Borek píše:Bofors-jen novinářský kretén může porovnávat pružnost z 60-100km/h(80-120km/h) atmosféry a turba,na STEJNÝ převodový stupeň To je k čemu dobrý údaj .To je údaj o pitomosti redaktora. Podobné jako by porovnával pružnost od 6000 ot.min.výše-----kdy už by turbo motor hledal vyskočený na silnici,v lepším případě by ječel s výkonem kávomlýnku a spotřebou raketoplánu:D .Prostě porovnání k ničemu a o ničem.Stejně tak je k ničemu a blbost porovnávat tímto stylem turba v benzínu a naftě.Nebo stejná auta s 5 a 6 rychlost.stupni......atd.To je údaj leda pro idiota,který bude předjíždět na 5.rychl.stupeň z 60km/h,ať jede s benzínem,naftou,atmosférou nebo turbem
Převodovky jsou poskládané úplně jinak,max.výkon motorů je v jiných otáčkách a proto u atmosféry člověk podřadí(výkon ve vyšších otáčkách)a u turba to naopak nežene do vysokých otáček,kde už výkon i krouťák strmě padá a není .
Správné porovnání by bylo jen v případě,kdy by se měřilo 60-100km/h.....,ale každé auto by mohlo jet na libovolný převodový stupeň. Potom můžeme mluvit o údaji pružnosti,který má vypovídací hodnotu,využitelnou třeba při předjíždění.
Také mám jeden užitečný test-papír těchto "reklamních" časopisů s bláboly(Svět motorů...),proti novinovému papíru,úplně propadl v testu "hoření v kamnech".
Amen.
Velká část motoristických novinářů mi připadá postižená vrozenou imbecilitou když plodí podobná nesmyslná srovnání. Srovnávací testy, co je lepší a co ne, podle jejich vybraných kritérií. Dle mého by mělo být zákonem stanoveno, že před každým takovým testem bude tučným písmem, že to je pouze a jen subjektivní pohled daného autora, bez ohledu na všechna měření, dělaná většinou tak aby vyhrálo auto, které daný autor preferuje, případně podle toho, kdo si test zaplatil. Mě vždycky pobaví jak negativa škodovky jsou jen drobné nedostatky, někdy dokonce jsou vydávány za přednosti (např. traverza na zadní nápravě), ale když srovnávají např. Hyundai nebo vlastně cokoliv mimo VW group tak se nimrají v pitomostech, hledají chyby za každou cenu. viz např. poslední test v SM, kde psali jak je modré podsvícení v i30 nemoderní, překonané, laciné a to ve škodovce je ultramoderní. To fakt může napsat jen imbecil.
idam.i píše:Mńa viac zaujalo,že zastaralý atmosferický motor stíhal turbo novinkám a ešte pritom menej spálil paliva.Niekde určite nastala chyba.
Proc by jim nestihal, staci s nim jet jako s atmosferou a hledat vykon tam kde ma u atmosfery byt, tzn NAHOREEEE
Jenze on tak krasne pohodove jede i dole, to je lahoda, kdepak neustaly foukani turba k ho.nu v nizkejch otackach
dole (pásmo okolo 2000 ot. kde krom místních závodníků motor provozuje 99% času každý normální řidič) je GDI pouze tiché a tím pozitivní vlastnosti končí. to mi přijde sakra málo ale jsou jedinci ktreří se s tím evidentně spokojí
jarry.p píše:A proto výrobci motorů nabízejí také jiné druhy s odlišnými vlastnostmi.
Presne tak, doufam ze se najdou automobilky co pujdou cestou uprav stare dobre atmosfery, proto fandim Mazde, jen tak dal, at se vsichni miniturbo onanisti stavej klidne na hlavu.
