Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Tom Poláček: K té druhé červeně zvýrazněné poznámce. Můžeš, třeba každý rok, po své pojišťovně požadovat novou kalkulaci stávající pojistky s ohledem na pokles hodnoty vozidla a další parametry, které se během doby vyvíjí. Můžeš a nemusíš. Může se Ti potom stát, že bys platil každý rok stejně nebo i víc, ale po přepočítání se dostaneš na pojistné citelně nižší... samy pojišťovny Ti to nenabídnou, musíš si požádat.
Ovšem to je věc pro další roky, nikoliv pro prvotní zřízení pojistky, které teď řešíš.
Ovšem to je věc pro další roky, nikoliv pro prvotní zřízení pojistky, které teď řešíš.
Naposledy upravil(a) Gandalf dne 21 dub 2015, 17:04, celkem upraveno 1 x.
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
mihlit: Jak to všechno dopadlo, jestli se můžu zeptat?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: pojištění
Chtěl bych odpovědět všem najednou, takže se omlouvám za trochu delší reakci.
Havarijní pojštění: Bylo zde řečeno že na staré auto je to vyhazovaní peněz. Tohle je pravda jen z části. Pokud platím na staré auto vyjaděno matematicky třeba ročně třeba 1000Kč, což asi tak u 20 000 auta odpovídá, vyjíždím si na havarijní pojištění stejný bonus jako na nové. Takže třeba za pět let na starém autě sice jakoby zbytečně zaplatím dohromady 5000Kč, ale mám díky tomu již dost velký vyjetý bonus někdy i 50procent a ten použiji na nové auto, kde bude havarijní pojstka třeba 12 - 15 tisíc ročně. Odečti padesátiprocentní bonus a ušetřil jsi jen na jednom roku cca 7000 a auto budeš mít třeba pět let a tudíž si ušetřil za svych zbytečně vydaných 5 tisíc na starém autě 35tisíc na novém autě za pojištění.
Přepocítavání pojistek povinného ručení v pojištovnách: Velmi dobrá rada, leč jeden háček tady je a již jste se sním možná setkali všichni. V pojištovně vždy existuje, že smlouva má svého pevného získatele, který smlouvu někdy sjednal (třeba autobazar, autosalon atd). Protože v pojištovně platí za přepočítanou pojistku někdo dostane zase provizi, ale jen v případě, že ji udělá cenou vyšší a nikoliv zlevní. Takže nastane situace, že vy si uděláte pojistku přes srovnávač, v autobazaru nebo v hračkárně v jiném kraji a jdete potom do stejné pojištovny ale ve svém městě a oni spočítají více nebo stejně. Kdyby spocítali méně což vy chcete, tak ale to dělají zadarmo a proto to dělat nebudou a Vám přepočítavání nijak nepomůže. Jediný způsob kdy tohle neplatí je ve chvíli, že stejnou pojistku udělala stejná kancelář tudíž třeba před dvěma lety jste si udělali pojistku ve svém městě v pojištovně a v te samé kanceláři té samé pojištovny žádate přepočítaní a pak se vám sleví velmi vyrazně, aby dotyčná kancelář nepřišla o klienta. Pokud nejste její klient, tak je to té pobočce srdečně jedno jestli odejdete z dané pojišťovny, nic z Vás neměla ani předtím ani teď. Proto má rada - choďte do své pobočky ve městě a nepojištujte jinde ani když smlouvu zakládáte!! Hodně během trvání pojištění můžete takto ušetřit. Navíc budete pro svou pošťovnu rozuměj kancelář vyznamější klient a ušetříte opět.
Z toho to vídíte, že úplně nejblbější řešení co můžete kdy udělat je, dát si pojištění do splátek leasingu nebo úvěru (i když se tváří nebo je reklamou dáno, že je pojištění zdarma nebo prezentovano jako velice vyhodné). Nikdo Vám to během pěti let nezlevní, nikde nejste významný klient a když se podívate zpětně na splátky svého pojištění, tak jste během těch pěti let asi pojištovali nejdražšího mercedesa všech dob. Za těch pět let leasingu běžného auta jde ten rozdíl do pětimístných cifer.
Problémy se srovnávači ve vztahu s následným sjednávaním pojištění: Je třeba si uvědomit že se jedná jen o zprostředkovatele, který jinak s konkrétní pojišťovnou nemá nic společného. Z toho vychází, že pokud si sjednáte pojišťení a hned chcete zelenou kartu, tak vás pošlou na pojištovnu u Vás, kde ale není ani vaše platba a ani smlouva v databázi. takže Vám nikdo nic nevystaví ani nevyřídí z údajné smlouvy. Dalším problémem jsou bonusy, které vy sice nahlašujete a oni vám napíší na smlouvu, ale pokud pojištovna konkrétní zjistí, že nemáte na takový bonus nárok pojistku automaticky zdraží na správnou cifru. Pak se vám stane, že máte rázem dražší smlouvu než jste měli svou původní. Pokud cokoliv chcte tak vás vždy odkáží na pojišťovnu ve vašem městě. Opět zde padá možnost přepočítavání v dalších letech a zlevňovaní pojistek. Významným klientem pro pojišťovnu ve Vašem městě takto také nebudete a příliš svou pobočku tím pádem nezajímáte. Navíc a zcela správně vás může pobočka ve Vašem městě odkázat na získatele při problému a hledejte někoho s kým jste mluvili jen s telefonicky, třeba ve chvíli kdy srovnávač už na internetu není.
Velkým problémem srovnávačů je i správnost údajů ve smlouvě, kdy je vždy jen jedna výmluva takové jste mi poskytl. Problém s nesprávností údajů ale opět musíte vyřešit vy někde jinde a pokud jsou nesrovnalosti na zelené kartě čeká Vás i pokuta od policie. V případě že vám srovnavač vybral pojišťovnu která nemá zastoupení ve Vašem okrese, tak vás čeká i cestovaní navíc.
Toto nejsou zdaleka jediné problémy, které vás přes srovnávače potkají, ale tyhle jsou nejčastější.
Snad jsem odpověděl všem. Mé informace vychází ze zkušeností a dvacetileté práce v pojištovně po delší dobu i jako vedoucí dvou regionálních kanceláří. Mějte hezký den.
Havarijní pojštění: Bylo zde řečeno že na staré auto je to vyhazovaní peněz. Tohle je pravda jen z části. Pokud platím na staré auto vyjaděno matematicky třeba ročně třeba 1000Kč, což asi tak u 20 000 auta odpovídá, vyjíždím si na havarijní pojištění stejný bonus jako na nové. Takže třeba za pět let na starém autě sice jakoby zbytečně zaplatím dohromady 5000Kč, ale mám díky tomu již dost velký vyjetý bonus někdy i 50procent a ten použiji na nové auto, kde bude havarijní pojstka třeba 12 - 15 tisíc ročně. Odečti padesátiprocentní bonus a ušetřil jsi jen na jednom roku cca 7000 a auto budeš mít třeba pět let a tudíž si ušetřil za svych zbytečně vydaných 5 tisíc na starém autě 35tisíc na novém autě za pojištění.
Přepocítavání pojistek povinného ručení v pojištovnách: Velmi dobrá rada, leč jeden háček tady je a již jste se sním možná setkali všichni. V pojištovně vždy existuje, že smlouva má svého pevného získatele, který smlouvu někdy sjednal (třeba autobazar, autosalon atd). Protože v pojištovně platí za přepočítanou pojistku někdo dostane zase provizi, ale jen v případě, že ji udělá cenou vyšší a nikoliv zlevní. Takže nastane situace, že vy si uděláte pojistku přes srovnávač, v autobazaru nebo v hračkárně v jiném kraji a jdete potom do stejné pojištovny ale ve svém městě a oni spočítají více nebo stejně. Kdyby spocítali méně což vy chcete, tak ale to dělají zadarmo a proto to dělat nebudou a Vám přepočítavání nijak nepomůže. Jediný způsob kdy tohle neplatí je ve chvíli, že stejnou pojistku udělala stejná kancelář tudíž třeba před dvěma lety jste si udělali pojistku ve svém městě v pojištovně a v te samé kanceláři té samé pojištovny žádate přepočítaní a pak se vám sleví velmi vyrazně, aby dotyčná kancelář nepřišla o klienta. Pokud nejste její klient, tak je to té pobočce srdečně jedno jestli odejdete z dané pojišťovny, nic z Vás neměla ani předtím ani teď. Proto má rada - choďte do své pobočky ve městě a nepojištujte jinde ani když smlouvu zakládáte!! Hodně během trvání pojištění můžete takto ušetřit. Navíc budete pro svou pošťovnu rozuměj kancelář vyznamější klient a ušetříte opět.
Z toho to vídíte, že úplně nejblbější řešení co můžete kdy udělat je, dát si pojištění do splátek leasingu nebo úvěru (i když se tváří nebo je reklamou dáno, že je pojištění zdarma nebo prezentovano jako velice vyhodné). Nikdo Vám to během pěti let nezlevní, nikde nejste významný klient a když se podívate zpětně na splátky svého pojištění, tak jste během těch pěti let asi pojištovali nejdražšího mercedesa všech dob. Za těch pět let leasingu běžného auta jde ten rozdíl do pětimístných cifer.
Problémy se srovnávači ve vztahu s následným sjednávaním pojištění: Je třeba si uvědomit že se jedná jen o zprostředkovatele, který jinak s konkrétní pojišťovnou nemá nic společného. Z toho vychází, že pokud si sjednáte pojišťení a hned chcete zelenou kartu, tak vás pošlou na pojištovnu u Vás, kde ale není ani vaše platba a ani smlouva v databázi. takže Vám nikdo nic nevystaví ani nevyřídí z údajné smlouvy. Dalším problémem jsou bonusy, které vy sice nahlašujete a oni vám napíší na smlouvu, ale pokud pojištovna konkrétní zjistí, že nemáte na takový bonus nárok pojistku automaticky zdraží na správnou cifru. Pak se vám stane, že máte rázem dražší smlouvu než jste měli svou původní. Pokud cokoliv chcte tak vás vždy odkáží na pojišťovnu ve vašem městě. Opět zde padá možnost přepočítavání v dalších letech a zlevňovaní pojistek. Významným klientem pro pojišťovnu ve Vašem městě takto také nebudete a příliš svou pobočku tím pádem nezajímáte. Navíc a zcela správně vás může pobočka ve Vašem městě odkázat na získatele při problému a hledejte někoho s kým jste mluvili jen s telefonicky, třeba ve chvíli kdy srovnávač už na internetu není.
Velkým problémem srovnávačů je i správnost údajů ve smlouvě, kdy je vždy jen jedna výmluva takové jste mi poskytl. Problém s nesprávností údajů ale opět musíte vyřešit vy někde jinde a pokud jsou nesrovnalosti na zelené kartě čeká Vás i pokuta od policie. V případě že vám srovnavač vybral pojišťovnu která nemá zastoupení ve Vašem okrese, tak vás čeká i cestovaní navíc.
Toto nejsou zdaleka jediné problémy, které vás přes srovnávače potkají, ale tyhle jsou nejčastější.
Snad jsem odpověděl všem. Mé informace vychází ze zkušeností a dvacetileté práce v pojištovně po delší dobu i jako vedoucí dvou regionálních kanceláří. Mějte hezký den.
IX 35 crdi 1.7
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11632
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
S načítáním bonusů máš samozřejmě pravdu, z tohoto pohledu má havarijko i starého auta smysl. Ale pokud si pořizuju auto za oněch mnou zmíněných Kč 20.000,--, tak i ten litr za rok je důležitý .
I proto jsem záměrně uváděl, že každý klient je úplně jiný, a má tudíž úplně jiné představy, potřeby a možnosti.
Ad srovnávače, ani bych se tam nešel podívat. Pojišťovnictví je natolik specializovaný obor, že já osobně vnímám jako věrohodných zhruba 5 pojišťoven a pokud něco potřebuji pojistit, vyhledám si konkrétní nabídky od těchto subjektů. A z toho si vyberu.
Díky tomuto principu mám některé pojistné smlouvy u Allianz, jednu tuším u České pojišťovny, další u pojišťovny UNIQA a jednu u Generalli.
I proto jsem záměrně uváděl, že každý klient je úplně jiný, a má tudíž úplně jiné představy, potřeby a možnosti.
Ad srovnávače, ani bych se tam nešel podívat. Pojišťovnictví je natolik specializovaný obor, že já osobně vnímám jako věrohodných zhruba 5 pojišťoven a pokud něco potřebuji pojistit, vyhledám si konkrétní nabídky od těchto subjektů. A z toho si vyberu.
Díky tomuto principu mám některé pojistné smlouvy u Allianz, jednu tuším u České pojišťovny, další u pojišťovny UNIQA a jednu u Generalli.
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 22 dub 2015, 15:19, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Axel.Foley: Dopadlo to tak, že jsem to řešil přes havarijní pojistku s regresem, protože bych příliš dlouho musel čekat, než se to vyřeší papírově. Zraněný chodec měl otřes mozku a zlomená tuším dvě žebra. Auto už je opraveno. Zadní díly povyměňovány - blatníky, světla, nárazník, páté dveře a poslední díl podlahy. Oprava byla kalkulována za 135 tisíc. Já jsem neplatil ani korunu. Vše platila pojišťovna, bez jakékoliv spoluúčasti a vybere si to pak na pojišťovně té paní, co do nás ze zadu narazila a hodila na toho chodce.
ix20 2019- 1.6/92kW Trikolor Club White Sand
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
i20 2014-2019 1.2/64kW Family Start Baby Elephant
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Já jsem své první povinné ručení řešila přes srovnátor jako špatnou zkušenost nemám. Nikdo mi nevolal ani mi nic nenabízeli. Když mrknete na jejich stránky, tak to dole dokonce si píšou, že nic přeposílávat nebudou. Nejsem si jistá, zda to dokonce není zakázané přeprodávat čísla klientů dál, ale tak to jim člověk asi těžko dokáže, že to byli zrovna oni no. Takže si myslím, že nejsou všechny srovnávače špatné. Některé ujdou, ale jiné jim hold kazí dobré jméno a hází do stejného pytle. Nyní už srovnávač nevyužívám, protože jsem našla kamarádku, co má známou na pojišťovně co tomu rozumí a to se mi vyplatí víc. Souhlasím s tím, že u srovnávačů člověk zaplatí asi víc, ale zase je to pohodlnější a když tomu člověk nerozumí udělají vše za vás, nebo vám přesně řeknou co kde a kam máte jít. Nebo aspoň já mám takovou zkušenost.ixík35 píše: Nevěř různým srovnávačům na netu (jejich původní funkce hrubých představ pro klienta se změnila na fabriku na bouchání smluv za každou cenu, bez ohledu na potřeby klienta). Tím, že do srovnávání musíš uvést jako povinnou položku telefon volají ti a masírují ti mozek do doby než prostě povolíš. Také se z pateronásobí volání rúzných bláznů nabízející úplně vše, protože se data takto přeprodávají prodejcům jiných blbostí. (Všimni si také, že některé solidní pojišťovny už ve srovnáčích nejsou, protože s touhle praxí problémů pro klienta nechtějí už mít nic společného.)
Wow. Toto mě nikdy nenapadlo. Rozhodně to má něco do sebe pokud se na to člověk dívá takto. Akorát je potřeba mít v budoucnosti v plánu koupi toho nového auta. Což v dnešní době kdy není nic jisté si může dovolit málo kdo. A ve chvíli kdy bych měla peníze na nové auto jisté, tak by se mi nechtělo nejprve jezdit starým autem 5 roků, abych potom ušetřila na povinném ručení za nové auto, které bych mohla mít hned. Toto řešení je asi dobré hlavně pro mladé lidi, kterým staré a levné auto na vyježdění stačí a po třicítce až budou chtít založit rodinu, koupí auto nové.ixík35 píše:Havarijní pojštění: Bylo zde řečeno že na staré auto je to vyhazovaní peněz. Tohle je pravda jen z části. Pokud platím na staré auto vyjaděno matematicky třeba ročně třeba 1000Kč, což asi tak u 20 000 auta odpovídá, vyjíždím si na havarijní pojištění stejný bonus jako na nové. Takže třeba za pět let na starém autě sice jakoby zbytečně zaplatím dohromady 5000Kč, ale mám díky tomu již dost velký vyjetý bonus někdy i 50procent a ten použiji na nové auto, kde bude havarijní pojstka třeba 12 - 15 tisíc ročně. Odečti padesátiprocentní bonus a ušetřil jsi jen na jednom roku cca 7000 a auto budeš mít třeba pět let a tudíž si ušetřil za svych zbytečně vydaných 5 tisíc na starém autě 35tisíc na novém autě za pojištění.
Věci kterých si můžeš vážit nikdy nezískáš snadno.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
mihlit: Děkuji za info. Hlavně, že vše dobře dopadlo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2822
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
To, co ixik35 píše o pojišťrování starých aut bych podepsal.
Nesouhlasím však s tím, co píše o pojištění v leasingu. Ono to závisí hlavně na přístupu leasingovky, kde si jako prvoklient, když tě leasingovka ještě nezná, dost neškrtneš, takže přijmeš vynucené pojištění v leasingových splátkách, ale jako „starý klient“, jestliže si leasing bereš opakovaně, si už můžeš prosadit dost ze svých potřeb a v pohodě oddělíš pojištění od leasingu. Ale ani tam není situace úplně zablokovaná. Já měl 7 letý leasing na Dacii a po 4 letech jsem požádal o snížení pojistné hodnoty na cca polovinu. Leasingovka vyšla vstříc. Měl jsem kvartální splátky a na jednu splátku jsem pak platil o skoro 900,- Kč méně, takže ve výsledku jsem zaplatil po sedmi letech o cca 9-10 tis. Kč méně než, kdybych platil původní smluvní pojištění. Pravda ale je, že oddělené pojištění bývá podstatně výhodnější než to lesingovky. Je to dáno tím, že leasingovky to mají jako pojištění podnikatelského majetku, i když se to chová jako havarijní, zatímco fyzické osoby jako klasické havarijní KASKO. U povinného ručení je to jedno.
Ale přemýšlím nad jinou věcí. Te´d mám bezeškodní průběh 160 měsíců, a mám maximální 50% bonus, takže slevy už neadsorbuji, nicméně letos jsem dostal na H1 i přes zdražení pojistek individuální slevu, takže jsem platil o cca 300,- Kč méně než vloni. Jestliže však pojiš´tovna odpočítává 24 měsíců v případě škodní události, pak by to mělo znamenat, že 160-24 = 136 měsíců a na 50% bonus potřebuju 120 měsíců. Pak by minimálně jeden škodní případ u mne neměl mít vliv na výši bonusu a jestliže vydržím bezeškodně dalších 8 měsíců, měl bych mít k dobru 2 budoucí škodní případy bez zvýšení ceny. Otázka je, jestli to takhle budou vidět pojišťovny.
Nesouhlasím však s tím, co píše o pojištění v leasingu. Ono to závisí hlavně na přístupu leasingovky, kde si jako prvoklient, když tě leasingovka ještě nezná, dost neškrtneš, takže přijmeš vynucené pojištění v leasingových splátkách, ale jako „starý klient“, jestliže si leasing bereš opakovaně, si už můžeš prosadit dost ze svých potřeb a v pohodě oddělíš pojištění od leasingu. Ale ani tam není situace úplně zablokovaná. Já měl 7 letý leasing na Dacii a po 4 letech jsem požádal o snížení pojistné hodnoty na cca polovinu. Leasingovka vyšla vstříc. Měl jsem kvartální splátky a na jednu splátku jsem pak platil o skoro 900,- Kč méně, takže ve výsledku jsem zaplatil po sedmi letech o cca 9-10 tis. Kč méně než, kdybych platil původní smluvní pojištění. Pravda ale je, že oddělené pojištění bývá podstatně výhodnější než to lesingovky. Je to dáno tím, že leasingovky to mají jako pojištění podnikatelského majetku, i když se to chová jako havarijní, zatímco fyzické osoby jako klasické havarijní KASKO. U povinného ručení je to jedno.
Ale přemýšlím nad jinou věcí. Te´d mám bezeškodní průběh 160 měsíců, a mám maximální 50% bonus, takže slevy už neadsorbuji, nicméně letos jsem dostal na H1 i přes zdražení pojistek individuální slevu, takže jsem platil o cca 300,- Kč méně než vloni. Jestliže však pojiš´tovna odpočítává 24 měsíců v případě škodní události, pak by to mělo znamenat, že 160-24 = 136 měsíců a na 50% bonus potřebuju 120 měsíců. Pak by minimálně jeden škodní případ u mne neměl mít vliv na výši bonusu a jestliže vydržím bezeškodně dalších 8 měsíců, měl bych mít k dobru 2 budoucí škodní případy bez zvýšení ceny. Otázka je, jestli to takhle budou vidět pojišťovny.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Zdravím všechny.
Zkusím tedy odpovědět na reakci Espera.
Bonusy na havárky. Leasingovky nemají sazbu na podnikatelské pojištění, ale pojišťují auta klientů v úvěrech a leasingu v tzv. flotilách. Na tom trochu vydělá někdo, kdo nikdy žádný bonus neměl, ale prodělá na tom člověk co už nějaké bonusy má, protože se cena rozpočítá poměrně mezi všechny klienty celé flotily. V nich samozřejmě můžou být i bouračky nebo jiné pojistné události v souvislosti s odcizením s vandalismem nebo živelnou záležitostí. Když to shrnu tak čím více flotila bourá nebo má pojistných událostí, má nový klient (kupující si auto) dražší pojištění a obráceně.
Co se odpočtu bonusů při pojistné události, tak co si napsal je pravdou jen z části. Existují pro pojišťovnu rozhodné a nerozhodné pojistné události. Pokud něco zaviníte přímým svým jednáním jedná se o rozhodnou událost a pak se odečítá bonus (obvykle mínus 24 měsíců). Pokud máte pojistnou událost kterou jste žádným způsobem nemohl ovlivnit, tak se jedná o nerozhodnou a bonusy se neodečítají.
Bonusy ve vašem výpočtu (minus 24 měsíců) jsou správně a na první pohled to vypadá, že by jste si mohl dovolit dvě dopravní nehody nebo rozhodné pojisné udalosti. Jenže! Není to jen přiznaný bonus co dělá cenu havarijního pojištění. Také jsou tam dodatečné (a ne malé) slevy obchodní, v některých případech i třeba čtyřicet procent, ale ty můžete získat jen když vaše rozhodné události ze smlouvy či ze všech pojistných smluv (sčítej i dětské, životní, majetkové atd) na vaše jméno, nečiní více než nastavení škodních procent stanovených pojišťovnou jako již rizikové. Obvykle to býva 65 procent, ale už jsem viděl i 70.
Znovu se tedy vrátím k jednotlivé pobočce pojišťovny ve vašem městě, kde tuhle významnost klienta v součtu všech vašich pojistek lze uplaťnovat, ale nikoliv u leasingové společnosti byť by měla pojišťovnu stejnou. Vyřízení pojištění soukromě se vyplatí absolutně vždy a ten chvilkový čas, kdy si obejdete pojišťovny ve vašem městě se vám královsky vrátí v ušetřených penězích ihned i v budoucnu.
Nekalou praxí skoro všech prodejců vozidel (jak autosalony tak i autobazary) je právě prodej těhto předražených pojistek, kdy klientovi řeknou, že bez nich to nejde, bez nich nedostanete slevu a podobné blbosti. Nechte je vypovídat a pak jim řekněte že za těhto okolností auto nekoupíte (již osmkrát vyzkoušeno mnou při koupi nových aut). Pak najednou uvidíte, že všechno jde a jaký bude rozdíl v ceně leasingu s pojistkami a bez pojistek. Možná se vám v té chvili protočí panenky. Navíc prodejce zjistí, že nemá dočinění s nějakým hlupákem a že nejste jen konzumentem vymyšlených nesmyslů.
Jen jako vsuvku si dovolím ještě se pozastavit i u samotného leasingu jedné a té samé leasingovky.
Když si leasing vyřídíte v bance sami, tak je rozdíl na splátkách asi čtyři stovky za měsíc, než když tu samou leasingovku zvolíte u prodejce vozidel. Počítáno teď v lednu 2015 u koupě Hyndai IX 35 1,7 CRDI. U leasingu u ČSOB. Protože jsme vybírali z vícero vozidel různých značek, tak jsem si tohle potvrdil zhruba na deseti případech různých vozidel.
Zkusím tedy odpovědět na reakci Espera.
Bonusy na havárky. Leasingovky nemají sazbu na podnikatelské pojištění, ale pojišťují auta klientů v úvěrech a leasingu v tzv. flotilách. Na tom trochu vydělá někdo, kdo nikdy žádný bonus neměl, ale prodělá na tom člověk co už nějaké bonusy má, protože se cena rozpočítá poměrně mezi všechny klienty celé flotily. V nich samozřejmě můžou být i bouračky nebo jiné pojistné události v souvislosti s odcizením s vandalismem nebo živelnou záležitostí. Když to shrnu tak čím více flotila bourá nebo má pojistných událostí, má nový klient (kupující si auto) dražší pojištění a obráceně.
Co se odpočtu bonusů při pojistné události, tak co si napsal je pravdou jen z části. Existují pro pojišťovnu rozhodné a nerozhodné pojistné události. Pokud něco zaviníte přímým svým jednáním jedná se o rozhodnou událost a pak se odečítá bonus (obvykle mínus 24 měsíců). Pokud máte pojistnou událost kterou jste žádným způsobem nemohl ovlivnit, tak se jedná o nerozhodnou a bonusy se neodečítají.
Bonusy ve vašem výpočtu (minus 24 měsíců) jsou správně a na první pohled to vypadá, že by jste si mohl dovolit dvě dopravní nehody nebo rozhodné pojisné udalosti. Jenže! Není to jen přiznaný bonus co dělá cenu havarijního pojištění. Také jsou tam dodatečné (a ne malé) slevy obchodní, v některých případech i třeba čtyřicet procent, ale ty můžete získat jen když vaše rozhodné události ze smlouvy či ze všech pojistných smluv (sčítej i dětské, životní, majetkové atd) na vaše jméno, nečiní více než nastavení škodních procent stanovených pojišťovnou jako již rizikové. Obvykle to býva 65 procent, ale už jsem viděl i 70.
Znovu se tedy vrátím k jednotlivé pobočce pojišťovny ve vašem městě, kde tuhle významnost klienta v součtu všech vašich pojistek lze uplaťnovat, ale nikoliv u leasingové společnosti byť by měla pojišťovnu stejnou. Vyřízení pojištění soukromě se vyplatí absolutně vždy a ten chvilkový čas, kdy si obejdete pojišťovny ve vašem městě se vám královsky vrátí v ušetřených penězích ihned i v budoucnu.
Nekalou praxí skoro všech prodejců vozidel (jak autosalony tak i autobazary) je právě prodej těhto předražených pojistek, kdy klientovi řeknou, že bez nich to nejde, bez nich nedostanete slevu a podobné blbosti. Nechte je vypovídat a pak jim řekněte že za těhto okolností auto nekoupíte (již osmkrát vyzkoušeno mnou při koupi nových aut). Pak najednou uvidíte, že všechno jde a jaký bude rozdíl v ceně leasingu s pojistkami a bez pojistek. Možná se vám v té chvili protočí panenky. Navíc prodejce zjistí, že nemá dočinění s nějakým hlupákem a že nejste jen konzumentem vymyšlených nesmyslů.
Jen jako vsuvku si dovolím ještě se pozastavit i u samotného leasingu jedné a té samé leasingovky.
Když si leasing vyřídíte v bance sami, tak je rozdíl na splátkách asi čtyři stovky za měsíc, než když tu samou leasingovku zvolíte u prodejce vozidel. Počítáno teď v lednu 2015 u koupě Hyndai IX 35 1,7 CRDI. U leasingu u ČSOB. Protože jsme vybírali z vícero vozidel různých značek, tak jsem si tohle potvrdil zhruba na deseti případech různých vozidel.
IX 35 crdi 1.7
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Měl jsem auto pojištěné ve flotile, pojistka nižší než všechny pobočky ve městě co jsem obešel.
Měl jsem auto pojištěné přes internet, zase lepší než na přepážce.
Teď mám havarijko i ZP přes telefon přímo na cool centru, cena lepší o 700 než co mi dali u té samé pojišťovny u přepážky.
Nevěřím ve věrnost pojišťovny, vždycky jsem při přechodu k jiné na tom vydělal. A to sem byl u Kooperativy snad 5 let, nejdražší pojistka.
Odešel sem od nich až když se mi dostal do rukou srovnávač pojištění na internetu. Takže podle mě v zákoném při přechodu
a sjednání i po internetu se dá uspořit a to ne málo. Já platím o 2000 méně na zákoném (2 litr motor)než před nějakými 15 lety za 1.2 l.
Rozhodně ale měnit pojišťovny a nebát se. Byl se už u České, Kooperativy, Triglav, Generali, Wustenrot, Slavie.
Rade
Měl jsem auto pojištěné přes internet, zase lepší než na přepážce.
Teď mám havarijko i ZP přes telefon přímo na cool centru, cena lepší o 700 než co mi dali u té samé pojišťovny u přepážky.
Nevěřím ve věrnost pojišťovny, vždycky jsem při přechodu k jiné na tom vydělal. A to sem byl u Kooperativy snad 5 let, nejdražší pojistka.
Odešel sem od nich až když se mi dostal do rukou srovnávač pojištění na internetu. Takže podle mě v zákoném při přechodu
a sjednání i po internetu se dá uspořit a to ne málo. Já platím o 2000 méně na zákoném (2 litr motor)než před nějakými 15 lety za 1.2 l.
Rozhodně ale měnit pojišťovny a nebát se. Byl se už u České, Kooperativy, Triglav, Generali, Wustenrot, Slavie.
Rade
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
Re: povinné ručení / havarijní
Hlídat si nabídky pojšťoven a nebát se měnit pojišťovnu s tím nelze jinak než souhlasit. Jak už ale naznačil můj předřečník, že nikde nedostal v kamenné pobočce lepší cenu je dáno hlavně tím, že nikde nebyl významným klientem a tudíž mohl vybírat zůženě jen mezi srovnáčem - drahým a nabídkou pojišťoven ve městě nevýznamného klienta - předraženým. Mezi slepými je tím páden jednooký králem.
Navíc myslím že si popisoval spíše povinné ručení, ale my se tady bavili více k havarijnímu, kde jsou přeci jen ceny někde o řád jinde s většími možnosti slev. Na pojistky je třeba se dívat komplexně, kdy jsou prakticky minimálně tři. Povinné ručení, Havarijní pojištění, Připojištění např. skla, úrazové, asistence, cestovní, různé balíčky pojištění atd.
Navíc myslím že si popisoval spíše povinné ručení, ale my se tady bavili více k havarijnímu, kde jsou přeci jen ceny někde o řád jinde s většími možnosti slev. Na pojistky je třeba se dívat komplexně, kdy jsou prakticky minimálně tři. Povinné ručení, Havarijní pojištění, Připojištění např. skla, úrazové, asistence, cestovní, různé balíčky pojištění atd.
IX 35 crdi 1.7
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
Seat Altea XL 1.9 PDI
Seat Toledo 1.9 Tdi
Seat Cordoba 1.2
Seat Leon 1.4
Seat Cordoba 1.0
Škoda Felicia 1.3
VW Polo 1.6
Fiat Polski 1.3
Škoda 100
V práci střídavě autobus Karosa a sklápěcí souprava Liaz.
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
.
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
- forman
- ***
- Příspěvky: 515
- Registrován: 31 kvě 2014, 12:37
- Bydliště: Holice v Čechách
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řešení dopravní nehody přes povinné ručení / havarijní
Opět budu chválit a nic víc než chválit.
V úterý v noci jsem srazil a přejel zajíce. Ráno jsem zjistil,že pod mlhovkou je prasklý blatník,skoro není nic vidět a tak jsem dopoledne zavolal na pojišťovnu ( Uniqa od Hyundai). Po telefonickém dotazníku mi vygenerovali číslo pojistné události a odpoledne jsem jel přímo do servisu Hyundai Pardubice. Už o mně věděli, na auto se šel podívat technik,řekl že je to na výměnu nárazníku a jestli to tam chci nechat. Domluvili jsme se že to udělají najednou s druhou garanční prohlídkou koncem Května. Domluvili jsme si přesný datum přistavení a odjel jsem s výborným pocitem na duši. Musím opět pochválit přístupem pojišťovny i servis Hyundai v Pardubicích
Mám nulovou spoluúčast,tak proč ne.????
V úterý v noci jsem srazil a přejel zajíce. Ráno jsem zjistil,že pod mlhovkou je prasklý blatník,skoro není nic vidět a tak jsem dopoledne zavolal na pojišťovnu ( Uniqa od Hyundai). Po telefonickém dotazníku mi vygenerovali číslo pojistné události a odpoledne jsem jel přímo do servisu Hyundai Pardubice. Už o mně věděli, na auto se šel podívat technik,řekl že je to na výměnu nárazníku a jestli to tam chci nechat. Domluvili jsme se že to udělají najednou s druhou garanční prohlídkou koncem Května. Domluvili jsme si přesný datum přistavení a odjel jsem s výborným pocitem na duši. Musím opět pochválit přístupem pojišťovny i servis Hyundai v Pardubicích
Mám nulovou spoluúčast,tak proč ne.????
AKTUÁLNÍ: Hyundai IX20 1,6/92 kW, Trikolor, Paket Essential, ARA BLUE, 01/2018
MINULOST -Škoda 100,Dacia 1300,Skoda Forman,Seat Cordoba, Hyundai i20 1,2/63kW - 5/2014
Slyším na jméno RUDA
MINULOST -Škoda 100,Dacia 1300,Skoda Forman,Seat Cordoba, Hyundai i20 1,2/63kW - 5/2014
Slyším na jméno RUDA