prskani a praskani pot kapotou
Moderátoři: miooo, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: prskani a praskani pot kapotou
Startér startuje vpohode. Vyměním ty kable a uvidím. Volal jsem i mechanikovi, on říkal, že motoR není ptez startér ukostren, že je třeba zkontrolovat i kostreni přímo moTor, a důkladně pročistit. Prvně ale ty kabely.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Reklama
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: prskani a praskani pot kapotou
Tak kable obednane BOSCH, vymenene, ale motor startoval jeste hure nez z origo. Tak jsem zpatky hodil original. Zavada neprestala, po tme jsem si zasvitil kde presne to praska a preskakuje a me zjisteni, je ze to neni mezi motorem a kapotou, ale mezi kolem rozvodovym, kde je remen altiku a klimy. Je to vlastne dvojkolecko kdyz jsem to rozebiral abychs e dosatl k rozvodum a k cidlu kliky, myslim ze je cast toho kolecka gumovy. Taky jsem motor ukostril a nepomohlo. Proto premyslim odkud to VN pochazi. od svicek a VN kabelu ne. Ac eletrikar netusim. Nekdo rika ze to muze prebijet cidlo kliky, ale nechapu jak, kdyz napajeni je 12V a signalni napajeni je 5V. Treni na remenech altiku a klimy? Jeste podotknu ze zavada neni pravidelna, v desti a vlhkem pocasi se nevyskytuje, jen za sucha.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Re: prskani a praskani pot kapotou
Za sucha je tam odpor a proto přeskočí jiskra, za mokra vlhko sníží odpor a jiskra už není vidět.
Co zapalovací cívka není nějaká někde proražená? Prohlédni zda na ní není někde nějaká černá stopa přes kterou může procházet VN.
Prostě skoukni uzemnění motoru (to jsi říkal že je OK) a taky skoukni kam jsou uzemněné zapalovací cívky.
Prostě tam kde to hází jiskru tak ty dvě části jsou odizolovány od sebe a třeba zjistit kde je přerušeno zemění a nebo kde je porušena izolace u cívek, kabelů, svíček.
Co zapalovací cívka není nějaká někde proražená? Prohlédni zda na ní není někde nějaká černá stopa přes kterou může procházet VN.
Prostě skoukni uzemnění motoru (to jsi říkal že je OK) a taky skoukni kam jsou uzemněné zapalovací cívky.
Prostě tam kde to hází jiskru tak ty dvě části jsou odizolovány od sebe a třeba zjistit kde je přerušeno zemění a nebo kde je porušena izolace u cívek, kabelů, svíček.
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: prskani a praskani pot kapotou
Udělal jsem své zemeni. Jiskra preskakuje asi mezi kolem kliky a jeho sroubkem.
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
Re: prskani a praskani pot kapotou
VN kabely jsi už skoušel, zemění taky tak kde může být chyba už jenom svíčky a cívky, u svíček nepředpokládám poškozenej izolátor a pod to by skákalo tam takže co cívky?
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: prskani a praskani pot kapotou
No chystam se vymenit civky, jenze nevim jake. Jiste to byt nemusi, takze jsem zkuknul na cenove rozpeti a od 1000,- za Delphi po 2500,- za nejake Beru
https://granex.cz/autodily/hyundai/sant ... vky?sort=0
ktere poridit. Nebo zda prvne obednat jedu a laborovat....
Taky jsem u kabelu meril odpor
a ten se stare od novych lisil dosti a to taky tabulkove
doporucene hodnoty jsou 6kOhm +- 20%
original kratsi ma 8kOhm delsi 17kOhm
nove bosh kratsi ma 1kOhm a delsi 4kOhm
a pak se v tom vyznejte
https://granex.cz/autodily/hyundai/sant ... vky?sort=0
ktere poridit. Nebo zda prvne obednat jedu a laborovat....
Taky jsem u kabelu meril odpor
a ten se stare od novych lisil dosti a to taky tabulkove
doporucene hodnoty jsou 6kOhm +- 20%
original kratsi ma 8kOhm delsi 17kOhm
nove bosh kratsi ma 1kOhm a delsi 4kOhm
a pak se v tom vyznejte
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: prskani a praskani pot kapotou
a nedělá ti řemen příslušenství ve spolupráci s vodící a napínací kladkou (můžou být z plastu) třením statickou elektřinu ? Když je mokro nějak se to vybije, pokud sucho nabije se to pořádně a pak to skočí ? Ta řemenice na klice je jakoby proložená gumou, tak není ta vnější část ukostřená k motoru, tak se tam může něco třením nabít
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: prskani a praskani pot kapotou
No muze byt. Ale to ja nevim a nezjistim. ono co jsem ted pozoroval, tak mi to prave jednou za cas pri zimknem motoru tak bafne ve vyfuku. takze to spise vypada ze to nezapali v ten okamzik smes ktera se pak dostane do vyfuju a tam se budto zapali a shori, nebo ja nevim. Je to taky tlumeny zvuk, ze silnejsim vyfukem plynu. neni to standartni, ale taky odfuknuti silnejsi. Tlaky jsou ve valnich vporadku. takze myslim ze kdyz mam najeto 180tis pres, tak by se hodilo uz civky vymenit ne? Pripadne lze to nejak zmerit? silu jiskry? nebo tak nejak?
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny