Žárovky pro i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Reklama
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 15 dub 2014, 08:34
Re: Žárovky pro i30
Zdravicko.
V sobotu som vymenil vypalenu ziarovku na stretavacich svetlach a dnes som si vsimol ze ziarovka je opat vypalena. Neviete mi poradit ci s tym mam ist do servisu alebo sa to da vyriesit aj jednoduchsie?
V sobotu som vymenil vypalenu ziarovku na stretavacich svetlach a dnes som si vsimol ze ziarovka je opat vypalena. Neviete mi poradit ci s tym mam ist do servisu alebo sa to da vyriesit aj jednoduchsie?
Hyundai i30, 1,6 CRDi, 66 kw, 2010
Re: Žárovky pro i30
A co je podle tebe provozní napětí ?soban píše:Přesně pokud praskají žárovky chce to přeměřit napětí přímo na žárovce za chodu a udělat opatření - pokud odporové dráty jsou moc tak použít třeba diodu ta dá úbytek 0,7V a pochybuji že to poznáš na světle (nevím kolik dávají ty odporové dráty).
Je jasné že jak na žárovce je větší napětí jak provozní tak se jí abnormálně skracuje životnost.
přepětí
Jinak většina žárovek rupne při zapnutí takže pokud by jsi sehnal časové relátko tak by se do přívodu dal odpor a po třeba 0,5s by se seplo relátko a odpor se přemostil a podobně....
Prostě třeba řešit příčinu (přepětí) a né následek (žárovku).
Re: Žárovky pro i30
mne dioda spolahlivo funguje už roky...
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Žárovky pro i30
To co je uvedené pro tvoji žárovku od výrobce.
Viz třeba
Viz třeba
COOL BLUE INTENSE 64210CBI
Power input 58 W
Jmenovitý výkon 55 W
Jmenovité napětí 12 V
Testovací napětí 13.2 V
- iGz
- *
- Příspěvky: 49
- Registrován: 23 zář 2012, 09:28
- Bydliště: Bratislava/Prievidza, Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
Re: Žárovky pro i30
Tak, vyskusal som toto . Bohuzial sa ukazalo, ze vykon je len o nieco lepsi ako pri silnejsich parkovackach a realne sa s tym neda jazdit, bohuzial Takze zatial hlasim porazku a navrat ku klasike
i30cw 1.6 CVVT, 93kW Style, 2/2009
Re: Žárovky pro i30
jedinná rada, dokoupit a namontovat DRL, hlavní H7 tím pádem budou zhaslý a zhaslá žárovka se nevypaluje, za 30k Km jsem ještě H7 (původní) neměnil
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Žárovky pro i30
Podle tebe je provozní = jmenovité nebo testovací ?soban píše:To co je uvedené pro tvoji žárovku od výrobce.
Viz třeba
COOL BLUE INTENSE 64210CBI
Power input 58 W
Jmenovitý výkon 55 W
Jmenovité napětí 12 V
Testovací napětí 13.2 V
Re: Žárovky pro i30
ale blbost , každá auto žárovka je dělaná na palubní napětí což je kolem 14V a to by měla vydržet, chodit kupovat auto žárovku a koukat na kolik je voltů je kravina , neberu v potaz 12/24 V toto je jedinné co je třeba zkontrolovat !!!
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Žárovky pro i30
Ber to testovací napětí při tom musí žárovka vydržet výrobcem určené hodiny.
Zvyšováním se snižuje životnost.
A to že výrobce počítá s 14V je blbost, ano výrobce počítá s 13,2V (přesně) ale pouze že ty světla budou svítit pouze v noci kdy je chladněji atd.....(i špatná provozní teplota tomu ubližuje)
Prostě ty žárovky nejsou určené na svícení 24h 7 dní v týdnu a pokud je takto chceš provozovat tak nesmíš překračovat to testovací napětí!
Jinak "Zvýšení napětí o pouhých pět procent snižuje životnost žárovky na polovinu" !
