Přišel někdo na příčinu? Na mém 81 kW VGT se poslední dobou projevují dvě "výkonové díry", jedna kolem 2000 ot/min - ta je méně výrazná (může způsobovat náběh turba? -údajně zabírá právě od 2000 ot/min), větší kolem 3000 ot/min. Není to úplně vždycky, a nechová se úplně stejně na všech převodových stupních ( s 1 jsem 3000 ot/min nezkoušel ), ale je to velmi nepříjemné až nebezpečné, například při předjíždění si podřadím, ale i když je plyn na podlaze, motor řve, otáčky nestoupají a auto nejede (takhle si nějak představuji jízdu s elektomobilem). Někdy to trvá řádově sekundy a potom se chytne a rozjede, někdy to trvá tak dlouho, že radši vyměknu a předjíždění vzdám. Dělá to ale i například při jízdě do kopce. S Matrixem jezdím 2 roky, mám pocit, že dřív to nedělalo, minimálně ne takhle brutálně. Kde hledat? Může to souviset s tím, že je čas vyměnit olej? Spotřeba nijak nevzrostla, jiné problémy jsem nezjistil. nic mi nikde nesvítí navíc, z auta nic neteče (aspoň jsem si nevšiml ... ).
Čo s tým-v první řadě zkusím tu výměnu oleje, potom vyčistit EGR? nebo natankovat nějakou super naftu třeba u Aralu nebo Shellu? nebo koupit nové turbo (to asi radši jiné auto ), nebo co? Setkal se s tím někdo, může to být ne-kvalitou nafty nebo způsobem jízdy?
Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
Moderátor: Moderátoři
Re: Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
Matrix 1,5 CRDi VGT
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
Nejsem sice úplný odborník na nafťáky, ale dalo by se usuzovat, že nějak pomaleji nabíhá turbo, píšete že tam je VGT což znamená, že v něm se nastavují lopatky tak aby byl dostatečný tlak v nízkých otáčkách a a ve vysokých se přenastaví tak aby nebyl tlak moc vysoký..... možná že ten mechanismus turba je nějak zatuhlý a reaguje pomalu..... proto ta dlouhá reakce na pokyn pedálem plynu. Stejně tak se může i projevit chybné údaje váhy vzduchu. Asi bych to nehledal v palivové části, když to pak jede.... jde o pomalou reakci .....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
Hmm, děkuji za tip, když se zamyslím, tak by to mohlo sedět.Jen mě trochu mate, že pokud by bylo zatuhlé naklápění lopatek, tak by asi auto prostě nad těch 3000 ot asi nejelo vůbec. Takže otázka je, má smysl bez rizika zničení turba se to snažit rozchodit jízdou ve vysokých otáčkách a častou změnou otáček min-max? Nebo nejdřív vyčistit váhu vzduchu? Ufff.....Procházím teď už x tý den fóra na Internetu, sice bez diagnostiky nelze rozlišit, jestli je to váha vzduchu nebo přidřené turbo, ale s ohledem na můj styl jízdy to vidím spíš na turbo, bohužel při koupi ojetého VGT jsem nedomyslel, že s tímhle autem se musí jezdit jinak (kdyby někdo napsal, jaké otáčky na jaký převodový stupeň, nebo měl rovnou pilový diagram, rád se poučím).
Než začnu vyndávat turbo a řešit vyčištění, našel jsem i příspěvek, kdy někdo píše, že po několika nádržích Shell V-Power se zatuhlé lopatky "vyléčily". je tam okolo toho dost polemiky, ale než přikročím k razantním krokům, radši bych zkusil nějaké soft. Mám ale strach, pokud se otáčivé lopatky turba ve vyšších otáčkách nenatáčí (tedy v turbu je vyšší tlak, než by měl být) abych ho totálně neodepsal. kdyby auto nad 3000 ot/min nejelo vůbec, není co řešit a turbo musí ven a vyčistit, ale jelikož mě se projeví jen "turbo díra" a potom se auto rozjede, nejsem si jistý, jestli se nakonec lopatky otočí, jenom jim to déle trvá, nebo jestli se neotočí a turbo se nějak chytne, ale je v něm vysoký tlak, což podle některých příspěvků může vést k jeho zničení nebo dokonce prasknutí.
Neví někdo, jestli je u 1,5 VGT snímač tlaku turba, aby pokud je tlak vyšší, než má být, shodila ŘJ motor do nouzového režimu? U jiných aut to tak pravděpodobně je.
Než začnu vyndávat turbo a řešit vyčištění, našel jsem i příspěvek, kdy někdo píše, že po několika nádržích Shell V-Power se zatuhlé lopatky "vyléčily". je tam okolo toho dost polemiky, ale než přikročím k razantním krokům, radši bych zkusil nějaké soft. Mám ale strach, pokud se otáčivé lopatky turba ve vyšších otáčkách nenatáčí (tedy v turbu je vyšší tlak, než by měl být) abych ho totálně neodepsal. kdyby auto nad 3000 ot/min nejelo vůbec, není co řešit a turbo musí ven a vyčistit, ale jelikož mě se projeví jen "turbo díra" a potom se auto rozjede, nejsem si jistý, jestli se nakonec lopatky otočí, jenom jim to déle trvá, nebo jestli se neotočí a turbo se nějak chytne, ale je v něm vysoký tlak, což podle některých příspěvků může vést k jeho zničení nebo dokonce prasknutí.
Neví někdo, jestli je u 1,5 VGT snímač tlaku turba, aby pokud je tlak vyšší, než má být, shodila ŘJ motor do nouzového režimu? U jiných aut to tak pravděpodobně je.
Matrix 1,5 CRDi VGT
Re: Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
Lopatky na turbe na Matrixe sa dajú rozpohybovať aj ručne pri vypnutom motore, kedysi som to robil a pomohlo to. Nájdi turbo a tam je také čosi, za čo sa to dá chytiť a pár krát rozpohybovať.
Tými vysokými otáčkami by som to neskúšal, pravdepodobne tým nič (pozitívneho) nedosiahneš, podobne ani nafta s aditívami.
Tými vysokými otáčkami by som to neskúšal, pravdepodobne tým nič (pozitívneho) nedosiahneš, podobne ani nafta s aditívami.
Matrix 1.6
Re: Ztráta výkonu při pokusu o maximální výkon
s tím přetočením bych se nebál, určitě by spad do nouzáku.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
motozačátky: Hyu Elantra 1,6