protoze jsem idiot a nevymenil jsem silentbloky uz kdyz jsem menil napravnici, vznikly mi nejake vule na zadku Lantry
povedlo se mi vymenit a nalisovat vetsinu silentbloku co mely utrhlou vnitrni trubicku
jeden z posledních co měl přirezlou trubicku ke sroubu je spojení nápravnice a ramena (na excentrickém šroubu)
- na obrázku je zakroužkovaný vlevo nahoře
- dá se nějak vylisovat ven? matka sroubu v nápravnici jde vyndat, ale sroub bohuzel kvuli prirezle trubicce silenbloku nejde
- strejda mi navrhuje uriznout ho flexou ale nevidim jak to udelat abych neposkodil novou nápravnici
Riešil som to na jednom renaulte a na favorite. Raz mi pomohlo oskrutkovať maticu, a prevrtať skrutku čo najbližšie k rúrke, ak ju skrabneš vrtákom, nič sa nedeje. Potom nasledoval petrolej (nie dnešné zázračné povolovače!!!)V ďalšom kroku som sa zavesil na klúč za jednu ruku ako opica(bol som sam , v jame), a druhou rukou som nakladal skrutke kladivom. Treba v oboch smeroch, aj odťahovať,aj priťahovať. Najprv sa to pohlo o chlp, ale petrolej robí zázraky.To bol ten horší prípad. V druhoim prípade stačilo len kladivo, klúč a petrolej.
Ak budeš vrtať, vyvrtaj najprv takú 5-ku, a potom prevrtavaj väčším. Ak ti ostane velmi tenká stena k rúrke, zober niečo špicaté a skús tu tenkú stenu skrutky porušiť. Treba, aby si sa dostal na stenu trubky, aby tam mohol ten petrolej navzlínať dokola skrutky.
Mnohokrát osvedčený postup....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
No najprv by som povolil maticu, trochu naložil skrutke, aby sa otriasla a urobili pukliny v hrdzi, potom petrolej, počkať 2-3 hodiny a potom by som sa snažil klúčom otáčať skrutku a súčasne nakladať kladivom na hlavu.Otáčať do oboch smerov velkou silou. Väčšinou pri otáčaní a buchaní to povolí.
Ak nie, tak prevrtať cez klavu skrutky nie v strede. Už tým, že odstrániš material si pomôžeš. Najlepšie by po odvrtaní diery bolo zavrtať šikmo cez dieru a dostať sa až na trubku, aby mal petrolej kade vbehnúť medzi material. Prinajhoršom urežeš hlavu skrutky, petrolejuješ, zväčšuješ dieru a vyrážaš.
Dones to, spravím ti to
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
dekuju moc ale do Blavy to mam z Kladna daleko
blby je ze uz mam trubicku v silenbloku volne a otaci se v nem.
neexistuje nakej pripravek na vylisovani sroubu z napravnice?
Len dedukujem....., že ak je volná trubička, tak si utrhol gumu silenbloku a skrutka sa volne otáča aj s prihrdzavenou trubkou
Ak mám pravdu, tak už len odvrtať, pred tým karboškou urezať hlavu...neboj sa toho vrtania, keby si to urobil hneď máš to dávno hotové. Skrutku prevrtaš tak za 20 minút a každopádne by som po odvrtavaní vždy skúsil ten petrolej a kladivo. Ak to budeš vrtať, skrutka sa zohreje, teplom sa rozpína a stlačí hrdzu. Po vychladnutí (oblej vodou) sa skrutka troštička svrkne, a taká tisícina milimetra môže byť rozdiel, či pôjde kladivom vom ,alebo nie.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
peterblack píše:dekuju moc ale do Blavy to mam z Kladna daleko
blby je ze uz mam trubicku v silenbloku volne a otaci se v nem.
neexistuje nakej pripravek na vylisovani sroubu z napravnice?
Existuje....plátek z pilky na železo a trpělivost a kousek po kousku řezat mezi ramenem a nápravnicí z obou stran.
VW Tiguan Allspace R-line 2,0 TSI 162 kW 7DSG Prodáno
Hyundai ix35 2,0 CRDi 135 kW 4x4 Tricolor Style Satin Amber 5/13 Prodáno
Hyundai ix20 1,4 Tricolor Esential Satin Amber 10/14 Má žena
Škoda Felicia Van Plus
Škoda 1000 MB r.v.65 Prodáno, jsem blb
alarm píše:Len dedukujem....., že ak je volná trubička, tak si utrhol gumu silenbloku a skrutka sa volne otáča aj s prihrdzavenou trubkou
Ak mám pravdu, tak už len odvrtať, pred tým karboškou urezať hlavu...neboj sa toho vrtania, keby si to urobil hneď máš to dávno hotové. Skrutku prevrtaš tak za 20 minút a každopádne by som po odvrtavaní vždy skúsil ten petrolej a kladivo. Ak to budeš vrtať, skrutka sa zohreje, teplom sa rozpína a stlačí hrdzu. Po vychladnutí (oblej vodou) sa skrutka troštička svrkne, a taká tisícina milimetra môže byť rozdiel, či pôjde kladivom vom ,alebo nie.
dedukujes spravne diky moc za rady zkusim to tak udelat, snad sezenu ten excentrický sroub
docela me stve ze jsem vyndaval ty srouby pred 2ma lety, namazal je vazelinou nez sly zpet a uz je to znova prirezly