vybijajuca sa autobateria
Moderátor: Moderátoři
vybijajuca sa autobateria
Zdravim,
Mam novy Hyundai ix35 (1,6 GDI) kupovany v lete 2014.
Uz dvakrat sa mi vybila bateria na nulu, musel som volat asistencnu sluzbu a siel som hned do servisu. Prvykrat to vraj bolo z dovodu „zapojenia snimaca kapoty“, ktory mal vysoky odber v kludovom stave (zaparkovanom aute).
Druhykrat sa bateria vybila dva mesiace na to a dovod v servise nenasli. Vraj dobijanie v poriadku, bateria v poriadku a ziadny zvyseny odber na zaparkovanom aute.
Kupil som si voltmeter, ktory sa zasuva do zasuvky v aute a zacal som si merat hodnoty napatia vzdy pred startom.
Hodnoty sa kazde rano pobybuju na 12,1 V, co podla roznych stranok (aj vyrobcov baterii) je uz velmi nizka hodnota.
Ked motor ide, tak ma hodnotu 14,4 V, teda alternator bateriu dobija.
Cez den, ked sa s vozidlom jazdi, tak napatie stupne vyssie. Mal som uz aj 12,4 V. Ale rano bolo zase 12,1 V. (po vikedne – v nedelu auto stalo – bolo len 12,0V)
Dokonca v sobotu sme boli s autom mimo mesta, potom sme isli nakupit do tesca, kde sme sa zdrzali asi hodinu. Po hodine, co stalo auto na parkovisku sme pred startom odmerali napatie a bolo 12,3 V. Presiel som domov a odparkoval auto pred domom. Po troch hodinach, ked som isiel tankovat, tak bateria ukazovala uz len 12,1 V
V servise, ked mi bateriu dobili, tak mala 12,61 V. To som este nemal voltmeter a nemal som ako otestovat dalsi den rano.
Otazka:
Je take spravanie sa baterie v norme? Preco klesne stale na 12,1V, ked je to uz podla roznych zdrojov kriticka hodnota vybitia?
Mam novy Hyundai ix35 (1,6 GDI) kupovany v lete 2014.
Uz dvakrat sa mi vybila bateria na nulu, musel som volat asistencnu sluzbu a siel som hned do servisu. Prvykrat to vraj bolo z dovodu „zapojenia snimaca kapoty“, ktory mal vysoky odber v kludovom stave (zaparkovanom aute).
Druhykrat sa bateria vybila dva mesiace na to a dovod v servise nenasli. Vraj dobijanie v poriadku, bateria v poriadku a ziadny zvyseny odber na zaparkovanom aute.
Kupil som si voltmeter, ktory sa zasuva do zasuvky v aute a zacal som si merat hodnoty napatia vzdy pred startom.
Hodnoty sa kazde rano pobybuju na 12,1 V, co podla roznych stranok (aj vyrobcov baterii) je uz velmi nizka hodnota.
Ked motor ide, tak ma hodnotu 14,4 V, teda alternator bateriu dobija.
Cez den, ked sa s vozidlom jazdi, tak napatie stupne vyssie. Mal som uz aj 12,4 V. Ale rano bolo zase 12,1 V. (po vikedne – v nedelu auto stalo – bolo len 12,0V)
Dokonca v sobotu sme boli s autom mimo mesta, potom sme isli nakupit do tesca, kde sme sa zdrzali asi hodinu. Po hodine, co stalo auto na parkovisku sme pred startom odmerali napatie a bolo 12,3 V. Presiel som domov a odparkoval auto pred domom. Po troch hodinach, ked som isiel tankovat, tak bateria ukazovala uz len 12,1 V
V servise, ked mi bateriu dobili, tak mala 12,61 V. To som este nemal voltmeter a nemal som ako otestovat dalsi den rano.
Otazka:
Je take spravanie sa baterie v norme? Preco klesne stale na 12,1V, ked je to uz podla roznych zdrojov kriticka hodnota vybitia?
- Reklama
Re: vybijajuca sa autobateria
Mě takové chování baterie normální nepřipadá (snad jen pokud bys měl přes den extrémní počet startů a krátkých pojížděk). Pokud je klidový odběr auta v normě, hledal bych chybu v baterce...
I30 combi, 1,4Tgdi,
Re: vybijajuca sa autobateria
musíš zmerať kľudový odber prúdu auta, povedzme pri zamknutom aute, tak ako ho parkuješ; údaj napätia je nedostačujúci, informuje ťa iba tom, že musíš dobiť aku...ty ale potrebuješ nájsť zdroj odberu "na čierno"...
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: vybijajuca sa autobateria
Odmeraj odber prúdu, ked je vsetko vypnute = odpoj jeden kontakt na baterke a ampermetrom odmeraj či, a aký je odber ,ked je v aute vsetko vypnute, aj dvere zavrete.
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: vybijajuca sa autobateria
Přesně musíš zjistit jaký odběr je když auto pozavíráš a všechno vypneš a zamkneš.
Takže to chce někoho s ampérmetrem zaparkovat auto a změřit odběr z baterky, hned po zaparkování a zamčení a pak třeba po hodině klidu (některé systémy usínají postupně).
A pak podle toho odběru se dá usoudit zda auto tu baterku vybíjí a nebo je baterka vadná.
Případně musíš najít někoho s testerem na baterku - pak se vybere z auta dá na tester a ten přístroj ji několikrát nabije a vybije a spočítá jakou má kapacitu a zase se to pak dá porovnat zda je to OK.
A nebo si někde půjčit jinou dobrou baterku dobít na nabíječce dát do auta a pokud za 2-3 dny nenastartuješ tak to asi baterkou nebude.
Takže to chce někoho s ampérmetrem zaparkovat auto a změřit odběr z baterky, hned po zaparkování a zamčení a pak třeba po hodině klidu (některé systémy usínají postupně).
A pak podle toho odběru se dá usoudit zda auto tu baterku vybíjí a nebo je baterka vadná.
Případně musíš najít někoho s testerem na baterku - pak se vybere z auta dá na tester a ten přístroj ji několikrát nabije a vybije a spočítá jakou má kapacitu a zase se to pak dá porovnat zda je to OK.
A nebo si někde půjčit jinou dobrou baterku dobít na nabíječce dát do auta a pokud za 2-3 dny nenastartuješ tak to asi baterkou nebude.
Re: vybijajuca sa autobateria
araneo: moje zkušenost s voltmetrem v zásuvce v i30 je, že to není přesné. Změřil jsem baterii na svorkách. Ukazovala 12,81V. V autě jsou zásuvky u i30 vypnuté (tzn. nenaměřím nic) a zapnou se otočením klíče do první polohy. Měřák v zásuvce a otáčím klíčkem, voltmetr ukazoval 12,74 a po 20-30 vteřinách ukazoval 12,71V. Rozdíl 0,1V oproti přímému měření na baterce. Když jsem otočil klíčem do další polohy tak to padlo asi na 12,5V.
Takže otázka je, jak směrodatné to tvoje měření je. Pokud máš problém, tak bys měl měřit přímo na baterce a aspoň 10h nechat baterku v klidu po jízdě. A také, ukazuje ti ten voltmetr dvě desetinná místa? Trochu rozdíl jestli má baterka 12,5 nebo 12,59V.
Takže otázka je, jak směrodatné to tvoje měření je. Pokud máš problém, tak bys měl měřit přímo na baterce a aspoň 10h nechat baterku v klidu po jízdě. A také, ukazuje ti ten voltmetr dvě desetinná místa? Trochu rozdíl jestli má baterka 12,5 nebo 12,59V.
Hyundai i30 II 1.6 CVVT 88kW-Parking, bílá
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/649608.html
Re: vybijajuca sa autobateria
Dakujem za prispevky a rady. Nad vacsinou z nich som uz uvazoval.
Zaujimavy postreh je, ze priamo na baterke je ine napatie, nez v zasuvke v aute. Lenze pokles 0,2 - 0,3 Volta je stale pokles. Nech je to z 12,4 na 12,1 alebo z 12,7 na 12,4
Zaujimave je, ze pokles z 12,3V na 12,1V (v zasuvke) je rychli (radovo par hodin) a potom sa uz tych 12,1V drzi. Ked sa den nejazdilo (nedelu), tak kleslo na 12,0, ale aj to bolo skor blizsie k 12,1, lebo v ten den rano som siel do obchodu a uz pred obchodom skakala hodnota z 12,0 na 12,1.
Keby to bol "cierny" odber, tak by sa pokles asi nezastavil.
Najhorsie je, ze nemam know how na odmeranie odberu auta. Totiz potrebujem dostat ampermeter do obvodu bez toho aby som obvod prerusil. Akonahle sa obvod prerusi, tak to co robi odber nemusi odber robit po spojeni obvodu. Takze by som musel znova nastartovat a vypnut motor. Ale nastartovanie vyzaduje cez 150A v spicke a to by mi ampermeter odpalilo.
Takze ako napojim ampermeter do obvodu bez toho aby som ho rozpojil?
Zaujimavy postreh je, ze priamo na baterke je ine napatie, nez v zasuvke v aute. Lenze pokles 0,2 - 0,3 Volta je stale pokles. Nech je to z 12,4 na 12,1 alebo z 12,7 na 12,4
Zaujimave je, ze pokles z 12,3V na 12,1V (v zasuvke) je rychli (radovo par hodin) a potom sa uz tych 12,1V drzi. Ked sa den nejazdilo (nedelu), tak kleslo na 12,0, ale aj to bolo skor blizsie k 12,1, lebo v ten den rano som siel do obchodu a uz pred obchodom skakala hodnota z 12,0 na 12,1.
Keby to bol "cierny" odber, tak by sa pokles asi nezastavil.
Najhorsie je, ze nemam know how na odmeranie odberu auta. Totiz potrebujem dostat ampermeter do obvodu bez toho aby som obvod prerusil. Akonahle sa obvod prerusi, tak to co robi odber nemusi odber robit po spojeni obvodu. Takze by som musel znova nastartovat a vypnut motor. Ale nastartovanie vyzaduje cez 150A v spicke a to by mi ampermeter odpalilo.
Takze ako napojim ampermeter do obvodu bez toho aby som ho rozpojil?
Re: vybijajuca sa autobateria
A preco by si mal startovat, staci zapnut zapalovanie. V zasuvke je mensie napatie oproti baterii preto, lebo existuje elektricky odpor dratov od baterky cez poistky ku zasuvke a asi su po trase aj nejake konektory . Prud zmerias jednoducho, odpoj - pol z baterie a prepoj cez merak -pol baterie s dratom, ktory si odpojil od baterie. Mozes zapnut zapalovanie a merak bude v (_I_) , lebo ak sa ti rozsvietia svetla, tak to je odber asi 150W a to bude cca. 12 A. Vacsina merakov ma nad 2A samostatnu svorku. Mozes merat cez poistky, vytiahnes, prepojis merakom a vidis. Otazka je, aky mas merak....
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Re: vybijajuca sa autobateria
Araneo píše: Najhorsie je, ze nemam know how na odmeranie odberu auta. Totiz potrebujem dostat ampermeter do obvodu bez toho aby som obvod prerusil. Akonahle sa obvod prerusi, tak to co robi odber nemusi odber robit po spojeni obvodu. Takze by som musel znova nastartovat a vypnut motor. Ale nastartovanie vyzaduje cez 150A v spicke a to by mi ampermeter odpalilo.
Takze ako napojim ampermeter do obvodu bez toho aby som ho rozpojil?
Stačí koupit jakýkoliv měřák za 200-300kč
A jak ho dostat do okruhu je jednoduché jeden konec krokosvorkou připnu na - pol baterky druhou krokosvorku připnu někam na kostru tak aby to mělo řádný kontakt no a pak odšroubuji kabel od - polu baterky ktery je na karoserii a je to (na baterce to nejde mám tam ten banánek od měřáku).
Takže se nic nezměnilo pouze drobně vzroste odpor v okruhu o odpor měřáku což když bude měřák přepnut na měření proudu je zanedbatelné a ani by se neměly zblbnout řídící jednotky protože budou pořád pod napětím - pozor na měřáky co při změně rozsahu přeruší obvod - ale tam je jednoduchá pomoc před přepnutím rozsahu ten kabel od - polu baterky přidržím na kostře.