To GDI jede dole taaaaak krasne a pohodove
i30N Performance Sport, DCT 2023 Kia Proceed GT 2021 Škoda Scala MC 1.5TSI 2020 Kia Proceed GT 2019 i40 kombi 2,0GDI 2018 i30 kombi FL 2017 i30 kombi FL 2015 i30 1,6GDI 2012 Accent 1,3 2006
Bofors, ty si fakt troll. vlastne aj trotl, ale za tym trollom si stojim a pokojne to obhajim.
kecy typu ze vacsina ludi jazdi do 2000 otacok. Ono ani s 16V dieslom sa do 2000 otacok moc jazdit neda (ak teda neratam cruising), ale to je fuk. S maloobjemovou atmosferou proste nemozno jazdit ako s oturbenym vysavacom, alebo sestvalcom. Vsetko proste vyzaduje iny styl. Komu to nevyhovuje, ma moznost volby. Ja mam tiez proti GDi par vycitiek, ale beriem ho ako jednoduchy a robustny motor.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Bofors píše:reagoval jsem na blud psaný idam.i o tom že stíhá. realita je taková jak píšeš ty
V absolútnom zrýchlaní v pohode stíhaní,aj predčí a menej páli. A pre tých čo nevedia radiť,nemá význam niečo vysvetlovať. Nepopieram,že budúcnosť patrí turbu,ale pre bežne,bezproblémové jazdenie mi vyhovuje atmosféra.Keď skončí testovanie na hromade dobrovolníkov a technológia bude vychytaná,kludne prejdem na turbobenzín.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
mazda jde slepou uličkou, následky si ponesou v budoucnu když narazí na fyzikální strop atmosféry a budou to muset zabalit protože nebudou konkurenceschopní. pán mexičan nerozumí psanému textu. píšu okolo 2000 ne do 2000. myslím že okolo 2000 jezdíme tak nějak všichni nebo ty jedeš po rovince ve městě na 2 při 3000 ot?
to je tvuj nazor.... naopak ja vidim mazdu pozitivne... a jsem jeji potencionalni zakaznik.... je zajimave, ze turba se chytaji jen v Evrope, posahane pseudoekologii
jezdit kolem 2000 jde, pokud nechces zadny vykon.... a na to staci 1,1 atmosfera.... kolem techto otacek /1500-2500/ nema vykon "nic", ani vetsi objemy... to bych toho moc nepredjel asi s 3,8 motorem
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Mazda nejde slepou uličkou, jde si svojí cestou, které věří. A věří jí taky dost zákazníků, kterým ta turbo mánie přijde úchylná a naprosto zbytečná. Stará pravda říká - objem ničím nenahradíš ! A tak to taky je. Jak to, že Mazda udělá dvoulitrovou atmosféru, která má výkon i krouťák a jezdí za 6-7l ? Bez turba a dalších kurvítek? S turbomotory to dopadne stejně jako s diesely - podívejte se do UK - nejdřív to podporovali, dotovali nákupy aut s maloobjemovými diesely a teď uznali, že to byla obrovská chyba a snaží se tyhle auta dostat ze silnic ! Někde jim chtějí zakázat vjezd do center měst nebo jim napařit výrazně vyšší zdanění než odpovídajícím benzínovým autům.
Já jsem jezdil vždycky benzínovými atmosférickými motory 1,3 -2,0l, a nikdy jsem neměl potřebu mít turbomotor. Navíc jsem jezdil absolutně bez poruch, obě starší Hondy měly najeto přes 200.000km, Stream 150.000 km a jen se lil benzín a měnil olej a spotřebák. Prostě co tam není, to se nerozbije. Zatímco moji kolegové z práce a známí s turbo motory v benzínu i naftě při každém setkání hlásili problémy - turba, vstřiky, EGR ventily, DPF filtry, rozvodové řetězy u TSi atd. Hlavně že jim to jelo "vocpodu" nebo za "4 litry". Mám kamaráda, který dělá ve firmě, která dělá chiptuning a odstraňuje DPF filtry. A ten vypráví příběhy !!
A k tomu GDi, mám na autě najeto zatím jen 2500km, takže syrový motor, ale nepřijde mi to tak špatné. Čekal jsem to horší při přechodu z 2.0i-VTEC/115kW motoru. Holt vespodu to nejede, to je vlastnost, negativní, ale nic není dokonalé a tady zatím pozitiva jednsoznačně převažují negativa.
A pokud vím, ani Hyundai/Kia neunikly turbománii, 1.6 T-GDi už je v prodeji u Kie, chystá se do ostré verze i30 MY 2015 a už letos měl být v nabídce benzínový 1.4 T-GDi pro i30/Cee´d, což se poněkud posunulo, ale čekám, že s tím vyrukují v roce 2015.
Bofors píše:mazda jde slepou uličkou, následky si ponesou v budoucnu když narazí na fyzikální strop atmosféry a budou to muset zabalit protože nebudou konkurenceschopní. pán mexičan nerozumí psanému textu. píšu okolo 2000 ne do 2000. myslím že okolo 2000 jezdíme tak nějak všichni nebo ty jedeš po rovince ve městě na 2 při 3000 ot?
v meste jazdim s Accentom CRDi na trojku na cca 1800 otackach, stvorka u 1400 otacok nema ziadnu rezevu nadol
v meste jazdim s Fabiou hatapkou na trojku cca 2800 otacok, stvorka toci menej ale proste to neutiahne
v meste jazdim s Yamaha XJ600 na trojku cca 3000-3300 otacok (pardon, este to nemam v oku)
vsetko rychlost 50km/h. A o to tu ide. Ty tu pausalne tvrdis ze by vsteko malo byt tak ako je to u tvojho auta, tvojej motorizacie. Ale to tak proste nie je. Ked predbieham na okreske s Accentom, tak casto z 80km/h neriesim fakt ze predbieham na patke. pruzne zrychlenie to ma paradne. Tam sa to pohybuje na cca 2000-2500otackach, je to proste diesel. u yamahy (aby to bolo jednoduchsie porovnanie) sa toci pri predbiehani cca 8000-8500 otacok, pretoze je to proste ina koncepcia motoru. ta yamaha ma z 0 na 100 pod 5 sekund aj ked je to stara vrana. A teraz k tomu pruznemu zrychleniu. U maloobjemovej atmosfery je meranie pruzneho zrychlenia na jeden vysoky kvalt blbost. Proste treba vediet, kde ma motor vykona kde krutak a tam to treba drzat. Zbytocne budem ja s Accentom jazdit v 4500 otackach, tam je uz u CRDi mrtvo. A zbytocne budem drtit Fabiu 6-7 000 otackami, tam je uz tiez mrtvo. Musim sa proste trochu prisposobit motoru a konceptu auta. Jazdil som s Aurisom hybrid - tam je optimalne drzat benzinovu 1,8 s variatorom na cca 1500-1700 otackach, tak to tak proste budem robita budem to respektovat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Mazdu mame - konkretne Mazdu 3 2.0 s vykonem 165k. Manzelka s ni ma spotrebu nizsi nez mela s i20 1.6 . Takze se s ni da jezdit i usporneji, to ale neni duvod proc jsme to auto vybrali. Duvod je ta zabava a ten zvuk. Premysleli jsme i o Honde Civic 1.8 - vyborny a vykonny motor. A uz jsme temer objednali Kia Ceed GT s 1.6 turbomotorem. Ale jen tak aby se nic neopomelo, sla manzelka projet Mazdu 3 a vse se zmenilo.
Kdo nezkusil, nepochopi, ze i dnes ma vyvoj atmosfer smysl. Ja si tu Mazdu velice rad pujcuji a kazdou jizdu si uzivam
Mam zkusenosti i s 1.6 GDi kterou jsem taky nedavno koupil do rodiny v Kie Ceed a tak muzu srovnavat. 1.6 jede taky vytecne, kdyz se s ni jedu projet, tak si vubec nepripadam v linem aute. Jak uz tu nekdo psal - cruise pobere v pohode na vysi stupen a kdyz chci zrychlit tak holt podradim a jedu. Motor je tichy a prijemny, ale kdyz se vytoci, tak je jeho zvuk velmi dobry - holt zvuk je prednost kazde atmosfery.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn. i10 1.2 - byvavalo i20 1.6 - byvavalo Getz 1.6 - byvavalo
Každá rozumně smýšlející automobilka bude dělat vedle oturbených agregátů i atmosferické benzíny protože o tyhle motory bude vždycky zájem ..... pro jejich spolehlivost, jednoduchost a při dobré péči o ně, i nesmrtelnost !! A já budu jeden z těch, který si tenhle motor koupí !!!!
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný