S tou spotřebou bych to neviděl tak růžově. Možná u nafťáků, nevím, nepoužívám. Ale u 10 let starýho Rencka jsem měl spotřebu cca 7.0l/100km (je fakt, že jsem se o motor dost staral - kvalitní čistý filtry, kvalitní olej, kvalitní benzín, kvalitní svíčky, čistá klapka), což je míň, než mých současných 7.5l/100km u i30. Ten motor navíc táhl vespod, neměl žádný výkonový díry, nepřišel jsem o půlku výkonu při zapnuté klimatizaci. A to to byl jen sociální 1.4 litr. Norma Euro 3, žádnej smrad ani dýmy se však nekonaly. Jo, byl slabší, ale to teď neřeším.Deegr píše:A to kvůli spotřebě, proto máme o dva litry nižší spotřebu, než před deseti lety. Ale pokud by jste porovnávali pružnost při podobných otáčkách, rozdíl by už tam byl.mnkk píše:Problem bude v asi v prevodoch. Dnes je to tak, že 130kW je v pružnosti slabší než 110kW motor starý 10 rokov...Hardcam píše:Trochu zklamani prislo u stryce, ktery z 2.4CVVT 119kW presel taky na podstatne silnejsi 2.0GDI 130kW, neb pri zaprazeni lode melo auto co delat, kdezto se Sonatou tento problem nikdy nebyl a tak GDIcko slo na chip, ktery tento problem trochu humpolacky vyresil.
Ono pokud automobilka přiškrtí výkon tak dementně, že to řidič bude cítit při každém rozjezdu, tak na to nejdřív vědomě, později podvědomě, bude prostě šlapat víc. Takže to bude víc žrát. Takže to bude produkovat víc "plynů". No hlavně že eklologíe.