prevodovka, optimálne otáčky

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

balumb
Příspěvky: 5
Registrován: 08 pro 2013, 20:51

prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od balumb »

Zdravím, potreboval by som nejaký graf alebo pri akých minimálnych otáčkach auto funguje, aby som nešiel pod otáčky díki:) i30 1.6 MPI 88kW/120k
Reklama
 

Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od alarm »

neviem, či potrebuješ graf... podla grafu sa nejazdí, skús zapnúť ucho cit. Určite zistíš, kedy sa dusí...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
bembek
**
Příspěvky: 138
Registrován: 13 črc 2010, 22:23

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od bembek »

balumb -ja ti poradím, ale najprv poraď ty mne. Neviem kedy mám zapnúť stierače. Koľko musí pršať, aby to nedrelo na sucho? Ako husto môžu byť kvapky na skle, aby som ešte bezpečne videl na cestu?
aktuálne - Ford Focus III Turnier, 2,0 TDCi, 103kW, strieborná, Titanium
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od Hardcam »

budu sledovat, tohle tady jeste nebylo a ze uz tady byly lecjaky perly :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od mmv »

:-) no co co co, a právě pro takovýdle je tam na displeji ten pomocník :-) #-o
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
balumb
Příspěvky: 5
Registrován: 08 pro 2013, 20:51

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od balumb »

Nemusite hned pisat ironicky, doteraz som jazdil na aute kde zhruba to minimum bolo pri 2000 ot. No. Chcel som len zistit kde zhruba ma i30 to minimum, lebo jazdit po meste 50-kou na 5.stupni je proti mojej voly. I ked tomu autu to nemusi vadit. Takze stacilo kludne napisat nejaku cifru. Napr od1500 po rovine. Totvsio:)
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od mmv »

2000 ?? to byl nějakej polozávodnickej speciál nee ??
memám i30, ale moje 1,4 si těch 1000 ot nechá líbit docela komfortně, samozřejmě jenom tolik plynu aby to spíš vyrovnalo aerodynamické ztráty (dle OBD někde do 10Kw) taky logika auta začne dávkovat benzín za jízdy jako na volnoběh až někde kolem 1100 ot, klidně jezdi s citem podle toho našeptávače, myslím si, že tím nic nezkazíš, samozřejmě žádnej plnej knedlik :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od alarm »

Vidíš, a mne sa na päťke jazdiť po meste neprotiví.Idem tak 50-55, samozrejme, žiadna prudká akcelerácia, len volná plynulá jazda. Tiež sa mi neprotiví z "päťky" dať "dva" a plný plyn.....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Uživatelský avatar
Robo28
Příspěvky: 6
Registrován: 30 zář 2013, 16:21

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od Robo28 »

Mám ten istý motor, ale automat a ten tam v pohode pri 50km/h dáva 5ku. Vtedy motor točí 1500. Kúsok nad 60kou tam mrskne 6ku. Takže pri pohodovej jazde sa dá jazdiť na 1500 otáčkach. Samozrejme pri potrebe náhle zrýchliť, je dobré podradiť.
balumb
Příspěvky: 5
Registrován: 08 pro 2013, 20:51

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od balumb »

Robo28 píše:Mám ten istý motor, ale automat a ten tam v pohode pri 50km/h dáva 5ku. Vtedy motor točí 1500. Kúsok nad 60kou tam mrskne 6ku. Takže pri pohodovej jazde sa dá jazdiť na 1500 otáčkach. Samozrejme pri potrebe náhle zrýchliť, je dobré podradiť.
Konecne rozumna odpoved,diki. Viac nepotrebujem:)
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od oltcitak »

ale v poho,bezne sa pouzivaju grafy prevodoviek,tzv. pilovy diagram,kde sa najlepsie clovek zorientuje o odstupnovani prevodovky a jej vhodnosti pre dany typ motora...takze satiru odlozit pani.. :wink:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od rudolf.tomka »

http://www.posterus.sk/?p=13110 opať som sa dozvedel niečo nové o prevodovke :P
KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od mmv »

to balumb: špatně si postavil otázku a mě to evokuje toto :-)
http://www.meteleskublesku.cz/media/55/snd/16.mp3
oltcitak píše:ale v poho,bezne sa pouzivaju grafy prevodoviek,tzv. pilovy diagram,kde sa najlepsie clovek zorientuje o odstupnovani prevodovky a jej vhodnosti pre dany typ motora...takze satiru odlozit pani.. :wink:
jak to myslíš "běžně" ?? to jako například, : dneska jedu do krkonoš, musím se podívat na pilový diagram a podle toho si vyberu to správné auto ??? #-o

ano, v motoristickém sportu snad , ale BĚŽNĚ ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od oltcitak »

bezne v zmysle,ze existuju tie diagramy pre danu kombinaciu motorov a prevodoviek pre urcite auto..nic vic,nic min,ponatno? a ano v motosporte sa pre danu trat vyberie najvhodnejsia kombinacia prevodov(menia sa len stromceky v prevodovke,pripadne cela prevodovka,podla toho,co je rychlejsie) a ani v beznom civilnom jazdeni,nemusi byt uplne jasne,kedy su najnizsie otacky este vhodne,alebo uz nie,co znesie CR s VGT,uz neznesie TDi s WGT.....takze problematika hooodne siroka a povodny dotaz nebol az taky blby,ako tu poniektori sa snazili naznacit...len tolko :roll:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: prevodovka, optimálne otáčky

Příspěvek od mmv »

nepoňátno, prostě aby tady někdo z nás použil pilový diagram by musel mít nejmíň vyšší dívčí s nástavbou, takže když to své "běžně" doplníš třeba takto : " výrobci automobilů BĚŽNĚ při vývoji aut používají pilový ..." tak pak zmínku o pilovém diagramu ve vláknu jak řadit, nějak poberu ;-) jinak to má stejnou hodnotu jako mý básníci ... nebo rada kdy pouštět stěrače a jestli trváš na slově běžně, tak sem hod kompletní diagram od zde uváděné I30 1,6 MPI
Naposledy upravil(a) mmv dne 10 pro 2013, 18:40, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“