2.0i + automat - skusenosti, nazory

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

ban
Příspěvky: 1
Registrován: 07 čer 2013, 09:01

2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od ban »

Zdravim, rozmyslame doma nad kupou ix35, podmienkou je automat (auto bude pre zenu) a teda motor 2.0i DOHC D-CVVT VIS a vybava style 4x4. Diesel nechcem z dovodu maleho rocneho najazdu (celkovo do 15.000 km) a kratkej vzdialenosti, na ktoru bude auto denne pouzivane (cca 5 km do prace a spat). Chcel by som vas poprosit o nazory na tuto kombinaciu motora+prevodovky, pripadne dlhodobe skusenosti s tymto autom. Ratam so spotrebou 10-11 litrov, to som si uz overoval na sprintmotor.de. Dakujem
Reklama
 

potki
**
Příspěvky: 361
Registrován: 01 čer 2008, 22:48
Bydliště: BA vidiek

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od potki »

Mozem sa ta opytat, na co ti je na 5 km cestu do prace 4x4?
Inak neviem, ci si to uvedomujes, ale to nie je staly pohon 4x4, ako ma napr. Audi, ale az ked sa nieco stane a elektronika to vyhodnoti, tak az potom sa zapne a to fakt chvilu trva. To je tak dobre, ked auto niekde zapadne, no pri nejakej prehnanej jazde, ked sa nehladi na stav vozovky to moc nepomaha, lebo najprv prebehne ta udalost a az nasledne sa zapne 4x4 a naopak ked prisposobujes jazdu povahe a stavu vozovky, tak ti zase len velmi ojedinele realne treba 4x4.
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
Jardach
*
Příspěvky: 59
Registrován: 05 zář 2010, 14:16
Bydliště: Daskabát
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od Jardach »

Mám stejný motor ,ale jak píše potki vynechal jsem 4x4 ,2 x do roka na hory kdy to využiju mi za tu vyšší spotřebu a vyšší cenu vozu nestojí,ale jinak jsem s tímto motorem velmi spokojen.
Projdi forum ,někde jsem tady četl o nějakých problémech s automatem (já mám manuál ) ,nevím už přesně co to bylo.
Jen pro info na manuální převodovku jezdím 8,5 l hodně svižná jízda ,když řídí žena tak jsem pod 8 l,bez problémů.
Ale pokud trváš na automatu bude to asi trochu víc.
ix35 2.0i CVVT - mazel :-)
i30cw 1,6 benzin 93kW -out
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9114
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od idam.i »

Údajne niektoré automaty pri preradení dávajú silné rázy. :shock:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od vlado1979 »

SUV, 4x4, automat, 5 km do práce. Myslím si svoje, ale nechcem tu dávať kritiku, pretože na to nie je nikto zvedaví. Majiteľ vie čo chce a je ochotný za to zaplatiť.
K veci: Jazdil som s touto kombináciou na predvádzacej jazde a bolo to dobré vozenie. Automat spolupracoval s motorom veľmi dobre, nevytáčal, ale hlavne nepodtáčal motor. Bez problémov na stlačenie plynu podradil, hoci trohu oneskorene aj o 2 stupne. Radenie bezproblémové, len mi vadilo že na pokyny v manuálnom režime reagoval chaoticky, ak vôbec.
So spotrebou 11 litrov a v meste aj viac je užívateľ ban zmierený. Žena musí byť celá happy, že má takého chápavého a solventného manžela ... :lol:
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
kombajnista
*
Příspěvky: 60
Registrován: 23 úno 2013, 16:29

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od kombajnista »

Nedá mi to, abych nezareagoval. Mám s haldexem odježděných 7 zim. Tvrdit, že je to dobré, akorát když někde zapadnu je naprostá blbost, kterou šíří lidé, kteří s tímto pohonem nemají žádnou praktickou zkušenost, nebo neumí řídit..Navíc se k tomuto řešení 4*4 uchyluje stále víc automobilek. To jen tak pro pořádek. A pokud člověk bydlí na horách jako já, není co řešit, i kdybych jezdil do práce 3 kilometry 4*4 prostě v zimě potřebuje. Třeba je to i jeho případ, nepíš kde bydlí, takže rozebírat potřebu 4*4 aniž bych věděl kde dotyčný jezdí je o ničem.. Jinak co se dotazu týče, myslím, že ta spotřeba s automatem+krátké vzdálenosti si vezme spíš těch 14. S manuálem, mi to na takové přískoky žere 12 litrů. Na delší cestu těch 9 svižnou jízdou. Uvádím reálnou spotřebu. Palubák ukazuje cca o 0,8 litrů míň.
Nejkvalitnější SUV na zeměkouli
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od vlado1979 »

kombajnista:
Bohužiaľ nám majiteľ neprezradil kde býva. Nedivím sa, že ľudia po tejto zime chcú 4x4 aj v Bratislave, kalamita pri pár cm snehu :lol:
Ale bez srandy. S mojim autom som zapadol na rovine pri vjazde do garáže :mrgreen:. Nabudúce určite Xdrive.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od FISHkaa »

pokusím se ti odpovědět:
1) motor, byť s manuálem mám já (cca 3 roky, najeto 74tis km) a naprostá spokojenost. Na N95 mám spotřebu okolo 10l/100km. Což bych vzhledem k povaze automatu (hydraulika) považoval za minimum. Záleží kde a jak budeš jezdit, ve městě se IMHO pod 12 nedostaneš...

2) Haldex - generace haldexu, který je použit v ix35 je tak rychlá (elektronické ovládání viskospojky, spolupráce s ESP), že rozdíl oproti pevnému 4x4 takřka nepoznáš. Je doslova blbost napsat, že "připojení zadku chvíli trvá", když ono připojení je takřka okamžité díky ESP čídlům. Ona mezinápravová spojka spíná automaticky i při rozjezdech a plynule předává točivý moment mezi nápravami podle potřeby. Pro "nevěřící Tomáše" je zde tlačítko pro "zámek" mezinápravového diff s rozdělením 50:50...

Samozřejmě, že offroad to není, protože mu chybí zámek diferenciálu alespoň na jedné nápravě + je zde teoretická možnost přehřátí visko spojky a její dočasné bezpečnostní odstavení z funkce - moje zkušenosti jsou takové, že mě k přehřátí ještě nikdy nedošlo a to si občas užívám letnáí / zimní terénní vložky... 8)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
potki
**
Příspěvky: 361
Registrován: 01 čer 2008, 22:48
Bydliště: BA vidiek

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od potki »

Kombajnista, ja netvrdim, ze haldex je uplne na figu, ale ze sa plne nevyrovna permanentnemu 4x4 a najprv musi nastat udalost - preklz kolesa - a az potom zareaguje prenos 4x4, co niekedy moze byt neskoro a teda sa na tom neda jazdit takisto ako na permanentnom 4x4 pohone. Musis jazdit opatrnejsie - pises, ze problem s haldexom maju ludia, ktori nevedia soferovat - cize pises, ze sa s nim treba naucit narabat, s cim plne suhlasim, cize nie je to take komfortne ako staly pohon a "ban" to chce pre zenu. Bez urazky - ja som zazil zenu, ktora volala na SOS linku, ze so 4x4 zapadla. Ked prisiel servisak na miesto a videl to, tak pozeral ako puk, ze to pre jej auto nemoze byt problem. Sadol za volant, stlacil uzavierku na 4x4 a bez problemov odtial vysiel. Ak by mala permanentny pohon, tak by nevolala - viem je to extrem neznalosti, ale aj to je priklad zo zivota vhodny na porovnanie obidvoch tychto pohonov.

Citaj napr. tu
http://www.autorubik.sk/technika/ako-fu ... ka-haldex/

Fishka - citujem "připojení je takřka okamžité", cize je tam stale rozdiel (i ked maly, ale je) oproti permanentnemu pohonu - podla odkazu, co som prilozil, je to presmyk 1/7 otacky, co pri urcitych podmienkach moze byt neskoro.

Este citacia odtialto:
http://www.autodielyskoda.sk/news/ako-f ... a-haldex-/
"systém sa stále zdokonaľuje a funkčne sa pomaly začína doťahovať na čisto mechanické spôsoby pohonu oboch náprav" - cize stale nie je plnohodnotny aj ked je na vysokej urovni...
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od FISHkaa »

jééé, já se tu s tebou nehodlám natahovat - navíc už se to tu někde řešilo :roll: Prostě nemáš šanci to poznat...
jedno video na závěr ;-)
http://youtu.be/Th7IH48cjt4
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Uživatelský avatar
kombajnista
*
Příspěvky: 60
Registrován: 23 úno 2013, 16:29

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od kombajnista »

potki: Jedna věc jsou "kecy na papíře", druhá pak realita. Souhlasím, že haldex 1. generace nebyl ideální, ale ten je taky přes 10 let starý a dávno překonaný. Já mám zkušenosti s haldexem 2. a krátce i 4. generace a nikdy jsem s pohonem neměl jediný problém. Manželka jakbysmet. Jediným limitem byla vždy světlá výška auta. Torsen na pevno je už v podstatě na vymření. Opodstatnění má totiž jen v čistokrevných offroadech a jiných specifických autech. Subaru už to taky pochopilo, kdy u modelů s automatem je toto řešeno taky viskospojkou a tebou zmiňované Audi haldex používá už od jeho 1. generace. Pokud by to bylo tak pomalé, jak jsi psal, nikdo by tento systém nemontoval do sportovních aut typu Aventador, nebo Veyron, či? Schválně si zjisti, kolik aut a značek na trhu používá připojitelné systémy a kolik skutečně "pevné" 4*4. Klidně se vsadím, že tento zbůsob řešení zanedlouho vytlačí torsenový systém u "běžných" aut úplně :wink: .Tímto bych offtopic na téma připojitelné 4*4 asi uzavřel.. :mrgreen:
Nejkvalitnější SUV na zeměkouli
Cox
*
Příspěvky: 28
Registrován: 15 lis 2011, 14:03

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od Cox »

Ahoj hoši,
přidás taky trošku do mlýna.
Tak IX 35 s automatem mame dva roky najeto 40T
Upřímě 2.0 CVVT a automat je velmi spatne. Převodovka je velmi spatne odladěna kdyz se vyhneme spotrebe ktera je 11,5 je nutno dodat ze ze je schopno i v mírném kopci řadit ze 6.st na 4.st coz je strasne. Prepaluje se olej v teto prevodovce a o komfortu jízdy se opravdu nedá mluvit. A dalsi potvrzeny problem automatu (s benzinem)je s tempomaten ktery se svevolne vypina. A samozřejme obrovska opakuji obrovska ztrata vykonu kterou ma na triku hydrodinamicky menic.
Zaver je takovej ze opravdu od spojeni benzin a automat chce to pryc a to daleko!!!

BTW: a to ze automat kope kdyz se mu olej prepali a dost velka neochota nekterych servisu olej na zaruku menit je dalsi vec (servis Pyramida Pruhonice Praha-snad nejhorsi co je)

a dalsi co mam potvrzeno ze tech aut je vis pri vyssich teplotach ztrata vykonu na 6.st takze musis preradit maunualne na 5.st a to uz snad nemusim komentovat
IX 35 2.Oi AWD Styl+Velux sračka už je pryč

Honda Civic 1.6 VTEC 5D 2002 out
Nissan Juke 1,6 CVT 2011 out
Honda Civic 1.6 VTEC 3D 2002 out
BMW M5 1991 out
Ford Mustang 3.8 1995 out
and more...
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od FISHkaa »

z toho co píšeš si pouze dovolím nesouhlasit s "obrovska opakuji obrovska ztrata vykonu kterou ma na triku hydrodinamicky menic" - ztráty jsou dány principem převodovky (zase má jiné výhody oproti DSG), a nejsou "obrovské" ;-)

Každopádně díky za super feedback 8-[
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Cox
*
Příspěvky: 28
Registrován: 15 lis 2011, 14:03

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od Cox »

Dle servisu tehle hovno značky je ztrata 12% coz je ztrata 20 koní coz je dost velká ztráta!!! Ono jestli mas tech koni 140 nebo 160 je dost znat. A to mluvime kecech co bulikujou :hyu: a pravda muze bejt taky trosku nekde jinde.
IX 35 2.Oi AWD Styl+Velux sračka už je pryč

Honda Civic 1.6 VTEC 5D 2002 out
Nissan Juke 1,6 CVT 2011 out
Honda Civic 1.6 VTEC 3D 2002 out
BMW M5 1991 out
Ford Mustang 3.8 1995 out
and more...
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0i + automat - skusenosti, nazory

Příspěvek od FISHkaa »

typ převodovky ti ale napovídá - hydraulika = větší ztráty za cenu většího komfortu jízdy. A tady máš pravdu, že se zážehovým motorem se jim cosi nepovedlo. Vznětová varianta je parádní svezení... :wink:
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“