Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI ?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
museli by to opravit v rámci záruky, to je jako kdyby do servisu dojel zahraniční občan s autem či výbavou, která se v té zemi neprodává, ale můžeš v ní uplatnit záruku, taky by ti to museli opravit
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20286
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
marcel.tokar: obavam se, ze na Slovensku je možné vše - bohužel
a k tvé otázce na slevu - když jsem se dva roky zpět ptal na slevu v BJ, prodejce se na ní také netvářil a nabídka, kterou jsem si tehdy vyžádal, dodnes nepřišla
víc sz
a k tvé otázce na slevu - když jsem se dva roky zpět ptal na slevu v BJ, prodejce se na ní také netvářil a nabídka, kterou jsem si tehdy vyžádal, dodnes nepřišla
víc sz
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Motor GDI má skvělé vlastnosti, jen mám obavy z dlouhodobé spolehlivosti na kterou může mít vliv obecně špatná kvalita benzínu v ČR.
Vede mě k tomu recenze podobného motoru v Mitsubishi Lancer 1,8 GDI vyráběného od roku 1995.
http://www.autoweb.cz/mitsubishi-carisma-1995-2004/
Zde je citace:
"Jeden motor jsme ale zatím vynechali. Záměrně, protože si zaslouží samostatnou zmínku. Má označení 1,8i 16V GDI a používá moderní přímé vstřikování, které zajišťuje živost, dynamiku a nízkou spotřebu. Má to ale háček, potřebuje k tomu velmi kvalitní benzín, což v Čechách bohužel nejde vždy zajistit. Motor méně kvalitní benzín pozná a usazování karbonových reziduí se snaží zabránit spalováním bohatší směsi, což se pochopitelně projeví zvýšenou spotřebou a zároveň klesá pružnost motoru. A jako by to nestačilo, karbon se většinou stejně usazuje a když se pak uvolní, může poškodit válce, protože působí jako brusná pasta. Majitelům tohoto motoru lze více než doporučit pravidelnou dekarbonizaci motoru."
Vede mě k tomu recenze podobného motoru v Mitsubishi Lancer 1,8 GDI vyráběného od roku 1995.
http://www.autoweb.cz/mitsubishi-carisma-1995-2004/
Zde je citace:
"Jeden motor jsme ale zatím vynechali. Záměrně, protože si zaslouží samostatnou zmínku. Má označení 1,8i 16V GDI a používá moderní přímé vstřikování, které zajišťuje živost, dynamiku a nízkou spotřebu. Má to ale háček, potřebuje k tomu velmi kvalitní benzín, což v Čechách bohužel nejde vždy zajistit. Motor méně kvalitní benzín pozná a usazování karbonových reziduí se snaží zabránit spalováním bohatší směsi, což se pochopitelně projeví zvýšenou spotřebou a zároveň klesá pružnost motoru. A jako by to nestačilo, karbon se většinou stejně usazuje a když se pak uvolní, může poškodit válce, protože působí jako brusná pasta. Majitelům tohoto motoru lze více než doporučit pravidelnou dekarbonizaci motoru."
2013 Hyundai i30, 1,6 MPI, paket fleet 2, hazel brown, zatím ve výrobě
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Ospravedlňujem sa za offtopic, ale keď pozerám vaše priemerné spotreby, zdá sa mi , že snívam.
V prílohe prikladám screen z priemernej spotreby na mojom starom aute, podotýkam šlo o benzín a chcelo iba 98/100 oktán.
To auto som naštastie predal za smiešny peniaz a teraz čakám konečne na rozumné auto, Hyundai i30cw.
priemerna spotreba merana za uplne miernej jazdy max 60km/h v meste, žiadne kick down ani obiehanie.
Ak by som šiel na preteky, spotreba by vyšla aj 2x toho, čo vidíte na obrázku.
V prílohe prikladám screen z priemernej spotreby na mojom starom aute, podotýkam šlo o benzín a chcelo iba 98/100 oktán.
To auto som naštastie predal za smiešny peniaz a teraz čakám konečne na rozumné auto, Hyundai i30cw.
priemerna spotreba merana za uplne miernej jazdy max 60km/h v meste, žiadne kick down ani obiehanie.
Ak by som šiel na preteky, spotreba by vyšla aj 2x toho, čo vidíte na obrázku.
- Přílohy
-
- spotreba audi s8 4,2i V8 D2 - jazda max 60km/h v meste, žiadne kick down.
- spotreba.JPG (74.51 KiB) Zobrazeno 4162 x
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Michal_KE to vieš V8 niečo spáli.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Nooo, teraz pozerám, že má i30 II, to je o niečom inom. Ale aj tak. Najazdiť 10, 20, 30, 100 000km so spotrebou 5,6l/100km chce velké sebazaprenie- ak sa to vôbec dá. Jedna, dve nádrže- to ide a dokážem to aj ja. Ak je spotreba v zime 6l, tak v lete musí byť 5,2l... Ja to považujem za extrém.Chasnik píše:Tomu se dá věřit, aldai má krátkou (a tudíž lehčí) čtrnáctistovku, já s kombíkem 1.6 v pohodě jezdím okolo šestky. Při dobré konfiguraci tras, jejich délky a profilu se na 5,6 dá dostat.
michal_KE: na takej mašine býva spotreba v meste od 20l hore normálna, či nie?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
opa 25.tieto problémy starších Mitsubishi sú všeobecne známe.Neviem či to vyriešil,alebo benzíny sú už kvalitnejšie.Zatial všetko O.K.Väčšinou majú GDI najazdené do 50.000km a problémy žiadne.Pozerám,že auta meníš zhruba po 4 až 5 rokoch.Záruku máš 5 rokov ,tak pri najhoršom to máš kryté.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Jen prozajímavost
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... ction.html
http://www.thetruthaboutcars.com/2012/0 ... -nutshell/
http://www.autoguide.com/auto-news/2012 ... ction.html
http://www.thetruthaboutcars.com/2012/0 ... -nutshell/
2013 Hyundai i30, 1,6 MPI, paket fleet 2, hazel brown, zatím ve výrobě
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Neviem po anglicky.No čo som pochopil za pomoci strýčka Googla?Veľa reči o možných problémoch,ale nič konkrétne.Sledujem fórum pozorne posledný rok.Zatial som sa nestretol ani z jedným problémom motorov GDI.Je pravda,že väčšina má najazdené do 50.000km.ale zatial ani ťuk. To o takých TSI som toho načítal celkom dosť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
To idam: Díky za response.
Já samozřejmě nechci říct, že 1,6 GDI je špatný motor. Jen si myslím, že jsou u něj jistá rizika, která by se v budoucnu mohla projevit. V těch článcích autoři upozorňují v zásadě na dva problémy:
1. Tvorba karbonu na sacích ventilech - cirkulace oleje je prováděna přes sací ventily z důvodu zabránění úniku oleje přes výfukové ventily. Tzn. že drobné kapičky oleje pronikají přes sací ventil do spalovací komory. V případě motoru s vícebodovým vstřikováním (MPI) je palivo vstřikováno cestou sacích ventilů a proud kapiček paliva tak sací ventil omývá a brání vytváření karbonu. V případě motoru s přímým vstřikováním (GDI) je palivo vstřikováno přímo do spalovací komory a na okrajích sacího ventilu se tak mikrokapičky oleje mohou zapékat a vytvářet karbonový nános, který po čase snižuje výkon a zvyšuje spotřebu.
2. Příměs ethanolu v benzínu - ethanol působí korozivně, což se ve vysokotlakém čerpadle a vstřikovadle přímo ve spalovací komoře může znásobit.
Po mojí osobní zkušenosti v USA můžu říct, že tam lidi o GDI moc zájem nemají. Hodně lidí tam má špatný zkušenosti, zejména s vytvářením karbonu a s občas nutnou výměnou vysokotlakého čerpadla či vstřiků. Většinou tyhle problémy začaly tak po 70000 mílích, tj. asi 110000 km. BTW. cena hodiny práce v neznačkovém servise je 100 USD
Podle mojeho názoru je to taky trochu zaviňeno horší kvalitou benzínu v USA než v Evropě. (Většina rafineriíí v USA je ještě ze 40. let 20. století a tlak na cenu benzínu neumožňuje firmám investovat)
Možná proto se tam i30 prodává s motorem 1,8 MPI.
Jinak GDI považuju za super technologii, která má budoucnost a brzo určitě definitivně nahradí MPI A taky je možný, že Hyundai v tomhle motoru už všechny problémy překonal a k žádným závadám nedojde, rozhodně bych to všem uživatelům přál
Já sám jsem se rozhodl pro 1,6 MPI, protože mi po vyzkoušení připadal rozdíl ve výkonu oproti 1,6 GDI malý a taky proto, že povařuju MPI do budoucna za spolehlivější a bez vyšších nákladů na opravy.
Já samozřejmě nechci říct, že 1,6 GDI je špatný motor. Jen si myslím, že jsou u něj jistá rizika, která by se v budoucnu mohla projevit. V těch článcích autoři upozorňují v zásadě na dva problémy:
1. Tvorba karbonu na sacích ventilech - cirkulace oleje je prováděna přes sací ventily z důvodu zabránění úniku oleje přes výfukové ventily. Tzn. že drobné kapičky oleje pronikají přes sací ventil do spalovací komory. V případě motoru s vícebodovým vstřikováním (MPI) je palivo vstřikováno cestou sacích ventilů a proud kapiček paliva tak sací ventil omývá a brání vytváření karbonu. V případě motoru s přímým vstřikováním (GDI) je palivo vstřikováno přímo do spalovací komory a na okrajích sacího ventilu se tak mikrokapičky oleje mohou zapékat a vytvářet karbonový nános, který po čase snižuje výkon a zvyšuje spotřebu.
2. Příměs ethanolu v benzínu - ethanol působí korozivně, což se ve vysokotlakém čerpadle a vstřikovadle přímo ve spalovací komoře může znásobit.
Po mojí osobní zkušenosti v USA můžu říct, že tam lidi o GDI moc zájem nemají. Hodně lidí tam má špatný zkušenosti, zejména s vytvářením karbonu a s občas nutnou výměnou vysokotlakého čerpadla či vstřiků. Většinou tyhle problémy začaly tak po 70000 mílích, tj. asi 110000 km. BTW. cena hodiny práce v neznačkovém servise je 100 USD
Podle mojeho názoru je to taky trochu zaviňeno horší kvalitou benzínu v USA než v Evropě. (Většina rafineriíí v USA je ještě ze 40. let 20. století a tlak na cenu benzínu neumožňuje firmám investovat)
Možná proto se tam i30 prodává s motorem 1,8 MPI.
Jinak GDI považuju za super technologii, která má budoucnost a brzo určitě definitivně nahradí MPI A taky je možný, že Hyundai v tomhle motoru už všechny problémy překonal a k žádným závadám nedojde, rozhodně bych to všem uživatelům přál
Já sám jsem se rozhodl pro 1,6 MPI, protože mi po vyzkoušení připadal rozdíl ve výkonu oproti 1,6 GDI malý a taky proto, že povařuju MPI do budoucna za spolehlivější a bez vyšších nákladů na opravy.
2013 Hyundai i30, 1,6 MPI, paket fleet 2, hazel brown, zatím ve výrobě
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
2001 Mercury Sable LS Premium, V6 3,0, 24V DOHC
1998 Hyundai Lantra, 1,6 GLS Cool and Comfort
1994 Hyundai Lantra 1,5
1989 Škoda Favorit 130
1994 Opel Tigra 1,6
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Jasné,netvrdim,že sa nemôžu vyskytnúť problémy.Preto dosť pozorne sledujem fórum i30new,ix35 a i40.Všade tam kde používajú 1,6 GDI.Dúfam,že pokial by sa niečo vyskytlo,tak to pokryje 5 ročná záruka .Zatial som sa paradoxne stretol skôr s problémami 1,6 CVVT.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Já tedy rozdíl mezi 1.6 mpi a gdi dost pocítil. A GDI když je dobře zajeté tahá opravdu dobře.
Hyundai i30 combi (07/2013), 1.6 GDI + další příslušenství
(Koupeno a servisováno v Hyundai Centrum Praha - Dolní Počernice)
Spritmonitor: http://goo.gl/Jkij5e
(Koupeno a servisováno v Hyundai Centrum Praha - Dolní Počernice)
Spritmonitor: http://goo.gl/Jkij5e
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Zdravím,
za mě u kombíku určitě 1,6CVVT. Je to léta ověřený motor. Několikrát se to tu píše. Radil jsem se s několika odborníkama a pokud chcete jistotu a chcete auto na více let tak jedině CVVT. Doporučuju dobře zajet motor. Ze začátku prvních aspoň 2000km hodně řadit a měnit otáčky jinak vám auto zezdechlačí.
za mě u kombíku určitě 1,6CVVT. Je to léta ověřený motor. Několikrát se to tu píše. Radil jsem se s několika odborníkama a pokud chcete jistotu a chcete auto na více let tak jedině CVVT. Doporučuju dobře zajet motor. Ze začátku prvních aspoň 2000km hodně řadit a měnit otáčky jinak vám auto zezdechlačí.
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Netvrdím,že 1,6CVVT je zlý,ale odsúdiť GDI len pre to ,že je "nový" by som nerobil.Vďaka priamemu vstrekovaniu ide ochotne aj z nízkych otáčok a hore mu to tiež ide velmi dobre.Navyše sa javí,že oproti CVVT páli o trochu menej paliva.Dlhodobá spolahlivosť je otázna,no sú už borci čo majú cez 100.000 a zatial všetko o.k. Dúfam,že to tak vydrží.A keby náhodou,tak záruka je 5 rokov.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Jaký motor pro i30 kombi: 1.4i CVVT, 1.6i CVVT, 1.6 GDI
Vybírám teď taky motor pro i30 kombi a s příspěvků, které tady čtu, to vypadá, že motor GDI nemá CVVT. Na webu Hyundaie ale uvádí v popisu 1,6 GDI D-CVVT 99 kW. Může mi to někdo laicky vysvětlit? Díky