Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak jsem po dvou letech prohnal svoji ix20 po německé a francouzské dálniční síti. Zásadní klad je, že auto projelo 3000 km bez poruchy a celkem levně. O pohodě ale nemůže být řeč. Ix20 prostě na nerovnostech skáče jako "koza" a kdo tady na fóru tvrdí, že zadní náprava neodskakuje tak si to jen namlouvá.
- Reklama
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
to se tady nesmí říkat
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak jsi neměl kozu kupovat žebřiňák to jistí ten neodskakuje ten se třepe celý
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Takéto "provokace" tu na fóru netolerujeme. Mne to neodskakuje a kto tvrdí že ano, tak s tým jazdí ako s Focusom.Pitra píše:Tak jsem po dvou letech prohnal svoji ix20 po německé a francouzské dálniční síti. Zásadní klad je, že auto projelo 3000 km bez poruchy a celkem levně. O pohodě ale nemůže být řeč. Ix20 prostě na nerovnostech skáče jako "koza" a kdo tady na fóru tvrdí, že zadní náprava neodskakuje tak si to jen namlouvá.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
jak to vypadá když se jezdí "jako s focusem" ???
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
na ix20 som najazdil 33tisic km za necele dva roky(jak dlhe tak kratke trasy a vsetko v CZ a SK takze ziadne super cesty) co sme ju mali doma,
zadok nikdy pri normalnej jazde neodskocil, zadok odskocil len raz a to som v 80km/h preletel zeleznicny prejazd za ktorym nasledovali macacie hlavy,
fakt by som chcel vediet ako s tym autom jazdia ty ludia ktorym uskakuje zadna naprava
zadok nikdy pri normalnej jazde neodskocil, zadok odskocil len raz a to som v 80km/h preletel zeleznicny prejazd za ktorym nasledovali macacie hlavy,
fakt by som chcel vediet ako s tym autom jazdia ty ludia ktorym uskakuje zadna naprava
2014 - Hyundai i30 kombi 1.6 GDI – 99 kW (135 k) Parking
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
mmv píše:jak to vypadá když se jezdí "jako s focusem" ???
- Přílohy
-
- article-0-136CFF2E000005DC-980_634x421.jpg (91.46 KiB) Zobrazeno 3477 x
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Hoóóódně výstižně , skvělá práce Frawde
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
ix20 nie je auto na dialnicu, uz to ludia pochopte. Je udrncane, vo vysokej rychlosti nestabilne, citlive na bocny vietor..
Aj uskakuje - ale na dialniciach tolko tych priecnych nerovnosti nebyva
Ked chcem jazdit po dialnici - kupim si sedan. V nafte.
Ak nejazdim - tu jednu cestu do HR to prezije v pohode. Dolezite je, ze ma kchar nenecha stat niekde po ceste.
Aj uskakuje - ale na dialniciach tolko tych priecnych nerovnosti nebyva
Ked chcem jazdit po dialnici - kupim si sedan. V nafte.
Ak nejazdim - tu jednu cestu do HR to prezije v pohode. Dolezite je, ze ma kchar nenecha stat niekde po ceste.
ix20, 1,4b, 2013
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Neni to sice uplne odskakovani, ale neco podobneho...
Pred casem se mi zacalo zdat, ze je zadny naprava alespon na jedne strane ponekud tuzsi. Pozdeji obcas udelalo neco, co se blbe popisuje - kdyz kolo preslo nejakou malou nerovnost (kanal, pricna nerovnost), tak kolo a s nim naprava se "rozkmitala", dvakrat-trikrat zdanlive o par cm doleva doprava a potom se vratilo (bez prispeni ridice) do puvodniho mista. Jakoby nekdo vzal za kufr a s napravou zatrepal do boku. Jeste pozdeji zacala byt naprava jeste znatelne tuzsi, nerovnosti byly citit hoodne.
V servise moc tomu neverili, ale zkontrolovali to a zjistili, ze byl jeden tlumic vyteceny. Protoze to bylo nekde kolem 20000km, vymenili oba tlumice za nove (pry do 15000 se meni jenom vadny). Po vymene je to auto vzadu jako nejaky uplne jine. Najednou tlumi nerovnosti nesrovnatelne lepe jako za nova. Od vymeny jsme absolvovali dovolenou ve Slovinsku a Rakousku, celkove najezdenych cca 2500 km, z toho asi 1400-1500 po dalnici, vetsinu zbytku po horskych silnickach, i znacne rozbytych. A nemohu rict ani slovo, ze by nase ix20-ka byla na dalnici nebo rozbytych cestach neprijemna co se tyce zadny napravy (predni byla docela OK i predtim), byla radost v ni cestovat jak vpredu tak i vzadu. Jenom nad 100-110 km/h uz byl slyset atmosfericky hluk a motoru 1.4 benzin chyby 6-ka...
Takze bud zlepsili tlumice nebo odskakovani, bouchani, rezonace, atd. delaji auta, ktere maji ne uplne v poradku tlumic(e)...
Ted uz se jenom nejak zbavit hlubsiho piskani po vymene leveho vnejsiho zrcadla - pri rychlostech 45-70 km/h to vydava neprijemny hluk v sterbine mezi zrcadlem a drzakem. Slyset to vevnitr dobre i pres zavrene okno, pri otevrenem staci rukou zakryt tu cast zrcatka a zvuk je pryc. Jen je problem, ze ne vzdy se zvuk hned objevi, staci trocha vody nebo priznivy bopcni vitr a neni slyset, coz se stalo dvakrat, kdyz bylo auto v servisu.
Pred casem se mi zacalo zdat, ze je zadny naprava alespon na jedne strane ponekud tuzsi. Pozdeji obcas udelalo neco, co se blbe popisuje - kdyz kolo preslo nejakou malou nerovnost (kanal, pricna nerovnost), tak kolo a s nim naprava se "rozkmitala", dvakrat-trikrat zdanlive o par cm doleva doprava a potom se vratilo (bez prispeni ridice) do puvodniho mista. Jakoby nekdo vzal za kufr a s napravou zatrepal do boku. Jeste pozdeji zacala byt naprava jeste znatelne tuzsi, nerovnosti byly citit hoodne.
V servise moc tomu neverili, ale zkontrolovali to a zjistili, ze byl jeden tlumic vyteceny. Protoze to bylo nekde kolem 20000km, vymenili oba tlumice za nove (pry do 15000 se meni jenom vadny). Po vymene je to auto vzadu jako nejaky uplne jine. Najednou tlumi nerovnosti nesrovnatelne lepe jako za nova. Od vymeny jsme absolvovali dovolenou ve Slovinsku a Rakousku, celkove najezdenych cca 2500 km, z toho asi 1400-1500 po dalnici, vetsinu zbytku po horskych silnickach, i znacne rozbytych. A nemohu rict ani slovo, ze by nase ix20-ka byla na dalnici nebo rozbytych cestach neprijemna co se tyce zadny napravy (predni byla docela OK i predtim), byla radost v ni cestovat jak vpredu tak i vzadu. Jenom nad 100-110 km/h uz byl slyset atmosfericky hluk a motoru 1.4 benzin chyby 6-ka...
Takze bud zlepsili tlumice nebo odskakovani, bouchani, rezonace, atd. delaji auta, ktere maji ne uplne v poradku tlumic(e)...
Ted uz se jenom nejak zbavit hlubsiho piskani po vymene leveho vnejsiho zrcadla - pri rychlostech 45-70 km/h to vydava neprijemny hluk v sterbine mezi zrcadlem a drzakem. Slyset to vevnitr dobre i pres zavrene okno, pri otevrenem staci rukou zakryt tu cast zrcatka a zvuk je pryc. Jen je problem, ze ne vzdy se zvuk hned objevi, staci trocha vody nebo priznivy bopcni vitr a neni slyset, coz se stalo dvakrat, kdyz bylo auto v servisu.
