Zapojení plašiče kun

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Zapojení plašiče kun

Příspěvek od krtek86 »

Jelikož se mi kuna podívala na kabely od lambda sond, rozhodl jsem se pro zapojení plašičky (mimojiné...). Potřebuji poradit, kam připojit přívodní kabel, aby plašička fungovala jen při vypnutém motoru, nebo lépe, při zamknutí auta. Dá se toto nějak ošéfovat? Jelikož jsem nikde nenašel el. schéma (popravdě se v eletrice nových aut moc neorientuji-je toho mnoho), tak bych nerad něco po...
Včera jsem chvátal, tak jsem ji připojil přes pojistku přímo na baterku a vypínač umístil u vzduchového filtru. Plašičku ovládám přímo pod haupnou, ale je to jen provizorní řešení...

Edit: Jedná se o :hyu: I30 CW, 1,6 benzín, r.v. 2011 (tricolor)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hanes
*
Příspěvky: 13
Registrován: 13 říj 2008, 23:08
Bydliště: Praha

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od Hanes »

Plašiče které se prodávají se zapojí přímo na akumulátor, zapínání a vypínání ovládá napětí které je na jeho svorkách. Za chodu motoru je napětí vyšší než 14V a plašič je vypnutý.
i30 1,6i CVVT TRIKOLOR WEEKEND 9/2014 - Sleek Silver
i30 1,6i CVVT Comfort - Continental Silver do září 2014
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od krtek86 »

díky za radu, ale v návodu je doporučeno napojení na č. 15, takže na spínačku. Zkusím to odpoledne podle tebe a ozvu se, zda vy plašič vypnul při nastartovaném motoru (přidání plynu).
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od krtek86 »

Tak odzkoušeno a není to tak. Pokud je motor nastartovaný (volnoběh, nebo vyšší otáčky), plašič funguje neustále. Tudíž je potřeba rušičku napojit na zapalování(+15). Napíchnu se někde u motoru, nebo musím natahnout kabel s pojistkovky? Máte někdo elektrické schéma Hyundai i30CW, nebo víte, kde tento drát vede?
Uživatelský avatar
Hanes
*
Příspěvky: 13
Registrován: 13 říj 2008, 23:08
Bydliště: Praha

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od Hanes »

Svorka 15 spínací skřínky je pod napětím při zapnutí zapalování, to znamená, že plašič by fungoval jen při zapnutém zapalování a v okamžiku vypnutí zapalování by ztichnul. To je důvod proč je třeba ho zapojit přímo na akumulátor. Mám už třetí plašič na třetím autě a všechny fungovaly jak jsem napsal výše. Tipuji, že tvůj plašič nefunguje jak má (jestli je určen pro použití v autě).
i30 1,6i CVVT TRIKOLOR WEEKEND 9/2014 - Sleek Silver
i30 1,6i CVVT Comfort - Continental Silver do září 2014
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od krtek86 »

Plašička je určena pro auto a je vyrobena v Německu (koupená v krámě v Čechách), takže žádná Čína. V návodu je napsáno, že se má zapojit přes konektor +15. Možná to tedy bude zapojeno přímo na baterku, ale spínání bude přes relé, ,teré bude zapojeno na +15. To by asi šlo, ale popravdě nevím jaké relé použít. Plašička má jen 2 dráty, takže relátko neobsahuje... Nezapojují se podobně světla na denní svícení? (myslím přes stejné relátko)
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od krtek86 »

Tak jsem si dnes koupil přepínací relátko a vypadalo to, že vše bude fungovat. Relátko jsem napojil před pravou obrysovku - bílý kabel (roztřihl jsem drát před obrysovkou a do něj zapojil relátko-do serie), ale při zapnutí obrysovky žárovka pravé obrysovky nesvítí. Relátko je zapojeno dobře (při zapínání světel cvaká).

EDIT: Jsem :roll: Musím to zapojit paralelně ](*,) . Pokud zapojím konec relátka (86) na kostru auta, tak by to mělo být ok...
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od severtom »

?? wtf ?? to plašíto má nějako životnost v hodinách? pokud ne, tak co se řeší?
fikneš ho přímo na baterku a bude plašit furt, i za jízdy
většinu hodin auto prostojí, plašítko tedy plaší (a vybíjí aku)

pokud to nemá 3 dráty (jako že zem, aku a vývod 15, při jehož zapnutí se plašička vypne), tak to fikni jen na + a zem
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Georges
**
Příspěvky: 346
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od Georges »

Já mám plašítko na Accentu už 5 let. Je napojeno přes pojistku 0,25 A přímo na akumulátor a činnost signalizuje červená leddioda,která asi po 5 sec vždy blikne. Odběr proudu je tak zanedbatelný, že vybíjení akumulátoru nemá cenu řešit. Auto jsem měl asi měsíc u kamaráda v garáži a ztratily se mu všechny myši ...
Uživatelský avatar
forman
***
Příspěvky: 515
Registrován: 31 kvě 2014, 12:37
Bydliště: Holice v Čechách
Kontaktovat uživatele:

Re: Zapojení plašiče kun

Příspěvek od forman »

Už jsem to psal v jiném vlákně. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 7&start=30

Do motorového prostoru mně taky stále něco lezlo,stále tam byly otisky po něčem (nevím jestli kočky nebo kuny).Naštěstí nic neponičily. Koupil jsem v Penny Marketu v akci za 8.- Kč WC blok a zavěsil do motorového prostoru a je pokoj. Asi jim to nevoní.
AKTUÁLNÍ: Hyundai IX20 1,6/92 kW, Trikolor, Paket Essential, ARA BLUE, 01/2018
MINULOST -Škoda 100,Dacia 1300,Skoda Forman,Seat Cordoba, Hyundai i20 1,2/63kW - 5/2014
Slyším na jméno RUDA
Odpovědět

Zpět na „i30 Elektronika“