Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Jsem zjistil, že to vlastně nikde nemám vyfocené. To budu muset napravit . Jinak ten potah jsem koupil tady: http://autosportslezska.cz/potah-volant ... allo-cerny, ale seženeš to na mnoha dalších místech nebo e-shopech (možná i u vás). Už nevím, který rozměr jsem kupoval, ale asi to bylo to Ačko.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
- Reklama
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
docela dobrý je to relativně levný řešení a vypadá to dost dobře... díky za tip
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Ahoj, konečně jsem se dokopal k tomu, abych nahodil nějaké ty fotky mého volantu s potahem Maria Cavallo. Najdeš je zde: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15.
Ještě by mě zajímalo, jestli už máš vyřešené to vrzání/skřípání na zadní nápravě? 2. garančka a 20000km se mi blíží a zjistil jsem, že mi to vrže/skřípe jen, když mám alespoň trochu zatížený zadek auta (věci v kufru nebo osoba na zadním sedadle) a jedu pomalu po hodně rozbité cestě. Jak se zadek auta houpe, tak to pak vydává šílené zvuky. Podle mě to dělá buď uložení pružiny/tlumiče, nebo některý ze silentbloků. Když s autem houpu na místě, tak je slyšet akorát chod tlumiče, ale neskřípe to.
Ještě by mě zajímalo, jestli už máš vyřešené to vrzání/skřípání na zadní nápravě? 2. garančka a 20000km se mi blíží a zjistil jsem, že mi to vrže/skřípe jen, když mám alespoň trochu zatížený zadek auta (věci v kufru nebo osoba na zadním sedadle) a jedu pomalu po hodně rozbité cestě. Jak se zadek auta houpe, tak to pak vydává šílené zvuky. Podle mě to dělá buď uložení pružiny/tlumiče, nebo některý ze silentbloků. Když s autem houpu na místě, tak je slyšet akorát chod tlumiče, ale neskřípe to.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Aleko... zatím to vyřešené nemám... až pojedu za 2 měsíce na roční prohlídku, tak to budu řešit... navíc toho bude víc... skřípání palubky dále trvá... jinak spotřeba se mi snížila na cca 7,4 l na sto... s autem jsem fakt spokojenej... vždycky se těším až ho budu řídit
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
RECENZE - Hyundai i30 CW - Mumínek - bílá barva, motor 1.6 CVVT - 93 kW, 6 rychlostí
ÚVOD - V roce 2012 jsem se musel rozloučit se svojí Octavii Scout 2.0 FSI, kterou jsem měl ve firmě. S firmou šla do věčných lovišť i o Octavia a od února 2012 jsem byl bez auta. Během prázdnin jsme se doma dohodli, že auto už prostě potřebujeme, tak jsem se začal pídit po tom, co by se dalo pořídit a za jaké peníze. Výhledově byl nákup vozu naplánován na září či říjen 2012. Protože jsem měli v rodině vždycky Škodovky, tak moje první kroky vedly do autosalonu Škoda. Za peníze, které jsem chtěl do auta investovat (
strop Kč 300.000,-) jsem měl na výběr prakticky ze dvou modelů, a to Fabia Combi a Roomster. Škoda Octavia II, která se tou dobou pomalu, ale jistě blížila ke konci své existence byla v té době k mání cca o 70 tis. dráž. Koukal jsem se tedy na Roomstra, kde jsem dostal nabídku na nějaký referenční vůz za Kč 259.000,-, což mi přišlo na ojeté auto moc. Dále jsem měl nabídky na Fabii Combi v Eleganci s 1.2 TSI 63 kW za 299.900,-, což mi vzhledem k velikosti vozu přišlo taky hodně. Měl jsem v podstatě tyto požadavky. Ne úplně slabý motor, hodně místa uvnitř, hodně airbagů a hlavně ESP. To bohužel ani jedna ze zmíněných Škodovek nenabízela. Tak moje kroky pomalu ale jistě směřovaly do jiných autosalonů, konkrétně KIA a Hyundai. V KIA se mi líbil Ceed Combi, ale ten v tu dobu stál ještě dost peněz, protože nový model byl teprve na cestě. Zastavil jsem tak v Hyundai, kde jsem už viděl novou i30 kombi, kterou jsem si také projel. Na víkend jsem pak dostal půjčený nový vůz i30 s motorem 1.4 litru a výkonu 74 kW s 6ti stupňovou převodovkou. Byl to hatchbak a s tímto autem jsem za víkend najel asi 500 km. Byl jsem velmi mile překvapený, auto bylo prostě přesně podle mého gusta. V té výbavě, ve které jsem ho měl však vycházelo na Kč 340.000,-, což bylo pro mě prostě moc. Tak jsem v autosalonu hodil oko na předchozí generaci i30 CW a auto se mi začalo čím dál tím víc líbit. Na dovolenou do Chorvatska mi prodejce půjčil starou i 30 CW s 1.4 litrovým motorem o výkonu 88 kW. Auto mi sedlo, tak jsem nakonec objednal nový "starý" Hyundai i 30 CW s 1.6 CVVT o výkonu 93 kW. Prodejce tehdá tvrdil, že to byl poslední kus na skladě v ČR s paketem Style, který byl v ceníku za Kč 10.000,- a obsahoval - tempomat, koženy volant a hlavice řadici paky, automaticke světlomety (světelny senzor), pneu 195/65 R15, stabilizačni system ESP + protiprokluzovy system TCS, aut.klimatizace, dešťovy senzor, rozmrazovani čelniho skla pod stěrači, solarni př. sklo, samostmivaci vnitřni zrcatko, kovovy dekor centralniho panelu. Což bylo přesně to, co jsem v autě chtěl mít. Barva byla bílá, to jsem neřešil, na barvě mi tak nesešlo. Ačkoliv jsem byl velkým odpůrcem bílých aut, nakonec jedno takové mám. Teď se pozvolna dostávám do první části mojí recenze, a tou je exteriér. Hodnocení v této recenzi je hodně subjektivní, vlastně jako celá recenze, takže je mi jasné, že ne všichni budete se vším souhlasit, ale tak to asi má být. Takže pojďme na exteriér.
