Spotreba 2.0 CRDi VGT TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
jona
Příspěvky: 2
Registrován: 10 srp 2006, 10:09

Re: Spotreba

Příspěvek od jona »

jona píše:Mám TUCSON r.v. 2006 2.0 CRDi AT zatím najeto 1800 km spotřeba 9.4
(s automatem te docela jde ne ??)
Tak už mám 4700 km a spotřeba dle počítače je: 8,9 l
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bobík
*
Příspěvky: 29
Registrován: 15 říj 2006, 11:51
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Bobík »

Zdravím vás,
mám benzínový Tucson 2.0 a priemerná spotreba po 1300 km je 8,8 litra. osobne som s tým veľmi spokojný, vzhľadom na skúsenosti iných majiteľov a na to, že som sa snažil zabiehať to dosť svižne. Ináč som prekvapený aj dynamikou, ktorú má ten motor-čakal som že to bude horšie kvoli váhe auta. Tucson je fantastický, prvé dni by som v ňom aj spával :lol: Tak zatial nazdárek a nech vám to moc nežere...
i30 1.4i Family Engine Red PD 5HB 2019
ex Tucson 2.0 CVVT 16V Dynamic 2006 Ebony Black
ex Accent 1.5 CRDi VGT Elegance 2007 Ebony Black
JardaN
Příspěvky: 3
Registrován: 19 říj 2006, 21:11
Bydliště: Velké Hamry

spotřeba TUCSON

Příspěvek od JardaN »

Mám najeto cca 23.000 km . CRDI MAN a spotřebu v průměru 8-9 l pode způsobu jízdy. Měřič spotřeby ukazuje tak o 0,5 l větší průměrnou spotřebu než je přepočítaná ručně.
Vincze Tibor
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 06:48

Příspěvek od Vincze Tibor »

Tuscon crdi vgt najazdené 19000 km kúpený 3/2006 priemerná spotreba 9,2 l .Najnižšia nameraná spotreba 8,1l na dialnici. V žiadnom prípade som nedosiahol hodnoty udávané výrobcom a tiež to považuem za klamnú reklamu.Úplne súhlasim s Jirkou z Brna.Podobná skúsenosť.Navrhnutá kontrola v servise a prehratie softveru.Servis mi však oznámil, že zmena sa nedá uskutočniť nakoľko je tam už nahratý nový soft. Argument, že spotreba klesne po 15000 km je čiastočný blud aj keď určite klesla o nejaké to deci ale napriek tomu je cca o 30% vyžšia.Jirko som ochotný sa podielať i finančne na oficialnom otestovaní Tuscona - spotreby, lebo podľa smerníc na meranie spotreby sa uvádza, že táto sa prevádza pri zaťažení vozidla dvomi pasažiermi + menší náklad a má dať klientovy objektívny pohľad na spotrebu.čiže údaj že spotrebu testoval 1,5m korejčan zo 48 kg. je tiež blud.Vozidlo ako take je púerfektné ale ako budem v účtovnictve riešiť nadspotrebu to fakt neviem.Verím ,že sa pridajú i ďalší najmä podnikatelia.Celú radosť s kvalitného auta neguje časté tankovanie a nepríjemný pocit zo zavádzania zákazníka ohľadom spotreby.
BIDO
pavel2005
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2006, 13:11

Příspěvek od pavel2005 »

Za tuto iniciativu jsem take, jsem z Brna
TUCSON 2.0CRDI AT
Uživatelský avatar
Daddo
*
Příspěvky: 20
Registrován: 30 říj 2006, 18:34
Bydliště: Nitra

Příspěvek od Daddo »

No ja som s uplne novym surovym motorom hned od predaja jazdil v pomere vonku 60:40 mesto a palubny pocitac mi ukazal priemernu spotrebu 7,7l a to bol ako pisem uplne "surovy" nezabehnuty motor. Po najazdeni cca. 2.000 km mi ukazal pocitac spotrebu 7,1l (pomer cca. 70:30). Takze zatial som velmi spokojny.
Hyundai Tucson 2.0CRDi VGT
Skoda Fabia 1.2 HTP
Renault Clio II, 1.2
Uživatelský avatar
Jake
Příspěvky: 8
Registrován: 01 lis 2006, 14:30
Bydliště: Plzeň

Spotřeba Tucson 2.0 diesel

Příspěvek od Jake »

Mám 2.0 CRDi VGT 2006, najeto cca 13500, jezdím město a dálnice 50:50 a průměr podle počítače mám 7,3l. Když jsem zkoušel poctivost měřením dotankováváním, tak maximální spotřeba, jaké jsem dosáhl bylo 9 litrů (honičky ve městě, plný plyn z Norimberku do Frankfurtu atd.) a minimum 6 (ale to jsem vypínal motor na světlech, jezdil max 80 atd..) Jestli někomu bere 2 litrový dieselový Tucson 15l, tak asi nemluvíme o tomtéž autě...
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 103kW AquaSilver
2006
13500 km

BMW M3 3,2 252kW
BlackPearl
2001
71000 km
Vincze Tibor
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 06:48

spotreba

Příspěvek od Vincze Tibor »

Nemam počítač ale spotrebu merám od ful natankovania do opätovného ful natankovania.Na Peugeote Partneri 5 ludia + naložený príves cca 250 -300kg spotereba BB-Slovinsko 8,2 l pri cca 130-140 km rýchlosti bez obmedzovania a šetrenia.S uvedeným údajom by som bol na Tuscone maximálne spokojný.Na ňom je spotreba s uvedenou záťažou cez 10l.Nevraviac ako náhle príde kopec -horský prechod tak to lezie nepríčetne hore.- asi je to dané váhou a valivým odporom auta.
Parametre 50:50 so spotrebou 7,3 l je fakt paráda, gratulujem, ale to sa mi nepodarilo i keby som mal klince na plyne.
Nechápem ,že prečo na jednom aute Partner,Renault Megan, Scenik je spotreba zhodná s udajmi výrobcu +- min. tolerancia a na druhom sa mi to nedarí aj keď sa o to snažím .Niekde je problém a rád by som vedel kde,keď to nevie vysvetliť ani servis a pri poslednej návšteve mi povedal servisný technik v Hyundai že udávaná spotreba v prostektoch výrobcu mimo mesta pre také auto je nereálna.
Podľa počtu príspevkov v tejto rubrike je jasné že na tom niečo je a že je to horúca téma možno iba niektorých vlasníkov,niektorých aut.
BIDO
Jirka Brno
*
Příspěvky: 11
Registrován: 17 srp 2006, 12:32

Spotřeba Tucson CRDi

Příspěvek od Jirka Brno »

Chvilku jsem se odmlčel a to hlavně z toho důvodu, že jsem obdržel odpověď z certifikované zkušebny po které mě ovládl pocit marnosti. V odpověďi na můj dotaz ohledně zkoušky spotřeby paliva lze metodiku zkoušky stručně shrnout následovně. Zkouška se provádí na válcové zkušebně při ustálené rychlosti cca 60km/hod. tak, že se měří produkce emisí motoru a z těchto naměřených hodnot se potom zpětně vypočte spotřeba paliva na 100km!!! Zkoušku je možno objednat a její cena je cca 11 500,- Kč. Při této metodice je docela možné, že dojdou ke spotřebě 5,9 l mimo město. Při zkoušce jsou sice ve vozidle 2 osoby ale jinak se domnívám, že jízdní odpory nejsou daleko od běhu motoru naprázdno. Vůbec se třeba samozřejmě neprojevuje odpor vzduchu a jiné běžné jízdní odpory na vozovce. Myslím si, že takto získané údaje za 11 500,- jsou nám na nic a nemůžeme se potom divit, že při běžném provozu se i při nejekonomičtější jízdě nedostaneme po 8l/100km. Momentálně jsem poměrně dost jezdil po Brně. Vynuloval jsem počítač a i když jsem se snažil jezdit co nejšetrněji (na křižovatkách při rozjezdu mě předjíždí i Trabanty a cyklisté) ukazuje počítač 10,9 l. Níž to prostě nejde ! Najeto mám cca 28 000 km. Domnívám se, že hodnot uvedených v TP by mělo jít dosáhnout při velmi opatrné jízdě i na silnici ale doposud se to dle ohlasů zde na webu ještě nikomu nepovedlo a to ani technikům servisu. Zatím se mi to u všech aut které jsem kdy měl povedlo u některých dokonce i o trochu méně. Je to na nás od Hyundaye evidentně podvod ale momentálně nevím jak z toho ven. Pokud někdo máte nějaký nápad, napiště. Uvažuji o tom, že by možná stálo za to, zapojit do našeho problému některý motoristický časopis.
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
martin tuscon
*
Příspěvky: 43
Registrován: 27 srp 2006, 11:14
Bydliště: Praha západ

Příspěvek od martin tuscon »

Já mám stejný auto jezdím kolem 8. Hodně záleží na naftě, bod vzplanutí, cétanové číslo atd. to je na dlouhé povídání.
Tucson 2.0 CRDi 83kW Elegance. Klumpr, hnojůvka, nekvalitní Korejský výrobek!
pavel2005
*
Příspěvky: 23
Registrován: 04 dub 2006, 13:11

Příspěvek od pavel2005 »

nema nekdo zkušenost s mnohokrat vzpomínaným přeprogramováním na 103kw? Jedná se mi o odraz na spotřebě ne na živosti. Prosím reálné vlastní zkušenosti. Slyšel jsem názor že je to na takové auto malý výkon a proto to bere víc. U VGT aspon jak vidim z příspěvků ten problém není - otázka je to tím turbem anebo vyšším výkonem?. Asi začnu na základě našich zkušeností investovat více do zlepšování stavu na vlastní pěst než do boje a dokazování nepravosti stavu. Nejsem obch. zástupce ale ukřivděný zákazník který hledá reálné východisko. Mj. mám už 2.5 měsíce objednaný tempomat a nic /AutoBalvin/.
TUCSON 2.0CRDI AT
Felotron

Příspěvek od Felotron »

ten rozdil bude hlavne v turbu. Zkus pripadne sehnat to turbo a RJ k tomu a snad by to mohlo fakcit, pokud na motoru nebyly jeste dalsi upravy.
Jirka Brno
*
Příspěvky: 11
Registrován: 17 srp 2006, 12:32

To pavel2005

Příspěvek od Jirka Brno »

103 kW je výkon motoru VGT a rozdíl není ani tak v software, jako v tom, že to má proměnlivé nastavení lopatek turba. Jsem ale přesvědčen, že se k tomu bude vázat další řada změn na motoru, včetně různých čidel které budou řídit proměnlivost turba a možná i časování ventilů, vstřikovacího čerpadla a možná ještě zásadnějších konstrukčních změn motoru. Myslím si, že tudy cesta k řešení našich problémů nevede.
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
Felotron

Příspěvek od Felotron »

Nastavovani tech lopatek bude podle me zavisle jenom na mnozstvi vyfukovych plynu - tedy jejich rychlosti.
Jirka Brno
*
Příspěvky: 11
Registrován: 17 srp 2006, 12:32

To martin tucson

Příspěvek od Jirka Brno »

Mohl bys mi prosím Martine místo "dlouhého povídání" jen stručně sdělit kde tu naftu co to s ní "jezdí za 8 litrů" jezdíš tankovat ? Předpokládám, že si ji netěžíš doma na zahradě. Když mi s ní bude Tucson jezdit za tu spotřebu, rád tam budu tankovat taky. Díky za sdělení.
TUCSON 2.0 CRDi DYNAMIC 83kw
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“