Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba
Perpetum mobile zatím žádná automobilka na trh nedodala.
- Reklama
Re: Spotřeba
mirek.ja: dnešní auta jsou často, zřejmě kvůli tomu, aby prošla dobře nesmyslným testem spotřeby (kde se moc rychle nejezdí), zbytečně krátce odpřevodovaná. Proto jsou hlavně v dálničním tempu znevýhodněna a často jsou starší modely z tohoto důvodu úspornější.
Zvaž, kde nejčastěji jezdíš. V městském provozu a na státovkách do 100 km/h ten rozdíl spotřeby není tak výrazný. Pokud jezdíš často dálnici, doporučuju model s 6-kvaltem. I když ten taky nemá převody z nejdelších, furt je to na dálnici pohodlnější (a možná i úspornější), než jenom s tou pětkou.
Jak moc má tempo vliv na spotřebu, dokládají moje vlastní zkušenosti (byť s i30, ale stejným motorem, který je pro ix20 k dispozici):
dálnice tacho 130 - 140: spotřeba cca 7,5 l/100 km
státovky - město 60 km/h, mimo město 100 km/h: rovinatý terén 5,6 - 6 l/100 km
dálnice "na pohodu" tacho 100 km/h: 5,7 - 5,8 l/100 km
Nejlepší by bylo, kdyby ses dohodl s nějakým ochotným prodejcem, který by se uvolil a půjčil ti auto nejen na nějakou tu chvilkovou projížďku, ale třeba na den, nebo nejlíp na víkend. Tam by sis mohl spotřebu otestovat na své běžné trase a podle svého běžného tempa. No ale prodejcům se do takových akcí moc nechce, a to ani když jim nabídneš nějakou úhradu za půjčovné auta. Třeba se ti poštěstí...
Jinak ix20 1,4 CVVT máme doma taky, ale s tou přítelka jezdí jenom okolo komína, málokdy jsou trasy delší než 20 km. Spotřeba na novým autě (má tam něco mezi 2 - 3 tis. km) je okolo 7,5. Věřím, že kdybych si ji po zajetí vzal na svoje běžné trasy, tak bych se pohyboval okolo 6 - 6,5 MAX...
Zvaž, kde nejčastěji jezdíš. V městském provozu a na státovkách do 100 km/h ten rozdíl spotřeby není tak výrazný. Pokud jezdíš často dálnici, doporučuju model s 6-kvaltem. I když ten taky nemá převody z nejdelších, furt je to na dálnici pohodlnější (a možná i úspornější), než jenom s tou pětkou.
Jak moc má tempo vliv na spotřebu, dokládají moje vlastní zkušenosti (byť s i30, ale stejným motorem, který je pro ix20 k dispozici):
dálnice tacho 130 - 140: spotřeba cca 7,5 l/100 km
státovky - město 60 km/h, mimo město 100 km/h: rovinatý terén 5,6 - 6 l/100 km
dálnice "na pohodu" tacho 100 km/h: 5,7 - 5,8 l/100 km
Nejlepší by bylo, kdyby ses dohodl s nějakým ochotným prodejcem, který by se uvolil a půjčil ti auto nejen na nějakou tu chvilkovou projížďku, ale třeba na den, nebo nejlíp na víkend. Tam by sis mohl spotřebu otestovat na své běžné trase a podle svého běžného tempa. No ale prodejcům se do takových akcí moc nechce, a to ani když jim nabídneš nějakou úhradu za půjčovné auta. Třeba se ti poštěstí...
Jinak ix20 1,4 CVVT máme doma taky, ale s tou přítelka jezdí jenom okolo komína, málokdy jsou trasy delší než 20 km. Spotřeba na novým autě (má tam něco mezi 2 - 3 tis. km) je okolo 7,5. Věřím, že kdybych si ji po zajetí vzal na svoje běžné trasy, tak bych se pohyboval okolo 6 - 6,5 MAX...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Spotřeba
To máš pravdu. Zatím mám najeto necelých 2k km. Po dálnici jsem jel všeho všudy dvakrát. Dálky po státovce tak kolem 6 l/100 km. Městský provoz kolem 7,5 l/100 km. Počítám, že by se to mohlo ještě zlepšit. Oproti starému autu (Š Felicia - město do 10 l)je to pro mě podstatná změna k lepšímu.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Spotřeba
To mirek.ja: Jenom doplnim Chasnikovu odpoved, se kterou docela souhlasi, co se tyce spotreby soucasnych aut.
-Ja jsem pouzival skoro celou dobu klimu na 2. stupen, protoze stale bylo horko, samozrejme, mimo den zpatecni cesty.
-Jak jsem psal, spotreba se da rozdelit do "tretinek": cesta tam, cesta zpet a Alpy. Cesta tam byla za hezkeho pocasi, vetsinou po dalnici, ale s velkym navysenim spotreby za popojizdeni v kolone (za cca 1:15 hod cca 2 km se stale zaplym motorem, protoze se tu stale lezlo a vypinani motoru na 30-40 sec a znovu zapnuti, abych popojel par metru by spotrebu zvysilo jeste vice a mne by bolela ruka. Cesta zpet byla z velke casti v bourlivem betru, v kolone 30-60 km/h v desti (spis prutrzi mracen), i popojizdeni. Podle PP cesta po dalnici tam byla s alespon o 0,3-0,4 l lepsi spotrebou. A Alpy je kapitola sama o sebe, tam myslim, ze za nejakych 800 km bylo absolvovano celkove prevyseni (jenom smer nahoru) mozna i nekolik desitek km, navic casto s jeste studenym motorem, casto na 2. stupen, spotreba k 30l/100km ... a bohuzel smerem dolu to rozhodne nebylo za 0 l .
Jo, ja jsem s Ladou 2112, 1,5l delal skoro tu samu cestu pred par lety, pro zmenu v desti tam za min jak 6l a to na dalnici jsem mel prumer 130...
A vlastne jeste jedna dulezita vec - asi pulku cestu ridila manzelka, ktera si oprasuje svoje 20 let zanedbane znalosti z rizeni motorovych vozidel. A ona mela dost jinych problemu aby jeste sledovala spotrebu .
Pokud si ale zvolis ix20 s motorem 1,6, tak budes mit tu spotrebu lepsi, protoze budes mit 6. stupen na dalnici a navic Ti v nekterych castech bez problemu utahne do kopce na vyssi stupen jako 1,4 (Bavoraky a Audiny jezdily i na ctyrku, kde ja max. na dvojku ).
-Ja jsem pouzival skoro celou dobu klimu na 2. stupen, protoze stale bylo horko, samozrejme, mimo den zpatecni cesty.
-Jak jsem psal, spotreba se da rozdelit do "tretinek": cesta tam, cesta zpet a Alpy. Cesta tam byla za hezkeho pocasi, vetsinou po dalnici, ale s velkym navysenim spotreby za popojizdeni v kolone (za cca 1:15 hod cca 2 km se stale zaplym motorem, protoze se tu stale lezlo a vypinani motoru na 30-40 sec a znovu zapnuti, abych popojel par metru by spotrebu zvysilo jeste vice a mne by bolela ruka. Cesta zpet byla z velke casti v bourlivem betru, v kolone 30-60 km/h v desti (spis prutrzi mracen), i popojizdeni. Podle PP cesta po dalnici tam byla s alespon o 0,3-0,4 l lepsi spotrebou. A Alpy je kapitola sama o sebe, tam myslim, ze za nejakych 800 km bylo absolvovano celkove prevyseni (jenom smer nahoru) mozna i nekolik desitek km, navic casto s jeste studenym motorem, casto na 2. stupen, spotreba k 30l/100km ... a bohuzel smerem dolu to rozhodne nebylo za 0 l .
Jo, ja jsem s Ladou 2112, 1,5l delal skoro tu samu cestu pred par lety, pro zmenu v desti tam za min jak 6l a to na dalnici jsem mel prumer 130...
A vlastne jeste jedna dulezita vec - asi pulku cestu ridila manzelka, ktera si oprasuje svoje 20 let zanedbane znalosti z rizeni motorovych vozidel. A ona mela dost jinych problemu aby jeste sledovala spotrebu .
Pokud si ale zvolis ix20 s motorem 1,6, tak budes mit tu spotrebu lepsi, protoze budes mit 6. stupen na dalnici a navic Ti v nekterych castech bez problemu utahne do kopce na vyssi stupen jako 1,4 (Bavoraky a Audiny jezdily i na ctyrku, kde ja max. na dvojku ).
Re: Spotřeba
Ano ta jednačtyřka je na popojíždění okolo komína, bez rezervy výkonu. raději motor 1,6. A je to MPV a ne nizoučkej sporťák. Dá se s tím jezdit i úsporně, a jen mezi námi, když vezmeš pod krkem TSI, tak ten bude mít spotřebu o hoooodně výš než náš atmosférák.
Re: Spotřeba
Tak bych to netvrdil. Ta 1.4 benzin je plne dostacujici na KLIDNY styl jizdy po v Cechach bezne silnici. Necitil jsem nikdy potrebu vetsi rezervy vykonu - krome spomenutych usecich na prudkych stoupanich. Ale tam spise v serpentinach, kde nebylo tolik casu na rozjed na vyssi rychlost,bo bylo treba zase zatacet o 180 stupnu. Na beznych silnicich i v Alpach (i stoupani 12-14%) jsme ve trech mohli jet normalne jako v jakemkoliv jinem soucasnem aute se stejne silnym motorem (prevodovani!!!). Ten motor tahne a zrychluje uz od nejakych 1000 ot/min po rovine, samozrejme, cim vetsi stoupani, tim vyssi otacky na zrychlovani. Na dalnici jsem bez problemu zrychloval na 5-ku z 80 na 130 - samozrejme na 4-ku bych dosahl 130 rychleji, ale na 5 se to otaky dalo.
Ale jak rikam, staci to na klidnou jizdu, ne na styl brzda - plyn. Na to ten motor vhodny neni.
Ale jak rikam, staci to na klidnou jizdu, ne na styl brzda - plyn. Na to ten motor vhodny neni.
Re: Spotřeba
JirN, tak, jak to píšeš tak ano, já to myslel spíš když potřebuji náhodou odněkud "rychle vypadnout", nebo při předjíždění. Tam ty koníci jsou znát. Jinak jezdím svižně, ale rozhodně ne brzda-plyn.
Re: Spotřeba
Mám 1,6 benzín manuál, syrový motor, spotřeba počítána dle dotankování. Jezdím dálnice 20% okresky 60% město okolo komína 20%. Najeto zatím jen 1400km. Spotřeba 7,5
Myslím že je to hodně dobré a ještě si to sedne.
Jezdím svižně - okresky 100, dálnice 140.
Myslím že je to hodně dobré a ještě si to sedne.
Jezdím svižně - okresky 100, dálnice 140.
Re: Spotřeba
Auto mám rok a půl a najeto je cca 7 000 km, jezdím převážně po městě a spotřebu mám 8,1. Zdá se mi to dost. Většinou zde uvádíte mnohem menší spotřebu. Co udělat pro snížení? Jde to v servisu nějak seštelovat? Poraďte, díky.
_________________________
Hyundai ix20 Trikolor 1,4 CVVT
Škoda Fabia 1,2 kombi
Škoda 105 L
Škoda 1000 MB
_________________________
Hyundai ix20 Trikolor 1,4 CVVT
Škoda Fabia 1,2 kombi
Škoda 105 L
Škoda 1000 MB
Re: Spotřeba
Prostě po městě s tím nic neuděláš - prostě jak stojíš tak motor žere benzín a jízda 0km.
Jedině zhasínat motor, ale to se zase na krátkou chvíli neoplatí - kdysi se říkalo že jak stojíš víc jak minutu tak že už se to oplatí.
Prostě po městě to nemůžeš ovlivnit. Prostě udělej si delší jízdu a tam si to změř kolik ti to žere.
Prostě to co napíše výrobce je blud a za to se jezdit nedá - jedině s kopce.
A to co někteří píší taky musíš brát z rezervou, pojede schválně s kopce a pak se bude holedbat spotřebou 4l/100km.
Jezdím do hor a mám i20 s 1,2 motorem a je tu pořádný dlouhý kopec tak jsem si na něm vyskoušel spotřebu do kopce kolem 8l z kopce 0,1l ale obyčejně se mi spotřeba drží od nějakých 4,7 do 6 průměr je kolem 5 až 5,5 .
Jedině zhasínat motor, ale to se zase na krátkou chvíli neoplatí - kdysi se říkalo že jak stojíš víc jak minutu tak že už se to oplatí.
Prostě po městě to nemůžeš ovlivnit. Prostě udělej si delší jízdu a tam si to změř kolik ti to žere.
Prostě to co napíše výrobce je blud a za to se jezdit nedá - jedině s kopce.
A to co někteří píší taky musíš brát z rezervou, pojede schválně s kopce a pak se bude holedbat spotřebou 4l/100km.
Jezdím do hor a mám i20 s 1,2 motorem a je tu pořádný dlouhý kopec tak jsem si na něm vyskoušel spotřebu do kopce kolem 8l z kopce 0,1l ale obyčejně se mi spotřeba drží od nějakých 4,7 do 6 průměr je kolem 5 až 5,5 .
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
V meste plytváš energiu brzdením. S tým nič neurobíš.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Spotřeba
Za necelé tři měsíce mám s 1.4 benzín najeto 3900 km s průměrnou spotřebou dle tankování 7,07 palubní počítač hlásí 6,7 z uvedených 3900 km cca 30% dálnice 70% město a okrsky v převážně kopcovitém terénu.
IX20 1.4 CVVT Tricolor
Re: Spotřeba
Tento vikend manzelka 796,7 km OV-Pisek a zpatky, tj. drtive dalnice, z toho jednou hodinka a pul popojizdeni asi 3 km v kolone (za tu dobu po 170 km od tankovani PP zvedl prumernou spotrebu od tankovani o vice jak pul litru), po dalnici se hnali, po sjeti z dalnice cela cesta v prutrzi mracen, v aute 5 lidi s plnym kufrem, skutecna spotreba merena podle natankovanych litru 6,58l (PP ukazovalo 6,2).
- HonzaTU
- *
- Příspěvky: 32
- Registrován: 10 kvě 2013, 16:11
- Bydliště: Královehradecký, Czech Republic
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba
Delší trasy jezdím se spotřebou ±6l/100 km (např. tento víkend trasa 300 km s průměrem 5,8 l), mimo obec držím 90-100 km/h dle tacho. Ve městě ale spotřeba letí nahoru, krátká trasa a studený motor prostě udělají své Mám najeto něco přes 20 tisíc km, takže se změnou již nepočítám.
Hyundai ix20 1,4 CVVT od 05/2011
Re: Spotřeba
Jo, tak já s 1,6 benzín a 80% město po celý rok, v létě kolem 6,2-6,6, v zimě kolem 7,0-7,3. Toto vše dle PP, v reálu je to cca o 0,4 l vyšší. Nicméně je zajímavý že ten úspornej benzín od Shellu (a to tu věru nechci dělat nějakou reklamu) skutečně trochu funguje, při plný nádrži pouze tohoto jde spotřeba o cca 0,4 l na 100 km dolů, takže když se trefí u tohoto předraženýho molocha dobrá cena, jde to.