1. část - EXTERIÉR
Jak všichni víte, jedná se o auto s karoserií kombi, o čemž by se dalo lehce diskutovat, protože díky obrovskému rozvoru 2700 mm je zadí převis opravdu velmi krátký. Díky tomu je v autě opravdu královsky mnoho místa na zadních sedadlech a to nejen na délku, ale i na šířku, což mě mile překvapilo. Na druhou stranu má tato hodnota negativní vliv na velikost zavazdlového prostoru, který je v základním provedení pouze 415 l a je zároveň velmi mělký. Pod platem jsou pak různé kapsy na ty malé sereptičky, jako je lékarnička, trojúhelník, lano, žárovky, rukavice apod. Samozřejmostí je pak plnohodnotná rezerva. Výhodu zavazadlového prostoru pak vidím hlavně v rovné nakládací hraně. Ale zpět k exteriéru. Tohle auto se buď líbí nebo vyloženě nelíbí. Mě se líbí od té chvíle, co dostalo novou masku v rámci faceliftu. Široký mřížka v nárazníků dává autu šmrnc zejména pak v kombinaci s bílou barvou. Dalším prvkem při čelním pohledu, který mne zaujal jsou černě lemované světlomety, opět tu dochází na kontrast černá x bílá, a to se mi líbí. Poslední ze zajímavých drobností v čelní partii jsou decentí mlhové světlomety a lehce sportovní spojler předního nárazníku. Při pohledu z boku zaujme nejen krátký převis zadního nárazníku, ale poměrně vysoká stavba vozu v zadní častí, díky které je nad hlavami zadních cestujících spousta místa. Opět zde dochází k výrazenému kontrastu černé a bílé, a to mezi lemy oken a zbytkem karoserie. Jediné, co z mého pohledu při bočním pohledu nezaujme jsou základní 15" kola, která moc krásy nepobrala. Za zmínku však stojí, že rezervní 5. kolo je rovněž z lehkých slitin. Při zadním pohledu si nemůžete nevšimnou velkých zadních svítilen, které krásně kontrastují s barvou karoserie. Dalším dominantním prvkem je chromovaná lišta na madlu zadních dveří. Ve spodní části nárazníku jsou pak zasazeny dvě zadní mlhovky ve tvaru takové slzy položené horizontálně. Původně jsem si myslel, že se jedná pouze o odrazky, ale jak jsem teď napsal, jsou to mlhovky. Na střeše jsou pak v základu černé hagusy pro upevnění příčných nosičů. Poslední věcí, která stojí za zmínku jsou zpětná zrcátka s bočními blikači z led diod, která jsou velmi velká a navíc elektricky sklápěná tlačítkem na madlu dveří řidiče. Pojďme na interiér.
2. část - INTERIÉR
Začneme zavazdlovým prostorem, o kterém jsem se zmínil již v předchozí kapitole. Základní objem 415 litrů není na první pohled nic moc, na druhou stranu, běžným potřebám poslouží dostatečně. Zvládli jsem i cestu na dovolenou do Chorvatska. V kufru byly věci a golfky. Auto bylo obsazeno třemi dosěplými osobami a jedním dítětem. Roletka zavazdlového prostoru není samootvírací jak jsem na to zvyklí u Octávií, její stahování je klasické. Výhodou zavazdlového prostoru je pak rovná nakládací hrana. Sklopením sedaček se dostáváme na hodnotu kolem 1.300 litrů, takže i zde velmi zaostává například za Octávií. Sedáky zadních sedadel se nesklápějí, při složení opěradel vznikne rovná plocha bez schodu. Co do šířky je kufr prostorný a věci se do něj dobře a pohodlně skládají. Na zadních sedadlech je díky velkému rozvoru hodně místa pro kolena cestujících. Já si za sebe sednu a mám ještě rezervu asi 10 cm (měřím 182 cm). Sedačky jsou sklopné v nám dobře známem poměru 60:40. V širší části opěradla je loketní opěrka s držákem na dva nápoje. Při sklopení opěrky však nevznikne otvor do zavazdlového prostoru vhodný pro převážení delších věci. Zadní sedala jsou příjemně tvrdá bez výrazeněšjího tvarování, jedná se spíš o takovou "lavici". Někomu to vyhovuje, někomu méně. Na zadní části předních sedadel jsou pak plastové kryty s kapsou ze síťky. Díky plastovým krytům je přední sedadlo chráněno proti okopání nezbedných dětí. Vyzkoušeno! Pojďme dopředu. Pracovní místo řidiče je prostorné a přední sedadla nabízí výborné posezení s dobrou tvrdostí a tvarováním sedáků i opěradla. Sedadlo řidiče má výškové nastavení a nastavitelnou bederní opěrku. Hlavové opěrky jsou aktivní a nastavitelné ve třech stupních, co se týče posunutí dopředu a dozadu. Kolenu řidiče nepřekáží středový panel, což je pro mě velmi důležité, s tím jsem bojoval zejména v jedničkové Fabii, ale i v Octávii II nebylo tolik místa, naštěstí tam nebyl žádný ostrý roh. Dveřní výpnlě jsou opatřeny látkou a takovou měkou koženkou (asi), přičemž plasty jsou měkčené. V předních dveřích je kapsa, do které se však nevejde 1,5 litrová petka. Tu lze umístit do dvojitého držáku na středové konzole, ale pak trochu překáží ruce při řazení. Mezi předními sedadly je loketní opěrka s úložným prostorem, která však nelez posunovat v příčném směru. Pod panelem rádia se nachází malá schránka na různé drobnosti. Pod schránkou je ještě malá "polička" u které jsou vstupy na USB a další audio zařízení. Schránka pro spolujezdce je výklopná dolů a je chlazená klimatizací, tak, jak jsem na to zvyklí z O II. Ještě krátká zmínka o ovládacích prvcích. Začnu volantem, který je pro mě tvarově přijatelný, ale materiálově je to bída. Kůže, která je použit na volantu se s kůži z OII nedá absolutně srovnat. Volant je však multifunkční a nabízí ovládání rádia (ladění, hlasitost, přepínání pásem, jednotlivých stanic apod.) a také ovládáním tempomatu s možností nastavení maximální rychlosti, tak, abyste například ve městě nepřekročili rychlost. Palubní počítač, který je další velkou slabinou tohoto modelu nabízí pouze jednu pamět, ve které se sdružují tyto data, průměrná spotřeba, průměrná rychlost, dojezd a aktuální spotřeba. Chybí například doba jízdy a hlavně druhá, krátkodobá pamět. Další výraznou slabinou je umístění ovládacího tlačítka, které je pod štítem přístrojů, takže tak trochu na dlouhou ruku a navíc není podsvícené, takže ho někdy hledám dost dlouho. Asi nechtěli korejci, aby si s tím řidiči za jízdy hráli. Auto je vybaveno RDS rádie s přehrávačem CD, možnost připojiení USB disku a další auditechniky jsem hovořil. Reproduktory jsou jak vepředu tak vzadu. Při mém subjektivním pozorování jsem dospěl k názoru, že výkon této základní audi soustavy výrazně převyšuje základní audio soustavu z mé předchozí O II. Pod rádiem je ještě ovládání pro automatickou jednozónovou klimatizaci s možností nastavení teploty apod. tak jak v jiných vozech. Zpětné zrcátko je samostmívací a před ním je ještě ve stropě držák na brýle, ale stejně jako u O II maximálně na ty čtecí, takže nic moc. Po odklopení stínítek si můžete rozsvítit malé čtecí lampičky, stejně tak středová lampička je rozdělena na dvě časi, kdy si může spolujzdec tu svojí nezávsile na zbytku osvětlení rozvítit. Ještě stojí za zmínku ovládání elektrické ovládání oken. Tím jsou vybavena všechna okna ve voze. Okno řidiče má automatiku pouze pro sjíždění okna dolů. Zpět nahoru se musí tlačítko přidržet, stejně tak je to i u zbylých oken, kdy se musí držet tlačítko i pří sjíždění oken. Další malý nedostatek, ale dle mě, nic dramatického. Další ovládacím prvkem na madlu řidiče je elektrické sklápění zrcátek, super vychytávka. Teď nás čekájí jízní vlastnosti a motor.
3. část - JÍZDNÍ VLASTNOTI A MOTOR
Ve spoustě recenzí jsem se dočetl, že chybí cit v řízení, s tím nemohu souhlasit. Neříkám, že je to nějaká extratřídá, ale je to srovantelné s O II. Samozřejmě záleží, jak k takovému hodnocení kdo přistupuje. Já osobně jezdím tak nějak normálně, žádná divočina, žádný loudání. Ale zkrátka jízdní vlastnosti tohoto vozu mne mile překvapily, jistou zásluhu na tomto bude mít i velký rozvor. Auto na silnici fakt sedí super a mám z toho takový dobrý pocit. Za ten rok, co s autem jezdím jsem ESP nedonutil k zásahu. Řízení je takové normální, ani úplně super ani nijak odtažité, ale jak říkám, to jsou skutečně hodně subjektivní hodnocení. Teď asi to nejdůležitější, a to je srdce tohoto vozu, tedy benzínový čtyřválec o objemu 1.6 litru s variabilním časovaním ventilů, maximální kroutícím momentem 157 Nm při 4.200 ot a maximálním výkonu 93 kW při 6.300 ot. Nejsem profík, tak vám prostě napíšu, jaký z toho motorů mám pocit. Auto je dostatečně silné už od 2.000 ot., skutečně fantasticky ožívá kolem těch 4.200 ot., kdy je zátah opravdu pěkný a jak jsem u benzínových nepřeplňovaných motorů zvyklý, tak v celém rozsahu lineární. Výhodou je, že i při větším zatížením motor stále zvládá a to větší zatížení mám fakt vyzkoušené. Protože, kdo to nezkusí, jakoby nebyl, tak jsem zkusil na německé dálnici maximálku a ta se vyšplhala na 205 km/dle tachometru. Vzhledem k tomu, že při porovnání s GPS navigací je rozdíl cca 2 - 3 km/h, tak to auto umí skutečně 200 km/h. Samozřejmě, že ideální cestovní rychlost s ohledem na spotřebu paliva je kolem 115 - 120 km/h. Jak jsem již v diskuzi psal, při rychlosti kolem 130 km/h auto točí cca 3.600 - 3.700 ot., což je vzhledem k 6ti stupňům poměrně dost. Dálniční spotřeba se tak pohybuje kolem 8 litrů paliva na sto kilometrů. Při jízdě v 90 km/h se pak otáčky ustálí kolem 3.000 a spotřeba se pohybuje od 5 - 6 litrů. Hovořím teď o jízdě po rovince, kterou mam odzkoušenou na cestě z Ústí nad Labem do Děčína. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 7,5 - 7,8 litru. Může se vám to zdát hodně, ale u spotřeby velmi záleží na režimu provozování. Měsíčně najedu kolem 1.200 km, přičemž 500 km je po dálnici a zbytek rovnoměrně město a mimoměsto. Ano, spotřeba by mohla být nižší, otázkou je, jak by spotřeba vypadala například u 1.4 nebo u koncrnových Turbo motorů. Kdybych jezdil do práce do Děčína každý den, tak jsem přesvědčený, že bude moje průměrná spotřeba začínat číslem 6. Ještě se chci zmínit o manuální převodovce. Řazení je krátké a příjemné. Narovinu, není to jako v O II, ale v porovnání s jinými auty jako jsou například Peugeot, Citroen a Ford je to někde jinde. Samozřejmě, že jsem netestoval všechny vozy těchto značek, ale řekněme ty cenově srovnatelné. Na závěr ještě moje krátké shrnutí...
4. část - SHRNUTÍ
Auto vlastním téměř rok a mám najeto 14.200 km. Celkově jsem s autem spokojený, jak se vzhledem, výbavou, tak i s výkonem motoru. Ano, spotřeba by mohla být o ten litřík nižší, ale s tím už teď nic neudělám. Jak jsem již psal, hodně záleží na režimu jízdy, profilu trati apod. Auto má svoje přednosti, jakými jsou hlavně vnitřní prostor a výbava. I v tomto směru se však mouhou najít pro někoho nedostatky, jako například menší zavazadelník, horší palubní počítač, pouze jednozónová klimatizace nebo ne tak sofistikované ovládání oken. Je na každém z nás, co si vybereme. Na úplný závěr musím konstatovat, že Hyundai mě mile překvapil a jen čas ukáže, jestli bude vše klapat tak jak má nebo ne. Jistotou mi snad může být 5 letá záruka na vůz.
To je ode mne vše. Budu rád za jakékliv reakce, popřípadě dotazy. Díky za pozornost.
