SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Poprosil by som o radu. Mam si dobit autobateriu a nie som si isty pri demontazi a montazi z auta ako postupovat. Treba najprv pri demontazi dat dole z minus az potom z plus ale pri montazi baterky spat to je ako?
a mam taku staru nabijacku a je tam cerveny a modry konektor a to tiez neviem ktore je plus a ktore minus? vdaka
a mam taku staru nabijacku a je tam cerveny a modry konektor a to tiez neviem ktore je plus a ktore minus? vdaka
- Reklama
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
červenej je plus, modrej mínus a když to budeš nabíjet v autě tak stačí odpojit cokoliv (jeden pól / lepší mínus) já neodpojuju nic , když pude baterka ven tak kvůli bezpečnosti abys nepřivařil klíč ke kastli tak nejdřív mínus a pak plus jinak je to ale naprosto šumák kterej odpojíš a zapojíš první
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Pri demontazi odpoj prvy minus pol a potom plus pol. Montaz naopak, prvy pripoj plus pol a potom minus pol. Ci nabijat v aute alebo nie zalezi aj od toho, aku mas nabijacku. Ak nejaku inteligentnejsiu, staci aj lidlovka, mozes aj v aute. Ak si si nie isty, ci nedava viac ako 14, 7 Voltu, radsej vonku, lebo pri vacsom napeti moze zacat plynovat a cez ventil odfukne mierne kyslu paru do priestoru motora. Niektore auta maju drziak baterie pekne hrdzavy. Ale to moze byt aj z dobijania za jazdy, prudy su vyssie ako doporucene nabijacie. A preco chces dobijat, mas ju vybitu ? Staci ti mat na nej 12,5 V a je v poriadku, necakaj na baterii viac ako 13 V.
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Já baterku nevyndávám z auta ani neodpojuju....... Prostě dám + na + (červenej) a - na - (černej) a nabíjím dle mě se nic stát nemůže......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
na garancke mi povedali ze si ju mam na 12h nabit. uz som nabil, diki
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Zdravím, chcel by som batériu nabiť (mal som skôr), ale už je totálne vybitá. Neviem auto otvoriť ani kľúčom, batéria musí byť totálne death. Existuje nejaký postup ako otvoriť auto, príp. kapotu, bez toho, aby som musel volať servis?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
jak jakože nelze otevřít klíčem? ty snad na autě nemáš zámky?
Kia cee'd SW II (2013) bílá, 1.6 GDI 99KW, exclusive + p. Ultra 3
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
do auta se dostaneš normálně klíčem, akorát ti nepůjde centrál, pokud máš nějaký zámek zatuhlý, zkus jinej (u spolujezdce nebo dokonce zadní dveře a proplazit se dopředu) a odemknout dveře zevnitř......
pokud je baterka totálně v háji většinou nejde nabít chytrejma nabíječkama. Prostě vyhodnotí baterku jako vadnou a nenabíjí. Potřebuješ úplně pitomou nabíječkou na chvíli baterku nabíjet a oživit, a pak se inteligetní nabíječka už chytne...... ale každopádně takové vybití (domrtě) nijak baterce neprospívá a většinou v krátké době se odebere do baterčího nebe
pokud je baterka totálně v háji většinou nejde nabít chytrejma nabíječkama. Prostě vyhodnotí baterku jako vadnou a nenabíjí. Potřebuješ úplně pitomou nabíječkou na chvíli baterku nabíjet a oživit, a pak se inteligetní nabíječka už chytne...... ale každopádně takové vybití (domrtě) nijak baterce neprospívá a většinou v krátké době se odebere do baterčího nebe
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
NJ, už som to otvoril kľúčom. Robil som to v tme, čakal som, že budem počuť to šťuknutie, keď sa odomknú dvere, ale ono nič (odomknú sa úplne potichu). A navyše odomyká sa to do opačnej strany ako som čakal. Takže kombináciou všetkých týchto vecí sa mi to prvýkrát nepodarilo.
Nechal som pár dní nedovretý kufor a kontrolka na displeji mi ju vybila (možno aj svetlo v kufri svietilo).
Nechal som pár dní nedovretý kufor a kontrolka na displeji mi ju vybila (možno aj svetlo v kufri svietilo).
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
pietro, zajímalo by mě jestli se Ti podařilo AKU nabít.
Mi totiž baterka kleklla po čtyřech letech a byla KO.
Mám takový pocit, že kvalita Aku v našich 30tkách není 100%
Už se tady několik členů ozvalo, známý, který má stejně staré auto to samé.
*
Do prdele , ten WEB je úplně v čudu, dělá s tím někdo něco?
To je rychlost jako na vytáčeném připojení!
Mi totiž baterka kleklla po čtyřech letech a byla KO.
Mám takový pocit, že kvalita Aku v našich 30tkách není 100%
Už se tady několik členů ozvalo, známý, který má stejně staré auto to samé.
*
Do prdele , ten WEB je úplně v čudu, dělá s tím někdo něco?
To je rychlost jako na vytáčeném připojení!
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Podarilo, použil som takú staršiu ruskú nabíjačku, nastavil som pomalé nabíjanie (2,5 - 3 A) a za cca 6 hodín bola dostatočne nabitá (lepšie by ju bolo nechať dlhšie na nabíjačke, ale už som musel ísť). Samozrejme, že je cítiť pri ranných štartoch, že to už nie je ako za nova, ale zimu a leto dúfam ešte prežije. V jeseni kúpim novú.
Ináč po naštartovaní cez káble a následnom prejdení cca 5 km ju alternátor dobil tak, že po vypnutí motora som už aj naštartoval.
Ináč po naštartovaní cez káble a následnom prejdení cca 5 km ju alternátor dobil tak, že po vypnutí motora som už aj naštartoval.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Dík za odpověď, to máš štěstí.
Myslím si, že je zbytečné kupovat novou, akumulátor by měl vydržet alespoň 6 let.
U mých předchozích aut to vydrželo až 8 roků.
Když ji dobiješ úplně do maxima, a možná udělat ještě jeden vybíjecí cyklus, tak si myslím, že může jěště několik let sloužit.
Příjemný večer
Myslím si, že je zbytečné kupovat novou, akumulátor by měl vydržet alespoň 6 let.
U mých předchozích aut to vydrželo až 8 roků.
Když ji dobiješ úplně do maxima, a možná udělat ještě jeden vybíjecí cyklus, tak si myslím, že může jěště několik let sloužit.
Příjemný večer
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Doporučené je nabíjet proudem odpovídající desetině kapacity-60Ah baterku 6A 10hodin! A sledovat znaky úplného nabití-plynování ve všech článcích a hodinu po odpojením nabíječky změřit napětí-2,2V na článek. Toť teorie, u bezúdržbových baterek nezměříte hustotu, měřák každý nemá. Já mám navíc start-stop systém, baterie varta, asi žádný shit,ale varovali mě před domácím nabíjením, že ji zničím, takže nevím, co si můžu dovolit. Pokud má někdo ověřené informace, např. od výrobce baterie, jak se k těmto baterkám chovat, tak bych je uvítal.
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
Typuju (vzhledem k start stopu), že máš baterku s technologií AGM a tu normální nabíječkou nabít nemůžeš.
Více si přečti zde : http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody Ber to jako mou doměnku a ještě si ověř
Jinak, vydržela mi baterka 9 let a taky 2,2 roku. Nikdy do ní nevidíš, je to víceméně o náhodě.
Více si přečti zde : http://eshop.tza.cz/autobaterie-co-vas-zajima-navody Ber to jako mou doměnku a ještě si ověř
Jinak, vydržela mi baterka 9 let a taky 2,2 roku. Nikdy do ní nevidíš, je to víceméně o náhodě.
Re: SPRAVNY POSTUP PRE NABITIE AUTOBATERIE
K tomu dobíjaciemu prúdu: Neviem či j to tak správne, že desatina atď., ale príde mi logickejšie nabíjať slabším prúdom aj za cenu dlhšieho dobíjania. Zvlášť u týchto bezúdržbových batérií, kedy nevieš skontrolovať vizuálne ani nijak ináč, čo sa deje vo vnútri.
A s tou kontrolou napätia tiež nie je celkom výhra, pretože môžeš mať napätie full, ale kapacita (prúd) ti nebude napriek tomu držať. Zmeraj si merákom napr. tuškovú baterku vybitú a porovnaj s novou. Ampére budú mať diametrálne odlišné, ale volty môžu mať aj skoro rovnaké. Ideálne by bolo, keby sa na autobatérii dali zmerať nielen volty, ale aj ampére. Pochybujem však, že bežný človek taký merák vlastní.
A s tou kontrolou napätia tiež nie je celkom výhra, pretože môžeš mať napätie full, ale kapacita (prúd) ti nebude napriek tomu držať. Zmeraj si merákom napr. tuškovú baterku vybitú a porovnaj s novou. Ampére budú mať diametrálne odlišné, ale volty môžu mať aj skoro rovnaké. Ideálne by bolo, keby sa na autobatérii dali zmerať nielen volty, ale aj ampére. Pochybujem však, že bežný človek taký merák vlastní.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)