Re: vybijajuca sa autobateria
Zdravím všechny.
Jsem novým majitelem ojetého ix35 s chci se podělit se zkušeností s vybíjející se baterií.
Auto mám od začátku října a v průběhu měsíce došlo 3x k vybití baterie. Poprvé jsem si myslel, že je to moje chyba, protože jsem baterii po koupi preventivně nenabil (po nabití jsem absolvoval servisní prohlídku a baterie byla OK). Podruhé jsem si myslel, že k vybití došlo seznamováním s vozem, které žena komentovala "Pucujete? Pucujete? Ale nejezdíte!" Při třetím vybití jsem pochopil, že něco není v pořádku a provedl jsem měření.
- měření napětí baterie nic nepřineslo, v průběhu týdne s minimálním provozem se udržovalo v rozmezí 12,5-12,6 V;
- napětí po nastartování neočekávaně kleslo na 11,6 V, ale během cca 10 s naběhlo na 14,2 V (při denním svícení);
- odběr na prázdno po jedno denním odstavení 10-20 mA (20 bylo při svítící blikavé diodě);
- po příjezdu z cca 20 km cesty napětí nastartovaného motoru 12,7 V - první náznak, že něco není v pořádku;
- druhý den po nastartování napětí opět vyšplhalo na 14,2 V, ale po cca 2 - 3 min. něco seplo/vyplo v motoru a napětí kleslo na 12,7 V, měření nabíjecího proudu nastartovaného motoru (při denním svícení a napětí 12,7) -50 až + 100mA (- je z baterie);
- po zapnutí tlumených světel okamžitě napětí vzrostlo na 14,2 V (při dálkových na 14,3 V), dobíjení v rozmezí 3-5 A;
- po přepnutí na obrysová světla nebo vypnuto=denní svícení opět 12,7 V a cca 0 A.
Výsledkem je zjištění, že při denním svícení nebo obrysových světlech prakticky nedochází k nabíjení baterie! Ještě to musím měření prověřit provozem, ale to bude trvat trochu déle, nebo to rovnou odvezu servisu, ať se k tomu vyjádří. Nebo by mi mohl někdo toto zjištění potvrdit, resp. poradit v čem by mohl být zádrhel?
Dík.
Jsem novým majitelem ojetého ix35 s chci se podělit se zkušeností s vybíjející se baterií.
Auto mám od začátku října a v průběhu měsíce došlo 3x k vybití baterie. Poprvé jsem si myslel, že je to moje chyba, protože jsem baterii po koupi preventivně nenabil (po nabití jsem absolvoval servisní prohlídku a baterie byla OK). Podruhé jsem si myslel, že k vybití došlo seznamováním s vozem, které žena komentovala "Pucujete? Pucujete? Ale nejezdíte!" Při třetím vybití jsem pochopil, že něco není v pořádku a provedl jsem měření.
- měření napětí baterie nic nepřineslo, v průběhu týdne s minimálním provozem se udržovalo v rozmezí 12,5-12,6 V;
- napětí po nastartování neočekávaně kleslo na 11,6 V, ale během cca 10 s naběhlo na 14,2 V (při denním svícení);
- odběr na prázdno po jedno denním odstavení 10-20 mA (20 bylo při svítící blikavé diodě);
- po příjezdu z cca 20 km cesty napětí nastartovaného motoru 12,7 V - první náznak, že něco není v pořádku;
- druhý den po nastartování napětí opět vyšplhalo na 14,2 V, ale po cca 2 - 3 min. něco seplo/vyplo v motoru a napětí kleslo na 12,7 V, měření nabíjecího proudu nastartovaného motoru (při denním svícení a napětí 12,7) -50 až + 100mA (- je z baterie);
- po zapnutí tlumených světel okamžitě napětí vzrostlo na 14,2 V (při dálkových na 14,3 V), dobíjení v rozmezí 3-5 A;
- po přepnutí na obrysová světla nebo vypnuto=denní svícení opět 12,7 V a cca 0 A.
Výsledkem je zjištění, že při denním svícení nebo obrysových světlech prakticky nedochází k nabíjení baterie! Ještě to musím měření prověřit provozem, ale to bude trvat trochu déle, nebo to rovnou odvezu servisu, ať se k tomu vyjádří. Nebo by mi mohl někdo toto zjištění potvrdit, resp. poradit v čem by mohl být zádrhel?
Dík.
Renault Laguna 2.2dCi 110 kW 2003
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Re: vybijajuca sa autobateria
A denní svícení máš fabrické nebo dodělávané? Dá se odpojit? Možná je problém tam, když po deaktivaci DRL (mělo by proběhnout automaticky po rozsvícení potkávacích světel) už je dobíjení v pořádku.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: vybijajuca sa autobateria
To je to, co právě nevím. Probíral jsem to v Hyundai a řekli mi, že se továrně denní svícení nedělalo a řešilo se to pomocnou krabičkou s elektronikou (dávala se za přístrojovku). Tady by mohl být zakopaný pes. O uživatelském odpojení nic nevím, muselo by se to odpojit celé.
Po dalších testech už je jasné, že na tlumená světla a "A" dobíjí vždy 14,2 až 14,3V, na denní svícení a obrysová světla dobíjí někdy 12,7V, ale někdy také 13,3 V. na plných 14,2V nikdy.
Po dalších testech už je jasné, že na tlumená světla a "A" dobíjí vždy 14,2 až 14,3V, na denní svícení a obrysová světla dobíjí někdy 12,7V, ale někdy také 13,3 V. na plných 14,2V nikdy.
Renault Laguna 2.2dCi 110 kW 2003
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Re: vybijajuca sa autobateria
To se může při jízdě dotýkat třeba drátek kostry někde, nebo zlobit špatně zapojený konektor. Pokud DRL mělo samostatnou pojistku, tak vyndat pojistku. Ale čert ví, jak je to zapojené, když je to dodělávané.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: vybijajuca sa autobateria
Doplňuji nové poznatky z nedobíjení:
Při zapnutých světlech na "A"utomatiku ve dne nedobíjí, v noci ano. Resp. pokud zakryji světelné čidlo na přístrojovce, tak začne dobíjet, po odkrytí (ve dne) dobíjet přestane. Ale volba na "A" nemá prakticky smysl = světla svítí po nastartování stále, pouze světelné čidlo na přístrojovce rozsvítí kontrolku obrysovek (a spustí dobíjení).
Na zapnutá tlumená světla je dobíjení na 100% bez problémů, na vypnutá=denní a obrysovky se chová stále stejně: po nastartování se dobíjení rozběhne na 2-3 min. (14,2V) a pak spadne na 12,7V. Světelné čidlo nemá v tomto případě žádný vliv. Neprojevila se žádná sporadická změna, která by signalizovala špatný kontakt. Ale auto nehlásí, že by byl problém v dobíjení (tenhle poznatek mám i z Laguny, žárovka na kontrolu dobíjení by se teď hodila víc než sofistikované elektronické nesmysly).
Teď mě čeká pohrát si s pojistkami a zkusit modul denního svícení nějak vyřadit.
Při zapnutých světlech na "A"utomatiku ve dne nedobíjí, v noci ano. Resp. pokud zakryji světelné čidlo na přístrojovce, tak začne dobíjet, po odkrytí (ve dne) dobíjet přestane. Ale volba na "A" nemá prakticky smysl = světla svítí po nastartování stále, pouze světelné čidlo na přístrojovce rozsvítí kontrolku obrysovek (a spustí dobíjení).
Na zapnutá tlumená světla je dobíjení na 100% bez problémů, na vypnutá=denní a obrysovky se chová stále stejně: po nastartování se dobíjení rozběhne na 2-3 min. (14,2V) a pak spadne na 12,7V. Světelné čidlo nemá v tomto případě žádný vliv. Neprojevila se žádná sporadická změna, která by signalizovala špatný kontakt. Ale auto nehlásí, že by byl problém v dobíjení (tenhle poznatek mám i z Laguny, žárovka na kontrolu dobíjení by se teď hodila víc než sofistikované elektronické nesmysly).
Teď mě čeká pohrát si s pojistkami a zkusit modul denního svícení nějak vyřadit.
Renault Laguna 2.2dCi 110 kW 2003
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013
Hyundai ix35 2.0 CRDi 100 kW 2013