ÚVOD - V roce 2012 jsem se musel rozloučit se svojí Octavii Scout 2.0 FSI, kterou jsem měl ve firmě. S firmou šla do věčných lovišť i o Octavia a od února 2012 jsem byl bez auta. Během prázdnin jsme se doma dohodli, že auto už prostě potřebujeme, tak jsem se začal pídit po tom, co by se dalo pořídit a za jaké peníze. Výhledově byl nákup vozu naplánován na září či říjen 2012. Protože jsem měli v rodině vždycky Škodovky, tak moje první kroky vedly do autosalonu Škoda. Za peníze, které jsem chtěl do auta investovat (
strop Kč 300.000,-) jsem měl na výběr prakticky ze dvou modelů, a to Fabia Combi a Roomster. Škoda Octavia II, která se tou dobou pomalu, ale jistě blížila ke konci své existence byla v té době k mání cca o 70 tis. dráž. Koukal jsem se tedy na Roomstra, kde jsem dostal nabídku na nějaký referenční vůz za Kč 259.000,-, což mi přišlo na ojeté auto moc. Dále jsem měl nabídky na Fabii Combi v Eleganci s 1.2 TSI 63 kW za 299.900,-, což mi vzhledem k velikosti vozu přišlo taky hodně. Měl jsem v podstatě tyto požadavky. Ne úplně slabý motor, hodně místa uvnitř, hodně airbagů a hlavně ESP. To bohužel ani jedna ze zmíněných Škodovek nenabízela. Tak moje kroky pomalu ale jistě směřovaly do jiných autosalonů, konkrétně KIA a Hyundai. V KIA se mi líbil Ceed Combi, ale ten v tu dobu stál ještě dost peněz, protože nový model byl teprve na cestě. Zastavil jsem tak v Hyundai, kde jsem už viděl novou i30 kombi, kterou jsem si také projel. Na víkend jsem pak dostal půjčený nový vůz i30 s motorem 1.4 litru a výkonu 74 kW s 6ti stupňovou převodovkou. Byl to hatchbak a s tímto autem jsem za víkend najel asi 500 km. Byl jsem velmi mile překvapený, auto bylo prostě přesně podle mého gusta. V té výbavě, ve které jsem ho měl však vycházelo na Kč 340.000,-, což bylo pro mě prostě moc. Tak jsem v autosalonu hodil oko na předchozí generaci i30 CW a auto se mi začalo čím dál tím víc líbit. Na dovolenou do Chorvatska mi prodejce půjčil starou i 30 CW s 1.4 litrovým motorem o výkonu 88 kW. Auto mi sedlo, tak jsem nakonec objednal nový "starý" Hyundai i 30 CW s 1.6 CVVT o výkonu 93 kW. Prodejce tehdá tvrdil, že to byl poslední kus na skladě v ČR s paketem Style, který byl v ceníku za Kč 10.000,- a obsahoval - tempomat, koženy volant a hlavice řadici paky, automaticke světlomety (světelny senzor), pneu 195/65 R15, stabilizačni system ESP + protiprokluzovy system TCS, aut.klimatizace, dešťovy senzor, rozmrazovani čelniho skla pod stěrači, solarni př. sklo, samostmivaci vnitřni zrcatko, kovovy dekor centralniho panelu. Což bylo přesně to, co jsem v autě chtěl mít. Barva byla bílá, to jsem neřešil, na barvě mi tak nesešlo. Ačkoliv jsem byl velkým odpůrcem bílých aut, nakonec jedno takové mám. Teď se pozvolna dostávám do první části mojí recenze, a tou je exteriér. Hodnocení v této recenzi je hodně subjektivní, vlastně jako celá recenze, takže je mi jasné, že ne všichni budete se vším souhlasit, ale tak to asi má být. Takže pojďme na exteriér.
1. část - EXTERIÉR
Jak všichni víte, jedná se o auto s karoserií kombi, o čemž by se dalo lehce diskutovat, protože díky obrovskému rozvoru 2700 mm je zadí převis opravdu velmi krátký. Díky tomu je v autě opravdu královsky mnoho místa na zadních sedadlech a to nejen na délku, ale i na šířku, což mě mile překvapilo. Na druhou stranu má tato hodnota negativní vliv na velikost zavazdlového prostoru, který je v základním provedení pouze 415 l a je zároveň velmi mělký. Pod platem jsou pak různé kapsy na ty malé sereptičky, jako je lékarnička, trojúhelník, lano, žárovky, rukavice apod. Samozřejmostí je pak plnohodnotná rezerva. Výhodu zavazadlového prostoru pak vidím hlavně v rovné nakládací hraně. Ale zpět k exteriéru. Tohle auto se buď líbí nebo vyloženě nelíbí. Mě se líbí od té chvíle, co dostalo novou masku v rámci faceliftu. Široký mřížka v nárazníků dává autu šmrnc zejména pak v kombinaci s bílou barvou. Dalším prvkem při čelním pohledu, který mne zaujal jsou černě lemované světlomety, opět tu dochází na kontrast černá x bílá, a to se mi líbí. Poslední ze zajímavých drobností v čelní partii jsou decentí mlhové světlomety a lehce sportovní spojler předního nárazníku. Při pohledu z boku zaujme nejen krátký převis zadního nárazníku, ale poměrně vysoká stavba vozu v zadní častí, díky které je nad hlavami zadních cestujících spousta místa. Opět zde dochází k výrazenému kontrastu černé a bílé, a to mezi lemy oken a zbytkem karoserie. Jediné, co z mého pohledu při bočním pohledu nezaujme jsou základní 15" kola, která moc krásy nepobrala. Za zmínku však stojí, že rezervní 5. kolo je rovněž z lehkých slitin. Při zadním pohledu si nemůžete nevšimnou velkých zadních svítilen, které krásně kontrastují s barvou karoserie. Dalším dominantním prvkem je chromovaná lišta na madlu zadních dveří. Ve spodní části nárazníku jsou pak zasazeny dvě zadní mlhovky ve tvaru takové slzy položené horizontálně. Původně jsem si myslel, že se jedná pouze o odrazky, ale jak jsem teď napsal, jsou to mlhovky. Na střeše jsou pak v základu černé hagusy pro upevnění příčných nosičů. Poslední věcí, která stojí za zmínku jsou zpětná zrcátka s bočními blikači z led diod, která jsou velmi velká a navíc elektricky sklápěná tlačítkem na madlu dveří řidiče. Pojďme na interiér.
2. část - INTERIÉR
Začneme zavazdlovým prostorem, o kterém jsem se zmínil již v předchozí kapitole. Základní objem 415 litrů není na první pohled nic moc, na druhou stranu, běžným potřebám poslouží dostatečně. Zvládli jsem i cestu na dovolenou do Chorvatska. V kufru byly věci a golfky. Auto bylo obsazeno třemi dosěplými osobami a jedním dítětem. Roletka zavazdlového prostoru není samootvírací jak jsem na to zvyklí u Octávií, její stahování je klasické. Výhodou zavazdlového prostoru je pak rovná nakládací hrana. Sklopením sedaček se dostáváme na hodnotu kolem 1.300 litrů, takže i zde velmi zaostává například za Octávií. Sedáky zadních sedadel se nesklápějí, při složení opěradel vznikne rovná plocha bez schodu. Co do šířky je kufr prostorný a věci se do něj dobře a pohodlně skládají. Na zadních sedadlech je díky velkému rozvoru hodně místa pro kolena cestujících. Já si za sebe sednu a mám ještě rezervu asi 10 cm (měřím 182 cm). Sedačky jsou sklopné v nám dobře známem poměru 60:40. V širší části opěradla je loketní opěrka s držákem na dva nápoje. Při sklopení opěrky však nevznikne otvor do zavazdlového prostoru vhodný pro převážení delších věci. Zadní sedala jsou příjemně tvrdá bez výrazeněšjího tvarování, jedná se spíš o takovou "lavici". Někomu to vyhovuje, někomu méně. Na zadní části předních sedadel jsou pak plastové kryty s kapsou ze síťky. Díky plastovým krytům je přední sedadlo chráněno proti okopání nezbedných dětí. Vyzkoušeno! Pojďme dopředu. Pracovní místo řidiče je prostorné a přední sedadla nabízí výborné posezení s dobrou tvrdostí a tvarováním sedáků i opěradla. Sedadlo řidiče má výškové nastavení a nastavitelnou bederní opěrku. Hlavové opěrky jsou aktivní a nastavitelné ve třech stupních, co se týče posunutí dopředu a dozadu. Kolenu řidiče nepřekáží středový panel, což je pro mě velmi důležité, s tím jsem bojoval zejména v jedničkové Fabii, ale i v Octávii II nebylo tolik místa, naštěstí tam nebyl žádný ostrý roh. Dveřní výpnlě jsou opatřeny látkou a takovou měkou koženkou (asi), přičemž plasty jsou měkčené. V předních dveřích je kapsa, do které se však nevejde 1,5 litrová petka. Tu lze umístit do dvojitého držáku na středové konzole, ale pak trochu překáží ruce při řazení. Mezi předními sedadly je loketní opěrka s úložným prostorem, která však nelez posunovat v příčném směru. Pod panelem rádia se nachází malá schránka na různé drobnosti. Pod schránkou je ještě malá "polička" u které jsou vstupy na USB a další audio zařízení. Schránka pro spolujezdce je výklopná dolů a je chlazená klimatizací, tak, jak jsem na to zvyklí z O II. Ještě krátká zmínka o ovládacích prvcích. Začnu