LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
Aha tak proto jsem naměřil kolem 8mi. Jednak jsem vůbec nešlapal na plyn a jednak jsem nechal motor 3x otočit místo 10s a na manometr jsem se nedíval. Chyba měření se ale projevila stejná na všech válcích i obou autech. Dnes jsem měřil náš ix20 po 96000 km na lpg stejně špatným postupem s chybou a naměřil jsem hodnoty zhruba o 0,5 baru nižší než poprvé u nového auta. Tak to beru jako ok v rámci opotřebení. Jinak jsem namontoval svíčky Brisk a zatím bych řekl v nižších otáčkách pocitově plynulejší chod včetně startu a volnoběhu.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
Re: LPG
Ahoj plyňáci !
Ještě se vrátím k zaklepávání ventilů a k mým negativnímm zkušenostem s LPG na i30 – vis:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=15
Mám tu rčení :“Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž“. Myslím si, že se různí kvalita materiálu ventilů a sedel u různých motorů a podezřívám Žilinskou Kiu, (která vyrábí většinu motorů montovaných do Nošovických Hyundajů), že díky nejmodernější motorárně nastavila kvalitu těchto komponentů přesně tak, že vyhoví pro benzin, ale pro LPG již ne. Ona se rozhodně (na automatizované lince) lépe obrábí měkká litina sedla, něž sedlo z nějakého tvrdokovu. (Jako měla třeba LADA, kde jste si s ocelovou frézou neškrtli! Tam jsem také najel jen na LPG 180 000km, bez jediného problému !) A ještě mám jednu hlášku „Účel světí prostředky“. Zde cituji AIRWAVESe ohledně přimazávání ventilů:
"Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen. Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C."
Ten motor je dvoulitr a nebyl vyroben na té nejmodernější lince a je asi nějaký rok starý, když se ještě dělalo důkladně. A co bych vytknul – teplotu měření 58 stupňů. Ventily musí být v kompresi bezpečně zavřeny i při maximální provozní teplotě! Když popojíždíte v kolonách, za úmorného horka a již pracuje ventilátor. Nevím při kolika stupních sepne zde, ale většinou to bývá až po plném otevření termostatu. Termostat na i30 otevírá při 82 a je plně otevřen při 95 stupních C. Takže při 58 stupních mají mít ventily ještě nějakou vůli, která dovoluje, že se neopírají do zdvihátka i když jsou částečně zaklepané. A proto naměřím plnou kompresi, což bych při 95ti stupních už nemusel.
Měření komprese – odborníci ať prominou, začátečníky to třeba bude zajímat.
Hodnoty na i30 :
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů 11kg/cm2 = 10,7873 barů
Pokusím se přidat maitenens, zvládne-li to moje počítačová gramotnost. Jinak : Měřím na plně prohřátém motoru, až když sepne ventilátor , protože i při této teplotě musí být ventily bezpečně zavřeny.
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje!Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
Ještě se vrátím k zaklepávání ventilů a k mým negativnímm zkušenostem s LPG na i30 – vis:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=15
Mám tu rčení :“Když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž“. Myslím si, že se různí kvalita materiálu ventilů a sedel u různých motorů a podezřívám Žilinskou Kiu, (která vyrábí většinu motorů montovaných do Nošovických Hyundajů), že díky nejmodernější motorárně nastavila kvalitu těchto komponentů přesně tak, že vyhoví pro benzin, ale pro LPG již ne. Ona se rozhodně (na automatizované lince) lépe obrábí měkká litina sedla, něž sedlo z nějakého tvrdokovu. (Jako měla třeba LADA, kde jste si s ocelovou frézou neškrtli! Tam jsem také najel jen na LPG 180 000km, bez jediného problému !) A ještě mám jednu hlášku „Účel světí prostředky“. Zde cituji AIRWAVESe ohledně přimazávání ventilů:
"Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen. Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C."
Ten motor je dvoulitr a nebyl vyroben na té nejmodernější lince a je asi nějaký rok starý, když se ještě dělalo důkladně. A co bych vytknul – teplotu měření 58 stupňů. Ventily musí být v kompresi bezpečně zavřeny i při maximální provozní teplotě! Když popojíždíte v kolonách, za úmorného horka a již pracuje ventilátor. Nevím při kolika stupních sepne zde, ale většinou to bývá až po plném otevření termostatu. Termostat na i30 otevírá při 82 a je plně otevřen při 95 stupních C. Takže při 58 stupních mají mít ventily ještě nějakou vůli, která dovoluje, že se neopírají do zdvihátka i když jsou částečně zaklepané. A proto naměřím plnou kompresi, což bych při 95ti stupních už nemusel.
Měření komprese – odborníci ať prominou, začátečníky to třeba bude zajímat.
Hodnoty na i30 :
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi) (200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
12,5kg/cm2 = 12,2583 barů
1kg/cm2 = 0,98 barů 11kg/cm2 = 10,7873 barů
Pokusím se přidat maitenens, zvládne-li to moje počítačová gramotnost. Jinak : Měřím na plně prohřátém motoru, až když sepne ventilátor , protože i při této teplotě musí být ventily bezpečně zavřeny.
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje!Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
To snad ne ! Nehecuj ! A ještě červeně ! Ty jeden robile !
Teď odpovídám jenom proto, aby Ti snad někdo omylem nevěřil ! Každý nebo většina kovů se teplem roztahuje. Už v obecné škole jsme dělali pokus: studený desetník procházející těsně mezi zatlučené hřebíky, po ohřátí neprojde ! Zkus si to, ale nic nepodpal, až budeš mít zapalovač pod mincí !
Teď odpovídám jenom proto, aby Ti snad někdo omylem nevěřil ! Každý nebo většina kovů se teplem roztahuje. Už v obecné škole jsme dělali pokus: studený desetník procházející těsně mezi zatlučené hřebíky, po ohřátí neprojde ! Zkus si to, ale nic nepodpal, až budeš mít zapalovač pod mincí !
Re: LPG
O tom nehodlám diskutovat prověřeno léty praxe!
To že se různé druhy materiálu různě roztahují je taky jasné.
Nebo chceš říct že se roztáhne jen ventil a hlava né?
To že se různé druhy materiálu různě roztahují je taky jasné.
Nebo chceš říct že se roztáhne jen ventil a hlava né?
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná
zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná
zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
VAP Saver namotnovan
Tak jsem nechal v servisu Neptun Harfa ve Vysocanech namontovat ten VAP saver. Pri obednavce mi rekli ze to bude do 3000,-, celkova cena 3200 , na praci padlo prez devet stovek. Auto sem tam musel nechat do druheho dne, protoze prvni den mi volali ze jaksi nemaji material, na coz se prislo ale az kdyz uz se chteli pustit do montaze.
Nadobka na ten VAP Saver je namontovana vlevo vzadu (tedy az tesne u kabiny) na takove zohybane pasovnici. Drzi ale pevne, takze to moc neresim. Jedine co me trochu zarazilo je, ze je nadobka namontovana tim stelovacim koleckem a davkovaci jehlici smerem dozadu k posadce. Takze se to bude stelovat pekelne blbe, protoze k tomu neni pristup, je to narvany na hranu motoroveho prostoru.
Kdybych to mel vsechno oznamkovat jako ve skole, dam tak dva minus. Udelam par fotek a dam je sem pro predstavu.
Varovali me ale, ze kdyz se budou poustet do serizeni privstriku benzinu, tak to muz byt v rozporu se zarukou. Tak to necham sestelovat u Hyundai, az tam pojedu menit gumy.
Dival jsem se ted na Nemeckem webu jake maji zkusenosti s Hyundai a LPG. NO a nasel jsem dost huste cteni o tom, jak se mnoho majitelu hadalo a nakonec soudilo s KIA, kdyz se jim zaklepaly motory. Jeste to nemam prectene do konce, ale tady je preklad toho co je schopna KIA napsat v jednom dopise :
Jak jste se mohl docist v dopise z ... zustava zaruka na Vas Kia Caren pri odborne montazi LPG pohonu zachovana. ("Wie Sie unseren Schreiben (Anm.: von 2007 und 2008) entnehmen könnnen, bleibt die Fahrzeuggarantie Ihres Kia Carens bei fachgerechtem Einbau der Gasanlage erhalten".)
...
Mejte ale na vedomi, ze na poskozeni ktere stoji v prime souvislosti se zabudovanym pohonem LPG, se tahle garance nevztahuje
("Wir bitten Sie jedoch zu beachten, dass Schäden die in einem kausalen Zusammenhang mit der verbauten Gasanlage stehen, von dieser ausgeschlossen sind".)
MASAKR
Nadobka na ten VAP Saver je namontovana vlevo vzadu (tedy az tesne u kabiny) na takove zohybane pasovnici. Drzi ale pevne, takze to moc neresim. Jedine co me trochu zarazilo je, ze je nadobka namontovana tim stelovacim koleckem a davkovaci jehlici smerem dozadu k posadce. Takze se to bude stelovat pekelne blbe, protoze k tomu neni pristup, je to narvany na hranu motoroveho prostoru.
Kdybych to mel vsechno oznamkovat jako ve skole, dam tak dva minus. Udelam par fotek a dam je sem pro predstavu.
Varovali me ale, ze kdyz se budou poustet do serizeni privstriku benzinu, tak to muz byt v rozporu se zarukou. Tak to necham sestelovat u Hyundai, az tam pojedu menit gumy.
Dival jsem se ted na Nemeckem webu jake maji zkusenosti s Hyundai a LPG. NO a nasel jsem dost huste cteni o tom, jak se mnoho majitelu hadalo a nakonec soudilo s KIA, kdyz se jim zaklepaly motory. Jeste to nemam prectene do konce, ale tady je preklad toho co je schopna KIA napsat v jednom dopise :
Jak jste se mohl docist v dopise z ... zustava zaruka na Vas Kia Caren pri odborne montazi LPG pohonu zachovana. ("Wie Sie unseren Schreiben (Anm.: von 2007 und 2008) entnehmen könnnen, bleibt die Fahrzeuggarantie Ihres Kia Carens bei fachgerechtem Einbau der Gasanlage erhalten".)
...
Mejte ale na vedomi, ze na poskozeni ktere stoji v prime souvislosti se zabudovanym pohonem LPG, se tahle garance nevztahuje
("Wir bitten Sie jedoch zu beachten, dass Schäden die in einem kausalen Zusammenhang mit der verbauten Gasanlage stehen, von dieser ausgeschlossen sind".)
MASAKR
Re: LPG
no pozadal jsem oficialne o stanovisko ve vazbe zaruka, uplatneni zaruky u jineho servisu, nez ktery montaz provedl (mezitim prisli o autorizaci), zminil studene starty a taktez "svolavaci" akci na VAP saver a fcil cekam na nejakou kloudnou odpoved
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Re: LPG
No to je paráda dva odstavce které si navzájem protiřečí.mmv píše:no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná
zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
Ja tenhle starickej dvoulitr na plyn mam a jak vidim, muzu byt jen rad
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
OK ten dvoulitr je konstrukčně ještě poctivý kus železa žádné sání z plastu....v té I30 to musí být dělo -kolik máš najeto na LPG a už sis nechal seřídit vůli ventilů člověk co mi opravoval minulý rok cca po 80tkm hlavu mi říkal že u LPG by se to mělo seřizovat cca v polovičních intervalech něž je doporučený interval seřízení u provozu na benzín.Hardcam píše:Ja tenhle starickej dvoulitr na plyn mam a jak vidim, muzu byt jen rad
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Re: LPG
Mirek: mam stejny jako ty v Tucsonu, pokud ma CVVT...na plyn mam 70tkm (rok a pul presne), pri vymenen rozvodu + retetu na vacce se vule kontrolovala, vse v poradku, stejne jako pred montazi. Jsem spokojen
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
Ty to fakt nevidíš?mmv píše:no, ta hlava totiž nemá 800°C , ten ventil jo, takže ten ventil se protahuje do délky podstatně více jak ta hlava, proto se ventilová vůle dělá na studeném motoru 0,2mm , nebo já dělal na teplém 0,5mm (motor 742.13 ve specifikaci L/A 70 Kw)
proto se v některých instalacích používá dutý ventil s obsahem sodíku pro lepší odvod tepla z talíře do vodítka...
dovolím si soukromě naznačit, že ventilová vůle se dělá jenom a pouze proto, aby po ohřátí ventilu na pracovní teplotu, tam ta vůle byla minimální, případně žádná
zakže na "zpátky do školy" podle tvého bývalého vozového parku, bude už nejspíš pozdě
V prvním odstavci dáváš u teplého motoru větší vůlí v druhém tvrdíš že není žádná!PLATÍ PRVNÍ VARIANTA!!!
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
jo ahaaaa no a proč myslíš že tam je za tím 0,5mm ta specifikace motoru jednalo se totiž o závodní úpravu motoru škoda 130 metalex, kde se ta vůle pro značné tepelné namáhání dělala ještě větší a dokonce na teplém motoru (nikoliv rozžhaveném motoru) takže pořád si nikde neprotiřečím dřík ventilu se stále protahuje do délky a proto se tam dělá ta vůle, někde větší, někde menší, ale furt je tam mezera, aby po zahřátí na provozní teplotu tam nebyla vůle (skoro) žádná, a věř, že na závodním motoru ta teplota je vyšší jak na serii
takže jak píšeš
takže jak píšeš
tak já o5 tvrdím "zpátky do školy" teplem se ventilová vůle NEzvětšuje, ale právě naopak zmenšuje , jde pak jenom o to, čemu ty říkáš "ventilová vůle" , ale jelikož máš v popisu schadewerkehundrtdvacet tak věřím, že víš co je a kde se šteluje - měří "ventilová vůle"robil píše:Ahoj plyňáci ...
Pokut si dobře pamatuji ze školy teplem se ventilová vůle zvětšuje ! Nevím jak to funguje u moderních motoru u starých to tak bylo.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
ten řetěz na vačce jsi měnil proč? v servisním plánu se běžně asi nedělá.Hardcam píše:Mirek: mam stejny jako ty v Tucsonu, pokud ma CVVT...na plyn mam 70tkm (rok a pul presne), pri vymenen rozvodu + retetu na vacce se vule kontrolovala, vse v poradku, stejne jako pred montazi. Jsem spokojen
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá