Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Vše kolem úprav na Vašem miláčkovi - kola, hudba, osvětlení, úpravy motoru, styling.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
lukij
*
Příspěvky: 22
Registrován: 09 říj 2012, 21:33
Bydliště: Ostrava

Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od lukij »

Zdravím, po své letošní dovolené začínám uvažovat zdali by se nedalo něco dělat s (dle mého názoru) přílišným poklesem zádě auta při téměř jakémkoliv zatížení. S naloženým, ale podle papírů si myslím, že ne přetíženým autem (ikdyž jsem nepřevažoval) jsem projel 5.000 km převážně po kempech Francie a věřte zpomalovací prahy jsou v této zemi v obrovské oblibě, mám pod nárazníkem úchyt na kouli tažného zářízení a někde nešlo projet ani krokem aniž bych si neškrábl... Všímal jsem si na cestách těch sedích či spíše ležícíh Hyundaí a Kií už před koupi vozu a je to zřejmě společná konstrukční vlastnost (vada?), vypadá to děsně, to jsem překousl (80% času jezdím autem sám), ale že to bude až tak vadit jsem nečekal. Autům nerozumím, řešením by zřejmě byly nějaké dorazy pružin nebo jejich výměna nebo něco jiného? Na kolik taková sranda může přijít a je to vůbec povolené?
Pokud má někdo konkrétní tip, tak prosím s ohledem, že tomu vážně nerozumím, díky.
i30 1.6 CRDi combi
Reklama
 

Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od MICHAL77 »

Pomohly by "progresívní" pružiny. Na některá auta se to i vyrábělo, uvažoval jsem o tom na R19 a před čtyřma rokama se to dalo i koupit. Funguje to jednodušu, je tam ještě jedna prižina která je kratší a po dosednutí na ní to ztuží pérování a neklesne to až na dorazy, zárověň to není při prázdném tak tvrdé.

Na nějakém VW fóru tam měli péra z babety a také to pomáhalo.
.........
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od laufas »

Z babety :-D Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho :mrgreen: )
i30 1.4 + kn, 12/2007
wolfik
Příspěvky: 2
Registrován: 30 zář 2011, 00:40

Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od wolfik »

laufas píše:Z babety :-D Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho :mrgreen: )
právě že ano i svého, vyřešil to pružinami pro combi
Uživatelský avatar
Auger
*
Příspěvky: 44
Registrován: 04 úno 2013, 15:08

Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od Auger »

riešenie "Made in Russia" :D :D :D
http://www.youtube.com/watch?v=NPk-G1Lv9IA od 4:21
Hyundai i30 kombi 1,6GDI/99kW Trikolor - od 12/2012
Citroen C4 1,6/82kW - 2007-2012
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Zvýšení (nebo omezení poklesu zadku při zatížení)

Příspěvek od Hardcam »

wolfik píše:
laufas píše:Z babety :-D Napis SZ uzivateli Hardcam - resil taky pokles zadku (ne sveho :mrgreen: )
právě že ano i svého, vyřešil to pružinami pro combi
on myslel trochu jinej zadek :mrgreen:
nejde to pausalizovat, bohuzel ,asi je to kus od kusu...vim o kratky i30, ktera mela pruziny skutecny unaveny a vymena pruzin za nove pro kratkou i30 ji pomohla. Muj pripad to nebyl, pruziny jsem unaveny nemel, nebot uz zahy po koupi auto nestandardne lezelo. Hyundai se k reseni nemel a vymena pruzin pro kratkou i30 to neresila. Ale upozornuju, ze tento stav byl celych 100tkm stejny, nez me to prestalo bavit a zacal jsem to resit, takze stav se nijak nemenil, proste lezelo, v kazdy zatezi stejne, nerozhodoval naplneny kufr + plna nadrz LPG. Patrne Matrix ci jine nadprirozeno. Kombika se tohle netyka, tam se resi stejne pruziny za stejne a pomaha to, lze jeste doplnit o gumovy dorazy.
U novy i30 to bude pravdepodobne stejne, ale mozna se driv najde jiny reseni, napr. uz z vyroby kvalitnejsi odpruzeni.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Úpravy (tuning)“