volantem, který je pro mě tvarově přijatelný, ale materiálově je to bída. Kůže, která je použit na volantu se s kůži z OII nedá absolutně srovnat. Volant je však multifunkční a nabízí ovládání rádia (ladění, hlasitost, přepínání pásem, jednotlivých stanic apod.) a také ovládáním tempomatu s možností nastavení maximální rychlosti, tak, abyste například ve městě nepřekročili rychlost. Palubní počítač, který je další velkou slabinou tohoto modelu nabízí pouze jednu pamět, ve které se sdružují tyto data, průměrná spotřeba, průměrná rychlost, dojezd a aktuální spotřeba. Chybí například doba jízdy a hlavně druhá, krátkodobá pamět. Další výraznou slabinou je umístění ovládacího tlačítka, které je pod štítem přístrojů, takže tak trochu na dlouhou ruku a navíc není podsvícené, takže ho někdy hledám dost dlouho. Asi nechtěli korejci, aby si s tím řidiči za jízdy hráli. Auto je vybaveno RDS rádie s přehrávačem CD, možnost připojiení USB disku a další auditechniky jsem hovořil. Reproduktory jsou jak vepředu tak vzadu. Při mém subjektivním pozorování jsem dospěl k názoru, že výkon této základní audi soustavy výrazně převyšuje základní audio soustavu z mé předchozí O II. Pod rádiem je ještě ovládání pro automatickou jednozónovou klimatizaci s možností nastavení teploty apod. tak jak v jiných vozech. Zpětné zrcátko je samostmívací a před ním je ještě ve stropě držák na brýle, ale stejně jako u O II maximálně na ty čtecí, takže nic moc. Po odklopení stínítek si můžete rozsvítit malé čtecí lampičky, stejně tak středová lampička je rozdělena na dvě časi, kdy si může spolujzdec tu svojí nezávsile na zbytku osvětlení rozvítit. Ještě stojí za zmínku ovládání elektrické ovládání oken. Tím jsou vybavena všechna okna ve voze. Okno řidiče má automatiku pouze pro sjíždění okna dolů. Zpět nahoru se musí tlačítko přidržet, stejně tak je to i u zbylých oken, kdy se musí držet tlačítko i pří sjíždění oken. Další malý nedostatek, ale dle mě, nic dramatického. Další ovládacím prvkem na madlu řidiče je elektrické sklápění zrcátek, super vychytávka. Teď nás čekájí jízní vlastnosti a motor.
3. část - JÍZDNÍ VLASTNOTI A MOTOR
Ve spoustě recenzí jsem se dočetl, že chybí cit v řízení, s tím nemohu souhlasit. Neříkám, že je to nějaká extratřídá, ale je to srovantelné s O II. Samozřejmě záleží, jak k takovému hodnocení kdo přistupuje. Já osobně jezdím tak nějak normálně, žádná divočina, žádný loudání. Ale zkrátka jízdní vlastnosti tohoto vozu mne mile překvapily, jistou zásluhu na tomto bude mít i velký rozvor. Auto na silnici fakt sedí super a mám z toho takový dobrý pocit. Za ten rok, co s autem jezdím jsem ESP nedonutil k zásahu. Řízení je takové normální, ani úplně super ani nijak odtažité, ale jak říkám, to jsou skutečně hodně subjektivní hodnocení. Teď asi to nejdůležitější, a to je srdce tohoto vozu, tedy benzínový čtyřválec o objemu 1.6 litru s variabilním časovaním ventilů, maximální kroutícím momentem 157 Nm při 4.200 ot a maximálním výkonu 93 kW při 6.300 ot. Nejsem profík, tak vám prostě napíšu, jaký z toho motorů mám pocit. Auto je dostatečně silné už od 2.000 ot., skutečně fantasticky ožívá kolem těch 4.200 ot., kdy je zátah opravdu pěkný a jak jsem u benzínových nepřeplňovaných motorů zvyklý, tak v celém rozsahu lineární. Výhodou je, že i při větším zatížením motor stále zvládá a to větší zatížení mám fakt vyzkoušené. Protože, kdo to nezkusí, jakoby nebyl, tak jsem zkusil na německé dálnici maximálku a ta se vyšplhala na 205 km/dle tachometru. Vzhledem k tomu, že při porovnání s GPS navigací je rozdíl cca 2 - 3 km/h, tak to auto umí skutečně 200 km/h. Samozřejmě, že ideální cestovní rychlost s ohledem na spotřebu paliva je kolem 115 - 120 km/h. Jak jsem již v diskuzi psal, při rychlosti kolem 130 km/h auto točí cca 3.600 - 3.700 ot., což je vzhledem k 6ti stupňům poměrně dost. Dálniční spotřeba se tak pohybuje kolem 8 litrů paliva na sto kilometrů. Při jízdě v 90 km/h se pak otáčky ustálí kolem 3.000 a spotřeba se pohybuje od 5 - 6 litrů. Hovořím teď o jízdě po rovince, kterou mam odzkoušenou na cestě z Ústí nad Labem do Děčína. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 7,5 - 7,8 litru. Může se vám to zdát hodně, ale u spotřeby velmi záleží na režimu provozování. Měsíčně najedu kolem 1.200 km, přičemž 500 km je po dálnici a zbytek rovnoměrně město a mimoměsto. Ano, spotřeba by mohla být nižší, otázkou je, jak by spotřeba vypadala například u 1.4 nebo u koncrnových Turbo motorů. Kdybych jezdil do práce do Děčína každý den, tak jsem přesvědčený, že bude moje průměrná spotřeba začínat číslem 6. Ještě se chci zmínit o manuální převodovce. Řazení je krátké a příjemné. Narovinu, není to jako v O II, ale v porovnání s jinými auty jako jsou například Peugeot, Citroen a Ford je to někde jinde. Samozřejmě, že jsem netestoval všechny vozy těchto značek, ale řekněme ty cenově srovnatelné. Na závěr ještě moje krátké shrnutí...
4. část - SHRNUTÍ
Auto vlastním téměř rok a mám najeto 14.200 km. Celkově jsem s autem spokojený, jak se vzhledem, výbavou, tak i s výkonem motoru. Ano, spotřeba by mohla být o ten litřík nižší, ale s tím už teď nic neudělám. Jak jsem již psal, hodně záleží na režimu jízdy, profilu trati apod. Auto má svoje přednosti, jakými jsou hlavně vnitřní prostor a výbava. I v tomto směru se však mouhou najít pro někoho nedostatky, jako například menší zavazadelník, horší palubní počítač, pouze jednozónová klimatizace nebo ne tak sofistikované ovládání oken. Je na každém z nás, co si vybereme. Na úplný závěr musím konstatovat, že Hyundai mě mile překvapil a jen čas ukáže, jestli bude vše klapat tak jak má nebo ne. Jistotou mi snad může být 5 letá záruka na vůz.
To je ode mne vše. Budu rád za jakékliv reakce, popřípadě dotazy. Díky za pozornost.
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Dobre píšeš.
Ja som tých 10000Kč neprihodil za ESP a bola to asi chyba. Dobre si urobil, že si to mal ako podmienku.
Keď premietnem spolahlivosť na nájazd km, tak by si za 5 rokov nemal mať žiadny problém.
Ja som tých 10000Kč neprihodil za ESP a bola to asi chyba. Dobre si urobil, že si to mal ako podmienku.
Keď premietnem spolahlivosť na nájazd km, tak by si za 5 rokov nemal mať žiadny problém.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
milda - díky za hodnocení...
mnkk.. počítám, že to auto budu mít těch 5 - 7 let... takže musí vydržet... a díky...
mnkk.. počítám, že to auto budu mít těch 5 - 7 let... takže musí vydržet... a díky...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
hezky a čtivě napsaná recenze, která má hlavu a patu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Axeli, díky moc za kladné hodnocení... snažil jsem se..., faktem je, že když si to po sobě teď přečtu, tak bych to napsal jinak... ne fakta, ale styl... ale to by možná bylo donekonečna...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
vorlajz- Ty by jsi mohl ty auta z fleku prodávat .Takový referát bych nevypotil ani za tři dny .
Ale v zásadě musím s Tebou souhlasit, trefil jsi to celkem přesně.Takové pocity z motoru i jízdních vlastností mám taky .I když to bylo tak dlouhé ,že si to ani celé nepamatuju .
Ale v zásadě musím s Tebou souhlasit, trefil jsi to celkem přesně.Takové pocity z motoru i jízdních vlastností mám taky .I když to bylo tak dlouhé ,že si to ani celé nepamatuju .
Hyundai i 30 comfort 1,6i (93 kw)šestikvalt, glowing red, 03 2011
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
tak Walachu, prodávat snad ani ne... ale snažil jsem se dát si záležet... psal jsem to asi hoďku a půl.... šlo to tak nějak úplně samo...
jinak je pro mě potěšující, že se mnou vesměs souhlasíš...
jinak je pro mě potěšující, že se mnou vesměs souhlasíš...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
tak po dlouhé době na chalupě, tak čistím a meju... přikládám pár fotek, ale ještě to není umytý to až zítra...
- Přílohy
-
- DSC06085.JPG (246.62 KiB) Zobrazeno 1701 x
-
- DSC06083.JPG (232.11 KiB) Zobrazeno 1701 x
-
- DSC06080.JPG (181.19 KiB) Zobrazeno 1701 x
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Po delsi dobe opet na chalupe... najeto 115 km, prumer 55 km/h a spotreba 7,4 l na sto... to ten proklate kopcovitej teren...
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Vorlajzův Mumínek i30CW 1.6i
Kde jezdíš, jakou trasu? Plus mínus, pro představu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek