Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Ahojte,
neprejavilo sa u niekoho nadmerné opotrebovanie pneumatík na pravej strane i20ky? Dezén pneumatík na pravej strane je cca. o 1 mm nižší ako na ľavej strane, pričom vonkajšia časť dezénu má ešte nižší vzorok ako vnútorná. Pneumatiky sú nahustené podľa údajov výrobcu, geometria je OK. Nemôže to byť pneumatikami? Sú to pôvodné Pirelli P4 Cinturato, najazdených majú cca. 60.000 km, ľavá strana má necelých 5 mm a pravá necelé 4 mm
neprejavilo sa u niekoho nadmerné opotrebovanie pneumatík na pravej strane i20ky? Dezén pneumatík na pravej strane je cca. o 1 mm nižší ako na ľavej strane, pričom vonkajšia časť dezénu má ešte nižší vzorok ako vnútorná. Pneumatiky sú nahustené podľa údajov výrobcu, geometria je OK. Nemôže to byť pneumatikami? Sú to pôvodné Pirelli P4 Cinturato, najazdených majú cca. 60.000 km, ľavá strana má necelých 5 mm a pravá necelé 4 mm
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
ak mas u 60kkm este 4mm je to stale vysoky nadpriemer u pneu. Ak su pneumatiky zjazdene rovnako, nevidel by som v tom problem. je mozne ze si pravu stranu mal minule sezony vpredu? alebo ich tocis PP za PZ stale?
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Já bych to neřešil.
Podle mě to bude tím že na pravé straně je na cestě bordel a při brzdění se to sjíždí více.
Jinak při výměně jsem si všimnul že mám na jedné Pneu sjetý trochu víc venkovní okraj - proč nevím a kde byla namontovaná taky nevím, budu to muset pohlídat jak je zase vrátím na auto.
Jinak byly nafouknuté jak mají být? Na kolik? Co je příště nafouknout o chloupek víc co to udělá.
Ono když je pneu podhuštěná tak se sjíždí kraje + odklon kola tak by se venkovní sjížděl trochu víc.
Podle mě to bude tím že na pravé straně je na cestě bordel a při brzdění se to sjíždí více.
Jinak při výměně jsem si všimnul že mám na jedné Pneu sjetý trochu víc venkovní okraj - proč nevím a kde byla namontovaná taky nevím, budu to muset pohlídat jak je zase vrátím na auto.
Jinak byly nafouknuté jak mají být? Na kolik? Co je příště nafouknout o chloupek víc co to udělá.
Ono když je pneu podhuštěná tak se sjíždí kraje + odklon kola tak by se venkovní sjížděl trochu víc.
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Pneu sú nafúkané na 2,2 vpredu/vzadu, pravidelne som to kontroloval. Neviem či to môže byť spôsobené znečistením na vozovke, jazdím len diaľnice a veľmi nebrzdím (obloženie je v polovici životnosti). Prehodím ľavú stranu na pravú, prípadne pozriem či sa to prejavovalo aj na zimných pneu, možno je to pneumatikami
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Tlmic je v poriadku?? Geometriu by som dal este raz premerat pre istotu ci je naozaj 100% v poriadku. Treba prehodit koleso a sledovat ci sa bude to iste diať aj na druhej pneu..
Nezablúdil si na kruhovom objazde, a teda si pri kruzeni do lava zjazdil pravu hranu pneu? samozrejme je to zart
Nezablúdil si na kruhovom objazde, a teda si pri kruzeni do lava zjazdil pravu hranu pneu? samozrejme je to zart
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Pokud je mas nerovnomerne sjete tak geometrie.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Mexican
Vždy ich zamieňam PP za PZ, resp. LP za LZ. Práveže zjazdené nie sú rovnako ľavá strana 5 mm, pravá 4 mm. Mal som aj lepšie pneu, na predchádzajúcom aute po 70.000 km mali všetky 4 pneu ešte 5 mm dezén.
mikodim
Tlmiče som nenechal testovať, ľavý predný je nový, vymenili ho vrámci garancie, ale problém s pneu som mal už pred výmenou tlmiča.
Skúsim tú geometriu, aj keď mi to pripadá zvláštne, že pri takom nájazde bude geometria KO, po nekvalitných cestách nejazdím
Vždy ich zamieňam PP za PZ, resp. LP za LZ. Práveže zjazdené nie sú rovnako ľavá strana 5 mm, pravá 4 mm. Mal som aj lepšie pneu, na predchádzajúcom aute po 70.000 km mali všetky 4 pneu ešte 5 mm dezén.
mikodim
Tlmiče som nenechal testovať, ľavý predný je nový, vymenili ho vrámci garancie, ale problém s pneu som mal už pred výmenou tlmiča.
Skúsim tú geometriu, aj keď mi to pripadá zvláštne, že pri takom nájazde bude geometria KO, po nekvalitných cestách nejazdím
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Není to málo? To jezdíš pořád prázdný? A kolik vážíš?caruser píše:Pneu sú nafúkané na 2,2 vpredu/vzadu,
Však koukni na štítek co máš na dveřích na kolik máš foukat když jseš prazdný a když plný.
Prostě bych přidal co to udělá.
Pokud by byl tlumič vadný bude pneumatika poskákaná - hrby na ní a né pěkně kulatá.
PS. Na těch rondlech to může být pravda, podhuštěná, jedeš pořád doleva, bordel na kraji cest, bych to nezesměšňoval....
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
soban
2,2 je predpísaný tlak pre prázdne auto, jazdím len sám (80 kg). reálne som tie pneu fúkal na 2,25 - 2,3, takže podhustené neboli. viac nechcem pridávať, už aj tak je podvozok dosť tuhý
na pneumatikách nie je vidieť nejaké nerovnomerné opotrebenie spôsobené tlmičmi
pri priamej jazde ak pustím volant auto ide rovno, neťahá ho do strany, jedine pri brzdení, ale to bude zrejme spôsobené zvlnenými kotúčmi
2,2 je predpísaný tlak pre prázdne auto, jazdím len sám (80 kg). reálne som tie pneu fúkal na 2,25 - 2,3, takže podhustené neboli. viac nechcem pridávať, už aj tak je podvozok dosť tuhý
na pneumatikách nie je vidieť nejaké nerovnomerné opotrebenie spôsobené tlmičmi
pri priamej jazde ak pustím volant auto ide rovno, neťahá ho do strany, jedine pri brzdení, ale to bude zrejme spôsobené zvlnenými kotúčmi
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Zatial na kazdom aute sa mi najviac opotrebovavala prava predna pneumatika a i20 nie je vynimka. Ja mam tiez este povodne letne pneumatiky (hoc hankooky) a prehadzujem im aj strany, kedze nie su smerove. Tym padom je ich opotrebenie vyrovnane - pomaha to rovnako ako prehadzovanie zozadu dopredu.
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8135
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
ideal je dat PP na LZ a tak dalej - samozrejme ak nie je smerova
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Nadmerné opotrebovanie pneumatík
Tak to bolo nakoniec zlou geometriou, dúfam, že teraz budem mať aspoň na 40.000 km pokoj
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km