Koroze
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Re: Koroze
ale nie prečo predať, teraz sme ho kúpili to že má par bodiek nejakej hrdze to je v pohode (relatívne..najlepšie by bolo bez bodiek ) , pozerali sme sa aj po 5 ročnom Ačkovom Medveďovi A150 a ten mal už fest chytené prahy...oprskali to kamienky a už to išlo. Chevrolet Aveo (krátky) podobne + rohy dverí a pod... prekvapivo Dacie sanderá nekvitnú... ale zase ten interier..
getzík je v pohode autíčko, ja 188cm chlap som si v pohode sadol aj dozadu a oprel hlavu o opierku kufor dostačujúci na mestský provoz + nejaké to kupalisko, na dlhšie trasy mame iné auto.
getzík je v pohode autíčko, ja 188cm chlap som si v pohode sadol aj dozadu a oprel hlavu o opierku kufor dostačujúci na mestský provoz + nejaké to kupalisko, na dlhšie trasy mame iné auto.
Hyundai Getz 2007, 1.1 12V 49kW, Gold Beige
- Reklama
Re: Koroze
Semtam nějakej puchýřek se dá. Každý auto koroduje. Některý dřív, jiné později. Já našel puchýřek na zadním lemu, ten jsem na plech vybrousil, na radu jedné moudré ženy nastříkal Dinitrol na korozi, zakytoval, zalakoval a hlavně jsem vnitřní spoj plechů v podběhu utěsnil polyuretanem. Od té doby nikde nic nového. Mazdy 6 prý na zadních lemech začínají po třech letech. Jinak musím Getz jenom chválit. Tak spolehlivý auto se snad už ani nevyrábí.
Getz 1,3 60kw limited edition (2003)
Re: Koroze po 150 000km a 9 rokoch
Môj ex-getz posunutý bratovi pri 150 000km funguje skvele, minule som sa previezol a ide ako nový, bez srandy... na podvozku nebolo menené zatiaľ nič, na výfuku vlnovec, inak ešte brzdy komplet nové, rozvody plus remene, klakson.... ešte aj baterka origo...
Korozia - keby to korejci troška dotiahli tak by nebolo čo vytknúť - koroduje okolie strešnej antény a na piatych dverách oblasť pod sklom, pod predným nárazníkom úplne odhnil taký plechový nosník, zmenil sa na hrdzavý prach.... a v motorovom priestore tiež dosť povrchovej korozie na nejakých častiach... blatníky-prahy zatiaľ OK....
Výfuk koroziu neriešim, beztak prežil svoju životnosť....
celkovo hodnotím ako výborné malé auto, spotreba je úmerná tomu ako sa jazdí - ten motor zvádza k snižnej jazde, jediné načo pozor je taká nervozita zadnej nápravy pri rýchlejších prejazdoch zákrut a nerovnostiach na ceste - v zime som sa vyšmýkal - nepodceniť zimné pneu....
Korozia - keby to korejci troška dotiahli tak by nebolo čo vytknúť - koroduje okolie strešnej antény a na piatych dverách oblasť pod sklom, pod predným nárazníkom úplne odhnil taký plechový nosník, zmenil sa na hrdzavý prach.... a v motorovom priestore tiež dosť povrchovej korozie na nejakých častiach... blatníky-prahy zatiaľ OK....
Výfuk koroziu neriešim, beztak prežil svoju životnosť....
celkovo hodnotím ako výborné malé auto, spotreba je úmerná tomu ako sa jazdí - ten motor zvádza k snižnej jazde, jediné načo pozor je taká nervozita zadnej nápravy pri rýchlejších prejazdoch zákrut a nerovnostiach na ceste - v zime som sa vyšmýkal - nepodceniť zimné pneu....
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
-
- *
- Příspěvky: 58
- Registrován: 07 dub 2009, 23:05
Re: Koroze
mam rv.2008 a bez garaze.. hrdzavie mi iba, kde mam poruseny lak kamienkami, vacsinou na dverach.. vyfuk, napravy, motorovy priestor, strmene, bubny, piate dvere takmer ako nove bez vacsej korozie.. mam okolo 45tis km..
Hyundai Getz Premium 1.4i 71,3kW Midnight Gray, červený interiér
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
fólie Llumar, filter KN, ALU Platin P56, pneu Hankook Kinergy eco 185/55 R15
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 15 kvě 2015, 15:28
Re: Koroze
Tento týden jsem dělal přítelkyni větší servis na jejím Getzovi z roku 2005. Brzdy, filtry, rozvody, olej... Ovšem co mě tam čekalo za překvápka, to by mě asi nikdy nenapadlo.
Ochranné plechy kolem kotoučů - po dotyku se rozpadly na rezavý prach.
Zadní bubny - po odstranění všeho rezavého, musím říct, že se jednoznačně jednalo o odlehčení. Až jsem se bál, jestli tam vůbec nějaký materiál zůstane.
Ovšem největší překvápko byla rozhodně prorezlá olejová vana. Podotýkám, že vana nebyla promáčklá, ani obouchaná zespodu a prorezla zepředu - prorezl tedy bok vany. No a teď si ji zkuste sehnat v nějaké přijatelné ceně... ggrrrrrrrrrrrrrrrr
Z krásného a levného Getze se stala má noční můra a úhlavní nepřítel. Myslím, že prodejce by měl upozorňovat kupující, že tyto auta jsou pro někoho, kdo v zimě nejezdí, nic nedělá a může si za dlouhých zimních večerů v garáži šmrdlat s ocelákem a plastizolem, jinak mají prostě datum spotřeby nastavený asi tak na 15 let, po kterých Vám zbyde hromádka rezavého prachu a trocha plastů. A já si do teď myslel, že nejvíc rezavěly Fáčka!
Za mě tedy HJONDÉ dobrá zkušenost a již nikdy víc!!!
Ochranné plechy kolem kotoučů - po dotyku se rozpadly na rezavý prach.
Zadní bubny - po odstranění všeho rezavého, musím říct, že se jednoznačně jednalo o odlehčení. Až jsem se bál, jestli tam vůbec nějaký materiál zůstane.
Ovšem největší překvápko byla rozhodně prorezlá olejová vana. Podotýkám, že vana nebyla promáčklá, ani obouchaná zespodu a prorezla zepředu - prorezl tedy bok vany. No a teď si ji zkuste sehnat v nějaké přijatelné ceně... ggrrrrrrrrrrrrrrrr
Z krásného a levného Getze se stala má noční můra a úhlavní nepřítel. Myslím, že prodejce by měl upozorňovat kupující, že tyto auta jsou pro někoho, kdo v zimě nejezdí, nic nedělá a může si za dlouhých zimních večerů v garáži šmrdlat s ocelákem a plastizolem, jinak mají prostě datum spotřeby nastavený asi tak na 15 let, po kterých Vám zbyde hromádka rezavého prachu a trocha plastů. A já si do teď myslel, že nejvíc rezavěly Fáčka!
Za mě tedy HJONDÉ dobrá zkušenost a již nikdy víc!!!
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Koroze
nojo, Hnijdaj tak to bylo, je a bude. přesně jak říkáš, za 15 let buď vyhodit, nebo tě čeká generálka karoserie tak za sto tisíc (vyzkoušeno již několikrát)
kdyby neměli plnou hubu keců v reklamách, tak neřeknu nic, prostě houby zle. je to spotřební zboží, v jejich podání. žádné emoce, žádná radost z jízdy, prostě dopravní prostředek. jen bych dodal takové staré moudro: "Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci."
kdyby neměli plnou hubu keců v reklamách, tak neřeknu nic, prostě houby zle. je to spotřební zboží, v jejich podání. žádné emoce, žádná radost z jízdy, prostě dopravní prostředek. jen bych dodal takové staré moudro: "Nejsem tak bohatý, abych si kupoval levné věci."
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Koroze
zajímavé by bylo říct, které auto bys za 15 let nevyhodil
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Koroze
Já teda nevím, ale máme doma acoše z 96 roku a když jsem letos měnil lana na zadku tak vše šlo krásně povolit. Ano koroze se začíná ukazovat na PZ lemu v místě přechodu s nárazníkem. Auto jezdí každý den ať je počasí jaké chce, spodek nějakou tu povrchovou korozi občas má, ale jednou za dva roky před technickou ošetřím rezlé místo (kartáč, štětec a trochu barvy) a hurá dál. Ono záleží spíš na údržbě.
Další auto (tolik vychvalovaná oktávie) je na tom s tím povolováním daleko hůře a to je z roku 2003, takže problém v hyundai bych zase neviděl až tak zle......
Jo a dnes jsem na parkingu stál vedle fábie a přední blatníky v přechodu v prahy už skoro nebyly..... Tak nemám sežranou ani R19 a ta už něco pamatuje (rok 89).
Další auto (tolik vychvalovaná oktávie) je na tom s tím povolováním daleko hůře a to je z roku 2003, takže problém v hyundai bych zase neviděl až tak zle......
Jo a dnes jsem na parkingu stál vedle fábie a přední blatníky v přechodu v prahy už skoro nebyly..... Tak nemám sežranou ani R19 a ta už něco pamatuje (rok 89).
.........
- alvin
- **
- Příspěvky: 341
- Registrován: 28 črc 2011, 21:35
- Bydliště: BRATISLAVA ,pôvodne NITRA
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze
Ja sa nesťažujem, prehrdzavenu olejovú vaňu a palivovú nádrž som zažil na ŠKODE 100,takže ma nič nprekvapí. Holt,dnes sa už nerobia autá na celý život,ako za socíka. Ale dne ,proste nie je zaujem,aby autá staršie,ako 15 rokov jazdili, to už nie je,ako v bývalej NDR
DACIA Sandero 1,0 SCe Arctica, ex-HUNYADI GETZ 1,1i/2004 ,zvaný Veľrybák, 132 000 Km,kupovaný ako fungláč-nedám naň dopustiť,len zub času
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
predtym 2x Daewoo, 2x OPEL ASTRA,SEAT Ibiza, 2x Škoda,
Re: Koroze
Getz je malé auto ktoré je nastavené na nejaké km a roky. Môj exgetz ostal v rodine, t.č. 183 000km, čakajú ma rozvody, lambda, pumpa palivová... filtríky... korozia je ... piate dvere, strecha okolo antény.... inak pôvodná baterka, výfuk menený len vlnovec.... zatiaľ dobré všetky čidlá, cievky.... treba sa na to auto pozerať pragmaticky. Spotrebák, 15 rokov na auto tejto triedy je dosť, 200-250 000km považujem za veľmi slušné. Náklady na servis boli smiešne a hlavne neostalo nikde stáť. Za mna spokojnosť. Ak chcete auto na 20 rokov a 500 000km treba hladať inde ale tam sú aj iné položky za diely a servis. A reči o zážitku z jazdy... no treba svoje peniaze dať inde nie do getza. Chcete fiestu rs za cenu thalie.. nedá sa...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021