přibývání oleje se zápachem po benzínu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Richmond
Příspěvky: 2
Registrován: 29 led 2014, 19:00

přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od Richmond »

i30cw 1.4, 24 tis km V loňském roce po 3. garanč.prohlídce (01/2013) jsem si za cca 3 měsíce všiml zvyšující se hladiny oleje, který byl cítit po benzínu. Po oznámení stavu věci v servisu mi nadbytek odsáli s komentářem, že šlo o "přelití" při výměně. Ovšem během léta se tato situace opakovala, v říjnu jsem navštívil servis kde konstatovali, že byl přehrán software a situace by se měla zlepšit. Nezlepšila, oleje stále přibývá. Dnes jsem dělal 4. garančku kde ze servisu zaznělo, že diagnostikovali úplně vše a vše je OK, nemají tedy co opravovat. Nicméně problém existuje. Jezdím většinou krátké trasy po městě, nikdy nikdo neupozorňoval, že auto má jezdit minimálně X km. Mám obavu, že když jde o benzín, který zvedá hladinu oleje, olej se naředí, má zcela jinou viskozitu a mazání motoru není dle předepsaných požadavků. Zkrátka je tu obava, aby se motor nekousl. Běží mi poslední rok garance. Jak tlačit na servis či prodejce k vyřešení stavu ? Díky za reakci. Richmond
Reklama
 

mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od mmv »

můžeš nám prosím sdělit ve kterým servisu ti komici řekli, že odstranili přibývání oleje přehráním FW ??? ve vyjímečných případech si to umím vysvětlit, u nafty i tomu věřím ale u benzínu a motoru kterej nejede na 3 válce a na palubce nesvítí grilované kuře ??? opravte mě, ale to mi připadá krapet scifi
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Richmond
Příspěvky: 2
Registrován: 29 led 2014, 19:00

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od Richmond »

Hyundai Zlín. Z jejich strany to byl pokus, protože nevěděli kde začít s řešením. Problém, dle jejich sdělení, konzultovali i s pražským střediskem podpory a prý je tedy problém v těch krátkých trasách, které jezdím. Tato odpověď a neřešení mě vůbec neuspokojilo. Budu muset hledat své možnosti v rámci 5-ti leté garance, zdá se mi .
Uživatelský avatar
nulda
**
Příspěvky: 458
Registrován: 03 led 2011, 11:11
Bydliště: Praha

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od nulda »

staci si tvuj problem napsat do googlu a zjistis spoustu veci... muzu ti tady vlozit par odpovedi na ten tvuj problem

Kód: Vybrat vše

jestli seš línej jak prasec chodit a auto startuješ a jedeš i 2km cesty do práce, tak to je jednoznačně jízda na sytič, omejvání olejovýho filmu a končívá to i zadřením.. za tu dobu olej neprohřeješ a ten benzín se nestačí vypařit a olej může i přibejvat, jak seředí bezínem

Kód: Vybrat vše

za studena bohatá směs se dostává do oleje kolem pístů, jinudy to ani není možné (dřív se stávalo těm, co zapomněli zasunout mechanický sytič. Pokud to projedeš na delší trase, tak se to odpaří. Pokud tedy vůbec jde o závadu, tak to bude v bohaté směsi, nebo je to jen těmi krátkými pojížďkami se studeným motorem (a tím pádem bohatou směsí)
atd...
Hyundai i30 1.4i CVVT, Comfort (2010/05/26), Indigo Blue
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od mikodim »

blbosť. To bolo mozno pred 30r , ale u dnesných áut by sa to nemalo stať. Spytajte sa taxikarov , ked za den 100x štartujú, prejdu krátke úseký či majú taký problém..
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od severtom »

Jenže jemu se to děje. Jezdím dlouhé trasy a taky mi olej neubývá - vůbec - což znamená, že částečně přibývá (auto ředí olej benzínem). Řešení je jezdit delší trasy, nebo najít příčinu.
Servis začne standardně updatem softwaru, protože tak začít musí. Celé toto téma je další důkaz toho, že Hyu ladí produkty na zákaznících - viz neustálé změny map ŘJ, aby studené motory necukaly (každý začne, po 3 letech...) nebo aby přívstřik na LPG fungoval - neničil motor ani katalyzátor.
Oni to prostě neumějí naprogramovat napoprvé, napodruhé ani napotřetí správně.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mikodim
****
Příspěvky: 1356
Registrován: 02 lis 2013, 11:37

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od mikodim »

Nereagoval som na to ze sa to nedeje alebo to nieje možné. Ale na to ze servis dôvod uvádza krátke trasy. Jenoznačne je chyba v motore a servis by to mal okamžite riešiť..a ak to nevedia ,tak nech idú pásť ovce a nie hrať sa na servis. Jazdiť s benzinom v oleji určite neprospieva motoru a skracuje jeho životnosť a to poriadne.. Skonči mu záruka a o pol roka mu skonči aj motor,kto mu nahradí škodu???
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od soban »

Ať jezdím jak jezdím tak se do oleje nemá co dostávat! Ať je motor teplý nebo studený.

Takže pokud oleje přibývá - reklamace a nedat se protože je někde netěsnost a něco teče do oleje čímž olej se degraduje a přestává správně mazat.

PS. Neříkám že pístní kroužek nemůže něco propustit, ale jak to propouští tak že je to cítit a olej přibývá tak to není nějaká kapka co se tam dostala při startu.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: přibývání oleje se zápachem po benzínu

Příspěvek od mmv »

http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... vo-v-oleji
cituji :
"U studených motorů dochází ke kondenzaci par paliva do oleje v mnohem větší míře než u motorů při provozní teplotě. Tímto přirozeným způsobem se může u osobních automobilů během výměnného intervalu dostat do oleje průměrně 1 - 2 % benzinu či nafty. U velkoobjemových vznětových motorů s delšími výměnnými intervaly pak i o něco více. Maximální přípustnou hranici udává většina výrobců motorů kolem 4 % paliva v oleji.
Pokud množství paliva v oleji překročí tuto mez, znamená to ve většině případů závadu na motoru, zpravidla na vstřikování paliva" konec citace

takž z toho vyplývá, že mez 4% je cca 1,5 deci (když tak mě opravte) , a když ti vysáli 10X tolik !!! je něco ve tvém servisu v nepořádku




u benzínu se to stávalo ve chvíli, když si omylem natankoval trochu nafty a ta se při práci motoru nespálí a steče po válci do oleje kde se už bohužel neodpaří

zkusil bych tankovat někde jinde, třeba něco značkového

... a nebo ještě jedna varianta, předělat na plyn, mě se to přepíná max do 2-3 Km (mráz) a tak do 500m v létě ;-) takže to ředění se minimálně zmenší na půlku :-)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“