problémy s LPG
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: problémy s LPG
no jen nerozumím tomu, že tři roky to jezdí a teď to začínáš rozebírat ale žádná vada se asi nevyskytuje.
Nicméně jde o prostou fyziku. Motory malé co mají i relativně malé oetáčky a malé vstřiky, potřebují řádově méně paliva a i při velké zátěži to stačí dávkovat vstřikovače při dolní mezi tlaku což je to udávané minimum 1 baru. Pokud tlak klesne, je to obvykle příznak došlé nádrže -> systém přepne na benzín a nebo známka porušení těsnosti systému a opět dojde k vypnutí.
Problém je u větších motorů, které umí dejme tomu v režimu prudké akcelerace palivo žrát po kýblech. Nejmarkantnější je to třeba u turbomotorů a nebo vysokootáčkových motorů (třeba Honda s Vtekem), které v tomhle extrémním režimu plnit plynem není žádná stranda.
Takže se ladí systém a je nutné správně sesadit vstřikovače a jejich provozní schopnosti, velikost trysek, provozní tlak a všechno na sebe musí hezky hrát. Změna jedné komponenty vyvolá požadavky na úpravu druhé. A to buď to ve formě úpravy doby vstřiku a nebo celé změny komponentu.
Vše je nutné pro to, aby se nemohla v motoru objevit chudá směs, což by vedlo k poškození motoru, ale pravděpodobně by zasáhl i hlavní motormanagement, minimálně zobrazením poruchy spalování. Technicky - nižší tlak na reduktoru dovolí delší dojezd, udrží si ten nižší tlak déle, ale nebude to v řádech stovek km, ale spíš jednotek
Tlak 1,6Baru je u Lovteka horní hranice provozního tlaku. Obvykle se takto nenastavuje, nemám to na žádném autě, na <> mám 1,15Baru, jiné rodinné auta měli průměr 1,3Baru +-. V případě prudčího poklesu tlaku systém přepínal do benzínu. Jaguar bez ohledu na tlak při opravdu agresivním rozjezdu pokořil všechny nastavení a tlak prostě padnul.
Takže jedna firma může odladit auto na 1,6 baru jiná na 1,2Baru ale fungovat budou obě stejně a budou mít i stejnou spotřebu
Nicméně jde o prostou fyziku. Motory malé co mají i relativně malé oetáčky a malé vstřiky, potřebují řádově méně paliva a i při velké zátěži to stačí dávkovat vstřikovače při dolní mezi tlaku což je to udávané minimum 1 baru. Pokud tlak klesne, je to obvykle příznak došlé nádrže -> systém přepne na benzín a nebo známka porušení těsnosti systému a opět dojde k vypnutí.
Problém je u větších motorů, které umí dejme tomu v režimu prudké akcelerace palivo žrát po kýblech. Nejmarkantnější je to třeba u turbomotorů a nebo vysokootáčkových motorů (třeba Honda s Vtekem), které v tomhle extrémním režimu plnit plynem není žádná stranda.
Takže se ladí systém a je nutné správně sesadit vstřikovače a jejich provozní schopnosti, velikost trysek, provozní tlak a všechno na sebe musí hezky hrát. Změna jedné komponenty vyvolá požadavky na úpravu druhé. A to buď to ve formě úpravy doby vstřiku a nebo celé změny komponentu.
Vše je nutné pro to, aby se nemohla v motoru objevit chudá směs, což by vedlo k poškození motoru, ale pravděpodobně by zasáhl i hlavní motormanagement, minimálně zobrazením poruchy spalování. Technicky - nižší tlak na reduktoru dovolí delší dojezd, udrží si ten nižší tlak déle, ale nebude to v řádech stovek km, ale spíš jednotek
Tlak 1,6Baru je u Lovteka horní hranice provozního tlaku. Obvykle se takto nenastavuje, nemám to na žádném autě, na <> mám 1,15Baru, jiné rodinné auta měli průměr 1,3Baru +-. V případě prudčího poklesu tlaku systém přepínal do benzínu. Jaguar bez ohledu na tlak při opravdu agresivním rozjezdu pokořil všechny nastavení a tlak prostě padnul.
Takže jedna firma může odladit auto na 1,6 baru jiná na 1,2Baru ale fungovat budou obě stejně a budou mít i stejnou spotřebu
- Reklama
Re: problémy s LPG
No nádhera, perfektní čtení děkuji. Ale to trvalo než sem to z Tebe dostal . Ale znáš chlape!
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: problémy s LPG
ber to ale jen jako obecně, nejsem technik LPG co by se tím živil, takhle to ale nějak funguje, ale můžou se vyskytnou různé odchylnosti, kdy se používají né zcela tradiční metody na zprovoznění systému a udržení ho v chodu akceptovatelným způsobem)
Rozhodující je, že ti to po tři léta běhá a to je již opravdu dlouhá doba, aby se ukázalo, zdali to nemá někde slabinu. Osobně bych to více neřešil, dokud se problém skutečně neukáže.
Snahy o vylepšení se v tomhle případě nesetkávají zrovna s dobrými výsledky -> naopak to končí občas dost blbě.
Důležité je tak nějak svižně odstranit závadu, když se začne projevovat, sem tam škubne a vynechá, starty jsou delší, přepínání citelně jinak než je běžné, dojezd kratší, spotřeba okatě vyšší.
Rozhodující je, že ti to po tři léta běhá a to je již opravdu dlouhá doba, aby se ukázalo, zdali to nemá někde slabinu. Osobně bych to více neřešil, dokud se problém skutečně neukáže.
Snahy o vylepšení se v tomhle případě nesetkávají zrovna s dobrými výsledky -> naopak to končí občas dost blbě.
Důležité je tak nějak svižně odstranit závadu, když se začne projevovat, sem tam škubne a vynechá, starty jsou delší, přepínání citelně jinak než je běžné, dojezd kratší, spotřeba okatě vyšší.
Re: problémy s LPG
Slabina je v mechanickych vstřikovačich se radi zadiraji nebo regulator to pošle plyn většiho objemu než je zdravo bud jsou propalene ventiliy k vuly teplotě nebo samotny pist,ale to byva velmi zřidka,většino to odnesou ventily Jinak spravně obsazene komponenty ,nevyžaduji žadnou prazvlaštni peči Funguje to fakt skvěleonly_one píše:ber to ale jen jako obecně, nejsem technik LPG co by se tím živil, takhle to ale nějak funguje, ale můžou se vyskytnou různé odchylnosti, kdy se používají né zcela tradiční metody na zprovoznění systému a udržení ho v chodu akceptovatelným způsobem)
Rozhodující je, že ti to po tři léta běhá a to je již opravdu dlouhá doba, aby se ukázalo, zdali to nemá někde slabinu. Osobně bych to více neřešil, dokud se problém skutečně neukáže.
Snahy o vylepšení se v tomhle případě nesetkávají zrovna s dobrými výsledky -> naopak to končí občas dost blbě.
Důležité je tak nějak svižně odstranit závadu, když se začne projevovat, sem tam škubne a vynechá, starty jsou delší, přepínání citelně jinak než je běžné, dojezd kratší, spotřeba okatě vyšší.
Ps Plynař nezodpovida za dobry,či mechanicky stav motoru Jo jo koukate jak pampelišky na louce Každy tam jede na vlastni riziko Jedna se o alternativni palivo Zakon na to vzhliži jinak.než na fosilni palivo
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: problémy s LPG
prosím o vysvětlení co tím básník chtěl říci, asi jsem natvrdlý, ale nechápu souvislosti, jakej zákon, jaký fosilní palivoivan píše: Jo jo koukate jak pampelišky na louce Každy tam jede na vlastni riziko Jedna se o alternativni palivo Zakon na to vzhliži jinak.než na fosilni palivo
ale prakticky by mě to nemělo zajímat, já si koupil auto a jediná změna pro mě je, že jezdím pro palivo trochu jinam jak ostatní, zbytek by mě přece neměl zajímat, nebo snad jo ??? v servisce jsou některé odlišnosti, ale o předčasném KO motoru, případně zkrácení nějakých servisních úkonů ani slovo
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: problémy s LPG
Pokud je napsáno že komor spaluje BA 95 nebo 98 a ty tam dávas LPG o kterém tam není zminka, tudiz jsi nedodrzel podminku mužů te poslat jako výrobce k šipku nebo se pletu?
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: problémy s LPG
ještě jednou, koupil jsem si auto, kde jako příplatková výbava je pohon LPG, někdo si v konfigurátoru zaškrtne, že chce vyhřejvanou prdel, jinej hogofogo disky, já si zaškrtl LPG, tudíž mě asi výrobce poslat k šípku nemůže, nebo se pletu ??
to je jako kdybych si zaškrtl tempomat a na garančce mi pak říkali, že je motor na vodpis, protože ten tempomat nebyl vyzkoušenej a moc přidával plyn ...
to je jako kdybych si zaškrtl tempomat a na garančce mi pak říkali, že je motor na vodpis, protože ten tempomat nebyl vyzkoušenej a moc přidával plyn ...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: problémy s LPG
Pokud je to LPG z výroby pak ok, ovšem pokud ne a je do děláno u nějakého výrobce nebo garážnika pak je tu prostor poslat takového majitele do prdeli.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: problémy s LPG
jenomže pak ale příjde výrobce s geniálním nápadem jak svou chybu hodit na provozovatele a nechat ho zaplatit veškerý servis který je kvůli tomu nutno udělat, a že ten servis neni levný nemusím v případě snad dvakrát zdůrazňovat
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: problémy s LPG
odpověď hledej třeba tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 71#p439471
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 71#p439471
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: problémy s LPG
dnes mi poprvé v životě zamrzla kulička na napouštěcím ventilu, takže jsem tankoval až na počtvrté až mi došlo, proč to nic netlačí holt daň za svislé plnící potrubí
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: problémy s LPG
Mám také LPG a co jsem našel k regulaci bylo, že tlak se nastavuje při volnoběhu na 1 bar. Pokud se nastaví tlak bez chodu motoru, tak tlak 0,95 bar je po nastartování 0,5 bar, což je málo a jede to i tak.