Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Ahojte, podarilo sa to niekomu vyriesit?
Ja mam tento isty problem so starou I30kou.
Este moje dva centy - zistil som ze nie je potrebne vypinat motor ani nic podobne. Staci, ked sa to zacne na dialnici prejavovat, zastavit na najblizsom odpocivadle a vytocit volant niekolko krat do oboch krajnych poloh a pokracovat v jazde - najblizich 30-40 km sa to tuhnutie neprejavuje.
Nemam to este odsledovane v lete - zatial iba v zimnom pocasi.
Mne to pride ako ztuhnutie nejakeho mazania na prevodoch medzi elektromotorom a riadenim - posilovac zareaguje na slabe pohnutie volantu ale nedokaze tou slabou silou otocit volantom, takze vodic musi silnejsie pohnut volant, posilovac vyvinie o to vacsiu silu a na riadeni sa to prejavi pootecenim riadenia a kusok viac ako vodic chcel. No a tym ze za otocim volant niekolko krat do oboch krajnych poloh, tak sa cela ta sustave premaze/zahreje/netusim tak nasledne az do vychladnutia funguje normalne.
Napriklad na normalnych cestach 1. triedy alebo v meste som este tento problem nikdy nemal - iba na dialniciach, cize iba za situacie kde sa riadenim hybe iba velmi malo.
Dakujem Tomas
Ja mam tento isty problem so starou I30kou.
Este moje dva centy - zistil som ze nie je potrebne vypinat motor ani nic podobne. Staci, ked sa to zacne na dialnici prejavovat, zastavit na najblizsom odpocivadle a vytocit volant niekolko krat do oboch krajnych poloh a pokracovat v jazde - najblizich 30-40 km sa to tuhnutie neprejavuje.
Nemam to este odsledovane v lete - zatial iba v zimnom pocasi.
Mne to pride ako ztuhnutie nejakeho mazania na prevodoch medzi elektromotorom a riadenim - posilovac zareaguje na slabe pohnutie volantu ale nedokaze tou slabou silou otocit volantom, takze vodic musi silnejsie pohnut volant, posilovac vyvinie o to vacsiu silu a na riadeni sa to prejavi pootecenim riadenia a kusok viac ako vodic chcel. No a tym ze za otocim volant niekolko krat do oboch krajnych poloh, tak sa cela ta sustave premaze/zahreje/netusim tak nasledne az do vychladnutia funguje normalne.
Napriklad na normalnych cestach 1. triedy alebo v meste som este tento problem nikdy nemal - iba na dialniciach, cize iba za situacie kde sa riadenim hybe iba velmi malo.
Dakujem Tomas
i30cw, 1.6i CVVT COMFORT
- Reklama
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Bol som v servise na 2.garancke, riesili tam aj problem s riadenim. V servosich o tom vedia, ale Hyundai prestal preplacat vymeny posilovacov riadenia a caka sa na ine riesenie.
Zatial v servise nemaju info o tom, co sa s tym bude robit.
Zatial v servise nemaju info o tom, co sa s tym bude robit.
autozine.sk
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Včerejší jízda za zákazníkem - ráno 400km tam - řízení "tuhlo", odpoledne cesta 400km zpět - bez problému.vom píše:No ono né pokaždý to dělá, chvílu jo, pak to přestane, další den nic, pak dva dny jo a tak dále...
(
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Včera mě to taky potkalo. Jeli jsme z FM směr OV a na dálnici se to projevovalo takto (jeli jsme ve 3 lidech):
Rovina, jedu rovně, ale neustále musím držet volant tak, abych mohl korigovat.
Když auto vyrovnám, tak po cca 3-5s musím lehce zatlačit na druhou stranu (docela odpor).
Následně cítím, že je to moc a musím korigovat na druhou stranu. Přitom je cítit, že tomu něco pomůže a hned to ztuhne.
Bylo kolem 0° C. A při teplotě nad 10° jsem to nepociťoval.
Auto má 16tis a starám se o něj a vyhýbám se dírám.
Díky za odpověď, zda je to ten problém, který se zde popisuje.
DÍKY!!!
Rovina, jedu rovně, ale neustále musím držet volant tak, abych mohl korigovat.
Když auto vyrovnám, tak po cca 3-5s musím lehce zatlačit na druhou stranu (docela odpor).
Následně cítím, že je to moc a musím korigovat na druhou stranu. Přitom je cítit, že tomu něco pomůže a hned to ztuhne.
Bylo kolem 0° C. A při teplotě nad 10° jsem to nepociťoval.
Auto má 16tis a starám se o něj a vyhýbám se dírám.
Díky za odpověď, zda je to ten problém, který se zde popisuje.
DÍKY!!!
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Tento problém u mě dále přetrvává, ať je teplota -5 nebo +10 dělá to pořád.
Při garančce řekli, že to projížděli a nic, jel jsem v pátek a dělalo to docela dost i při pomalejší jízdě 50km.V pátek jsem to byl řešit v Hyundai a jsem objednaný na příští týden. Řekli mi že to budou řešit s importérem, tak jsem zvědav jak to dopadne.
Při garančce řekli, že to projížděli a nic, jel jsem v pátek a dělalo to docela dost i při pomalejší jízdě 50km.V pátek jsem to byl řešit v Hyundai a jsem objednaný na příští týden. Řekli mi že to budou řešit s importérem, tak jsem zvědav jak to dopadne.
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Vyzera to tak, ze sa k tomuto problemu importer postavil chrbtom. Vyhlasil, ze je to vlastnost auta a pravdepodobne to ani nemiena dalej riesit. Dnes som dostal taku informaciu zo servisu. Podla nich aj vymenene riadenie (resp.posilovac) zacalo casom blbnut znova.
Takze fajn. Da sa s tym samozrejme zit, a pochopim aj to, ze ma auto technicke problemy, ale nepaci sa mi takyto pristup importera, resp. vyrobcu.
Experiment so znackou Hyundai bude z mojej strany posledny. Rozmyslal som o novom Tucsone, ale s takymto pristupom som stratil zaujem.
Takze fajn. Da sa s tym samozrejme zit, a pochopim aj to, ze ma auto technicke problemy, ale nepaci sa mi takyto pristup importera, resp. vyrobcu.
Experiment so znackou Hyundai bude z mojej strany posledny. Rozmyslal som o novom Tucsone, ale s takymto pristupom som stratil zaujem.
autozine.sk
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
LubosH1: Možná se to nechce řešit konkrétnímu servisu Napiš mejl na importéra, zmiň plány ohledně Tucsona a možná se začnou dít věci Teda jestli Ti to za to stojí, chápu Tvoje rozladění.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Ano, to je ten problém, ale už ho řešit nebudu, ještě to chvíli vydržím a pak bude nejspíšaldai30 píše:
... Díky za odpověď, zda je to ten problém, který se zde popisuje.
DÍKY!!!
http://www.mazda.cz/modely/mazda6-wagon-2015/ v provedení 4x4
aktuálně:
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Hyundai i30 kombi 1,6i CVVT
Škoda Yeti 2,0 TDi 4x4
v minulosti:
Škoda O2 2,0TDi 4x4; Škoda O2 2,0TDi; VW Passat 1,9TDi; Mazda 3 2,0i GT
Toyota Avensis 1,6 VVTI; Škoda Felicia 1,3i; Škoda Favorit 1,3;Škoda 130GL
Škoda 120L; Škoda 100L
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
NIe, to bolo v podstate vyjadrennie importera. Na import mozno este napisem, ale pochybujem, ze to k niecomu bude dobre.Axel.Foley píše:LubosH1: Možná se to nechce řešit konkrétnímu servisu Napiš mejl na importéra, zmiň plány ohledně Tucsona a možná se začnou dít věci Teda jestli Ti to za to stojí, chápu Tvoje rozladění.
autozine.sk
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Zkusil jsem si nastavit režim COMFORT. A ejhle ono to přestalo!
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Mas pravdu. Taky jsem to pocitil, ze je to furt stejne. Ten tlak neni tak silny, ale je tam.
Kdyz o tom clovek nevi, tak to vubec neresi a nevi o tom. Radeji nevedet
Navic vubec netusim, zda to dela az ted, nebo to jindy nedelalo. Najeto necelych 20tis.
Kdyz o tom clovek nevi, tak to vubec neresi a nevi o tom. Radeji nevedet
Navic vubec netusim, zda to dela az ted, nebo to jindy nedelalo. Najeto necelych 20tis.
i30 trikolor 1.4 CVVT | rv. 2013
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
nepozeral som detailne vlakno, ale co sa stazujete na posilnovac, tak pozeram, ze mate 2013 rocnik. od modeloveho roku 2014 doslo k zmene riadiacej jednotky posilnovaca riadenia {pisu, ze zo 16mbit na 32mbit; presnejsie riadenie}.
preto sa chcem opytat, ci tato "vlastnost" sa prejavuje aj niekomu s i30 mr 2014.
{rozlisit to dokazete napr. podla zadnej opierky na ruku, ktora uz nepada na sedadlo, alebo ukotvenim isofixu v hb, ktore uz je hned za zadnymi sedadlami, popripade asferickym spatnym zrkadlom na strane vodica}.
preto sa chcem opytat, ci tato "vlastnost" sa prejavuje aj niekomu s i30 mr 2014.
{rozlisit to dokazete napr. podla zadnej opierky na ruku, ktora uz nepada na sedadlo, alebo ukotvenim isofixu v hb, ktore uz je hned za zadnymi sedadlami, popripade asferickym spatnym zrkadlom na strane vodica}.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Nestabilní řízení při jízdě po rovině
Tak jsem dnes dal do servisu auto z důvodu toho posilovače řízení (viz. víše). Jsem zvědav co vyřeší a jak to dopadne. Taky se objevily trhliny ve vytmeleném spoji nahoře u pátých dvěří jak končí střešní ližiny na obou stranách, ach jo. Samý problém