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
za Mikulovem a následně celých cca 800 Km se mi jelo docela v pohodě, sem tam si odskáklo, ale nic co by zde mělo čeřit vášně, až dnes jsem trochu znejistěl, protože auto začalo krapet drncat
každopádně zadní tlumiče jsou chabrus jeden (každý desátý) hůř udělaný mostní předěl a naložené auto jde v amplitůdě 3x vzádu na dorazy velmi nepříjemné
a nepomohly tomu ani všechny 4 nové tlumiče, dokonce ty přední z dýzlové verze drncalo to že jsem si málem překousl jazyk každopádně zadní tlumiče jsou chabrus jeden (každý desátý) hůř udělaný mostní předěl a naložené auto jde v amplitůdě 3x vzádu na dorazy velmi nepříjemné
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Vážení priatelia, majitelia ix20.
Na túto tému napísalo príspevok viac, ako 1000 užívateľov. Prečítal som iba nejakých 10% z nich, pretože si vážim svoj čas a tiež preto, lebo príspevky sú poväčšine staršie ako 3 roky.
Problematika ma zaujala z dôvodu, že som na svojom ix20v priebehu necelého roka (8400 km najazdených) nepozoroval žiadne nadštandardné odskakovanie oproti iným typom automobilov s tuhou zadnou nápravou. Podotýkam, že síce nie som vodič z povolania, ale počas cca 40 rokov som nabehal zhruba 700 000 km na cca 20 rôznych typoch osobných aut. Takže mám bohaté skúsenosti s jazdnými vlastnosťami vozidiel s tuhou aj viacprvkovou nápravou.
Hoci som elektrikár, dovoľujem si konštatovať, že z fyzikálneho hľadiska sa jedná o jednoramennú páku (učivo 7. ročníka základnej školy). Pokiaľ je tlmič ďalej od kolesa a bližšie k bodu otáčania - uchyteniu zadnej nápravy o karosériu, prekonáva kratšiu dráhu. Pre dosiahnutie rovnakého účinku, ako keby bol umiestnený v osi pružiny musí mať väčšiu "tuhosť". V konkrétnom prípade ix 20, kedy dĺžka páky je 40 cm a uchytenie tlmiča vo vzdialenosti 30 cm od osi otáčania (približné hodnoty namerané pod autom v pozícii ležiaceho strelca - nechcelo sa mi dávať auto nad jamu), sa bavíme o rozdiele nejakých 25 %. O toľko väčšie je aj namáhanie karosérie a nižšií zdvih tlmiča. Inými slovami, ak je pri takomto uchytení použitý správny typ tlmiča (zdvih, charakteristika), tak je jeho pôsobenie úplne rovnaké, ako keď je iný typ tlmiča s adekvátnou charakteristikou umiestnený priamo v osi pružiny.
Frantaservis iba posunie uchytenie tlmiča bližšie k pružine. Z fotografií odhadujem, že o nejakých 5-6 cm. To znamená, že pomery na páke sa zmenia na 35/40 cm. Ak pri pôvodných 30/40 cm bol rozdiel vo zdvihu a spol. tlmiča 25 %, teraz je to 12,5%. Zaokrúhlim ho v prospech Frantu na 10 %. Viem, že už ste "prepercentovaní", ale rozdiel vo zvihu tlmiča, namáhaní uchytenia atď medzi Frantovým zlepšovákom a pôvodným riešením je ak dobre počítam nejakých 16%. Nechám na posúdenie každého z vás, či je to výrazná zmena. Dovolím si upozorniť na riziká:
1. Zásah do vozidla, porušenie záruky, v prípade havárie spôsobenej úpravou problémy s poisťovňou.
2. Zmena jazdných vlastností. Ak mal pôvodný tlmič správne charakteristiky, tak zmena k horšiemu (tuhší tlmič nerovná sa automaticky lepší tlmič). Všeho musí být přiměřeně .
3. Zbytočne vyhodených 5 000 Kč za úpravu. Ak niekomu odskakuje náprava, je problém v tlmiči. Je lepšie odstrániť príčinu, ako riešiť dôsledky takýmto neštandardným spôsobom.
Nechám na vašom posúdení, či Franta naozaj verí, tomu čo napísal. Teda či mu ide o blaho druhých (a profit 5 000 Kč je iba podpora jemu, ako filantropovi), alebo naschvál vyvoláva paniku a šíri konšpiračné teórie s cieľom zarobiť.
Ja sa samozrejme môžem mýliť, ale neverím tomu, že by neschopní/sabotážni konštruktéri ix20 naschvál robili zle svojmu chlebodarcovi Hyundai. Tým skôr, že ak by naozaj ix20 + Kia Venga mali takúto konštrukčnú vadu, tak by ju už dávno konkurencia vytrúbila do sveta. A pokiaľ si dáte tú prácu a prečítate si profesionálne recenzie motoristických novinárov na slovenskom a českom WEBe zistíte, že hodnotia jazdné vlastnosti (špeciálne ix20) poväčšine ako nadštandardné.
Záverom sa chcem ospravedlniť, ak nepoužívam celkom odbornú terminológiu z oblasti technológie tlmičov. Myslím, že napriek tomu je jasné, čo som mal na mysli. Pokiaľ niekto túži hlbšie sa ponoriť do tejto problematiky, nech si klikne napr. na:
http://www.fm.tul.cz/files/autoreferat_rv.pdf
Integrálmi, deriváciami a viacrozmernými grafmi sa to tak len hemží .
Na túto tému napísalo príspevok viac, ako 1000 užívateľov. Prečítal som iba nejakých 10% z nich, pretože si vážim svoj čas a tiež preto, lebo príspevky sú poväčšine staršie ako 3 roky.
Problematika ma zaujala z dôvodu, že som na svojom ix20v priebehu necelého roka (8400 km najazdených) nepozoroval žiadne nadštandardné odskakovanie oproti iným typom automobilov s tuhou zadnou nápravou. Podotýkam, že síce nie som vodič z povolania, ale počas cca 40 rokov som nabehal zhruba 700 000 km na cca 20 rôznych typoch osobných aut. Takže mám bohaté skúsenosti s jazdnými vlastnosťami vozidiel s tuhou aj viacprvkovou nápravou.
Hoci som elektrikár, dovoľujem si konštatovať, že z fyzikálneho hľadiska sa jedná o jednoramennú páku (učivo 7. ročníka základnej školy). Pokiaľ je tlmič ďalej od kolesa a bližšie k bodu otáčania - uchyteniu zadnej nápravy o karosériu, prekonáva kratšiu dráhu. Pre dosiahnutie rovnakého účinku, ako keby bol umiestnený v osi pružiny musí mať väčšiu "tuhosť". V konkrétnom prípade ix 20, kedy dĺžka páky je 40 cm a uchytenie tlmiča vo vzdialenosti 30 cm od osi otáčania (približné hodnoty namerané pod autom v pozícii ležiaceho strelca - nechcelo sa mi dávať auto nad jamu), sa bavíme o rozdiele nejakých 25 %. O toľko väčšie je aj namáhanie karosérie a nižšií zdvih tlmiča. Inými slovami, ak je pri takomto uchytení použitý správny typ tlmiča (zdvih, charakteristika), tak je jeho pôsobenie úplne rovnaké, ako keď je iný typ tlmiča s adekvátnou charakteristikou umiestnený priamo v osi pružiny.
Frantaservis iba posunie uchytenie tlmiča bližšie k pružine. Z fotografií odhadujem, že o nejakých 5-6 cm. To znamená, že pomery na páke sa zmenia na 35/40 cm. Ak pri pôvodných 30/40 cm bol rozdiel vo zdvihu a spol. tlmiča 25 %, teraz je to 12,5%. Zaokrúhlim ho v prospech Frantu na 10 %. Viem, že už ste "prepercentovaní", ale rozdiel vo zvihu tlmiča, namáhaní uchytenia atď medzi Frantovým zlepšovákom a pôvodným riešením je ak dobre počítam nejakých 16%. Nechám na posúdenie každého z vás, či je to výrazná zmena. Dovolím si upozorniť na riziká:
1. Zásah do vozidla, porušenie záruky, v prípade havárie spôsobenej úpravou problémy s poisťovňou.
2. Zmena jazdných vlastností. Ak mal pôvodný tlmič správne charakteristiky, tak zmena k horšiemu (tuhší tlmič nerovná sa automaticky lepší tlmič). Všeho musí být přiměřeně .
3. Zbytočne vyhodených 5 000 Kč za úpravu. Ak niekomu odskakuje náprava, je problém v tlmiči. Je lepšie odstrániť príčinu, ako riešiť dôsledky takýmto neštandardným spôsobom.
Nechám na vašom posúdení, či Franta naozaj verí, tomu čo napísal. Teda či mu ide o blaho druhých (a profit 5 000 Kč je iba podpora jemu, ako filantropovi), alebo naschvál vyvoláva paniku a šíri konšpiračné teórie s cieľom zarobiť.
Ja sa samozrejme môžem mýliť, ale neverím tomu, že by neschopní/sabotážni konštruktéri ix20 naschvál robili zle svojmu chlebodarcovi Hyundai. Tým skôr, že ak by naozaj ix20 + Kia Venga mali takúto konštrukčnú vadu, tak by ju už dávno konkurencia vytrúbila do sveta. A pokiaľ si dáte tú prácu a prečítate si profesionálne recenzie motoristických novinárov na slovenskom a českom WEBe zistíte, že hodnotia jazdné vlastnosti (špeciálne ix20) poväčšine ako nadštandardné.
Záverom sa chcem ospravedlniť, ak nepoužívam celkom odbornú terminológiu z oblasti technológie tlmičov. Myslím, že napriek tomu je jasné, čo som mal na mysli. Pokiaľ niekto túži hlbšie sa ponoriť do tejto problematiky, nech si klikne napr. na:
http://www.fm.tul.cz/files/autoreferat_rv.pdf
Integrálmi, deriváciami a viacrozmernými grafmi sa to tak len hemží .
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
přeji dobrého rána do Bratislavy, koukám, že ten zimní spánek jste si řádně prodloužil a myslím si, že bez toho, aby jste se zanořil pod auto a udal relevantní rozměry, jsou ty Vaše výpočty z fotky celkem k prdu... jenom pro uvedení Vámi zmiňovaných veličin na pravou míru, tak věřte, že "nový" spodní úchyt je posunut nejblíže co to polohové rozměry dovolují tzn o celých 91 mm , přičemž střed "zkrutné příčky" je od originálního úchytu 95 mm (originální uchycení je pouhých 42 mm od kraje příčky) a dále, že mezi originálním uchycením a osou kola je cca 185 mm
z uvedených rozměrů mi to i bez počítání ukazuje, že tlumiče netlumí zdroj kmitu (pružinu), ale spíš tlumí zkrutnou příčku" zadní nápravy...
teď se teda směle zanořte do tabulek a ty procenta trochu poupravte
jenom pro ujasnění... i po výměně tlumičů, mé auto nezvykle od zadu stále poskakuje (chcete-li uskakuje)
z uvedených rozměrů mi to i bez počítání ukazuje, že tlumiče netlumí zdroj kmitu (pružinu), ale spíš tlumí zkrutnou příčku" zadní nápravy...
teď se teda směle zanořte do tabulek a ty procenta trochu poupravte
jenom pro ujasnění... i po výměně tlumičů, mé auto nezvykle od zadu stále poskakuje (chcete-li uskakuje)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
Vlado D, popsal jsi to naprosto přesně. Tento uměle vytvořený problém neexistuje, nelze ho tedy ani řešit. Nenoř se do tabulek, nepočítej procenta a jezdi nejlepším vozem třídy mini mpv!
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.
a nehraješ ty v reklamní akci Hfaktor toho Horsta Fuchse ??
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012