Utržený šroub držící kolo
Moderátor: Moderátoři
Utržený šroub držící kolo
Při výměně letních za zimní se mi ukroutil jeden šroub ze čtyř držící zadní kolo. Neurval jsem ho při dotahování, ale při povolování. Povoloval jsem jako obvykle pomalu do kříže ale od začátku byl kousnutý a zůstala mi v klíči ta matice- korunka i s částí dříku šroubu na který se nasazuje disk...
Víte někdo, zda se dá samostatně vyměnit ten urvaný šroub za nový ? Je to v bubnové brzdě. Z té korunky -šestihranu ten zbytek odstraním. Kolo jsem i tak namontoval a drží jen na 3 šroubech - je to bezpečné, nebo hrozí reálně vyrvání disku ? Samozřejmě tomu uzpůsobím zatím styl jízdy.
Díky za rady, zítra zkusím rozdělat buben a podívat se, zda tam ten šroub drží na matici a dá se vyměnit, nebo je navařen na přírubě té bubnové brzdy.
Víte někdo, zda se dá samostatně vyměnit ten urvaný šroub za nový ? Je to v bubnové brzdě. Z té korunky -šestihranu ten zbytek odstraním. Kolo jsem i tak namontoval a drží jen na 3 šroubech - je to bezpečné, nebo hrozí reálně vyrvání disku ? Samozřejmě tomu uzpůsobím zatím styl jízdy.
Díky za rady, zítra zkusím rozdělat buben a podívat se, zda tam ten šroub drží na matici a dá se vyměnit, nebo je navařen na přírubě té bubnové brzdy.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
- Reklama
Re: Utržený šroub držící kolo
Jezdit se s tím dá, ale pokud potkáš pomáhat a chránit tak bacha mohou auto odstavit a nařídit odtah - poklice by to měly jistit .
Šroub se dá určitě koupit nový, je nalisovaný buď v náboji či možná rovnou v bubnu. Zalomenej kus se vyklepne a novel se pčes trubku a matičku nalisuje zpět.
Jen kup i novou matici, tu s kusem zatrženýho šroubu hoď po psovi na nic jiného už není.
Šroub se dá určitě koupit nový, je nalisovaný buď v náboji či možná rovnou v bubnu. Zalomenej kus se vyklepne a novel se pčes trubku a matičku nalisuje zpět.
Jen kup i novou matici, tu s kusem zatrženýho šroubu hoď po psovi na nic jiného už není.
.........
Re: Utržený šroub držící kolo
Kým som odfotil, tak Michal77 odpovedal....
Len na ukážku, ako to vyzerá, tento nie je z
Privarené určite nie sú, chemické zloženie bubna a zváranie sa myslím vylučujú.
Len na ukážku, ako to vyzerá, tento nie je z
Privarené určite nie sú, chemické zloženie bubna a zváranie sa myslím vylučujú.
- Přílohy
-
- KOLESOVA SKRUTKA.jpg (58.59 KiB) Zobrazeno 14523 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Utržený šroub držící kolo
Troufám si předpokládat, že na všech to bude stejné, takže buben dolů, utržený šteft vyrazit a nový naklepnout. Kdysi jsem to absolvoval na jednom Accentu LC na PP kole, na předku je to rozebírání o poznání větší opruz .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Utržený šroub držící kolo
Z vlastní zkušenosti - stalo se mi to samé. V pneuservisu Pragoflor Braník mají zvyk nasadit matku do pneumatického utahováku a naprat to tam Při následné výměně samozřejmě jeden šroub utrhli, protože ho tam naprali přes závit Při výměně šroubu v jiném servisu objevili ještě dva načaté šrouby . Takže s tímto pneuservisem jsem definitivně skončil . Matku je VŽDY nutno natočit rukou, a teprve potom dotáhnout klíčemsedli píše:Při výměně letních za zimní se mi ukroutil jeden šroub ...
Jo a jak píše Michal77 - MATKU VYHOĎ - má uvnitř poškozený závit
Re: Utržený šroub držící kolo
Byl jsem dnes v Hyundai pro nový šroub s maticí, zeptal jsem se zda nemají čas a 2 týdny plno...ptal jsem se na výměnu samodomo a jistě že se jim moc nechtělo radit, ale měl bych to tam naklepat.
Teď jen - jak sundám ten dekl bubnu ? Když jsem měnil kola, vím že tam je zepředu jeden šroubek na křížovej šroubovák, ještě budu muset určitě povolit něco z druhé strany že ? Nechci aby mi vytekla brzdová kapalina. Dávám foto jak vypadá buben zepředu a nový šroub s drážkováním.
Teď jen - jak sundám ten dekl bubnu ? Když jsem měnil kola, vím že tam je zepředu jeden šroubek na křížovej šroubovák, ještě budu muset určitě povolit něco z druhé strany že ? Nechci aby mi vytekla brzdová kapalina. Dávám foto jak vypadá buben zepředu a nový šroub s drážkováním.
- Přílohy
-
- šroub2.jpg (53.42 KiB) Zobrazeno 14451 x
-
- šroub.jpg (29.35 KiB) Zobrazeno 14451 x
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
Ja na i30 menil uz prvni zimu tusim dva...od ty doby pokoj. Asi jsou z bambusu. Kolik za to kluci sikmooky chteli?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Utržený šroub držící kolo
130 Kč i s daní, což je snesitelný. Našel jsem jedno video na Youtube, tam odšroubuje pouze jeden pojistný šroubek a plechový talířek bubnu sundá a je uvnitř, ovšem mě nešel sundat ani když jsem tahal.
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
bude to nejspíš stejné jako na š130, vyšroubuješ ten křížovej šroubek (já bych ho už z5 nedával) a vysuneš buben k sobě, zezadu to nic nedrží, pohromadě to pak drží nasazený a přočroubovaný kolo,
Podle najetých km to pude dobře nebo špatně, jestli je na bubnu už rantlík od paken, ty to následně budou chtít držet, takže vyklat a vyklat, samozřejmě sundavat bez zatažený ručky a doporučuji mít auto na špalku, z heveru ti to určitě spadne
Podle najetých km to pude dobře nebo špatně, jestli je na bubnu už rantlík od paken, ty to následně budou chtít držet, takže vyklat a vyklat, samozřejmě sundavat bez zatažený ručky a doporučuji mít auto na špalku, z heveru ti to určitě spadne
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Utržený šroub držící kolo
Určitě Ti to drží za rantlu co vznik vlivem opotřebení bubnu. Zkus kladivem poklepat buben zda to neodskočí, pokud to nepomůže tak lze to druhou malou dírkou stočit štelovák na paknách, ale bez praxe se Ti toto určitě nepovede. Pak jedině násilím dostat buben dolů, ale většinou se tím poohnou pakny , pak se misí narovnat a hlavně nechat na soustuhu ten rantl ztáhnout pryč!
Jinak štefty budou v náboji a tam to nenaklepneš, pěkně nastrčit a na druhou stranu kousek trubky a podložku a natáhnout matkou.
Jinak bych vyrazil ten zbytek dovnitř a tou dírou by to štelování taky měo jít stočit.
Jinak štefty budou v náboji a tam to nenaklepneš, pěkně nastrčit a na druhou stranu kousek trubky a podložku a natáhnout matkou.
Jinak bych vyrazil ten zbytek dovnitř a tou dírou by to štelování taky měo jít stočit.
.........
Re: Utržený šroub držící kolo
Menil som obloženie na Accente, a tiež bubon nechcel isť dole. Pomohlo mi, že som povolil lanká ručnej brzdy....
K tomu naklepávaniu...
Riešil by som to kombináciou už spomínaného, to znamená, po vyrazení starého šroubu by som tam dal nový, a zatiahol maticu-s citom, potom rana kladivom, potom zase pritiahnuť, rana kladivom...je dobré, ak je skrutka trvalo zaťažená vťahujúcou silou od skrutky, a potom príde rýchla doplňujúca sila.
Ak do dvoch otvorov, v ktorých sú tie malé skrutky M6 dáš pevnú skrutku s dlhým závitom M8, ale z lepšou pevnosťou, označenie 8.8, alebo G.8, K.10, a podobne, tak ich vieš použiť ako sťahovak. Nie je tam totiž len dierka, ale je to dierka zo závitom M8.
K tomu naklepávaniu...
Riešil by som to kombináciou už spomínaného, to znamená, po vyrazení starého šroubu by som tam dal nový, a zatiahol maticu-s citom, potom rana kladivom, potom zase pritiahnuť, rana kladivom...je dobré, ak je skrutka trvalo zaťažená vťahujúcou silou od skrutky, a potom príde rýchla doplňujúca sila.
Ak do dvoch otvorov, v ktorých sú tie malé skrutky M6 dáš pevnú skrutku s dlhým závitom M8, ale z lepšou pevnosťou, označenie 8.8, alebo G.8, K.10, a podobne, tak ich vieš použiť ako sťahovak. Nie je tam totiž len dierka, ale je to dierka zo závitom M8.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Utržený šroub držící kolo
s tím boucháním do bubnu kladivem - hezky s citem, je to litina, a ten rantl od opotřebení není nutný stáčet na soustruhu, je jedno jestli to bude kostrbatý například od fryčky je to mimo činnou plochu paken , každopádně buď připraven na výměnu obložení a válečku kvůli opotřebení, (2005 válečky budou mít asi dost, uvidíš jestli budou zeblitý) samozřejmě nájezdu Km, pak je též na zvážení udělat to samé i na druhé straně
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Utržený šroub držící kolo
Tak jsem na to mrknul, bude to opravdu držet jen na tom jednom šroubku, ale kryt bubnu se ani nehne ( ručka povolená ). Ta druhá díra se závitem co je vidět na fotce je taky slepá a závit je v té části, co má jít dolů, natočil jsem tam šroub s šestihranem ale ani se to nehnulo, zkoušel jsem lehce poklepat...prohlížel jsem to důkladně a bude to chtít asi stahovák.
Najeto má 43.000, r.v.2006 a prasátka byly měněny rok zpět u mechanika, protože jsem neprošel STK kvůli nesouměrnosti brzd - prasátka byly zrezlá, ale pakny prý byly v pořádku,nepotřebují vyměnit.
Autem se jede o víkendu delší cesta, tak zítra obvolám servisy v okolí a nechal bych to na počkání udělat, chci vidět jak to půjde a zda bych to příště doma zvládnul, ale nejspíš to bude chtít ten stahovák.
Díky všem za rady a napíšu jak to dopadlo
Najeto má 43.000, r.v.2006 a prasátka byly měněny rok zpět u mechanika, protože jsem neprošel STK kvůli nesouměrnosti brzd - prasátka byly zrezlá, ale pakny prý byly v pořádku,nepotřebují vyměnit.
Autem se jede o víkendu delší cesta, tak zítra obvolám servisy v okolí a nechal bych to na počkání udělat, chci vidět jak to půjde a zda bych to příště doma zvládnul, ale nejspíš to bude chtít ten stahovák.
Díky všem za rady a napíšu jak to dopadlo
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: Utržený šroub držící kolo
jestli to bylo loni dole, nevidím důvod to nesundat jednim dvěma údery kladiva (paličky):-)
vyšroubovat ten jeden jistící šroub , našroubovat tam ten šroub cos tam už dával (bacha na tu pevnost) utáhnout co to de a pak gumovou paličkou bouchat a bouchat a pootáčet a bouchat, na paknách to zatím nesedí, to případně začne sedět až se to začne viditelně hýbat +- 0,5cm dopředu a dozadu to poznáš, stahovákem se to nedělá, mechanik do toho taky bude mlátit kladivem stačí soused co to už dělal když to pak nepude sundat kvůli těm paknám žádná trága, naklapneš to tam z5 nasadíš kolo a hurá do jakýhokoliv servisu (sousedova garáž s nápisem servis) akorát nevím jestli před sundaváním bubnu nemusí jít dolu ta plechová čepička náboje kola ale řekl bych že ne
nevím na které video si koukal, ale jestli na tohle, https://www.youtube.com/watch?v=FjdHN0ym6Kg tak bez ohně to jde taky
vyšroubovat ten jeden jistící šroub , našroubovat tam ten šroub cos tam už dával (bacha na tu pevnost) utáhnout co to de a pak gumovou paličkou bouchat a bouchat a pootáčet a bouchat, na paknách to zatím nesedí, to případně začne sedět až se to začne viditelně hýbat +- 0,5cm dopředu a dozadu to poznáš, stahovákem se to nedělá, mechanik do toho taky bude mlátit kladivem stačí soused co to už dělal když to pak nepude sundat kvůli těm paknám žádná trága, naklapneš to tam z5 nasadíš kolo a hurá do jakýhokoliv servisu (sousedova garáž s nápisem servis) akorát nevím jestli před sundaváním bubnu nemusí jít dolu ta plechová čepička náboje kola ale řekl bych že ne
nevím na které video si koukal, ale jestli na tohle, https://www.youtube.com/watch?v=FjdHN0ym6Kg tak bez ohně to jde taky
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Utržený šroub držící kolo
tie pevnostné šrouby treba dva, a to dlhé, a potom len uťahovať a uťahovať na striadačku, až to urobí puk....
Až potom príde tá ťažšia časť=drážka po opotrebovaní
Až potom príde tá ťažšia časť=drážka po opotrebovaní
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com