vlk001
Auto ma servis kazdych 20000km alebo rok. Dalej sa v manuali pise, ze pri narocnejsej prevadze v napr. prasnom alebo inom terene je potrebne servisne ukony skratit.
Ak PetrT30 ma pocit, ze ta klima nie je v poriadku tak by som auto dal do servisu ale najprv by som to riesil telefonicky s mechanikom.
Klimatizace a synchro. převodovky
Moderátoři: amaize, Moderátoři
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
- Reklama
Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky
Děkuji Vám za vše připomínky.
Nějaké zkušenosti s klimatizací mám, nesmrdí to jako klimatizace, která má zanesený filtr či je znečištěná. Prostě zatuchlina. Jedná se o auto zakoupené v dubnu, takže se zimou to asi nebude mít žádné do činění. Vyzkouším ještě tedy před dojezdem ji vždy vypnout, pokud to přežiji, protože mám řád ten chladný vzduch, takže s klimatizací jezdím skoro furt, i když je není zrovna horko .
Zajímavé je, že ta zpátečka přeskakuje i když mám auto v garáži a chci vyjet. Tzn. nastartuji, dám R (přeskočí zuby), a vycouvám. Pochopil bych, kdyby řadil, když auto úplně nestojí. Ale to je vždy zastavené. Osobně by mi to nevadilo, když třeba necouvám ve městě, na parkovišti, kde jsou lidi, přeskočí mi zuby a připadám si jak ko*ot
Co se týče prohlídky, do manuálu jsem nekoukal, ale prodejce mi řekl po 10 tis. km, tak nevím.
Nějaké zkušenosti s klimatizací mám, nesmrdí to jako klimatizace, která má zanesený filtr či je znečištěná. Prostě zatuchlina. Jedná se o auto zakoupené v dubnu, takže se zimou to asi nebude mít žádné do činění. Vyzkouším ještě tedy před dojezdem ji vždy vypnout, pokud to přežiji, protože mám řád ten chladný vzduch, takže s klimatizací jezdím skoro furt, i když je není zrovna horko .
Zajímavé je, že ta zpátečka přeskakuje i když mám auto v garáži a chci vyjet. Tzn. nastartuji, dám R (přeskočí zuby), a vycouvám. Pochopil bych, kdyby řadil, když auto úplně nestojí. Ale to je vždy zastavené. Osobně by mi to nevadilo, když třeba necouvám ve městě, na parkovišti, kde jsou lidi, přeskočí mi zuby a připadám si jak ko*ot
Co se týče prohlídky, do manuálu jsem nekoukal, ale prodejce mi řekl po 10 tis. km, tak nevím.
Re: Problém s klimatizací a synchronizací převodovky
S tou zpátečkou... Myslím, že na zpátečce nemá žádné běžné auto synchrony.
Jde čistě o to, naučit se odhadnout čas, kdy se od sešlápnutí spojky pokusíme zpátečku zařadit.
Řadíme-li okamžitě po sešlápnutí, může to škrknout o zuby, čekáme-li dlouho, nejde zařadit.
Takové 1,5 sek je podle mne optimální. Člověk si na to musí chvíli dávat pozor a pak už to
jde automaticky.
Jde čistě o to, naučit se odhadnout čas, kdy se od sešlápnutí spojky pokusíme zpátečku zařadit.
Řadíme-li okamžitě po sešlápnutí, může to škrknout o zuby, čekáme-li dlouho, nejde zařadit.
Takové 1,5 sek je podle mne optimální. Člověk si na to musí chvíli dávat pozor a pak už to
jde automaticky.
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Re: Klimatizace a synchro. převodovky
taky jsem zjistil že mam mokro od klimosky ,nekdy docela velka kaluz ,hlavne kdyz mam klimosku zaplou naplno ,psal jsem do meho autorizovaneho servisu ,tak uvidim co mi odpovi
Hyundai i20 1.4 A/T 74 KW
Hyundai i20 1.4 A/T 74 KW
Re: Klimatizace a synchro. převodovky
Není nic normálnějšího, než kaluž vody pod autem na kterém byla zapnutá klimatizace. Ve vychlazeném (namrzlém) výparníku se kondenzuje voda z ovzduší a díky zemské gravitaci kape směrem dolů...Lukas82 píše:taky jsem zjistil že mam mokro od klimosky ,nekdy docela velka kaluz ,hlavne kdyz mam klimosku zaplou naplno ,psal jsem do meho autorizovaneho servisu ,tak uvidim co mi odpovi
Hyundai i20 1.4 A/T 74 KW
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Re: Klimatizace a synchro. převodovky
Manuál jsem četl někdy před 4 roky, ale mám za to, že tam (nebo někde jinde) bylo něco o tom, že se má klimatizace vypnout cca 10 km před cílem. Já ji vypínám cca kilometr přrd dojezdem a stačí to.
Poprvé mě ale také kaluž vyděsila a když jsem se v servisu na to ptal (jel jsem tam s jinou věcí), tak se technik divil, že mě na to při koupi auta neupozornili.
Poprvé mě ale také kaluž vyděsila a když jsem se v servisu na to ptal (jel jsem tam s jinou věcí), tak se technik divil, že mě na to při koupi auta neupozornili.
Re: Klimatizace a synchro. převodovky
Našim u ceeda taky klima smrděla... stačila desinfekce, vyčištění a bylo jinak mě zase nějak klima ochabuje musím na doplnění asi...oni jí při prohlídce nedoplňují? Jen tedy kontrolují? A co se týče zpátečky jde jen o zvyk přesně vědět v jakou chvíli to jde bez zubů vychytal jsem se to tak po 15 000km a někdy se mi taky nedaří ...teď už mám najeto 35 000km a tolik se mi to nestává... spíš řadím R hned jak se zastaví nesmí se čekat moc dlouho jinak je lepší sešlápnout spojku 2x aby to neudělalo na nic jiného jsem zatím nepřišel... Synchron mají lepší auta než i20tka má vlastně synchron i30tka? Ta asi už jo ne? Když jsem s tou starší jel tak jsem neměl problém se řazením zpátečky
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black