Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Mám accenta 2005 a ta výsuvná anténa blbne. Nevysouvá se už úplně (po pár zimách), signál má na prd jak střídavě za třepotání má a nemá kontakt mezi elementy teleskopu. Rád bych ji nahradil nějakým pendrekem napevno. Obávám se, že díky profilaci blatníku bude problém s kloubkem, tak spíš vypáchat teleskop, nechat jen kloubek a do něj uchytit nový pendrek. Řešil jste to někdo?
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005
- Reklama
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Na nejakom aute som to už opravoval, ale nepamätam....
Tie pružné pliešky sa dajú viac napružiť, ale už by som sa do toho nepúšťal, bolo to o hubu, a jeden diel, spodný,som musel skrátiť, čím by sa ti anténa nezasunula úplne.
Myslím, že máš na výber dve veci.
1) zohnať na vrakovisku druhú anténu a potom si ju daj na vypinač (mám to urobené asi 8 rokov) Vychádzal som z toho, že nie vždy, keď naštartujem chcem, aby sa anténa vysunula, mnohokrát som počuval CD, neskôr USB, a pri 10-tich štartoch denne to zbytočne lietalo hore-dole, čím sa míňala životnosť mechanizmu.
2) ponechať nefunkčnú anténu tak, zasunutú,(nezamaskuješ to) a na strechu si dať novú anténu.
Tie pružné pliešky sa dajú viac napružiť, ale už by som sa do toho nepúšťal, bolo to o hubu, a jeden diel, spodný,som musel skrátiť, čím by sa ti anténa nezasunula úplne.
Myslím, že máš na výber dve veci.
1) zohnať na vrakovisku druhú anténu a potom si ju daj na vypinač (mám to urobené asi 8 rokov) Vychádzal som z toho, že nie vždy, keď naštartujem chcem, aby sa anténa vysunula, mnohokrát som počuval CD, neskôr USB, a pri 10-tich štartoch denne to zbytočne lietalo hore-dole, čím sa míňala životnosť mechanizmu.
2) ponechať nefunkčnú anténu tak, zasunutú,(nezamaskuješ to) a na strechu si dať novú anténu.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Na starejch X3 je také vysouvací, jen na PP blatníku, také nevysouvala a byla celkem chabrus. Nechal jsem jen tu průchodku přes blatník a dal do ní klasickou anténu za pár korun z marketu a funguju tak už asi čtvrtej rok. Připadalo mě to snažší než vrtat kamsi díru a tahat kabel přes půlku auta.
.........
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
právě. A jak jsi do té průchodky dával novou anténu?
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Normálně jsem odříznul tu trubku co vede dolů a použil pouze ten plast a kousek trubky co leze přes blatník a je dole chycena maticí a do toho jsem našrouboval anténu.
.........
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
jenže co jsem třeba koukal na antény v Kelly, tak tam jsou pruty, co dole mají vnější závit M5 a mají ho jen kousek, tak cca 6mm, podle fotky. Tak jak s tím dosáhnout přes kloubek pod blatník?
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Mám prut s otvorem pro šroub M5 a káblík z R19. Prut jsem koupil normálně v krámě a kábl jsem pořídil na vrakáči. Žádnej kloub tam nemám.
.........
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
aha, tzn. opačně, v prutu je díra-vnitřní závit?
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
Tak jsem se s tím zatím napůl popasoval, zde je mé řešení:
1) koupil jsem nerezovou závitovou tyč M5, k tomu nerezové podložky a matky. Podložky 3 normální, 1 širokou, matek asi 10, vemte to vše po deseti, ono se to neztratí.
