Nestartuje Santa Fe

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Odpovědět
RSutky
Příspěvky: 3
Registrován: 04 dub 2011, 10:47

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od RSutky »

Ahoj mal som podobny prípad tiež my neštartoval ked teplota klesla pod 5C pretesnil som pumpu original bosch servis cena cca 12e. a vyčistil som vstreky od vtedy ok.
mám Santa Fe 2,0 CRDi r.v.2002
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od Richard555 »

Taky bych to viděl na vysokotlaké čerpadlo, ev. na el. podávací čerpadlo, které dodává naftu pro vysokotlaké. Chytne ti to na sprej a pak zdechne?Nebo má aspoň snahu ? jestli jo nebude tam nafta.... no a pak obligátně změřit tlaky atd.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
petrpech
Příspěvky: 7
Registrován: 08 úno 2015, 19:35

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od petrpech »

na sprej to chytne na první otočení, opravdu okamžitě. Od minulého příspěvku jsem udělal nějaké testy, takže můžu popsat. Sehnal jsem dílenskou příručku (sice anglicky), takže jsem byl schopen prověřit rezistory ve snímači teploty chladící kapaliny, na ten jsem vsázel, protože to přímo souvisí s teplotou a v Huyndai v UL mi řekli, že commonrail je v pořádku. No, jenže snímač je ok. Sundal jsem tedy hadici přepadu od regulátoru tlaku v railové liště a dal pod něj přes noc misku. Ráno v ní bylo cca 1cm3 nafty. Dnes jsem ještě odpojil hadičku od přepadů vstřikovačů, která tam také ústí, tak budu mít jistotu, odkud nafta teče. Problém ovšem je, že netuším, jestli nějaké malé množství vytéci může, či nikoli. Dle mého názoru ne, protože v railové liště té nafty není nějak moc a i malé množství paliva může razantně snížit onen předepsaný tlak (1350 pascalů). Dále jsem si všiml, že zřejmě malinko slzí těsnění pod jedním domečkem (či jak to nazvat) na vysokotlakém čerpadle. Jsem si již skoro jistý, že za problémem stojí tlak nafty, teď jen zjistit, který z těch 150ti dílů to dělá :-k
edit: ne, bez spreje je to absolutně mrtvej motor
Edit2: Tak miska pod regulacnim ventilem je sucha, nafta vyteka z hadicky ptepadu vstrikovacu. Množství by mohlo odpovídat vnitrnimu objemu hadicek. Ze me to nedošlo dřív sakra. Takže zase nic, tudy cesta nepovede. Nevím jestli mam byt rad, nebo ne. Není na vysokotlakem cerpadle také nějaký ventil kterým by to mohlo utíkat? Kdyby tak byla nejaka možnost jak v tom railu měřit online tlak...:-(
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od Richard555 »

určitě řešit ten průsak u čepadla, je to ten spodní pístek (směřuje dolů) ? Podstatné je že se to může mžikově zhoršit a na 10 km ti vyleje 1/4 nádrže.... navíc je to nad spojkou a teče to do ní, tak ji můžeš lehce oddělat !
na railu je i tlakový ventil, ten by měl udržovat tlak na těch zhruba 1300 barů ..... ale myslím, že samostatně se neprodává, mění se jen celý rail......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
petrpech
Příspěvky: 7
Registrován: 08 úno 2015, 19:35

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od petrpech »

Je to ten pist nahoru. Ten regulační ventil na railu vím, ten je těsný. Ale jestli je ještě něco přímo na čerpadle? Neni v něm nějaký zpětný ventil nebo něco podobného? Jinak diky za tvůj čas ;)
Zajimave je, ze pokud odpojim kabel od EGR ventilu, snimace teploty, snimace tlaku v railu, tak motor v klidu bezi a kontrolka check nic :)
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od Richard555 »

no že na toto odpojení zásadních komponent nedělá CHECK nic, je zvláštní, já když kdysi zapoměl u své Nubiry, což je z hlediska elektroniky, auto z pravěku, zapojit jen blbej konektor čidla teploty nasávaného vzduchu svítil CHECK okamžitě ;-)
dneska jsou populární hlášky typu nevěrohodný signál z něčeho, což nakonec vyústí ve výměnu něčeho úplně jinýho .... :roll:
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
petrpech
Příspěvky: 7
Registrován: 08 úno 2015, 19:35

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od petrpech »

Tak po dlouhé době mam konečně auto opravené. Ve zkratce popisi svou zkušenost, hlavně pro ridice z Usteckeho kraje... Jak jsem již psal výše, dal jsem auto na kompletni diagnostiku do Hyundai Usti. Detailně jsem popsal závadu s tím, ze po nich chci kompletni provereni všeho, bez ohledu na cenu. Odpovědi mi bylo "žádný strach, jsme tu odborníci". Za dve hodiny bylo hotovo. Oznámili mi, ze je vadná váha vzduchu (je nutné vyměnit cely airbox, cca 8tis) a těleso palivoveho filtru (cca 3 tis) plus práce, protože z filtru slzi nafta a důvod proc váhu vzduchu mi nebyli schopni říct. S poděkování jsem odjel, koupil za 4! Koruny gumicku a mikro prolínání si opravil. Pochopitelne to tím nebylo. Nicméně jsem jim uvěřil tvrzení, ze udelali vše co měli a cely cr je v pořádku. Tedy jsem tuto část motoru vypustil z mého zajmu a hledal závadu v komponentech okolo. Po dvou měsících jsem to vzdal a auto odvezl do diesel servisu v Lovosicích. Za dva dny bylo hotovo s tím, ze cely problém byl vadny vstrikovac a nafta utíkala do přepadu a tedy v railu nebyl ráno tlak. Jak banální! Ptám se...jak asi v Hyudaii udelali kompletni diagnostiku, včetně bankoveho testu? Neudelali nic, našli slzu na palivovem filtru a meli jasno. Nechápu, jak muze taková firma dlouhodobe fungovat...
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od Richard555 »

Není nad "odborníky" ona ani ta diagnostika není všemocná..... najde problém, ale samotné řešení je stejně na zkušenosti toho mechanika...... když ti vstřik teče do přepadu, měl by na diagnostice vidět, že je v railu nízký tlak !!!! Pak by to už mělo jít standartní cestou, zkontrolovat vstřiky a čerpadlo..... nevím proč to neudělali?

Ten sprej je dobrý na to že pokud to na něj chytí, můžeš se soustředit jen na palivovou část a když chceš být jo akurátní ještě změříš kompresní tlaky ve válcích........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
tempest
**
Příspěvky: 466
Registrován: 22 říj 2012, 16:09

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od tempest »

V railu po vypnutí motoru tlak okamžitě klesne. Zvlášť u první generace CR. DRV ventil na railu musí být napájený, jinak je v otevřeném stavu. Na start tam musí být určitý tlak, jinak nezačnou vstřikovat injektory. Tobě šlo vše do přepadu na špatném injektoru. Jednoduchý test inj. je, že sundáš přepadové hadičky z inj. a necháš je volně odkapávat do nějakých nádob. Všechny musí odkapat zhruba stejně, jak jeden odkape víc, tak je špatný.
prcek Dave
*
Příspěvky: 11
Registrován: 13 úno 2015, 22:20

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od prcek Dave »

martin969 píše:Nevím jestli někomu pomůžu,ale můj problém byl takový že vždy pod 0stupnů venku Santa chytil ,chcipnul,chytil,chcípnul.....atd.Někdy 3x někdy 5x.jinak jezdil v pohodě na benzín i na plyn,je to 2.7L.jetli jde někomu o tohle,tak to jsem vyřešil.... Při provozu na plyn jse posunuly korekce palivových map cca o 10% a předčasně vypínal aut.sytič.
A jak jsi to teda vyřešil?
V Hyundai servise mi bylo řečeno že mapy v řídíci jednotce se nijak nedají regulovat...
Hyundai Santa fe 2,7 V6 +LPG -břichoplaz

NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
prcek Dave
*
Příspěvky: 11
Registrován: 13 úno 2015, 22:20

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od prcek Dave »

Tak na mé 2,7 mě to postihlo už taky :-( špatný první start,zprvu jsem si myslel že je špatné čidlo teploty na motoru pro řídicí jednotku,protože jak se ochladilo tak dlouho točil starter než to blaflo a pak chvíli jelo tak na 4 válce v 200 ot.min než to po par sekundách skočilo do normálních otáček. Každy další start už na brnk. Čidlo vyměněno a beze změn.V poslední době už ty starty nejsou ovlivněny teplotou ale čím déle auto stojí (4-8 hod.) tím jsou ty první starty horší....někdy chytne až na 12-15 pokus než naběhne do otáček,mezi tím jen blafe a třepe se....jak je teplý nebo do hodiny až 2 stání chytá bez problému.....po týdnu v Hiundai nezjistitli nic,diagnostika OK ,takže výměna origo nových svíček,zap. kabelů,palivového filtru,a stále nic...joo..a na nouzový start na LPG to chytne pěkně...takže jiskra v poho,jen asi palivo nebo bohatost směsi na první start.
V servise už samí neví co s tím,ještě laboruji s variantou že může být vadný ten podtlakový ventil na palivové liště co reguluje průtok paliva do zpátečky.ale v servise samí nevědí jak vlastně pracuje,zda při startu je uzavřen a až podtlak sáni ho otvíra,nebo je otevřen a podtlak sání ho při vetší zátěži naopak zavíra aby byl vyšší tlak paliva na vstřiky.... nemáte někdo s tímhle zkušenost? nebo nevíte přesnou funkci tohoto ventilu?
IMG_20150705_200723.....jpg
IMG_20150705_200723.....jpg (134.03 KiB) Zobrazeno 6475 x
popřípadě nemáte někdo tento ventil starší na prodej,at to můžu vyzkoušet...
Hyundai Santa fe 2,7 V6 +LPG -břichoplaz

NISSAN PATROL Y60 GR,offroad úprava
mec-i-neo
Příspěvky: 1
Registrován: 16 pro 2015, 07:37

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od mec-i-neo »

Fuxxo píše:Zdravicko. Tak som dal na Vase rady co tu boli spominane. Vymenil som elektricke cerpadlo na nadrzi, no Santik aj tak nestartuje za studena. Zhavice su nove, palivovy filter tiez novy. Rano nastartuje, ale iba tak, ked sa pustim s kopceka na dvojocke a pomozem starterom, tak chyti na tuknutie, no cisto starterom ani za svet. ked sa zohreje, tak chyti, ale aj tak musim tocit startrom cca 2-3 sekundy kym naskoci. nemali ste niekto takyto problem? myslel som, ze sa to vymenou toho elektrickeho cerpadla vyriesi (aj vymena toho cepadla uz bola nutna, lebo bolo pridrete) no aj tak je to to iste. Zajtra este nabehnem na diagnostiku aj ked pochybujem ze to nieco ukaze. Mate nejake napady ku tomuto problemu?

Santa Fe (SM), rv: 2001, 2.0 CRDi 4x4, 83 KW, najazdene 214 000 Km

Dakujem
dobrý deň,
mám ten istý problém,
auto keď vychladne neštartuje, na roztiahnutie chytí a ide/štartuje až kým znovu vychladne.
menil som žhaviče ,cievku imobilizera, snimač klukovej hriadele, pretesnene vysokotlakove čerpadlo, baterka premerana OK, vstriky prepad OK, ... čo dalej?
Hyundai Santa Fe , rv: 2001, 2.0 CRDi 4x4, 83 KW,
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od Richard555 »

Prcek dave: jsi si jistý, že ten ventil na liště vstřikovačů je ovládán podtlakem ? Asi by to byla nějaká specialitka..... měl jsem za to, že je to ventil přetlakový, tedy sám se otevře a přepustí benzin z5 do nádrže pokud se v liště vyskytne vyšší tlak než jsou cca 3 bary , někdy bývá ten regulační ventil součástí palivového filtru (např. u Fabie) a pak tam není ta zpátečka ......
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
radahav
Příspěvky: 2
Registrován: 20 kvě 2013, 16:08
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od radahav »

Dobrý den,prosím zkušené o radu,
mám santa fe 2.0 CRDI 83kW 2001 170tis., nejde nastartovat.
Po výměně paliv. filtru a ujetí asi 200km začaly problémy se startem jako by na 3 válce a nyní nemá vůbec snahu, jen točí a točí.
Tipoval jsem to na špatný vstřik nebo čerpadlo, ale diagnostika HICOM nehlasí žádné chyby, nafta jde až ke vstřikovači.
Prosím a nějaký nápad co vyzkoušet, než odnesu čerpadlo a vstřiky na drahý test. Nerad bych vyhodil peníze zbytečně a pak zjistil, že to dělá nějaká prkotina za pár stovek.
Všem předem děkuji.
radahav
Příspěvky: 2
Registrován: 20 kvě 2013, 16:08
Bydliště: Brno

Re: Nestartuje Santa Fe

Příspěvek od radahav »

Tak auto zase šlape.
vadné čidlo polohy vačkové hřídele.
diagnostika nic nehlásila ,až po násilném startování přes startovací sprej,vyskočila chyba :P0340 Obvod senzoru pozice vačkové hřídele.

Když nikdo neporadí ,poradím si sám.
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“