VGT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

VGT

Příspěvek od Vladak »

Mám prosbu na kolegy, kteří mají CRDI s VGT ( silnější 1,6l)
Prosím ochotného majitele, zda by otevřel kapotu a zkusil zahýbat táhlem (páčkou) mezi podlakovým aktuátorem a turbem, zda mu jde tímto zahýbat, s jakým odporem a v jakém rozsahu.
Mám totiž podezření, že mám zatuhlou regulaci VGT.
Případně s nastartovaným motorem na neutrál odpojit a znovu připojit podtlakovou hadičku k aktuátoru.
Zda se táhlo pohne a v jakém rozmezí.
Předem díky dotyčnému a přikládám názorné foto.
Přílohy
aktuator (1).jpg
aktuator (1).jpg (230.24 KiB) Zobrazeno 2389 x
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: VGT

Příspěvek od 69pavel »

kdyz odpojis hadicku na volnobeh tak to nepoznas zda funguje, je treba aby nekdo ti seslapl plyn tak, ze jemne slapne pedal aby motor sel k 2500ot -vtom hned sundal nohu z plynu a jak jdou otacky dolu k 1300 ot tak prudce seslapnout plny ale nenechat to vytocit na max ale povolit plyn kolem 3000,v tom okamziku kdy to jde nahoru zacne fungovat nataceni lopatek,tahlo chodi jen v zatizeni,nekde od 1700 ot/min do 2100ot a pote jen kdyz prijde velke zatizeni tak aby to nafoukalo vice vzduchu, pokud odpojis konektor na solenoidu-ovladaci ventil turba tak ti hodi zavadu do RJ,pokud ti tahlo jde rucne hybat tak nataceni je zrejme v poradku,co se casto stava tak prave odchazi solenoid-ovladaci ventil turba, chtej za nej peknou palku, u sousedu v polsku vyjde na tretinu ceny nez u nas.

pokud je spatny solenoid -ventil turba tak bud nejde vubec(promerit merakem-je to klasicka civka tak musi vykazovat nejaky odpor) nebo dochazi k cvakani kdy ventil spina hodne krat za sebou a tim vydava cvakavy zvuk coz je spatne,tady spis poradne zkontroluj hadicky jestli nejsou popraskane a nefunguje podtlak, pokud se ti zda ze mas maly vykon a auto malo taha tak spis zkontroluj cele sani vcetne intercoleru, ten byva vetsinou praskly tim ze je zkorodovany a vzduch jde mimo misto do motoru
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 06 lis 2014, 18:15, celkem upraveno 1 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: VGT

Příspěvek od Vladak »

Díky za rychlou odezvu.
Ale většinu z toho co jsi napsal, mám za sebou.
Ventil elektricky zkoušet nemusím, ten má zpětnou kontrolu na zkrat nebo přerušení.
Bohužel jeho správnou funkci nemůžu vyzkoušet, nemám příslušný měřák na podtlak.
Při nastartování by se tyčka u turba měla přitáhnout cca o 1 cm, při přidávání a ubírání plynu i bez zatížení by se dle manuálu taky měla něco málo pohybovat. Já s ní prsty nepohnu.
Proto jsem chtěl, zda by na ni někdo nehrábl u svého hnůjdaje.
Nevím, jestli je zatuhlá regulace příčina nebo důsledek trvale otevřeného ventilu.
Jde mi hlavně o následné dilema, kam na opravu.
Mám auto v záruce, takže do autorizáku.
Ale do kterého, kde mi turbo nezku.ví, když ho rozpůlí. #-o
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: VGT

Příspěvek od 69pavel »

prstama to jde spatne,lepsi je to chytit do klesti a potahnout zda chodi,poku nepujde tak bud je to zakarbonovane a nebo se nalomila lopatka a demontaz turba te nemine,nicmene pokud to mas v zaruce tak to dej do servisu at to spravi v ramci zaruky,pocitej stim ze servis to jen rozebere a vycisti,pokud to karbonuje tak za chvili se to objevi znovu,servis se bude zdrahat a delat drahoty misto aby dal nove turbo
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: VGT

Příspěvek od Vladak »

Tak jsem zjistil, že ventil reguluje a z netu, že s táhlem musí jít pohybovat i rukou cca 1 cm.
Takže do autorizáku musím.
V jednom mi řekli, že to nejdříve zkusí rozhýbat tak, že do toho nastříkají nějakou sra.ku bez rozebrání.
V druhém, po dotazu zda to budou dělat oni nebo to někam posílají, že to rozpůlí, ale že to není pro ně standardní oprava. Navíc v prvním, že bych to neměl odkládat, ve druhém, že je to v pohodě, že se nic nemůže stát. Bohužel po zkušenostech s mechošama z autorizáku bych dojel kamkoliv v čr, kde by byl spolehlivý autorizák co umí motory, nebo by mi umožnili být u rozborky/sborky turba (tzn. nic před zákazníkem neskrývají).
PS: Ta regulace už s velkou pravděpodobností nefunguje několik let, jen náhodou jsem na to narazil.
Myslím, že mnoha lidem s hjondé nebude fungovat, zejména pokud se budou řídit nápovědou řazení.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“