2) koupil jsem asi 30cm anténku s vnitřním závitem M5
3) vyndejte původní elektrickou anténu. Znamená to v kufru povolit dva šrouby na levém repráku, přizvednout a posunout doprava, poté odpojit elektriku k repráku a potom vyndat levý rohový plast v kufru-1 šroub, 1 plastový šroub v plastové hmoždince (já musel odvrtat) a jeden takový cvakací plastový "napínáček"-vyloupnout ven. Pak se musí povolit plast pod reprákem, stačí tuším 1-2 šrouby blíž k nárazníku. Pak se dá dostat k anténě, 1 šroub drží anténu, 1 šroub nad tím (klíč 10) drží ukostření-očko na drátu. Od antény se vypojí tahem dolů koax a zespoda kabel na napájení výsuvu. Zespoda se ještě od antény odpojí hadička na odvod vody pod auto. Následně se anténa zasune dolů směrem k silnici z kloubku v blatníku a je venku
4) silou povytáhněte teleskop ven, aby šel kleštěma povolit klobouček na posledním dílu (klobouček vyhodit). Dále povolte lesklou matici pod kloboučkem a dejte ji stranou-ponechat!!!. Poté povolte 4 šrouby okolo toho kulatého bubnu-z té strany, kde je uprostřed bubnu matička, tu povolte oříškem z goly. Sundejte krytku a uprostřed je taková bílá plastová cívka, na které je namotaná plastová struna jako z křoviňáku. Strunu ucvakněte kleštěma a vymotejte z cívky (strunu vyhodit, cívku spíš ponechat). Následně by mělo být možné vytáhnout teleskop z hliníkové trubky. Během tohoto vyndavání naleznete takový plastový vymezovací plast, vnější průměr akorát do trubky a vnitřní akorát na závitovou tyč. Ponechejte!!
5) vemte celou závitovku, ev. nahrubo zkrácenou a zasuňte ji do trubky a zašroubujte tak, aby prošla až do bubnu: teď popíšu, jak to mám já a následně, jak by to bylo asi ideální:
6já) tam, kde je na fotce 3. čárka zleva, naznačující osu závitovky, tak tam jsem na závitovku natočil matičku a pak podložku, tak aby byla podložka blíž k bubnu. Znova jsem závitovku zatočil do bubnu, poté nasadit ten "plastový vymezovací plast" na konec hliníkové trubky vč. nerezové koncovky a udělal jsem si na závitovce značku. Pak jsem našrouboval 2 matice před tu značku-směrem k bubnu a nasadil plastový vymezovací plast. Dělá to, že závitovka je v hliníkové trubce přesně uprostřed a 2 utažené kontramatky mu brání ve sklouznutí dolů. Následně jsem nasadil malou podložku a utáhnul ji matkou-lehce!, aby se neserval vytočený závit v bubnu a závitovka nevyjela ven. Tahle podložka a matka jsou kritické místo, protože přes tu origo nerezovou matku-klobouček vytváří vodivý spoj se středním vodičem koaxu. Následně jsem závitovku zkrátil pilkou na železo a konec zabrousil na kotoučové brusce, celé to poskládal, hodil do auta, nasadil anténu a hraje to. Jenže příjem furt nic moc.
takže jak se to chystám předělat:
6 ideál, asi) protáhnout závitovku až vně bubnu, dát podložku, matku, kabelové očko a matku/kontramatku. Tím bude závitovka pevně držet-zespoda touhle matičkovou kombinací a z druhé strany matičkou na velké podložce, viz bod 5. Nahoře ve viditelné části se možná ušetří podložka/matka. Na kabelové očko se přidělá dokoupený prodlužovací koax (kvůli konektoru), tzn. na jedné straně samec, na druhé straně se to ucvakne a střed sem, opletení na uzemnění. Proč to celé? a) Díky kabelovému očku bude perfektní kontakt a b) závitovka bude pevně uchycená a nebude možnost ji nechtěně vytáhnout.
7) možná by bylo dobré tam dát anténní zesilovač, jen kde vzít napájení, když nové rádio nespíná anténu. /
1) koupil jsem nerezovou závitovou tyč M5, k tomu nerezové podložky a matky. Podložky 3 normální, 1 širokou, matek asi 10, vemte to vše po deseti, ono se to neztratí.
2) koupil jsem asi 30cm anténku s vnitřním závitem M5
3) vyndejte původní elektrickou anténu. Znamená to v kufru povolit dva šrouby na levém repráku, přizvednout a posunout doprava, poté odpojit elektriku k repráku a potom vyndat levý rohový plast v kufru-1 šroub, 1 plastový šroub v plastové hmoždince (já musel odvrtat) a jeden takový cvakací plastový "napínáček"-vyloupnout ven. Pak se musí povolit plast pod reprákem, stačí tuším 1-2 šrouby blíž k nárazníku. Pak se dá dostat k anténě, 1 šroub drží anténu, 1 šroub nad tím (klíč 10) drží ukostření-očko na drátu. Od antény se vypojí tahem dolů koax a zespoda kabel na napájení výsuvu. Zespoda se ještě od antény odpojí hadička na odvod vody pod auto. Následně se anténa zasune dolů směrem k silnici z kloubku v blatníku a je venku
4) silou povytáhněte teleskop ven, aby šel kleštěma povolit klobouček na posledním dílu (klobouček vyhodit). Dále povolte lesklou matici pod kloboučkem a dejte ji stranou-ponechat!!!. Poté povolte 4 šrouby okolo toho kulatého bubnu-z té strany, kde je uprostřed bubnu matička, tu povolte oříškem z goly. Sundejte krytku a uprostřed je taková bílá plastová cívka, na které je namotaná plastová struna jako z křoviňáku. Strunu ucvakněte kleštěma a vymotejte z cívky (strunu vyhodit, cívku spíš ponechat). Následně by mělo být možné vytáhnout teleskop z hliníkové trubky. Během tohoto vyndavání naleznete takový plastový vymezovací plast, vnější průměr akorát do trubky a vnitřní akorát na závitovou tyč. Ponechejte!!
5) vemte celou závitovku, ev. nahrubo zkrácenou a zasuňte ji do trubky a zašroubujte tak, aby prošla až do bubnu: teď popíšu, jak to mám já a následně, jak by to bylo asi ideální:
6já) tam, kde je na fotce 3. čárka zleva, naznačující osu závitovky, tak tam jsem na závitovku natočil matičku a pak podložku, tak aby byla podložka blíž k bubnu. Znova jsem závitovku zatočil do bubnu, poté nasadit ten "plastový vymezovací plast" na konec hliníkové trubky vč. nerezové koncovky a udělal jsem si na závitovce značku. Pak jsem našrouboval 2 matice před tu značku-směrem k bubnu a nasadil plastový vymezovací plast. Dělá to, že závitovka je v hliníkové trubce přesně uprostřed a 2 utažené kontramatky mu brání ve sklouznutí dolů. Následně jsem nasadil malou podložku a utáhnul ji matkou-lehce!, aby se neserval vytočený závit v bubnu a závitovka nevyjela ven. Tahle podložka a matka jsou kritické místo, protože přes tu origo nerezovou matku-klobouček vytváří vodivý spoj se středním vodičem koaxu. Následně jsem závitovku zkrátil pilkou na železo a konec zabrousil na kotoučové brusce, celé to poskládal, hodil do auta, nasadil anténu a hraje to. Jenže příjem furt nic moc.
takže jak se to chystám předělat:
6 ideál, asi) protáhnout závitovku až vně bubnu, dát podložku, matku, kabelové očko a matku/kontramatku. Tím bude závitovka pevně držet-zespoda touhle matičkovou kombinací a z druhé strany matičkou na velké podložce, viz bod 5. Nahoře ve viditelné části se možná ušetří podložka/matka. Na kabelové očko se přidělá dokoupený prodlužovací koax (kvůli konektoru), tzn. na jedné straně samec, na druhé straně se to ucvakne a střed sem, opletení na uzemnění. Proč to celé? a) Díky kabelovému očku bude perfektní kontakt a b) závitovka bude pevně uchycená a nebude možnost ji nechtěně vytáhnout.
7) možná by bylo dobré tam dát anténní zesilovač, jen kde vzít napájení, když nové rádio nespíná anténu. /
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005
Re: Jak nahradit elektricky výsuvnou anténu v Accentu
obrázek k předchozímu bodu 6-ideál. Žluté kosočtverce matičky a podložka, zeleně kabelové očko a kabel-koax.
- Přílohy
-
- ideál.jpg (186.04 KiB) Zobrazeno 7285 x
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2005