Občasný smrad v kabině
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Občasný smrad v kabině
Chci se zeptat, jestli nekdo jiny nema podobne zkusenosti jako ja:
Kdyz jsem jeli z dovolene po dalnici (docela pomalu, zrovna 80-90 kvuli omezeni a podminkam) najednou bylo citit v kabine neco jako pach spaleniny. Zastavili jsme se, otevreli dvere a za chvili to nebylo.
Ted, po trech tydnech kdyz manzelka se synem jeli ze Slovenska, kdyz ji zdechnul motor pri odbocovani na parkoviste (kvuli rychlemu seslapnuti brzdy pred dirou a zapomenuti seslapnuti spojky), ona stala jeste castecne v silnici, tak zase hned nastartovala a zmackla plyn o neco vice, takze rychle vyjela ze silnice, ale zase najednou jako by se neco spalovalo v kabine. Hned stali, vetrali, hledali co by to mhlo byt, ale vyvetralo se a nic. Pri dalsi jizde zase, kdyz se jednou zastavovala pred prechodem, tak zase zacoalo byt citit, zase hned se to vyvetralo a bylo pryc a od te doby zase nic. Nevim, co by to moohlo byt, pry to jakoby vice bylo citit u prevodovky, dym nebyl. U poslednich dvou pripadech by mohla byt dele zmacknuta spojka, ale v prvnim urcite ne, to se jelo plynule.
nemate nekdo napad, co by bylo treba zkontrolovat nebo co by to mohlo zpusobit. Nerad bych nekde vyskakoval z horiciho auta...
Kdyz jsem jeli z dovolene po dalnici (docela pomalu, zrovna 80-90 kvuli omezeni a podminkam) najednou bylo citit v kabine neco jako pach spaleniny. Zastavili jsme se, otevreli dvere a za chvili to nebylo.
Ted, po trech tydnech kdyz manzelka se synem jeli ze Slovenska, kdyz ji zdechnul motor pri odbocovani na parkoviste (kvuli rychlemu seslapnuti brzdy pred dirou a zapomenuti seslapnuti spojky), ona stala jeste castecne v silnici, tak zase hned nastartovala a zmackla plyn o neco vice, takze rychle vyjela ze silnice, ale zase najednou jako by se neco spalovalo v kabine. Hned stali, vetrali, hledali co by to mhlo byt, ale vyvetralo se a nic. Pri dalsi jizde zase, kdyz se jednou zastavovala pred prechodem, tak zase zacoalo byt citit, zase hned se to vyvetralo a bylo pryc a od te doby zase nic. Nevim, co by to moohlo byt, pry to jakoby vice bylo citit u prevodovky, dym nebyl. U poslednich dvou pripadech by mohla byt dele zmacknuta spojka, ale v prvnim urcite ne, to se jelo plynule.
nemate nekdo napad, co by bylo treba zkontrolovat nebo co by to mohlo zpusobit. Nerad bych nekde vyskakoval z horiciho auta...
- Reklama
Re: Obcasny smrad v kabine
Že by spojka? Mně to občas zasmrdí při zajíždění do garáže, když je spojka v záběru a třeba přidám víc plynu, abych přejel nájezdy před garáží.
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
Re: Obcasny smrad v kabine
Pokud ti to opět zasmrdí , tak zastav a podívej se na zadní brzdy , pár majitelů tady popisovalo jak se jim zasekával váleček na zadních brzdách po použití parkovací brzdy a docházelo k pálení brzdového obložení, je to jedna z možností , další může být spojka , jako nová může zasmrdět hlavně při ostrém rozjezdu nebo při couvání .
New Accent - 1,4i , elegance , gold biege , 10/2008
Re: Obcasny smrad v kabine
Tak spojku jsem nikdy necítil. Zadní brzdiče jsem měl seknutý ale to se větrá ven to v kabině cítit není. Až kdyý zastavíš vidíš oknem kouř .
Mě smrdí něco z klimatizace. Jen když je zapnutá klima. Po jejím doplnění v autorizáku cítím slabý zápach jako by přepáleného oleje z topení. Reklamoval jsem to. Technik mě přesvědčoval že to není možné že to chce desinfekci. Netuším co to je. Jiné úkony se na autě neděly vše funguje.
Mě smrdí něco z klimatizace. Jen když je zapnutá klima. Po jejím doplnění v autorizáku cítím slabý zápach jako by přepáleného oleje z topení. Reklamoval jsem to. Technik mě přesvědčoval že to není možné že to chce desinfekci. Netuším co to je. Jiné úkony se na autě neděly vše funguje.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Obcasny smrad v kabine
Dělají to zaseklé brzdy. Bál bych se s tím dál jezdit, navštiv servis, oni ti vymění co je potřeba. Měl jsem to také. Sotva jsem s tím dojel 30 km do nejbližšího autorizáku.
Re: Obcasny smrad v kabine
zadní brzdy by museli hřát a po zastavení to většinou viditelně kouří, toho by jsi si určitě všiml, sáhnout na disky kol a ty by museli být hooodně teplé, spojka; tahle nesnese jakékoliv "výkonové" protočení - jinak smrad neskutečný, ale jak říkáš za kontinuální jízdy ??? že by prokluzovala ??? nemáš pošlapanej motor od nějakého zviřátka ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2821
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obcasny smrad v kabine
Jak spojka, tak brzdy. Když jsem sjížděl z Hoch Tor přes Heiligenblut, taky jsem to cítil, brzdy dostávaly záhul. Dělávala mi to nová spojka u Wartburga, tenkrát se obložení při repasi přinýtovávalo k původnímu kotouči (bylo to ale za hubičku, náklad v řádu 2 desítek Kčs) a to obložení v důsledku pochybného skladování "ve štosu na hromadě" bylo obvykle pokřivené. Chvíli pak trvalo, než si to sedlo a v důsledku toho se to pálilo a smrdělo. Ne moc dlouho, obvykle tak 500 km a byl pokoj. Požár až tak nehorzí. Zkontroluj si nastavení přítlaku na spojce (je-li to možné) a zkontroluj, jestli Ti neváznou brzdové válečky ve vysunuté poloze. Taky to může být parkovací brzdou, která se úplně neuvolní při odbrzdění, prasklým spojkovým nebo i brzdovým obložením u bubnových brzd, ale s něčím takovým jsem se za život setkal jen jednou, byla to spojka u Warťase, to taky smrdělo.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Obcasny smrad v kabine
Brzdy to urcite nebudou, ani parkovacka (moc ji taky nepouzivam) - kour neni, ani kola (brzdy) nejsou teple a smrad je zevnitr, ne zvenku.
Spise asi ta spojka, ze nemusela byt uplne uvolnena a manzelka pridala plyn. Vcera jsem to chvili zkousel navodit, ale nevedlo se . Jenom me zarazi, ze se to stalo az po najezdeni nejakych 9300 km... Ale pravda, ze ja jsem nikdy moc dlouho spojku nedrzel zmacklou...
A ten prvni pripad za jizdy by mpohl byt bud tim, ze se jelo v kolone (i kdyz rel. plynule), ale prece obcas se muselo pocitat s brzdenim a pridanim plynu a nekdy to mohlo ujet - bylo to celkem slabe citit. Druha moznost je, ze to bylo citit, kdyz jsme jeli kolem industrialni oblasti a mohlo to byt zaneseno vetrakem. Ono totiz chvilkove vetrani pomohlo jenom troska. Zastavit jsme se mohli az po par km, kde se to uz vyvetralo.
Diky za nazory. Asi az pujdu n aprohlidku, radeji pripomenu, at se podivaji...
Spise asi ta spojka, ze nemusela byt uplne uvolnena a manzelka pridala plyn. Vcera jsem to chvili zkousel navodit, ale nevedlo se . Jenom me zarazi, ze se to stalo az po najezdeni nejakych 9300 km... Ale pravda, ze ja jsem nikdy moc dlouho spojku nedrzel zmacklou...
A ten prvni pripad za jizdy by mpohl byt bud tim, ze se jelo v kolone (i kdyz rel. plynule), ale prece obcas se muselo pocitat s brzdenim a pridanim plynu a nekdy to mohlo ujet - bylo to celkem slabe citit. Druha moznost je, ze to bylo citit, kdyz jsme jeli kolem industrialni oblasti a mohlo to byt zaneseno vetrakem. Ono totiz chvilkove vetrani pomohlo jenom troska. Zastavit jsme se mohli az po par km, kde se to uz vyvetralo.
Diky za nazory. Asi az pujdu n aprohlidku, radeji pripomenu, at se podivaji...
Re: Obcasny smrad v kabine
Zdravím, zápach v kabině jsem jednou taky zaznamenal. Bylo to ale v zimě, při "vyhoupávání" se ze sněhu, takže určitě spojka. Možná se "práce se spojkou" trochu nesnáší s kontrolou trakce, nebo tak něco . Od té doby ale už žádný takový problém.
Hyundai IX20 Trikolor 1,4CVVT PalmGreen
Re: Obcasny smrad v kabine
Zdravím, určitě je to spojka. Mám poměrně dlouhý úzký průjezd do garáže a rychlost musím regulovat přišlápnutou spojkou a plynem. Někdy to skutečně nepříjemně zasmrdí.JirN píše:Brzdy to urcite nebudou, ani parkovacka (moc ji taky nepouzivam) - kour neni, ani kola (brzdy) nejsou teple a smrad je zevnitr, ne zvenku.
Spise asi ta spojka, ze nemusela byt uplne uvolnena a manzelka pridala plyn. Vcera jsem to chvili zkousel navodit, ale nevedlo se . Jenom me zarazi, ze se to stalo az po najezdeni nejakych 9300 km... Ale pravda, ze ja jsem nikdy moc dlouho spojku nedrzel zmacklou...
A ten prvni pripad za jizdy by mpohl byt bud tim, ze se jelo v kolone (i kdyz rel. plynule), ale prece obcas se muselo pocitat s brzdenim a pridanim plynu a nekdy to mohlo ujet - bylo to celkem slabe citit. Druha moznost je, ze to bylo citit, kdyz jsme jeli kolem industrialni oblasti a mohlo to byt zaneseno vetrakem. Ono totiz chvilkove vetrani pomohlo jenom troska. Zastavit jsme se mohli az po par km, kde se to uz vyvetralo.
Diky za nazory. Asi az pujdu n aprohlidku, radeji pripomenu, at se podivaji...
HYUNDAI ix20 1,6 Style Sienna Orange
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2821
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Obcasny smrad v kabine
S případnou netěsností výfuku, proniká li to do vozu pozor! Může to být nebezpečné. Můj nebožtík bratr jezdíval kdysi v 70. letech jako řidič s Roburem. Po generálce vozu, (tenkrát se auta ve státním sektoru, neboť všechno bylo státní generálkovala sapoň 2x), když jezdil, měl pocit, že je pořád jako ospalý, neustále měl hlavu z okénka za jízdy. Trošku cítil výfukový smrad, ale ne moc. Jednou vezl svoje malé asi půlroční dítě někam a položil ho vzadu v kabině na zadní lavici (mělo to v podstatě trambusovou boudu). No a dítě usnulo a nikdo ho už nikdy neprobudil. Později se zjistilo, že v opravně při generálce zapoměli dát nějaké těsnění na přírubu mezi litinovým sběrným potrubím motoru a potrubím výfukovým a část plynů šla dovnitř kolem vnitřního krytu motoru v kabině, pach se do značné míry odfiltroval ve filcu, kterým byl zevnitř kabiny očalouněn ten kryt (dnes už se auta takto nedělají, ale tehdy to bylo normální, viz třeba autobusy Škoda 706 RTO). Do vozu tedy pronikal hlavně CO, který to způsobil. No bratr byl čilý, měl celkem 8 dětí plus 2 nemanželské, takže to rodina celkem vzato unesla, ale tragedie to byla.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza