GDI vs. CVVT

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
elipsoid
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 led 2013, 15:34

GDI vs. CVVT

Příspěvek od elipsoid »

Je mi to divné, ale tohle téma jsem tady nenašel (možná jsem jen blbě hledal). Vy, kdo jste měli možnost se projet v obou verzích - 88 kW i 99 kW - jak a proč jste se nakonec rozhodli?
Pro CVVT mluví údajně spolehlivější princip vstřikování a lehce nižší cena (ale jen kolem 15 tisíc v případě skladovek). Pro GDI lehce vyšší výkon, který je ale podle prodejce znatelný až při vyšších rychlostech.
Zatím jsem jel jen GDI, slabší verzi neměli a do autosalonu to mám docela daleko, tak přemýšlím, jestli rovnou objednat GDI, nebo se ještě jet projet CVVT.
Dík!
Reklama
 

Uživatelský avatar
huhu46
*
Příspěvky: 87
Registrován: 29 led 2013, 08:37
Bydliště: Brno

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od huhu46 »

nejsem žádnej znalec :(
když sem sedl do GDI,tak mě prodejce se smrtí v očích říká
"ALE POZOR pane,JE TO RAKETA"jako kdybych seděl v F1
já kupoval 02/2013 a tady sem se dočetl že CVVT je ověřenej motor a že se neví,co čekat
od GDI,když je to novej motor,tak sem vzal CVVT

GDÍčka jezdijó už hodně dlouho a myslím,že tady na foru nikdo neměl závažnej problém

dneska bych koupil určo GDI,už jen kvůli papírové spotřebě(CVVT město 8,7 vs. 8,1 pro GDI)
já mám na svým CVVT dlouhodobou real prům. 7,2 (70%město 30%mimo)
takže si ve finále moc nestěžuju,ale s tím GDI bych se určo dostal pod 7
i30 CW 1,6 CVVT stříbrná metalíza r.v.2013
fiat marea weekend 1,6 benzin
škoda favorit
škoda 105
elipsoid
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 led 2013, 15:34

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od elipsoid »

Podle spritmonitor je rozdíl ve spotřebě sotva decka na sto, to pro mě znamená tak čtyři stovky ročně :) Ale další plus pro GDI, souhlas.
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od kitrab »

spolehlivost bude podobná v tom bych nehledal problém.

Projížděl jsem oba motory, a za mě osobně subjektivně CVVT mi přišlo v nižších otáčkách (cca do 2500-3000 ot.) svižnější, nad 3 000 ot. je GDI zase výrazně lepší.
GDI by jsi měl mít spotřebu trošku lepší, řádově dcl a zajisté otázka stylu jizdy :)
oba motory jsou tiché ve srovnání třeba s OIi 1,6 mpi, a zasubjektivne GDI o chloupek tišší :).

Pokud tě netlačí rozpočet dal bych přednost GDI.

Já měl nabídku na CVVT, poměr cena/výkon/užitné vlastnoti, to byla jasná volba :o).
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Uživatelský avatar
JoRy
**
Příspěvky: 217
Registrován: 09 kvě 2013, 19:04
Bydliště: Praha

GDI vs. CVVT

Příspěvek od JoRy »

Na předváděčce měli bohužel jenom to slabší CVVT. Nutno říct, že jsem v té době přesedlal z 2.0 16V motoru se 150 Koňmi a nečekal jsem nic silného. Ale to slabší CVVT bylo opravdu hodně líné. Šel jsem tedy do GDI a musím říct, že si nemůžu stěžovat. Když potřebuju, tak celkem bez problému předjedu i ve větších rychlostech. Když jedu v autě sám dá se i trochu vyblbnout, ale moc toho nevyužívám protože už to mám za sebou. Pokud tě nepálí ten cenový rozdíl jdi do GDI.
Hyundai i30 combi (07/2013), 1.6 GDI + další příslušenství
(Koupeno a servisováno v Hyundai Centrum Praha - Dolní Počernice)
Spritmonitor: http://goo.gl/Jkij5e
elipsoid
*
Příspěvky: 16
Registrován: 17 led 2013, 15:34

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od elipsoid »

Ok, díky, obeslal jsem pár autosalonů s poptávkou na GDI. Uvidíme, co z nich vypadne :)
Uživatelský avatar
miloš1
**
Příspěvky: 215
Registrován: 05 led 2013, 08:51
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od miloš1 »

Na Slovensku túto dilemu za nás vyriešil importér. GDI dostaneš výlučne v najvyššej výbave. :)
2018 - Hyundai Tucson 1,6GDI Style Fiery Red
2016 - Hyundai i20 1.2 MPI Comfort + LED svetla biela
2013 - Hyundai i30 kombi 1,6GDI Style + navi + panorama + béžový interiér Hazel Brown
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Příspěvek od kitrab »

Coz je smutne pro zakaznika. O duvod vice zajet pro auto do CR.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
Uživatelský avatar
Martin CVVT
*
Příspěvky: 64
Registrován: 15 lis 2009, 18:11
Bydliště: Havířov

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od Martin CVVT »

Ja jsem pred koupi zkousel jak cvvt, tak gdi. Mel jsem je oba pujcene na 3 dny (vzdy od patku do pondeli). Spotreba byla v podstate stejna, jen gdi bylo citelne pruznejsi. A to jak v nizkych, tak i vysokych otackach. Ja se rozhodl pro gdi a fakt nelituju. Proti 1,4 cvvt, ktery jsem mel v byvale i30, je to vyznamny krok vpred (hlave co styce pruznosti a kultivovanosti)
Hyundai i30 Kombi GDI Style
Hyundai i30 Classic 1,4 CVVT - Prodáno (6 let, necelých 150 000 km)
Ford Fiesta 1,3 - Prodáno (10 let, 124 000 km)
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9101
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od idam.i »

Pružnosť je výrazne plus pre GDI.Nemá problém znášať nízke otáčky,bez vibrácii a dunení, a s chuťou letí do otáčok.Určite je háklivejší na kvalitu oleja.Maximálne akceptovatelný interval je 15.000km.Je úplne jedno čo predpisuje :hyu:
Naposledy upravil(a) idam.i dne 26 bře 2015, 19:47, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od abdulzabak »

Pred nakupem jsem si projel oba motory a to 3x, vzdy obe auta v jednom dni (ve stridavem poradi) a GDI z toho vzdycky vyslo lip, takze nebylo co resit, rozdil na skladovce byl 11,5 tisice a za to lepsi svezeni to stoji.
I zvuk melo GDI lepsi (nad 4000 otacek), coz taky cloveka potesi.
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od kitrab »

Pružnist zpětně si evybavuji, ale když si vzpomenu na OII a MPI tak H s CVVT 1,6 v pod 3000 ot nesrovnatelné. CVVT protě jede :). MPI 2000 ot. a slep a nic ......
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
kentanjack
*
Příspěvky: 85
Registrován: 12 dub 2013, 22:44

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od kentanjack »

Kdo tvrdí že "CVVT prostě jede", nejspíš nikdy neseděl v GDI, nebo žádným autě s lepší motorizací.

Měl jsem teď pár dní svojí i30 v servisu (1.6 CVVT) a půjčil jsem si od nich víceméně totéž, akorát s motorem 1.6 GDI. To auto jezdilo úplně jinak. Já jsem byl naprosto překvapenej a nadšenej, v čem že to sedím. V místech, kde se v mém CVVT sešlapuju plyn na podlahu s tím, že se to tak nějak rychleji rozjede, mi u GDI hrabaly kola. Narozdíl od CVVT žádný cukání za studena a luxusní zrychlování do kopců na šestku. Zapnutá klimatizace, narozdíl od CVVT, nebyla prakticky poznat. Mnohem rychlejší odezva na plyn.

Škoda, že jsem před nákupem neporovnal CVVT x GDI ](*,) , dneska bych se rozhodoval jinak... a připlatil si za GDI v každým případě.
Uživatelský avatar
kitrab
***
Příspěvky: 920
Registrován: 23 kvě 2014, 09:35

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od kitrab »

:o)
budu muset si GDI někde půjčit.
Ale loni když jsme vybíral káru a projížděl že by to až takový rozdíl jak píše hm hm hm to mi nepřipadlo :).
Navíc při otáčkách cca 1500-2500 mi CVVT přišlo živější :). Nad 3000 GDI je výrazně lepší :) o tom žádná.
i30 kombi; MY 2014; 1,6 CVVT; Aqua blue; Parking; 16" ALU

Škoda Octavia II@1,6mpi@75kw@Green Islanad@Ambiente - prodáno
Ford Escort@1,6@66kw@Dark blue - prodáno
Škoda 120L&1,2@37kw@Basic red - prodáno
marod22
*
Příspěvky: 63
Registrován: 01 bře 2015, 19:45
Bydliště: Bratislava

Re: GDI vs. CVVT

Příspěvek od marod22 »

A čo chalani tá hlučnosť 1,6 MPI pri vyšších dialničných rýchlostiach? Ja som akurát pred kúpou a už som bol rozhodnutý pre MPI, ale toto ma celkom straší. Rozpočet mám dosť obmedzený, takže na GDI asi nevydá. Zaujíma ma, či je ten hluk dajme tomu pri 140-150km/h naozaj taký strašný.
I30 kombi 1.6 GDI weekend cool red 2014
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“