Kleknul mi motor

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
sefina
**
Příspěvky: 193
Registrován: 19 črc 2013, 18:16
Bydliště: Pardubice

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od sefina »

Zadej si na http://www.allegro.pl do vyhledání silnik santa fe a můžeš hledat, nabídek je tam dost :wink:
Hyundai ix35 1.7 CRDi 4x2 Trikolor Plus Creamy White
Nissan Juke 1.6 Dig-t 140kW
Renault Scenic 1.6i
Renault Kangoo 1.4 Automat
Renault Clio 1.2i
Mitsubishi Colt 1.3i
Fiat 126p
Ford Scorpio 2.9i Automat
Oltcit Club 11RL
Moskvič 408/1
Reklama
 

PALI-PALI
**
Příspěvky: 191
Registrován: 09 říj 2013, 17:27

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od PALI-PALI »

nepasuje ten motor aj z ineho modelu? Napr. Grandeur..
ix20, 1,4b, 2013
Blacken
*
Příspěvky: 45
Registrován: 21 bře 2013, 18:09

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od Blacken »

A jak se ti to přihodilo,přestalo to mazat,nebo co :-k
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od zz »

Tak jsem se sem konečně dostal a tak jen pár informací, co bylo.

Motor byl zadřený na 1. a 4. válci, potrhané dva hupy na vačce, podfouknuté tři vstřikovače a ucpaný sací koš, .... klika OK

Podle mne došlo k tomu, že po podfouknutí vstřikovačů se pálil olej a vzniklý karbon částečně ucpal sací koš. Nevím, jaký je spínací tlak pro kontrolku mazání, ale vím na 100%, že při vzniku poruchy NESVÍTILA!!! Takže si myslím, že oleje přes koš šlo ještě dost na to, aby kontrolka zhasla, ale málo na to, aby to stačilo na chlazení pístů .... u tohoto motoru je píst prostřednictvím trysek zespodu postřikován olejem do kanálku, který rozvádí olej v pístu ... jestli poškození vačky taky souvisí s problémem na mazání, nebo to bylo jen poškození věkem, to nevím

Oprava: celková demontáž, nové pístové sady, výbrus bloku, nová vačka a vahadla ventilů, nové hydroštely, kontrola hlavy, nové ojniční i hlavní ložiska kliky, výměna turba, montáž

Protože jsem slyšel, že tato závada není u těchto motorů zase tak moc vyjímečná, doporučil bych asi všem nejpozději při 200 tisících km sundat vanu a prohlídnout sací koš, případně jej demontovat a pořádně vyčistit. Uvažuji taky o montáži tlakoměru oleje .... třeba jen do prostoru motoru ... a s jeho pomocí aspoň občas kontrolovat co dělá tlak oleje. Nevím, jestli u motoru s klikovou skříní odvěrtanou do sání má význam kontrolovat přes sundané víčko oleje jestli motor "nedýchá" kvůli podfouknutým vstřikovačům

Oprava dopadla dobře a motor zase vrčí, jak má ..... cena za použitý materiál - cca 35.000 Kč
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
micpit
Příspěvky: 1
Registrován: 07 dub 2014, 21:14

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od micpit »

Zdravím,

Santa Fe jsem dostal nové jako služební.
Motor 2,2 crdi.Ježděno jen dlouhý trasy.Pravidelně servisováno.
Najeto 215 000km.
Po miliardě závad,od EGR,turbo,mezichladič,gufera atd...
Celková faktura za 4 letý servis cca 300 000.
Jen spojka stojí 55 000 a mám třetí.
Včera při cestě do Prahy,rána,motor K.O.Odtah do servisu.
Po rozebrání v servisu,proražený blok ojnicí na 4.válci.
Dle blogů v zahraničí,poměrně běžná závada,životnost motoru je cca 200 000 km.
Pokud by měl někdo zájem,nabízím tento vrak na díly a vracím se zpět k Němcům.
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Kleknul mi motor

Příspěvek od Bofors »

naše příběhy mají mnoho společného a stejný výsledek.
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“