A pokud mi nevěříš tak si promluv s těmi co jim žárovky praskají, přidělej si voltmetr na žárovku a nepřekračuj na ni 13,2V a uvidíš že vydrží déle
Zvyšováním se snižuje životnost.
A to že výrobce počítá s 14V je blbost, ano výrobce počítá s 13,2V (přesně) ale pouze že ty světla budou svítit pouze v noci kdy je chladněji atd.....(i špatná provozní teplota tomu ubližuje)
Prostě ty žárovky nejsou určené na svícení 24h 7 dní v týdnu a pokud je takto chceš provozovat tak nesmíš překračovat to testovací napětí!
Jinak "Zvýšení napětí o pouhých pět procent snižuje životnost žárovky na polovinu" !
A pokud mi nevěříš tak si promluv s těmi co jim žárovky praskají, přidělej si voltmetr na žárovku a nepřekračuj na ni 13,2V a uvidíš že vydrží déle
Re: Žárovky pro i30
no, nebudeme se tu předhánět s desetinkama, myslel jsem to tak, že i když je na žárovce 12 voltů, tak zpravidla na tomto jmenovitém napětí není nikdy provozována, protože palubní napětí je poněkud vyšší, zbytek je už na výrobci vozidla, jestli použije "správně" dimenzované vedení, nebo použije jiný způsob ochrany zdroje světla (konstrukcí světlometu kvůli odvodu odpadního světla, nebo přidaného odporu) když nám v práci po 4. letech odešla žárovka (u 4 roky staré fabie II), velmi jsem se divil, že tam je H4...
ano, i to je řešení jak se vypořádat s praskajícíma H7
ano, i to je řešení jak se vypořádat s praskajícíma H7
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Žárovky pro i30
Naco narážíš H4 je jiná žárovka jak H7 ! A i H4 bude praskat pokud bude na ni větší napětí.
Prostě komu praskají žárovky tak to chce snížit napětí - třeba diodou na křemíkové vzniká úbytek 0,7V a jak někteří potvrdily tak to stačí aby nepraskaly.
Prostě komu praskají žárovky tak to chce snížit napětí - třeba diodou na křemíkové vzniká úbytek 0,7V a jak někteří potvrdily tak to stačí aby nepraskaly.
Re: Žárovky pro i30
narážím na konstrukci světlometu a tím pádem, že za praskající žárovky na autě může prioritně výrobce (auta), na fabiích to taky praská, a tak výrobce některé typy vybavil světlomety s jiným zdrojem světla jak H7
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Žárovky pro i30
Světlomet za to nemůže! Protože ať je výrobce blbý jak chce tak bude třeba blbě svítit, ale světlomet je velký a pokud nebude svítit přes den v létě při 40°C tak by se žárovka neměla přehřívat tak aby to skracovalo životnost.
Nejhorší na skrácení životnosti má přepětí na žárovce a je jedno zda je to H7, H1, H4 !
Pokud výrobce navrhne dobíjení 14,5V a nezajistí na žárovce 13,2V tak to bude praskat! (Od toho se dávají ty odporové dráty už z výroby u některých vozů )
Nejhorší na skrácení životnosti má přepětí na žárovce a je jedno zda je to H7, H1, H4 !
Pokud výrobce navrhne dobíjení 14,5V a nezajistí na žárovce 13,2V tak to bude praskat! (Od toho se dávají ty odporové dráty už z výroby u některých vozů )
Re: Žárovky pro i30
Dneska jsem si měnil žárovku H7 a potřeboval jsem vyměnit i potkávací (co je pod dálkovou H1) No nepodařilo se mi jí zezadu uvolnit-protáčí se a tahem nejde vyndat, zdá se mi že se dá uvolnit pouze zepředu, jestli to tak je tak to je pěkná pakárna, sejmout kryt se mi moc nechce když jsem viděl ten patent.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák