Zkušenosti s provozem
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Zkušenosti s provozem
Na zadek už jsou http://www.profesionalni-autodily.cz/tl ... 58306.html
jenže jak správně píšeš původní jsou nízkozdvihové a tím pádem pořád jako nové. Takže investovat 4 litry a zkoušet jestli to v díře bouchne nebo ne se zatím neodvažuji. Mám natočeno 90 tisíc km a ty tlumiče se chovaj skoro stejně jako na novém voze. Celej podvozek je jako by úplně beze změny i po tolika km. Sice je to tvrdý, občas to bouchne, ale zase to sedí, nenaklání se a zdá se životnost zatím drží. Uvidíme až se někdo pochlapí a koupí a dá recenzi .
jenže jak správně píšeš původní jsou nízkozdvihové a tím pádem pořád jako nové. Takže investovat 4 litry a zkoušet jestli to v díře bouchne nebo ne se zatím neodvažuji. Mám natočeno 90 tisíc km a ty tlumiče se chovaj skoro stejně jako na novém voze. Celej podvozek je jako by úplně beze změny i po tolika km. Sice je to tvrdý, občas to bouchne, ale zase to sedí, nenaklání se a zdá se životnost zatím drží. Uvidíme až se někdo pochlapí a koupí a dá recenzi .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
Re: Zkušenosti s provozem
Tady je mají levněji:
http://www.tlumice-pema.cz/tlumic-perov ... 78881.html
nicméně by měly být pro i20. Ani na webu KYB nemají ještě zmínku, že by už pro ix20 něco vyráběli. A i kdyby, také bych si počkal na objektivní reakce od jiných testerů.
http://www.tlumice-pema.cz/tlumic-perov ... 78881.html
nicméně by měly být pro i20. Ani na webu KYB nemají ještě zmínku, že by už pro ix20 něco vyráběli. A i kdyby, také bych si počkal na objektivní reakce od jiných testerů.
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
Re: Zkušenosti s provozem
už jsem to tu někde psal, bouchání přední osy skoro ustalo výměnou za dýzlové tlumiče v Hyundai Centrum Praha, je pravda, že když přejedu rádoby zpomalovací práh co některé obce samodomo montují, tak jak se přední kolo propadne, tak přední tlumič s ukrutnou ránou kov na kov dojede do svého konce, ale to určitě nebude to tvé tupé bouchání, když se mi to stalo poprvé, měl jsem tendenci jít zkontrolovat horní uložení jestli se to neutrhlo a neprošlo podběhem , také jsem si napsal s DEDULOU, měl k výměně zadních tlumičů KYB asi nejblíž, ale nezrealizoval to, jezdí s F adaptéry a je asi spokojenej, jinak ten zadní KYB tlumič je stejný jako je naI20 ale ta je o 200 Kg lehčí a dle sdělení servisu, mají zadní tlumiče obou aut jiná objednací čísla takže to spíše vypadá, že se to KYB zkouší udat.
V Brandýse jsem byl poptávat první garančku a když jsem z nich po určitým kroucení vymámil cenu, tak jsem šel rychle jinam, 5700.- jsem fakt platit nehodlal
začal jsem po úrazu zase jezdit a tak mi auto nějak připadá že víc plave jak předtím, ale asi to spíš bude zimníma gumama a taky šroubama v noze
V Brandýse jsem byl poptávat první garančku a když jsem z nich po určitým kroucení vymámil cenu, tak jsem šel rychle jinam, 5700.- jsem fakt platit nehodlal
začal jsem po úrazu zase jezdit a tak mi auto nějak připadá že víc plave jak předtím, ale asi to spíš bude zimníma gumama a taky šroubama v noze
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Zkušenosti s provozem
Když je lehčí o 200kg to je 50 na tlumič to asi nemá na nic vliv. Stejně tak ty dieselový tlumiče spíš bych viděl placebo efekt. Ty to tak hezky píšeš jak ten tlumič udělá ukrutnou ránu kov na kov že se vidím v lisovně plechu jak po ukrutné ráně vytahují výlisek střechy....
http://www.auto.cz/nissan-note-1-5-dci- ... -tdi-78849
Porovnání Rapidu Spaceback a Nissanu Note vyznělo jasně ve prospěch mladoboleslavského modelu. No a jak dopadne porovnání s ix20? No když si na test jízdních vlastností pozvou genia s plechem 8 mm tak si s náma SM vytře spodní záda .
Novináři pracují pomalu ale jistě. Zadání je, rapid králem všech kategorií. Proč ne, kufr největší, jede to, výrobně je to velmi levné....Já jsem si k němu zase snažil najít cestu v pátek. Verze za 320 tisíc, s tsi 77kw na hlínách, vzádu švihadla !!!!!!!!!!!!!!. (na palubním PC měl průměr 9,3 ale musím poctivě napsat nové auto a asi po městě ale i tak prdel )Chodil jsem kolem něj, nasedal a vysedal na všechna sedadla, hladil jsem výplně dveří, volant, palubku. Mazlil se se škrabkou.....Zíral do kufru, naco proboha?! Řadil jsem, páka jde velmi ztuha, mačkal ovladače oken jdou velmi ztuha navíc jsou v dost špatně přístupném místě .....Nedávám ho. Prostě já ne, za mě je to odfláklý především uvnitř designově. Volant, palubka, dveře. Možná to dobře jezdí, možná to míň bouchá zatím ne. Ještě mu dávám šanci. Nebo spíš sobě, přijde mi divný že se mi nelíbí to co většině.
http://www.auto.cz/nissan-note-1-5-dci- ... -tdi-78849
Porovnání Rapidu Spaceback a Nissanu Note vyznělo jasně ve prospěch mladoboleslavského modelu. No a jak dopadne porovnání s ix20? No když si na test jízdních vlastností pozvou genia s plechem 8 mm tak si s náma SM vytře spodní záda .
Novináři pracují pomalu ale jistě. Zadání je, rapid králem všech kategorií. Proč ne, kufr největší, jede to, výrobně je to velmi levné....Já jsem si k němu zase snažil najít cestu v pátek. Verze za 320 tisíc, s tsi 77kw na hlínách, vzádu švihadla !!!!!!!!!!!!!!. (na palubním PC měl průměr 9,3 ale musím poctivě napsat nové auto a asi po městě ale i tak prdel )Chodil jsem kolem něj, nasedal a vysedal na všechna sedadla, hladil jsem výplně dveří, volant, palubku. Mazlil se se škrabkou.....Zíral do kufru, naco proboha?! Řadil jsem, páka jde velmi ztuha, mačkal ovladače oken jdou velmi ztuha navíc jsou v dost špatně přístupném místě .....Nedávám ho. Prostě já ne, za mě je to odfláklý především uvnitř designově. Volant, palubka, dveře. Možná to dobře jezdí, možná to míň bouchá zatím ne. Ještě mu dávám šanci. Nebo spíš sobě, přijde mi divný že se mi nelíbí to co většině.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem
jojo voni mi to vlastně jen napsali do knížky že mi dali jiný tlumiče a samozřejmě že mi jenom ty starý utřeli od prachu věř a tvá víra tě uzdraví takhle se teda u opravujou auta to abych si na každým dílu udělal vlastní značku, přední osa prostě klepala například na roletě, nebo kdekoliv kde byl pohyb ramene v řádech centimetrů, teď už prostě neklepe, ta ukrutná rána se ozve až když se kolo poropadne v okamžiku v desítkách centimetrů , tím nechci říct že třeba o metr ale stačí tak 10-20cm, prostě na plné vytažení tlumiče, znám to ze š130, kde zadní tlumiče (v serii) dělali zadní nápravě doraz, takže když šli kola do hlubin, následovala "ukrutná" rána kov na kov jak pístnice dorazila do nejvyššího roztažení, má IX na předku dělá naprosto to samé
jinak 200 Kg je cca 20% a to mi připadá už docela dost, kdyby to bylo jedno, tak už sama fabrika v rámci "skurvím co můžu" dodává na I20 a IX20 stejné zadní tlumiče, a jak jsem psal, ptal jsem se na to v servisu, technik šel k PC a zdělil mi, že obě auta mají jiná objednací čísla tohoto dílu
jinak 200 Kg je cca 20% a to mi připadá už docela dost, kdyby to bylo jedno, tak už sama fabrika v rámci "skurvím co můžu" dodává na I20 a IX20 stejné zadní tlumiče, a jak jsem psal, ptal jsem se na to v servisu, technik šel k PC a zdělil mi, že obě auta mají jiná objednací čísla tohoto dílu
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Zkušenosti s provozem
Počítej procenta ze zatíženýho auta přece to nejezdí samo . Pak je to kolem 10%.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem
Taky "zkusenost z provozu"...
Nejaky dobrak se pri parkovani vedle nasi ix20 asi nepocital se zrcatkem a pravdepodobne svym vrazil do zrcatka ix20, cimz raskl jeji kryt. Soucasne se asi lekl a mozna strh volant - v konecnem dusledku stihl obrousit lak celeho leveho predniho blatnik kolem dokola a k tomu jeste servat lak z narazniku pri spoji s blatnikem. Vzhledem k tomu, ze jsem se dva dny po navratu z dovolene (kdy jeste bylo auto cv poradku) k vozidlu dostali pouze za sera, nevim, kdy se to presne stalo - parkovali jsme tehdy na dvou mistech, pricemz na jednom se z te strany k zrcadlo auto dostat nemohlo (je tam chodnik s obrubnikem), druhe bylo u nakupniho centra, kde jsem schvalne v nedeli rano zaparkovali na skoro prazdnem parkovisku tri mista od nejblizsiho auta. Pravdepodobne se to stalo tam (jinde to neslo). Vsude maji vyvesene cedulem ze parkoviste pod kamerovym dohledem, ale bezpecnostni sluzba me ubezpecila, ze na tom parkovisti zadna kamera neni - a fakt, je tam jenom na kazdem druhem sloupci priprava, ale bez kamery.
Takze policii jsem nevolali - jako zbytecne to rikali z pojistovny i ze servisu - a skoda sla z havarijniho. Nakonec drobna oprava (asi o pul centaku vtlaceny kousek blatniku velikosti cca 1,5x2,5cm, lakovani narazniku, blatniku a zrcadla, nove zrcadlo, jedna nova plastova poklice + prace. Celkem zanedbatelnych 24 720 kacek . Nebyt havarijky a pouze rocniho auta, tak si to natru sam, nic moc se tam nestalo krome chybejiciho laku a barvy. Takto Hyundai pojisteni zaplatilo komplet vsechno bez spoluucasti. Jenom cekam, jak se to projevi na vysi pojistneho za dalsi roky... Ale ze 7000-oveho zakladu by muselo hooodne narust, aby pokrylo naklady na placeni opravy z vlastni kapsy...
Nejaky dobrak se pri parkovani vedle nasi ix20 asi nepocital se zrcatkem a pravdepodobne svym vrazil do zrcatka ix20, cimz raskl jeji kryt. Soucasne se asi lekl a mozna strh volant - v konecnem dusledku stihl obrousit lak celeho leveho predniho blatnik kolem dokola a k tomu jeste servat lak z narazniku pri spoji s blatnikem. Vzhledem k tomu, ze jsem se dva dny po navratu z dovolene (kdy jeste bylo auto cv poradku) k vozidlu dostali pouze za sera, nevim, kdy se to presne stalo - parkovali jsme tehdy na dvou mistech, pricemz na jednom se z te strany k zrcadlo auto dostat nemohlo (je tam chodnik s obrubnikem), druhe bylo u nakupniho centra, kde jsem schvalne v nedeli rano zaparkovali na skoro prazdnem parkovisku tri mista od nejblizsiho auta. Pravdepodobne se to stalo tam (jinde to neslo). Vsude maji vyvesene cedulem ze parkoviste pod kamerovym dohledem, ale bezpecnostni sluzba me ubezpecila, ze na tom parkovisti zadna kamera neni - a fakt, je tam jenom na kazdem druhem sloupci priprava, ale bez kamery.
Takze policii jsem nevolali - jako zbytecne to rikali z pojistovny i ze servisu - a skoda sla z havarijniho. Nakonec drobna oprava (asi o pul centaku vtlaceny kousek blatniku velikosti cca 1,5x2,5cm, lakovani narazniku, blatniku a zrcadla, nove zrcadlo, jedna nova plastova poklice + prace. Celkem zanedbatelnych 24 720 kacek . Nebyt havarijky a pouze rocniho auta, tak si to natru sam, nic moc se tam nestalo krome chybejiciho laku a barvy. Takto Hyundai pojisteni zaplatilo komplet vsechno bez spoluucasti. Jenom cekam, jak se to projevi na vysi pojistneho za dalsi roky... Ale ze 7000-oveho zakladu by muselo hooodne narust, aby pokrylo naklady na placeni opravy z vlastni kapsy...
Re: Zkušenosti s provozem
Omlouvám se už jsem starší a nedočetl jsem to. Prostě už neudržím pozornost. Mohl by jsi to doplnit fotkou a nebo naspat o co jde dvěma větama?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem
to JiriN: promiň, nepochopil jsem pointu. Neber to co teď napíšu jako osobní útok, nechci tady rozpoutat nekonečnou nic neřešící diskuzi ani nikoho osočovat, jen si to trochu shrnu.
Pokud chceš říct, že jsou některý lidi hrozný souhlasím.
Pokud chceš říct, že jsou opravy dost drahý pak souhlasím.
Pokud chválíš pojištění v prvním roce, když neznáme důsledky škodní události na další placení souhlasím.
Mám podobnou zkušenost:
- v procesu zvykání si na nový auto jsem škrtl o zeď a odřel roh nárazníku a mlhovku. Výsledek: přelakování nárazníku a výměna mlhovky, vše sakum prásk za 15 kKč ve značkovém servisu. V tomhle světle se mi zdá ta tvá oprava i levná. Ale jinak jsou to strašný prachy, bez tý pojistky hrůza. Ale nemám strach, že si to od nás vyberou.
Pokud chceš říct, že jsou některý lidi hrozný souhlasím.
Pokud chceš říct, že jsou opravy dost drahý pak souhlasím.
Pokud chválíš pojištění v prvním roce, když neznáme důsledky škodní události na další placení souhlasím.
Mám podobnou zkušenost:
- v procesu zvykání si na nový auto jsem škrtl o zeď a odřel roh nárazníku a mlhovku. Výsledek: přelakování nárazníku a výměna mlhovky, vše sakum prásk za 15 kKč ve značkovém servisu. V tomhle světle se mi zdá ta tvá oprava i levná. Ale jinak jsou to strašný prachy, bez tý pojistky hrůza. Ale nemám strach, že si to od nás vyberou.
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Zkušenosti s provozem
S pojištěním už mám taky zkušenost. Loni jsem na "skoro novým" autě musel 2x měnit přední sklo. (za předchozích víc než 20 let co jezdím, nikdy, takže asi fakt smůla). Připojištění za nějakých asi 450,-/rok (všechna skla), ale plnění už 2x cca 12 tis. , výměna v . Zatím se mi tedy připojištění, resp. ta značková pojistka opravdu vyplatila. Na další období žádná změna sazby.
Hyundai IX20 Trikolor 1,4CVVT PalmGreen
Re: Zkušenosti s provozem
Fotku bych dal, ale fotil jsem to za silneho slunka po umyti a je treba se pohrat s fotkama. Pointu to nema, jen je to taky zkusenost z provozu. Ale skryte "pointy" tam jsou:
1) I kdyz parkujes tak, ze mas kolem sebe mista na 5 aut nebo ze se vedle neda zaparkovat, stejne se najde nekdo, komu se zadari zaparkovat NA Tvem aute
2) To ze mas na parkovisti vsude cedule "Snimano kamerou se zaznamem" jeste neznamena, ze tam ty kamery opravdu jsou.
A ve dvou vetach, co se stalo: nekdo zbrousil lak a barvu na nejvice odstavajici casti celeho oblouku kolem kola a k tomu napraskl plastovy kryt zrcatka. Misto toho plastu za par kacek se dodava cele zrcatko.
A co se tyce ceny, na predeslem autu jednou menili predni blatnik, jedno svetlo a jeden naraznik (skocila srna pred auto), jednou predni blatnik, oprava plechu na kapote, svetlo, mrizka chladice, blatnik (naledi, <20km/h, stret celne do predniho rohu zpoza domu zabocujici Fiatky) , vzdy i s lakovanim metalizou - cena vzdy cca 19500Kc. Se zapoctenim silne inflace a "lepsi znacky" rekneme stejna cena jako u , jen i s vymenou lakovanych dilu za nove...
Tak jeste ty fotky
Blatniku a naraznik - zakreslena je jedna na fotce ne moc viditelna dlouha ryha az na plech Zrcatko - krome skrabancu vpravo uprostred je praskly kryt, to se ponekud zvetsilo, kym jsem mel jit na opravu
1) I kdyz parkujes tak, ze mas kolem sebe mista na 5 aut nebo ze se vedle neda zaparkovat, stejne se najde nekdo, komu se zadari zaparkovat NA Tvem aute
2) To ze mas na parkovisti vsude cedule "Snimano kamerou se zaznamem" jeste neznamena, ze tam ty kamery opravdu jsou.
A ve dvou vetach, co se stalo: nekdo zbrousil lak a barvu na nejvice odstavajici casti celeho oblouku kolem kola a k tomu napraskl plastovy kryt zrcatka. Misto toho plastu za par kacek se dodava cele zrcatko.
A co se tyce ceny, na predeslem autu jednou menili predni blatnik, jedno svetlo a jeden naraznik (skocila srna pred auto), jednou predni blatnik, oprava plechu na kapote, svetlo, mrizka chladice, blatnik (naledi, <20km/h, stret celne do predniho rohu zpoza domu zabocujici Fiatky) , vzdy i s lakovanim metalizou - cena vzdy cca 19500Kc. Se zapoctenim silne inflace a "lepsi znacky" rekneme stejna cena jako u , jen i s vymenou lakovanych dilu za nove...
Tak jeste ty fotky
Blatniku a naraznik - zakreslena je jedna na fotce ne moc viditelna dlouha ryha az na plech Zrcatko - krome skrabancu vpravo uprostred je praskly kryt, to se ponekud zvetsilo, kym jsem mel jit na opravu
Re: Zkušenosti s provozem
Tak mně se podařilo něco podobného vlastní nešikovností při nacouvání do pronajaté garáže, kam jsem nacouvával k levé stěně a moc brzo jsem točil doleva... Fotky jsem poslal do Vistacaru Hodonín a ohodnotili to na 7500 Kč. Asi by to šlo z pojistky, no dal jsem to soukromému lakýrníkovi a přestříkání blatníku + nárazníku udělal za 3000 a skutečně to není poznat! Holt neživí takovou administrativu jako značkový servis.
- Přílohy
-
- Odřenina- CIMG4536.JPG (105.48 KiB) Zobrazeno 1736 x
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Re: Zkušenosti s provozem
Máme poněkud mokrou zimu, a zase se projevuje, jak strašně se špiní boky a zadek auta. Člověk když chce jen otevřít kufr, třeba jen pro uložení/vyndání nákupu, aby použil rukavice a zástěru. Otevřít lze jedním prstem, ale mám-li zavřít pomocí vnitřních úchytů na pátých dveřích, musel bych s tím hodně prásknout, což je mi proti srsti! A dolní hrana dveří, za kterou normálně zavírám, prostě je špinavá!
Nevyzkoušel jste někdo nějaké přídavné zástěrky, nebo něco, co by v tomto smyslu pomohlo?
Nevyzkoušel jste někdo nějaké přídavné zástěrky, nebo něco, co by v tomto smyslu pomohlo?
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s provozem
Žiadne zásterky nepomôžu. Treba umyť cesty.
Na mojom je teraz aj novembrová špina. Kufor otváram jedným prstom a jedným ho aj zatváram. Za vnútornú stranu si dvere potiahnem dolu a potom prstom potlačim za znak a hotovo.
Na mojom je teraz aj novembrová špina. Kufor otváram jedným prstom a jedným ho aj zatváram. Za vnútornú stranu si dvere potiahnem dolu a potom prstom potlačim za znak a hotovo.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané