, spotřeba automaticky vzroste o cca 2 litry. A zdá se, že fixně, tzn. bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo z kopce. Asi budu jezdit bez něj
Re: Spotřeba i30 2012
Naozaj o 2litre? Určite by som v niečom hladal problém !
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Spotřeba i30 2012
Je pravdou ze pikud zapnu tempomat tak mi ukazatel okamzite spotreby beha sem a tam a kdyz to drzim jen nohou tak se ukazatel ani nehne.
- Mirus30
- *****
- Příspěvky: 1801
- Registrován: 04 úno 2013, 19:53
- Bydliště: Litoměřice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30 2012
Ja kdyz zapnu tempomat tak aktualni spotreba ukazuje normalne to co ma, tzn pokud auto zacne zrychlovat, tak se hne treba na 10l, pak zase spadne na 7-8, nebo na 5 kdyz jedu z kopce nebo rozjetej po rovine, proste tak jak ma....
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Re: Spotřeba i30 2012
Myslím, že štandardne to robí naopak Nohou predsa len neudržíš plynový pedál konštantne tak, ako to robí tempomat.bony píše:Je pravdou ze pikud zapnu tempomat tak mi ukazatel okamzite spotreby beha sem a tam a kdyz to drzim jen nohou tak se ukazatel ani nehne.
2018 - Hyundai Tucson 1,6GDI Style Fiery Red
2016 - Hyundai i20 1.2 MPI Comfort + LED svetla biela
2013 - Hyundai i30 kombi 1,6GDI Style + navi + panorama + béžový interiér Hazel Brown
2016 - Hyundai i20 1.2 MPI Comfort + LED svetla biela
2013 - Hyundai i30 kombi 1,6GDI Style + navi + panorama + béžový interiér Hazel Brown
Re: Spotřeba i30 2012
To mas fakt nekde chybicku, anebo mas nejaky "mechanicky" tempomat, ktery potrebuje extra 10kW ke svemu provozukentanjack píše: Nevím, zda se to tady už nepsalo, ale zjistil jsem, že když zapnu tempomat, spotřeba automaticky vzroste o cca 2 litry. A zdá se, že fixně, tzn. bez ohledu na to, jestli jedu do kopce nebo z kopce. Asi budu jezdit bez něj
Ne-e, tady tempomat nedrzi konstantni plyn, ale rychlost, takze do kopce prida, z kopce plyn ubere (tim se i meni aktualni spotreba)miloš1 píše:Myslím, že štandardne to robí naopak Nohou predsa len neudržíš plynový pedál konštantne tak, ako to robí tempomat.
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Re: Spotřeba i30 2012
Použití tempomatu vždy zvedne spotřebu, ale mělo by to být prakticky vzhledem k výhodám zanedbatelné.
Re: Spotřeba i30 2012
Presne tak. na naších cestách skáče spotreba na tempomat hore-dole. Keby sme mali rovinu, tak by spotreba teoreticky nemala kolísať. Keďže je tempomat stroj, tak nevie, že po krátkej nerovnosti bude klesanie- nemusí pridať, ale pridá.
K spotrebe: Schválne som nenuloval PP a po týždni a 2166km mi vyšla spotreba 6,68l/100km, PP ukazoval 6,1. To je na 1,6i cw podla mňa velmi slušná hodnota. Je v tom všetko: dialnica, kolóny, mesto, mimomesto... Proste mix.
K spotrebe: Schválne som nenuloval PP a po týždni a 2166km mi vyšla spotreba 6,68l/100km, PP ukazoval 6,1. To je na 1,6i cw podla mňa velmi slušná hodnota. Je v tom všetko: dialnica, kolóny, mesto, mimomesto... Proste mix.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30 2012
To kokso ,slušné.Za týždeň 2166km.Pokial by si tak vydržal celý rok ,tak spravíš 100.000km ako nič.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Spotřeba i30 2012
Ono taky tempomat nikdy neudělá co šetří spotřebu-tj. např. s klesání nabrat rychlost a pak ji s minimem plynu nechat klesat na požadovanou rychlost-což je samozřejmě nejúspornější styl jízdy.mnkk píše:Presne tak. na naších cestách skáče spotreba na tempomat hore-dole. Keby sme mali rovinu, tak by spotreba teoreticky nemala kolísať. Keďže je tempomat stroj, tak nevie, že po krátkej nerovnosti bude klesanie- nemusí pridať, ale pridá.
>
Re: Spotřeba i30 2012
+/- 50 000km ročne najazdím. Takto nejazdím pravidelne. Niekedy dám 2 000km za týždeň, inokedy 6 000km za mesiac, potom zas 3 000km za mesiac. Momentálne som jazdil dosť vela. Teraz si trochu oddýchnem.idam.i píše:To kokso ,slušné.Za týždeň 2166km.Pokial by si tak vydržal celý rok ,tak spravíš 100.000km ako nič.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM