Omezovače dveří
Moderátoři: Martun, Moderátoři
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Omezovače dveří
Tak sem taky po úspěšné opravě něčím přispěju...
Postupem času a čím dál více jsem měl problémy s omezovači dveří - nedržely dveře v otevřené poloze (ani v polovině chodu, ani naplno otevřené). Koupil jsem si jeden omezovač na vrakáči a ten jsem rozebral abych případně nezmařil kus přímo z auta. Způsob provedení a zvolený materiál je natolik "hrachovina", že to opravdu nemůže fungovat dlouho. Povedlo se mi omezovače opravit s náklady v řádu desetikorun - podotýkám, že nový omezovač v stojí cca 460,- Kč/ks (Kia Rio má ty samé a skoro dvojnásob drahé).
Takže pokud máte někdo problém s omezovači, tak napište, přidám sem popis práce, potřebné nářadí, materiál a i nějakou tu fotku.
Postupem času a čím dál více jsem měl problémy s omezovači dveří - nedržely dveře v otevřené poloze (ani v polovině chodu, ani naplno otevřené). Koupil jsem si jeden omezovač na vrakáči a ten jsem rozebral abych případně nezmařil kus přímo z auta. Způsob provedení a zvolený materiál je natolik "hrachovina", že to opravdu nemůže fungovat dlouho. Povedlo se mi omezovače opravit s náklady v řádu desetikorun - podotýkám, že nový omezovač v stojí cca 460,- Kč/ks (Kia Rio má ty samé a skoro dvojnásob drahé).
Takže pokud máte někdo problém s omezovači, tak napište, přidám sem popis práce, potřebné nářadí, materiál a i nějakou tu fotku.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
- Reklama
Re: Omezovače dveří
muzes sem prihodit,ja to sice neresim ze mi jiz nefungujou ale treba po oprave zas budou drzet a nez zestarnu a pujdu do duchodu(auticko se mnou) tak aspon mi budou fungovat omezovace ve dverich
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Omezovače dveří
Jasne ze nahod
Mne nefunguje na jednych dverach, tak si ho dam dohromady.
Mne nefunguje na jednych dverach, tak si ho dam dohromady.
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Re: Omezovače dveří
Jasan .... certiku, neváhej a hoď rovnou fotonávod na klub mě sice vyměnili zadní na záruku a pořád všechny fungují, ale jeden nikdy neví, kdy se podělaji a bude potřeba Tvůj návod na opravu za pár peněz !!!!
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezovače dveří
Jen co najdu chvilku, tak tem něco sesmolím .
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Omezovače dveří
Jo jo, člověk nikdy neví, kdy se mu to může hodit
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Omezovače dveří
Jojo, mě držely dobře..
Tady na grandu, když jsem v kopci a dveře blbě otevřu, praštěj mě že se zakymácím.. mají snad tunu..
Tady na grandu, když jsem v kopci a dveře blbě otevřu, praštěj mě že se zakymácím.. mají snad tunu..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezovače dveří
...
Oprava omezovače dveří Accent MC (a pravděpodobně nejen Accent):
Nutné vybavení:
na demontáž/montáž obložení dveří křížový šroubovák, na demontáž/montáž omezovače z auta klíče 10 a 12 (ideálně ráčna s nástavcem).
na rozborku a sborku samotného omezovače kladívko, staré dláto, resp. do ostra sbroušený šroubovák na který se nechá tlouct kladivem, menší šroubovák na vydloubnutí gumových bloků z omezovače, kulatý pilník průměr 5.5mm, pilku na železo, pilník, posuvné měřítko (šupleru), kleště Sikovky, klíč 10 a hlavně SVĚRÁK
Nutný materiál:
NEREZOVÁ (je tvrdá a nekoroduje)! tažená kulatina (hlazenka) průměr 5,5mm - na 4 dveře stačí 200mm, užší (10-15mm) lepící páska (ne papírová!), troška oleje (motorový, převodový,...), olej ve spreji WD40, hadřík a tech. benzin.
Po demontáži obložení dveří opatrně odlepte fólii - stačí kousek, tak, aby šel omezovač vyndat ze dveří (ve dveřích je klíč 10, na sloupku 12). Šroubky ze dveří vezměte s sebou ke svěráku, budou později potřeba.
Prohlédněte si omezovač, ať táhlo, které vidíte při otevření dveří mezi dveřmi a sloupkem nedáte pak při skládání omezovače obráceně!
Omezovač upněte pevně do svěráku a dlátem (špičatým šroubovákem) + kladívkem odehněte čtyři packy, které drží víčko omezovače na svém místě. Žádný stres, nerozskočí se to na všechny strany - pokud nebudete nějak víc hýbat táhlem omezovače. Zase mrkněte jak to vypadá, abyste to pak složili jak to bylo.
Šroubovákem vydloubněte jednu gumovou vložku a v tu chvíli jsou třecí segmenty vaše. Pokud dveře nedrží vůbec, nebo mizerně, tak jsou segmenty (minimálně jeden) "ometené" o ten výstupek, který díky profilu táhla drží otevřené dveře. Třecí segmenty i táhlo otřete hadříkem namočeným v benzinu. Vyndejte ze svěráku a upněte tam tu kulatinu, ze které nařežete do každého omezovače 2ks válečků dlouhých 23mm, zapilujete čela na 22mm a srazíte hranu. Potom upněte segment do svěráku a středem kratší strany - rovnoběžně s delší stranou propilujte drážku kulatým pilníkem. Drážka musí být hluboká tak, aby byla výška toho výstupku po vložení válečku do drážky 8.5mm. Takto se upraví oba segmenty omezovače. Docela to pilování drážky trvá dlouho - snažil jsem se to zrychlit použitím vrtačky a nebyl to dobrý nápad - část segmentu se při vrtání utrhla a celý segment byl na vyhození. Třeba někdo z vás vymyslí snadnější vydrážkování segmentu, respektive bude mít třeba nějaké strojní možnosti...
Složení omezovače - upněte omezovač do svěráku za tu vaničku, kde jsou vložené třecí segmenty plus gumové vložky, víčko omezovače protáhněte po táhle až ke kloubku kterým je omezovač chycený ke sloupku karoserie. Z jedné strany vložíte gumovou vložku a upravený segment válečkem k táhlu, pak to přelepte páskou aby vložená gumová vložka a segment při vmačkávání druhé strany nevyskočily ven. Z druhé, volné strany dejte k táhlu segment s válečkem (zrcadlově jak na přelepené straně) a táhlo posuňte omezovačem do jeho nejtenčí polohy. Potom přijde to "hardcore" nacpat pomocí kleští Sikovek a šroubováku do omezovače tu druhou gumovou vložku... Stačí aby se podařilo nacpat aspoň část výšky gumové vložky - ovšem v celém profilu (nenapadá mě jak to jinak napsat) a zároveň aby nevyskočila ta přelepená strana. Hned to přiklopte víčkem omezovače a to přišroubujte šrouby které jste si přinesli z auta (pomocí nich drží omezovač ve dveřích) tak, aby šla vytáhnout ta lepící páska. Po jejím vytažení zatočte šrouby až na doraz. Sešroubovaný omezovač ve svěráku otočte odehnutými packami nahoru a packy Sikovkami nebo kladívkem zpátky zahnout aby držel omezovač pohromadě po vyšroubování šroubů kterými jste omezovač "slisovali". Pak WDčkem lehce stříkněte škvírou kolem táhla na nerezové válečky v omezovači. Omezovač je po opravě tak tuhý, že rukou táhlem ve směru pohybu který činí při své funkci ve dveřích nepohnete ani náhodou - nelekejte se toho, je to OK.
Potom obráceným postupem demontáže vraťte omezovač do dveří. Bacha, poctivě přilepte zpátky fólii na dveřích, jinak může do auta zatékat. Omezovač pořádně dotáhněte. Otevřete dveře naplno a lehce pomázněte olejem táhlo omezovače. Několikrát úplně otevřete a zavřete dveře, poté olej z táhla otřete (aby se na něm časem nevytvořila z oleje a nečistot "brusná pasta" která omezovač zlikviduje znovu, tentokrát neopravitelně, protože se poničí poplastované táhlo). Dveře se budou zhruba týden otevírat dost ztuha, pak se to zlepší (ovšem tak lehounce jako originál to zatím není - na jedněch dveřích to mám udělané cca dva týdny, na ostatních třech cca týden), takže pozor ať se díky síle zvyku o dveře neporaníte.
Po opravě drží dveře v poloviční i maximální poloze otevření i kdybyste (s trochou nadsázky) otočili auto na bok.
Nemám spisovatelský střevo, tak jsem to snad sesmolil srozumitelně... Fotky jsou ilustrativní a pouze z pokusného kusu - přímo při opravě jsem nefotil (špinavé ruce - soucit s mobilem). Pokusný kus jsem zakoupil na http://www.hyundaivrakoviste.cz za 200,-Kč/kus. Jo a pozor, každé dveře mají svůj omezovač - nejsou jakkoliv zaměnitelné!!!
odehnuté packy:
vnitřek po otevření:
rozebrané součásti omezovače:
opotřebený třecí segment (tak nějak jsem ho neuměle polepil v malování, protože nemám k vyfocení původní stav bez drážky, spoléhám na vaši představivost):
propilovaná drážka:
drážka ze dvou pohledů:
drážka a kulatina:
Oprava omezovače dveří Accent MC (a pravděpodobně nejen Accent):
Nutné vybavení:
na demontáž/montáž obložení dveří křížový šroubovák, na demontáž/montáž omezovače z auta klíče 10 a 12 (ideálně ráčna s nástavcem).
na rozborku a sborku samotného omezovače kladívko, staré dláto, resp. do ostra sbroušený šroubovák na který se nechá tlouct kladivem, menší šroubovák na vydloubnutí gumových bloků z omezovače, kulatý pilník průměr 5.5mm, pilku na železo, pilník, posuvné měřítko (šupleru), kleště Sikovky, klíč 10 a hlavně SVĚRÁK
Nutný materiál:
NEREZOVÁ (je tvrdá a nekoroduje)! tažená kulatina (hlazenka) průměr 5,5mm - na 4 dveře stačí 200mm, užší (10-15mm) lepící páska (ne papírová!), troška oleje (motorový, převodový,...), olej ve spreji WD40, hadřík a tech. benzin.
Po demontáži obložení dveří opatrně odlepte fólii - stačí kousek, tak, aby šel omezovač vyndat ze dveří (ve dveřích je klíč 10, na sloupku 12). Šroubky ze dveří vezměte s sebou ke svěráku, budou později potřeba.
Prohlédněte si omezovač, ať táhlo, které vidíte při otevření dveří mezi dveřmi a sloupkem nedáte pak při skládání omezovače obráceně!
Omezovač upněte pevně do svěráku a dlátem (špičatým šroubovákem) + kladívkem odehněte čtyři packy, které drží víčko omezovače na svém místě. Žádný stres, nerozskočí se to na všechny strany - pokud nebudete nějak víc hýbat táhlem omezovače. Zase mrkněte jak to vypadá, abyste to pak složili jak to bylo.
Šroubovákem vydloubněte jednu gumovou vložku a v tu chvíli jsou třecí segmenty vaše. Pokud dveře nedrží vůbec, nebo mizerně, tak jsou segmenty (minimálně jeden) "ometené" o ten výstupek, který díky profilu táhla drží otevřené dveře. Třecí segmenty i táhlo otřete hadříkem namočeným v benzinu. Vyndejte ze svěráku a upněte tam tu kulatinu, ze které nařežete do každého omezovače 2ks válečků dlouhých 23mm, zapilujete čela na 22mm a srazíte hranu. Potom upněte segment do svěráku a středem kratší strany - rovnoběžně s delší stranou propilujte drážku kulatým pilníkem. Drážka musí být hluboká tak, aby byla výška toho výstupku po vložení válečku do drážky 8.5mm. Takto se upraví oba segmenty omezovače. Docela to pilování drážky trvá dlouho - snažil jsem se to zrychlit použitím vrtačky a nebyl to dobrý nápad - část segmentu se při vrtání utrhla a celý segment byl na vyhození. Třeba někdo z vás vymyslí snadnější vydrážkování segmentu, respektive bude mít třeba nějaké strojní možnosti...
Složení omezovače - upněte omezovač do svěráku za tu vaničku, kde jsou vložené třecí segmenty plus gumové vložky, víčko omezovače protáhněte po táhle až ke kloubku kterým je omezovač chycený ke sloupku karoserie. Z jedné strany vložíte gumovou vložku a upravený segment válečkem k táhlu, pak to přelepte páskou aby vložená gumová vložka a segment při vmačkávání druhé strany nevyskočily ven. Z druhé, volné strany dejte k táhlu segment s válečkem (zrcadlově jak na přelepené straně) a táhlo posuňte omezovačem do jeho nejtenčí polohy. Potom přijde to "hardcore" nacpat pomocí kleští Sikovek a šroubováku do omezovače tu druhou gumovou vložku... Stačí aby se podařilo nacpat aspoň část výšky gumové vložky - ovšem v celém profilu (nenapadá mě jak to jinak napsat) a zároveň aby nevyskočila ta přelepená strana. Hned to přiklopte víčkem omezovače a to přišroubujte šrouby které jste si přinesli z auta (pomocí nich drží omezovač ve dveřích) tak, aby šla vytáhnout ta lepící páska. Po jejím vytažení zatočte šrouby až na doraz. Sešroubovaný omezovač ve svěráku otočte odehnutými packami nahoru a packy Sikovkami nebo kladívkem zpátky zahnout aby držel omezovač pohromadě po vyšroubování šroubů kterými jste omezovač "slisovali". Pak WDčkem lehce stříkněte škvírou kolem táhla na nerezové válečky v omezovači. Omezovač je po opravě tak tuhý, že rukou táhlem ve směru pohybu který činí při své funkci ve dveřích nepohnete ani náhodou - nelekejte se toho, je to OK.
Potom obráceným postupem demontáže vraťte omezovač do dveří. Bacha, poctivě přilepte zpátky fólii na dveřích, jinak může do auta zatékat. Omezovač pořádně dotáhněte. Otevřete dveře naplno a lehce pomázněte olejem táhlo omezovače. Několikrát úplně otevřete a zavřete dveře, poté olej z táhla otřete (aby se na něm časem nevytvořila z oleje a nečistot "brusná pasta" která omezovač zlikviduje znovu, tentokrát neopravitelně, protože se poničí poplastované táhlo). Dveře se budou zhruba týden otevírat dost ztuha, pak se to zlepší (ovšem tak lehounce jako originál to zatím není - na jedněch dveřích to mám udělané cca dva týdny, na ostatních třech cca týden), takže pozor ať se díky síle zvyku o dveře neporaníte.
Po opravě drží dveře v poloviční i maximální poloze otevření i kdybyste (s trochou nadsázky) otočili auto na bok.
Nemám spisovatelský střevo, tak jsem to snad sesmolil srozumitelně... Fotky jsou ilustrativní a pouze z pokusného kusu - přímo při opravě jsem nefotil (špinavé ruce - soucit s mobilem). Pokusný kus jsem zakoupil na http://www.hyundaivrakoviste.cz za 200,-Kč/kus. Jo a pozor, každé dveře mají svůj omezovač - nejsou jakkoliv zaměnitelné!!!
odehnuté packy:
vnitřek po otevření:
rozebrané součásti omezovače:
opotřebený třecí segment (tak nějak jsem ho neuměle polepil v malování, protože nemám k vyfocení původní stav bez drážky, spoléhám na vaši představivost):
propilovaná drážka:
drážka ze dvou pohledů:
drážka a kulatina:
Naposledy upravil(a) cert dne 17 dub 2014, 06:41, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Omezovače dveří
Cert
Ty že nemáš spisovatelský střevo?? Jedna báseň!
Krásně jsi to popsal!!
Ty že nemáš spisovatelský střevo?? Jedna báseň!
Krásně jsi to popsal!!
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Omezovače dveří
Řekl bych...diplomová práce , ale doufám, že mi omezovače ještě dlouho vydrží
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Re: Omezovače dveří
Cert
jen jsem se chtěl zeptat.. píšeš že každé dveře mají svůj nezaměnitelný omezovač.. pochopil bych levá a pravá strana... ale ono i přední zadní je jiný? na identické straně?
jen jsem se chtěl zeptat.. píšeš že každé dveře mají svůj nezaměnitelný omezovač.. pochopil bych levá a pravá strana... ale ono i přední zadní je jiný? na identické straně?
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Omezovače dveří
Martun
jj, přesně tak (pokud půjdeš pro nové, tak má každý svoje objednací číslo). Mají minimálně jiné uchycení ke sloupku karoserie (zadní jsou s takovým výstupkem). Mohla by být i jiná délka - nevím jestli mají přední i zadní dveře stejný úhel otevření - to jsem nezkoumal.
jj, přesně tak (pokud půjdeš pro nové, tak má každý svoje objednací číslo). Mají minimálně jiné uchycení ke sloupku karoserie (zadní jsou s takovým výstupkem). Mohla by být i jiná délka - nevím jestli mají přední i zadní dveře stejný úhel otevření - to jsem nezkoumal.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Omezovače dveří
hmm nejak mi to nezobrazuje obrazky
Re: Omezovače dveří
V Certově příspěvku? Já je vidím..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Omezovače dveří
Zdravím, neví někdo proč se nezobrazují obrázky ?? L.