Spotřeba i30 2012
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Spotřeba i30 2012
Tak dnes ve 2:00 ráno jsem jel z Klatov do Prahy. Dost jsem chvátal, tak jsem nebral ohledy na spotřebu. O všem svědčí asi průměrná rychlost 118 km/h. Než jsem najel na dálnici, jel jsem 45 km po okreskách, i tam jsem jel 110-120 km/h. Když si uvědomíte, že jsem několikrát i zastavil, kvůli červené, kruháč a oprava mostu, kde jsem jel za kamionem plus další nějaké to zdržení provozem, tak teprve potom si člověk uvědomí, že těch 118 km/h je setsakra hodně, Na dálnici jsem valil 150 km/h. 2x cestou do Prahy jsem dosáhl rychlosti 200 km/h. Takže na 100% mohu tvrdit, že ty auta mají omezovače. Jel jsem z dost velkého kopce, kdy při zrychlování na 200 km/h byla aktuální spotřeba nějakých 16-17 litrů. Po dosažení 200 km/h auto citelně přestalo zrychlovat a okamžitá spotřeba spadla skoro na polovinu, rovných 10 litrů, když začlo stoupání, spotřeba zase vylítla na těch 16-17 litrů.
Ještě jedna zajimavost. Na navigaci jsem si aktivoval servisní mód, abych mohl vidět reálnou rychlost podle GPS a při těch 200 km/h to opravdu ukazovalo 195 km/h Je to o to zajimavější, že odchylku 5 km/h máte po celou dobu, ať jedete 60 km/h, 130 km/h, nebo 200 km/h, tachometr stále ukazuje o 5 km/h více. Při těch 200 km/h motor na pětku točí rovných 6000 rpm, na šestku potom 5250 rpm.
Tak a teď k té spotřebě. Kolik by jste tipovali při takovém stylu jízdy? Po trase 125 km, tedy 45 km okresky a 80 km dálnice, kterou jsem ujel za 65 min mi PP ukázal spotřebu 7.6 litru
Ještě jedna zajimavost. Na navigaci jsem si aktivoval servisní mód, abych mohl vidět reálnou rychlost podle GPS a při těch 200 km/h to opravdu ukazovalo 195 km/h Je to o to zajimavější, že odchylku 5 km/h máte po celou dobu, ať jedete 60 km/h, 130 km/h, nebo 200 km/h, tachometr stále ukazuje o 5 km/h více. Při těch 200 km/h motor na pětku točí rovných 6000 rpm, na šestku potom 5250 rpm.
Tak a teď k té spotřebě. Kolik by jste tipovali při takovém stylu jízdy? Po trase 125 km, tedy 45 km okresky a 80 km dálnice, kterou jsem ujel za 65 min mi PP ukázal spotřebu 7.6 litru
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Reklama
Re: Spotřeba i30 2012
hodně slušný... zajímala by mě pak reálná.. a divím se, že tě tu ještě nikdo "nesprdl" za tvůj jízdní styl
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: Spotřeba i30 2012
O tej tacho odchýlke som už niekde písal. Na zimných mám o 3km/h a 5km/h na letných (195vs.185mm) aj pri 20km/ aj pri 160km/h. Zaujímavé je, že 200km/h dá aj moja 1,4i- tiež iba z kopca, ale GPS 200km/h je slušné.
PP 7,6 može byť kludne real 8,6- a to by bolo na priemer 118km/h tiež velmi dobré číslo. Nemáš problém s bočným vetrom? Ja teda na 15" dosť výrazný v takých rýchlostiach.
Mikkian: keď musíš tak musíš. hlavne, že sa nikomu nič nestalo.
PP 7,6 može byť kludne real 8,6- a to by bolo na priemer 118km/h tiež velmi dobré číslo. Nemáš problém s bočným vetrom? Ja teda na 15" dosť výrazný v takých rýchlostiach.
Mikkian: keď musíš tak musíš. hlavne, že sa nikomu nič nestalo.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30 2012
Co se vám nelíbí na mém jízdním stylu? Jel jsem v ranních hodinách, potkal jsem na těch 45 km okresce asi tak deset aut, možná ani to ne. Nikoho jsem ani zdaleka neohrožoval a předjížděl jsem jen asi 2x. No a na dálnici jezdí každý druhý 140-150 km/h, na tom také nevidím nic špatného. Těch 200 km/h to dá i na rovině, ale chtěl jsem zkusit tu odchylku GPS a neprotřeboval jsem zrychlovat minutu. Šlo mi hlavně o ten omezovač, zda tam doopravdy je. Prostě víc jak 200 km/h to nepojede ani z toho největšího kopce. Měl jsem tam šestku, ani jsem nepodřazoval na pětku. To video na youtube, které jsem tam nahrál jasně ukazuje, že těch 200 tacho dosáhne auto na rovině. To 1.4 předpokládám asi nedosáhne.
Na mých 16" kolech při 150 km/h bylo vše ok. Při 200 km/h už auto moc rovně jet nechtělo. Ale takto opravdu jezdím jen ojediněle. Jel jsem rychle, to ano, ale pořád bezpečně. Žádné riskantní předjíždění, ani jízda na hranici možnostech auta.
Myslím, že odchylka PP může být maximálně 0.5 litru, u mě to bývá většinou 0.3, takže reálná mohla být kolem 8.0 litrů. To bych asi s nějakým oturbeným motorem s podobným výkonem nedosáhl. Zajímalo by mě, kolik by takový motor sežral při takovém stylu jízdy. Odhaduji o 1-2 litry více.
Na mých 16" kolech při 150 km/h bylo vše ok. Při 200 km/h už auto moc rovně jet nechtělo. Ale takto opravdu jezdím jen ojediněle. Jel jsem rychle, to ano, ale pořád bezpečně. Žádné riskantní předjíždění, ani jízda na hranici možnostech auta.
Myslím, že odchylka PP může být maximálně 0.5 litru, u mě to bývá většinou 0.3, takže reálná mohla být kolem 8.0 litrů. To bych asi s nějakým oturbeným motorem s podobným výkonem nedosáhl. Zajímalo by mě, kolik by takový motor sežral při takovém stylu jízdy. Odhaduji o 1-2 litry více.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30 2012
ja som mal vcera pri priemerke 115km/h (bez prestavok a vyletu na polnacky spotrebu podla pp 5,4. Podla minulych skusenosti to bude menej (5,2 tipujem)
voturbeny decht to je
voturbeny decht to je
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba i30 2012
Byl by někdě odkaz na to vido na youtube?Deegr píše:Co se vám nelíbí na mém jízdním stylu? Jel jsem v ranních hodinách, potkal jsem na těch 45 km okresce asi tak deset aut, možná ani to ne. Nikoho jsem ani zdaleka neohrožoval a předjížděl jsem jen asi 2x. No a na dálnici jezdí každý druhý 140-150 km/h, na tom také nevidím nic špatného. Těch 200 km/h to dá i na rovině, ale chtěl jsem zkusit tu odchylku GPS a neprotřeboval jsem zrychlovat minutu. Šlo mi hlavně o ten omezovač, zda tam doopravdy je. Prostě víc jak 200 km/h to nepojede ani z toho největšího kopce. Měl jsem tam šestku, ani jsem nepodřazoval na pětku. To video na youtube, které jsem tam nahrál jasně ukazuje, že těch 200 tacho dosáhne auto na rovině. To 1.4 předpokládám asi nedosáhne.
Re: Spotřeba i30 2012
Mexican: Hele, nemachruj tu na nás s naftou
Bony: Odkaz je zde
http://www.youtube.com/watch?v=ZECAAD5OGig
Bony: Odkaz je zde
http://www.youtube.com/watch?v=ZECAAD5OGig
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Spotřeba i30 2012
mně to vůbec nevadí, jak jezdíš.. jen když já napsal v jiným tématu, že jezdím místo 90 tak 100-110, tak se do mě pustili.. ale jak píšeš ty, to ž jedu 110 neznamená, že někoho ohrožuju a naopak spousta lidí jede 70 a jsou větším nebezpečím...Deegr píše:Co se vám nelíbí na mém jízdním stylu? Jel jsem v ranních hodinách, potkal jsem na těch 45 km okresce asi tak deset aut, možná ani to ne. Nikoho jsem ani zdaleka neohrožoval a předjížděl jsem jen asi 2x. No a na dálnici jezdí každý druhý 140-150 km/h, na tom také nevidím nic špatného. Těch 200 km/h to dá i na rovině, ale chtěl jsem zkusit tu odchylku GPS a neprotřeboval jsem zrychlovat minutu. Šlo mi hlavně o ten omezovač, zda tam doopravdy je. Prostě víc jak 200 km/h to nepojede ani z toho největšího kopce. Měl jsem tam šestku, ani jsem nepodřazoval na pětku. To video na youtube, které jsem tam nahrál jasně ukazuje, že těch 200 tacho dosáhne auto na rovině. To 1.4 předpokládám asi nedosáhne.
Na mých 16" kolech při 150 km/h bylo vše ok. Při 200 km/h už auto moc rovně jet nechtělo. Ale takto opravdu jezdím jen ojediněle. Jel jsem rychle, to ano, ale pořád bezpečně. Žádné riskantní předjíždění, ani jízda na hranici možnostech auta.
Myslím, že odchylka PP může být maximálně 0.5 litru, u mě to bývá většinou 0.3, takže reálná mohla být kolem 8.0 litrů. To bych asi s nějakým oturbeným motorem s podobným výkonem nedosáhl. Zajímalo by mě, kolik by takový motor sežral při takovém stylu jízdy. Odhaduji o 1-2 litry více.
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Re: Spotřeba i30 2012
To asi nie, máš pravdu.Deegr píše:To video na youtube, které jsem tam nahrál jasně ukazuje, že těch 200 tacho dosáhne auto na rovině. To 1.4 předpokládám asi nedosáhne.
Ja mám skúsenosť takú, že čím viac točím motor, tým väčšia odchylka na PP. Od 0,2 do 1 litra na mojej i30 a Od 0,2 do 0,7l/100km na novej i30 II.Deegr píše:Myslím, že odchylka PP může být maximálně 0.5 litru, u mě to bývá většinou 0.3, takže reálná mohla být kolem 8.0 litrů.
Oturbený benzín by pri 200km/h točil cca 4000ot. Neviem či by spotreba stúpla o tolko. Podla mňa o 2 litre nie. Turbo nemusíš točiť do 7000ot.Deegr píše:To bych asi s nějakým oturbeným motorem s podobným výkonem nedosáhl. Zajímalo by mě, kolik by takový motor sežral při takovém stylu jízdy. Odhaduji o 1-2 litry více.
Tak ako je OUT porovnávať atmobenzín s TDI, taj je OUT porovnávať atmobenzín s oturbeným benzínom. Nepochybne ide turbo lepšie. Aby to bolo spravodlivé, musel by si na turbo šlapať menej aby išlo rovnako, tzn. že by nežralo viac.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30 2012
Jezdím také často brzy ráno (kolem 5 hodiny). Teď na jaře po ránu nejde o provoz na silnici, ale KOLEM ní. Denně vidím spoustu přejetých zvířat, včetně divočáků, sám jsem loni jednoho srazil. Dopravní zpravodajství je ráno plné informací o střetech se zvěří. Potkat ve 120 km/hod prase není žádná sranda...Deegr píše:Co se vám nelíbí na mém jízdním stylu? Jel jsem v ranních hodinách, potkal jsem na těch 45 km okresce asi tak deset ...
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: Spotřeba i30 2012
mikkian: Souhlasím s tím, že člověk, který jede 70 km/h určitě je na silnici nebezpečnější, než člověk, který jede 110 km/h. Ale ono není 110 jako 110. Kdo pojede 110 ve starém rencku není tak bezpečnej, jako někdo v 110 v novém autě.
mnkk: benzín s dieselem srovnávat nejde, ale srovnávat přeplňovaný a atmosferický benzín je na místě, protože tyto motory nahrazují právě atmosferické z důvodu nižší spotřeby. I když bude turbák točit 4000 ot/min při 200 km/h a já točil 5250 ot/min, tak stále bych měl mít nižší spotřebu. Díky turbu se do motoru vstřikuje větší množství paliva, takže spotřeba jde nahoru. Ano, turbo je úspornější, ale jen do té doby, dokud turbo nezačne do motoru tlačit. Na internetu najdeš spoustu odkazů, kde majitelé třeba BMW 328i nadávají na spotřebu, hlavně při rychlé jízdě, kde vychází úsporněji starší BMW 330i s třílitrem. Pokud je atmosferický šestiválec 3.0 úspornější, než nejmodernější přeplňovaný dvoulitrovej čtyřválec, tak o to větší rozdíl musí být mezi čtyřválci o objemu 1.2 a 1.6.
Tudy: S tou zvěří máš pravdu, ale kolem druhé hodiny jich neběhá tolik, jako kolem páté, šesté. Navíc díky skoro nulovému provozu jsem mohl mít často dálková světla.
mnkk: benzín s dieselem srovnávat nejde, ale srovnávat přeplňovaný a atmosferický benzín je na místě, protože tyto motory nahrazují právě atmosferické z důvodu nižší spotřeby. I když bude turbák točit 4000 ot/min při 200 km/h a já točil 5250 ot/min, tak stále bych měl mít nižší spotřebu. Díky turbu se do motoru vstřikuje větší množství paliva, takže spotřeba jde nahoru. Ano, turbo je úspornější, ale jen do té doby, dokud turbo nezačne do motoru tlačit. Na internetu najdeš spoustu odkazů, kde majitelé třeba BMW 328i nadávají na spotřebu, hlavně při rychlé jízdě, kde vychází úsporněji starší BMW 330i s třílitrem. Pokud je atmosferický šestiválec 3.0 úspornější, než nejmodernější přeplňovaný dvoulitrovej čtyřválec, tak o to větší rozdíl musí být mezi čtyřválci o objemu 1.2 a 1.6.
Tudy: S tou zvěří máš pravdu, ale kolem druhé hodiny jich neběhá tolik, jako kolem páté, šesté. Navíc díky skoro nulovému provozu jsem mohl mít často dálková světla.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Spotřeba i30 2012
Možno áno. 1,2 a 1,6 som nemyslel. Myslel som napr. 1,4 103kW. vs GDI 99kW. 1,2 má o 22kW menej. To by sa neporovnávalo dobre.
Aj keď napr. 1,2 nahradila staré 1,6 (80 - 85kW), s tvojim by som ju neporovnával.
Chcelo by to real test, to čo je v SM a a.cz sa nedá čítať. Niečo typu RS TDIvs.TSI na aw.cz, alebo Rašťo Chvála robí ešte dobré testy. Asi mu napíšem, nech otestuje. Zrovna testuje i30cw, tuším gdi.
Aj keď napr. 1,2 nahradila staré 1,6 (80 - 85kW), s tvojim by som ju neporovnával.
Chcelo by to real test, to čo je v SM a a.cz sa nedá čítať. Niečo typu RS TDIvs.TSI na aw.cz, alebo Rašťo Chvála robí ešte dobré testy. Asi mu napíšem, nech otestuje. Zrovna testuje i30cw, tuším gdi.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba i30 2012
tak po malé odmlce se hlásím s výsledkem testu benzínů.
Testoval jsem 100 oktanový benzín od OMW a normální 95 od "no name" benzínky.
Test probíhal na celkem 4.000km. 2.000km jsem jezdil na 100ku a 2.000km na 95ku.
Všechny naměřené hodnoty budu uvádět dle PP, reality je ovšem cca + 0,4l/100km.
Vůz je i30CW 2012, 1.6Gdi na 17" a ve verzi premium a s panorama, takže nějaká kila oproti normálním navíc.
Samozřejmě je těžké a snad i nemožné simulovat pokaždé stejné trasy, podmínky atd... někdy potkám na stejné cestě dva kamiony, který musím předjet a spotřeba je zase jiná. Proto jsem se tak snažil tento test dělat dlouhodoběji, abych tyto ovlivňující faktory co nejvíce zminimalizoval.
Test také probíhal po nájezdu 10.000km, takže postupem času by už test neměl být ovlivněm "sedáním" motoru a tím zlepšováním spotřeby.
Při propočítání nákladů na tankování, kdy u nás vychází 100ka o cca 4kč/l dráž, než litr 95, tzn. že aby se "investice" vrátila, měl bych mít o cca 0,5l/100km nižší spotřebu.
Test probíhal tak, že jsem na 100ku přecházel z běžné 95ky, a po 2.000km na 100ku jsem začal 2.000km testovat 95ku. Tím jsem chtěl otestovat, jestli poznám i dynamický rozdíl těchto paliv.
Při přechodu na 100ku se mi zdálo, že auto jede lépe. Ale ne nějak razantně. Spíše se lehčeji točí. Jakmile jsem však přešel zpět na 95ku, auto se mi i po ujetí 2.000km zdá pořád stejné, takže pokud by byl motor překalibrován na 100ku, už by měl být dávno zase překalibrován zpět a jezdit "hůř". Proto dospívám k závěru, že můj tehdejší pocit byl ovlivněn psychikou a tím, že všude čtu, že 100ka je prostě lepší, líp to jezdí atd... můj závěr na dynamickou stránku je tedy jasný = během 4.000km jsem nespozoroval rozdíly v dynamice ani výkonu mezi 95kou a 100kou.
Jediné, co bych snad zmínil, tak je to, že se 100kou se malinko snadněji startuje.
To nejpodstatnější je však výsledek spotřeby:
-OMW Maxmotion: 2.000km - 7,2l/100km
- N95: 2.000km - 7l/100km
Je mi jasné, že příznivci 100ky se do mě pustí, že neumím jezdit. Samozřejmě připouštím, že nejde nasimulovat stejné trasy.... rozdílem 0,2l/100km odpovídám na tyto rozdíly v trase. Považoval bych tedy spotřebu za stejnou a mým závěrem je, že při změně paliva a s tímto motorem žádné úspory nedosáhnete. A když, tak jen nepatrné. Určitě se tak nevrátí vyšší nákupní cena.
Jako jedinou výhodu tak tankováním tohoto benzínu můžu považovat, že by snad měla být šetrnější k motoru díky lepší spálení a pročištění motoru. Otázkou je, jestli to tak vážně funguje, nebo je to jen doměnka, která se traduje stejně jako se snížením spotřeby.
Pokud tedy závěrem shrnu svůj test, docházím k závěru, že příplatek 200kč na nádrži, což je pro mě 7.200kč/rok je za této situace, kdy budu mít pouze ráno příjemnější startování, zbytečné. Pouvažuji o tom, že párkrát do roka natankuju 100ku z důvodu pročištění motoru, ale v dlouhodobém tankování 100ky nevidím smysl.
a teď mě ubijte
Testoval jsem 100 oktanový benzín od OMW a normální 95 od "no name" benzínky.
Test probíhal na celkem 4.000km. 2.000km jsem jezdil na 100ku a 2.000km na 95ku.
Všechny naměřené hodnoty budu uvádět dle PP, reality je ovšem cca + 0,4l/100km.
Vůz je i30CW 2012, 1.6Gdi na 17" a ve verzi premium a s panorama, takže nějaká kila oproti normálním navíc.
Samozřejmě je těžké a snad i nemožné simulovat pokaždé stejné trasy, podmínky atd... někdy potkám na stejné cestě dva kamiony, který musím předjet a spotřeba je zase jiná. Proto jsem se tak snažil tento test dělat dlouhodoběji, abych tyto ovlivňující faktory co nejvíce zminimalizoval.
Test také probíhal po nájezdu 10.000km, takže postupem času by už test neměl být ovlivněm "sedáním" motoru a tím zlepšováním spotřeby.
Při propočítání nákladů na tankování, kdy u nás vychází 100ka o cca 4kč/l dráž, než litr 95, tzn. že aby se "investice" vrátila, měl bych mít o cca 0,5l/100km nižší spotřebu.
Test probíhal tak, že jsem na 100ku přecházel z běžné 95ky, a po 2.000km na 100ku jsem začal 2.000km testovat 95ku. Tím jsem chtěl otestovat, jestli poznám i dynamický rozdíl těchto paliv.
Při přechodu na 100ku se mi zdálo, že auto jede lépe. Ale ne nějak razantně. Spíše se lehčeji točí. Jakmile jsem však přešel zpět na 95ku, auto se mi i po ujetí 2.000km zdá pořád stejné, takže pokud by byl motor překalibrován na 100ku, už by měl být dávno zase překalibrován zpět a jezdit "hůř". Proto dospívám k závěru, že můj tehdejší pocit byl ovlivněn psychikou a tím, že všude čtu, že 100ka je prostě lepší, líp to jezdí atd... můj závěr na dynamickou stránku je tedy jasný = během 4.000km jsem nespozoroval rozdíly v dynamice ani výkonu mezi 95kou a 100kou.
Jediné, co bych snad zmínil, tak je to, že se 100kou se malinko snadněji startuje.
To nejpodstatnější je však výsledek spotřeby:
-OMW Maxmotion: 2.000km - 7,2l/100km
- N95: 2.000km - 7l/100km
Je mi jasné, že příznivci 100ky se do mě pustí, že neumím jezdit. Samozřejmě připouštím, že nejde nasimulovat stejné trasy.... rozdílem 0,2l/100km odpovídám na tyto rozdíly v trase. Považoval bych tedy spotřebu za stejnou a mým závěrem je, že při změně paliva a s tímto motorem žádné úspory nedosáhnete. A když, tak jen nepatrné. Určitě se tak nevrátí vyšší nákupní cena.
Jako jedinou výhodu tak tankováním tohoto benzínu můžu považovat, že by snad měla být šetrnější k motoru díky lepší spálení a pročištění motoru. Otázkou je, jestli to tak vážně funguje, nebo je to jen doměnka, která se traduje stejně jako se snížením spotřeby.
Pokud tedy závěrem shrnu svůj test, docházím k závěru, že příplatek 200kč na nádrži, což je pro mě 7.200kč/rok je za této situace, kdy budu mít pouze ráno příjemnější startování, zbytečné. Pouvažuji o tom, že párkrát do roka natankuju 100ku z důvodu pročištění motoru, ale v dlouhodobém tankování 100ky nevidím smysl.
a teď mě ubijte
Hyundai i30cw-2012, premium, 1.6GDi 99KW, aqua blue - live
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
Škoda Fabia - 2004, 1.9Tdi 93KW - sold
Alfa Romeo 147 - 2002, 1.9JTD 88KW - sold
Škoda Fabia - 2000, 1.4MPi 44KW - sold
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30 2012
bojim sa napisat " ja som vam to hovoril" .. ono asi zalezi na kvalite toho obyc benalu (95 oktanu). U dieslov to funguje inak, tam cim vyssi cetanvy index, tym to menej klepe
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Spotřeba i30 2012
Plný souhlas