rozvody

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: rozvody

Příspěvek od Vladak »

Výstupem z diskuze tedy dle mého (ne)chápání je, že přestože jsem si koupil motor s "doživotním" řetězem, tak je stejnou mr kou jak staré TSI a přestože podle servisů je to způsobeno na 90% systémem nastartuj a ihned vyjeď (který se doporučuje asi kvůli ekologii), tak se odkazujou na olej špatné specifikace, který tam vlastně lejou oni
](*,) .
PS: spojka, kosti, kastle, rez, tempomat, volant, žhaviče, vadný lak,... - to teda byla doteď vlastně brnkačka. Murphy: všechno podstatné se po ere těsně po záruce. :mrgreen:
Reklama
 

Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: rozvody

Příspěvek od petzl62 »

Naprosto přesně vyjádřeno... Je to sice k posrání,ale je to přesně tak.Po pěti letech provozu vozidla je všechno další z větší části o štěstí.Proto čím dál víc zvažuju co a jak dál.Zatím je vše k mé dalo by se říct s ohledem na provoz a nájezd km plné spokojenosti,ale co bude příští rok...? Fakt nevím... Už delší dobu si nad tím lámu hlavu... A fakt když vidím,jak se sypou auta s benzínovými motory 2009/10/11 a s jakým nájezdem...jsem na jednu stranu rád,že mám CRDi-který je fakt zdá se držák,kloub prstu od ťukání mám modrý,jen co to píšu :mrgreen: ,ale je tam pořád takové malé ale.I když tady máme jeden :hyu: CRDi jako autoškolu už s nájezdem 270 tis. Ve 250 se dělala spojka-jinak fakt jen údržba a spotřební díly.I rozvody má ještě původní! :wink: Tak třeba to fakt vydrží :wink: Ještě bych tak 2-3 roky potřeboval,než se bude dát sehnat za rozumný peníz Mazda 3...třeba :lol:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: rozvody

Příspěvek od airwaves »

V souvislosti s řetězem... Olej 5w30 a nebo 5w40? Mám nalítáno 126.000 km na 5w30 a teď musím koupit novou bandasku oleje 20 litrů. :D Vzít to samé přesně podle specifikace Sunoco C2 či jít do 5w40?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: rozvody

Příspěvek od severtom »

No ono, Kefalín, pro někoho překvapivě mívají i oleje označené stejně 5w40 naprosto odlišnou kinematickou viskozitu při pracovní teplotě motoru. Tj. dotaz... no nevím. Těžko odpovědět. To, zda 5w30 nebo 5w40, nebude hlavní otázkou. Otázkou je spíš, jak dlouho chceš olej v motoru nechat. Pak bych se zaměřil na kyselou rezervu (TAN).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: rozvody

Příspěvek od airwaves »

No Kefalín, nechápu co je kyselá rezerva ale věřím ti. Nemám to načtený. Ono možná jsem ten dotaz měl postavit zda dodržet předepsaný A5 což bylo občas po jeho zavedení označováno jako ekologická sračka co mi do motoru nesmí - některými diskutéry :-) .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: rozvody

Příspěvek od severtom »

Už jsem psal, že v korejském návodu na motor GA z roku 2009 je uveden olej A3. Takže ten leju. Téměř 90 000 km a no problem.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: rozvody

Příspěvek od airwaves »

Ahoj díky. No já dosud dával tento a 126.000 a pohoda.

http://www.sunoco.be/PDF/UK/TDSUKSYNTUR ... 205W30.PDF

a třeba ho nahradit pro dalších 120 tisíc tímto?

http://www.sunoco.cz/upload/technicke-l ... D_5W40.pdf
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: rozvody

Příspěvek od petzl62 »

Chlapi,tak já používám k obapolné-doufám-spokojenosti tohle.
http://www.svetmaziv.cz/svetmaziv/eshop ... itek-TOTAL
Ale olej měním fakt po 15 tis. 30 tis. to fakt nee.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
lukas27
*
Příspěvky: 76
Registrován: 19 led 2013, 12:22

Re: rozvody

Příspěvek od lukas27 »

Muj bratr ma najeto 150 000 a motor tichouckej.a ja 100000 km a motor bez problemu.retez furt jako novej.staci davat po 15000 km kvalitni olej.mam 1.4 r.v 2010.
Vladak
**
Příspěvky: 140
Registrován: 15 pro 2010, 21:13
Bydliště: Břeclav

Re: rozvody

Příspěvek od Vladak »

Když stačí, tak stačí 8) :) =D> :mrgreen:
orion
*
Příspěvky: 46
Registrován: 27 črc 2013, 22:55

Re: rozvody

Příspěvek od orion »

Tak rozvody vyměněné, byly opravdu poskočené o 1 zub, takže za 5 minut 12.
Jen pro info, díly stály 7300 + práce, takže to není žádná tragédie.
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: rozvody

Příspěvek od pietro32i »

To koľko zarábate v tých Čechách, že vyše 7 tis. sa vám nezdá nič moc?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5129
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: rozvody

Příspěvek od petzl62 »

Neboj,ne zas tolik,že by to nebolelo,ale je to lepší,jak renovovaná hlava a nové rozvody-celkem cca za 20.tis. Kč. ](*,) ](*,) +práce.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
orion
*
Příspěvky: 46
Registrován: 27 črc 2013, 22:55

Re: rozvody

Příspěvek od orion »

pietro32i píše:To koľko zarábate v tých Čechách, že vyše 7 tis. sa vám nezdá nič moc?
Je to dost peněz, ale za rozvody mi to přijde akorát a jsem ochotný to akceptovat. Co nejsem schopny akceptovat, je cena nějaký tyčky řízení, ve který je vůle, drnčí mi volant a ta pitomá tyčka stojí 6000 Kč.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: rozvody

Příspěvek od severtom »

Přeskočený o zub? Příčina - jaká? Probůh... auto startuju cukem z kopce a nic mi nepřeskočilo.. tak že by tvůj motor měl výrobní vadu, volnější řetěz, vadný napínák?
Ale tys asi jen zaplatil 7000, nechtěl nic vědět a spokojený jel domů. Taky možný přístup.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“