Opotřebená spojka při 15000km..?
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Opotřebená spojka při 15000km..?
Ahojte, než zajedu do servisu, zajímal by mě váš názor na můj problém.. Idváca, jednadvě, a nějak se mi nezdá spojka..
Zabírá hodně nahoře, a tak 6 z 10 rozjezdů má auto tendenci skákat - chci se rozjet, a cítím, že začíná poskakovat, povolím, chci se rozjet znova a zas.. A někdy se zase rozjede uplně piánko. Pozoruju to už tak 2000km a řidičem to určitě není, stejně mi to dělala felda, vyměnil jsem spojku a byl klid.
Ale mrtvá lamela, přítlačák, u auta, se kterým se jezdí slušně..? Řešil někdo z Vás, přátelé křivého H?
Děkuju
Zabírá hodně nahoře, a tak 6 z 10 rozjezdů má auto tendenci skákat - chci se rozjet, a cítím, že začíná poskakovat, povolím, chci se rozjet znova a zas.. A někdy se zase rozjede uplně piánko. Pozoruju to už tak 2000km a řidičem to určitě není, stejně mi to dělala felda, vyměnil jsem spojku a byl klid.
Ale mrtvá lamela, přítlačák, u auta, se kterým se jezdí slušně..? Řešil někdo z Vás, přátelé křivého H?
Děkuju
Hyundai i20 1.2/57kW - malé, hbité, úsporné
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
- Reklama
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Ahojte, tak hlásím, že při nájezdu 21000km mi spojka zastudena i za tepla trhá čím dál víc - pokud přidám víc plynu, tak je to OK.
No a pokud jedu rychleji, vyšlápnu a při zvýšených otáčkách ji nechám proklouznout, tak mi autem pořádně zatřepe
Setkal se někdo s podobným problémem?
Díky
No a pokud jedu rychleji, vyšlápnu a při zvýšených otáčkách ji nechám proklouznout, tak mi autem pořádně zatřepe
Setkal se někdo s podobným problémem?
Díky
Hyundai i20 1.2/57kW - malé, hbité, úsporné
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
10 482 km bez problémů.
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
48.000 km a dělá mi to to samé v podstatě od začátku. Nejvíc při couvání do mírného kopce a rozjezdu na jedničku. Že to někdy dělá a někdy ne přičítám jednodušší (levnější) konstrukci spojky, použité levnější materiály. Pak se to kroutí a výsledkem je porušená geometrie sestavy spojky, nerovnoměrný záběr a námi pozorované cukání. Na fóru jsem zaregistroval, že to v opravují v rámci záruky.
Osobně to neřeším, zvykl jsem si. Stejně jako na vibrující auto při brždění, s čím jsem byl 5x bezúspěšně na záruční opravě. Ale co bysme chtěli od auta za 200.000,-Kč ty úspory na i20 se musely někde projevit a jsou vidět na celém autě - včetně spojky.
Zkus to reklamovat, třeba to v rámci záruky spraví..
Osobně to neřeším, zvykl jsem si. Stejně jako na vibrující auto při brždění, s čím jsem byl 5x bezúspěšně na záruční opravě. Ale co bysme chtěli od auta za 200.000,-Kč ty úspory na i20 se musely někde projevit a jsou vidět na celém autě - včetně spojky.
Zkus to reklamovat, třeba to v rámci záruky spraví..
† Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Mám najeto 10 582 km a spojka je OK.Nemám žádný problém.
Hyundai i20 INCLUSIVE 1.2 DOHC 16V (1248ccm/63kW/86HP) Electric Red,Paket Plus.
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Díky za reakce Půjdu reklamovat, protože mě to nehorázně vytáčí
i20 beru to jako spotřební věc za relativně pár peněz, ale přece není možný, že se zánovní auto rozjíždí hůř jak felicie, na které jsem si dělal spojku sám a v polospánku
Pak dám echo, jak jsem dopadl... A ke kotoučům - taky vibrovaly, ale jednou jsem je probrzdil na dálnici a od té doby je klid...
i20 beru to jako spotřební věc za relativně pár peněz, ale přece není možný, že se zánovní auto rozjíždí hůř jak felicie, na které jsem si dělal spojku sám a v polospánku
Pak dám echo, jak jsem dopadl... A ke kotoučům - taky vibrovaly, ale jednou jsem je probrzdil na dálnici a od té doby je klid...
Hyundai i20 1.2/57kW - malé, hbité, úsporné
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Je možné že je to materiálem spojky - záleží asi od koho zrovna přišla serie.
Jinak taky jsem měl felicii a subjektivně se mi zdá že musím moc šlapat po plynu při rozjezdu a při couvání aby to nezhaslo.
Ale podle mě je to tím že mám nejslabší motor, auto je těžké, jiné převody atd....
Jinak za celou dobu kromě toho že jsem to někdy ze začátku neodhadl a udusil tak je spojka OK, brzdy taky.
Jinak jak tu někdo tvrdí že jim spojka kňučí tak mě to udělala jednou při jízdě dopředu, ale to byla moje chyba, měl jsem tam blbou rychlost, a abych odjel tak jsem potrápil spojku, a jednou při couvání kdy jsem jel do kopce - (větší zátěž a proklouzla mi).
Ještě mě napadá nemůže tam být vzduchová bublinka aby to blblo - co ji skusit odvzdušnit.
Jinak taky jsem měl felicii a subjektivně se mi zdá že musím moc šlapat po plynu při rozjezdu a při couvání aby to nezhaslo.
Ale podle mě je to tím že mám nejslabší motor, auto je těžké, jiné převody atd....
Jinak za celou dobu kromě toho že jsem to někdy ze začátku neodhadl a udusil tak je spojka OK, brzdy taky.
Jinak jak tu někdo tvrdí že jim spojka kňučí tak mě to udělala jednou při jízdě dopředu, ale to byla moje chyba, měl jsem tam blbou rychlost, a abych odjel tak jsem potrápil spojku, a jednou při couvání kdy jsem jel do kopce - (větší zátěž a proklouzla mi).
Ještě mě napadá nemůže tam být vzduchová bublinka aby to blblo - co ji skusit odvzdušnit.
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
soban: Zdochnut to vie aj pri silnejsom motore (1,4), staci si nedat pozor Jednotka je proste zbytocne dlha.
jokee: Urcite reklamovat, po 75k km zatial nebadam ziadny problem rovnako ako ostatni..
jokee: Urcite reklamovat, po 75k km zatial nebadam ziadny problem rovnako ako ostatni..
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Tak jsem zjistil zajímavé info ohledně spojek - pokud někomu kňučí, nebo skáče při rozjezdu, tak je to na výměnu - o tom problému ví a mění spojky v záruce, já jdu na novou v úterý
Jinak moje felda je daleko živější (50kW, ale je naučená), ale je to tím, že 8ventil OHV líp tahá odspodu - ve 4000 umírá, ale i20 v těch otáčkách teprv začíná jet )
Jinak moje felda je daleko živější (50kW, ale je naučená), ale je to tím, že 8ventil OHV líp tahá odspodu - ve 4000 umírá, ale i20 v těch otáčkách teprv začíná jet )
Hyundai i20 1.2/57kW - malé, hbité, úsporné
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Ja mam asi 24ooo km a při couvání do velmi mírného kopečka každý den do garáže taky kňúči.Jinak spojka funguje bez problemů.Zacalo to po15000 km.Uvidíme v květnu při druhé garančce.Budu to reklamovat stejně jako vrzání tapecirunku dveří které se nedá vydržet.
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Zdravím diskutující,
myslím, že mám k tématu spojky u I20 co říct a proto napíši své řekl bych, bohaté zkušenosti.
Mám 1.4 74Kw rv. 2011.
Při první garanční prohlídce v lednu 2012 při 20000km jsem reklamoval výše zmíněné knučení spojky při couvání. Bylo mi řečeno, že je špatná a že nejsem úplně sám s tímto problémem. Vyměnili mi přítlačák a řekli, že je to již vylepšený model spojky pro I2O. Spokojený jsem tedy po opravě nebyl, protože mi nepřišla žádná pořádná změna. Už to sice neknučelo, ale přišlo mi na tom horší to, že jsem při rozjezdu poskakoval jako nějakej začátečník v autoškole (to mě po najetých asi 150000km v různých autech pěkně rozčilovalo).
Každopádně jsem chvíli jezdil, pak se vrátil do servisu stím, že to spojka je prostě divná a že když nedám mega plyn tak skáču jak kamzík a cítím vibrace. Hulvát mechanik do toho semnou sedl a cpal tam plynu jak na závodech takže mi pak řekl, že je to v pohodě... (byl sem pěkně nasranej)
Naštěstí se objevilo něco, co mě zachránilo a i když jsem to dlouho nemohl identifikovat nakonec se zadařilo. Při nesešlápnuté spojce mi nepravidelně jak na neutral tak při jízdě pískalo v motoru (znělo to jako bych tam měl permanentně crvrčka) Samozřejmě jsem z toho měl hlavu jak meloun, protože jsem na začátku nevěděl, že to nedělá když je spojka sešlápnutá. V hyundai mě jeden nahluchlej dědek ujistil, že to klapou ventily a že je to tak správně. Stím jsem se samozřejmě nesmířil.. (Když si zaplatím za nový auto se zárukou, tak ho chci bez cvrčků v motoru) Nakonec se to stupňovalo až to pískalo skoro pořád, takže jsem prvně zajel za kamarádem technikem, který si to poslechl a řekl mi: Sešlápni spojku. V tu ránu to přestalo a on: No, to je spojkový ložisko. - rada (vždy když už vás něco nestandardního sere a nemůžete to identifikovat, za někým zajeďte ať se na to podívá, protože ten čas, který mi to rozčilování ubralo z mého života za to nestál )
Vyrazil jsem tedy do Hyundai potřetí se spojkou a podruhé s pískáním, rovnou jsem jim i oznámil závadu abych předešel nějakýmu idiotovy, který by mě odbyl stím, že je to normální. Dostal jsem novou i30 jako náhradní vůz a odjel zkoušet její kvality. Za dva dny bylo opraveno. Vyměnili spojkové ložisko a pískání přestalo. (vibrace zůstali). Ptal jsem se, proč mi nevyměnili to ložisko už předtím stím přítlačákem. Prý je v manuálu napsáno, že je na technikovy zda vymění nebo ne a jejich se prostě rozhodl pro ne!
Bohužel jsem se spojkou nebyl stále spokojen protože vibrace zůstali. Bez toho pískání jsem se stím rozhodl žít. Bohužel, ne tak dlouho. Po necelém roce jednoho krásného rána jsme začali pískat znovu.
Včera jsem přijel z 3 garančky při 54000 Km, kde mi vyměnili kompletní! spojku. První rozjezd byl jako slast, přesně jako když jsem odjížděl s novým vozem. Rozjezd na jedničku bez plynu i na zpátečku plynulý bez cukání a vibrací. Je to teprve jeden den, ale doufám že v novém servise to již opravili pořádně a že už ji měnit nebudu muset měnit.
Doufám, že si ten dlouhý text přetete a že Vám pomůže při rozhodování jestli si zvykat na něco na co si stejně nezvyknete nebo půjdete do hyundai a budete uplatňovat záruku.
myslím, že mám k tématu spojky u I20 co říct a proto napíši své řekl bych, bohaté zkušenosti.
Mám 1.4 74Kw rv. 2011.
Při první garanční prohlídce v lednu 2012 při 20000km jsem reklamoval výše zmíněné knučení spojky při couvání. Bylo mi řečeno, že je špatná a že nejsem úplně sám s tímto problémem. Vyměnili mi přítlačák a řekli, že je to již vylepšený model spojky pro I2O. Spokojený jsem tedy po opravě nebyl, protože mi nepřišla žádná pořádná změna. Už to sice neknučelo, ale přišlo mi na tom horší to, že jsem při rozjezdu poskakoval jako nějakej začátečník v autoškole (to mě po najetých asi 150000km v různých autech pěkně rozčilovalo).
Každopádně jsem chvíli jezdil, pak se vrátil do servisu stím, že to spojka je prostě divná a že když nedám mega plyn tak skáču jak kamzík a cítím vibrace. Hulvát mechanik do toho semnou sedl a cpal tam plynu jak na závodech takže mi pak řekl, že je to v pohodě... (byl sem pěkně nasranej)
Naštěstí se objevilo něco, co mě zachránilo a i když jsem to dlouho nemohl identifikovat nakonec se zadařilo. Při nesešlápnuté spojce mi nepravidelně jak na neutral tak při jízdě pískalo v motoru (znělo to jako bych tam měl permanentně crvrčka) Samozřejmě jsem z toho měl hlavu jak meloun, protože jsem na začátku nevěděl, že to nedělá když je spojka sešlápnutá. V hyundai mě jeden nahluchlej dědek ujistil, že to klapou ventily a že je to tak správně. Stím jsem se samozřejmě nesmířil.. (Když si zaplatím za nový auto se zárukou, tak ho chci bez cvrčků v motoru) Nakonec se to stupňovalo až to pískalo skoro pořád, takže jsem prvně zajel za kamarádem technikem, který si to poslechl a řekl mi: Sešlápni spojku. V tu ránu to přestalo a on: No, to je spojkový ložisko. - rada (vždy když už vás něco nestandardního sere a nemůžete to identifikovat, za někým zajeďte ať se na to podívá, protože ten čas, který mi to rozčilování ubralo z mého života za to nestál )
Vyrazil jsem tedy do Hyundai potřetí se spojkou a podruhé s pískáním, rovnou jsem jim i oznámil závadu abych předešel nějakýmu idiotovy, který by mě odbyl stím, že je to normální. Dostal jsem novou i30 jako náhradní vůz a odjel zkoušet její kvality. Za dva dny bylo opraveno. Vyměnili spojkové ložisko a pískání přestalo. (vibrace zůstali). Ptal jsem se, proč mi nevyměnili to ložisko už předtím stím přítlačákem. Prý je v manuálu napsáno, že je na technikovy zda vymění nebo ne a jejich se prostě rozhodl pro ne!
Bohužel jsem se spojkou nebyl stále spokojen protože vibrace zůstali. Bez toho pískání jsem se stím rozhodl žít. Bohužel, ne tak dlouho. Po necelém roce jednoho krásného rána jsme začali pískat znovu.
Včera jsem přijel z 3 garančky při 54000 Km, kde mi vyměnili kompletní! spojku. První rozjezd byl jako slast, přesně jako když jsem odjížděl s novým vozem. Rozjezd na jedničku bez plynu i na zpátečku plynulý bez cukání a vibrací. Je to teprve jeden den, ale doufám že v novém servise to již opravili pořádně a že už ji měnit nebudu muset měnit.
Doufám, že si ten dlouhý text přetete a že Vám pomůže při rozhodování jestli si zvykat na něco na co si stejně nezvyknete nebo půjdete do hyundai a budete uplatňovat záruku.
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Ahojte, tak včera jsem se vrátil ze servisu - auto v 8:00 předáno a ve 14:00 mi volali, že je všechno hotové a auto si můžu vyzvednout. Ani jsem si neužil té náhradní i30, ikdyž to byla sociálka, no
Každopádně nová lamela a přítlačák jde pořádně poznat, rozjezdy naprosto ukázkové, zdá se mi, že se i lépe řadí rychlosti.
Dál mi technik řekl, že se byl s autem osobně projet a že neodhalil žádný další problém.
Auto klasicky vypucované komplet zevnitř i zvenku.
Takže ode mě má opavský reprecar velký palec nahoru, takhle si představuju servis s velkym S!
Každopádně nová lamela a přítlačák jde pořádně poznat, rozjezdy naprosto ukázkové, zdá se mi, že se i lépe řadí rychlosti.
Dál mi technik řekl, že se byl s autem osobně projet a že neodhalil žádný další problém.
Auto klasicky vypucované komplet zevnitř i zvenku.
Takže ode mě má opavský reprecar velký palec nahoru, takhle si představuju servis s velkym S!
Hyundai i20 1.2/57kW - malé, hbité, úsporné
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Škoda Felicia Combi 1.3MPi - bordelkára
VW Polo 1.0 - hejbátko od přítelkyně - předáno švagrovi
Seat Alhambra 1.9TDi - věčně v servisu
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Dobry poznatek, ja obcas huceni spojky u i20 taky zaslechl snad od zacatku. Tak to nechame taky vymenit. Jinak tvou dvacku jsem uz v Opave nebo okoli parkrat zahledl. Ono tehle barvy se asi taky moc neprodalo, tak predpokladam ze jsi to byl vse ty
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Ahojte, poraďte mi pokud se rozjíždím nebo někdy i když řadím jako by "prokluzuje" spojka je to ten samý případ jako se dělo Vám? dělá to teda i za studena i za tepla... byl jsem na třetí garančce a samozřejmě je vše v pořádku tak už nevím. Jestli je to mnou nebo autem... zkusím dneska to kňučení, ale to jsem si nevšiml spíš jsem si všiml, že mi někdy při přeřazení zpátečky/jedničky někde lupne.... Dělalo Vám to teda takhle nějak taky? Díky za info
teď : Hyundai i20, od 2.5.2011, 1.2 kappa, zelená metalíza, 40 000+km (zatím spokojenost ;-))
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
bývalo: Fiat Punto 1. generace (2009-2011) cca 33 000km; black
Re: Opotřebená spojka při 15000km..?
Citujem : objevilo něco, co mě zachránilo a i když jsem to dlouho nemohl identifikovat nakonec se zadařilo. Při nesešlápnuté spojce mi nepravidelně jak na neutral tak při jízdě pískalo v motoru (znělo to jako bych tam měl permanentně crvrčka) . Mne už vymenili 2x ložisko spojky a 1x ho premazávali. Táto závada sa prejavovala vždy po trištvrte roku. Teraz ho mám 3 mesiace aáá niekedy ho počujem zase cvrčka jedného. Teraz mám najazdené iba 65000 km. To som nevedel že je to na výmenu celej spojky! Takže počkám kedy sa prejaví naplno. a idem do
Ďakujem za info...
Ďakujem za info...
Hyundai i20 1,4 73kW /100k Style, Diamond Black