2,0i, 4x4, rok 2010, 5st. převodovka - jak řadíte?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Gooo
*
Příspěvky: 52
Registrován: 19 črc 2014, 18:44

2,0i, 4x4, rok 2010, 5st. převodovka - jak řadíte?

Příspěvek od Gooo »

Zdar

Opět můj blbej dotaz. Zima skončila, takže už mi jde trošku řadit, plynový pedál pořád ovládat neumím, ale zajímalo by mě, jak jste na tom s otáčkami při řazení? Dodržujete rady auta, které napíše kdy má být přeřazeno, nebo jedete podle sebe? Auto chce přeřadit, když jsem na 2500 otáčkách.

Jinak, vím že je to těžší auto, ale jednička mi připadá strašně krátká a silná (už jsem několikrát popisoval, že se furt houpu), tak mě napadlo zda není třeba jednička jen do terénu a do kopce a že se ostatní rozjíždějí třeba hned na dvojku? Asi blbost, co? Ale znáte to, líná huba, holé neštěstí, tak se radši blbě zeptám, no.
Reklama
 

smajly
*
Příspěvky: 10
Registrován: 27 bře 2015, 20:50

Re: 2,0i, 4x4, rok 2010, 5st. převodovka - jak řadíte?

Příspěvek od smajly »

Dovolim si odpovedat, aj ked ide len o moje subjektivne postrehy.

Auto vlastnim rok a trvalo mi to tiez dost dlho nez som si zvykol na tvrde radenie. Ani to sprevodovanie nie je podla mna najlepsie riesene. (menil som z Passata 2.8 V6, kde bolo radenie uplne hladke oproti ix35-tke)

Rozbiehanie na dvojke urcite neodporucam, myslim, ze aj spojka ti podakuje :) Jednotka je dost kratka, tak treba castejsie preradovat.

Asistenta radenia ja osobne neposlucham. Pred zimou som mal auto na garancnej prehliadke a tam som im spomenul problem, ked pri studenom motore mi pri rozbiehani padaju otacky. Stacilo prejst kusok, preradit do 2. stupna a uz sa to neprejavovalo. Oni preprogramovali riadiacu jednotku a odvtedy som uz tento problem neregistroval.

Ale odvtedy sa mi asistent radenia sprava obcas dost podozrivo - ked idem 90 mimo mesto na 5-tke a spomalim na 45-50, podradim na 4-ku a asistent si pyta zaradit 5tku. Raz si dokonca pytal preradit do 5tky a to som mal zaradenu 4-ku a priblizne 1400 otacok. Po chvile (cca po 10 sekundach) sa spamata a odporucanie radit 5tku zhasne.

Pri kludnej jazde teda odporucam preradovat ked dosiahnes nieco cez 2000 otacok. V kopcoch alebo pri sviznejsej jazde treba tocit kludne aj cez 3000, aby otacky nepadali.

EDIT: Dnes som sledoval pri akych otackach preradujem.... Pri jednotke a dvojke preradujem medzi 2500 - 3000 ot., a z trojky na stvorku preradujem pri 2000 (ked dosiahnem 50 km/h).
ix35 2.0i 120 kW DOHC D-CVVT 4x4 MT 2010
rhunka
Příspěvky: 3
Registrován: 28 úno 2016, 22:24

Re: 2,0i, 4x4, rok 2010, 5st. převodovka - jak řadíte?

Příspěvek od rhunka »

No, nebude to úplně 100% k tématu- IX35 jsem koupil po Sportagi druhé generace taky s atmosférickým dvoulitrem na tahání 1300 kg karavanu. Samozřejmě vím, že by se hodil spíš diesel, ale mám slabost pro benzín. Navíc Sportage byla fajn a po 180.000 km bezproblémová, tak jsem sáhl po IX35, která se mi nabídla za super cenu s cca 40.000 km.

S čím jsem spokojený:
Je to příjemé auto, se super výbavou. Mám je s Tricolorem, takže vyhřívané sedačky, tempomat, duální climatronic, polokožené sedačky, projektorová světla super svítí, spokojený jsem s volantem, dobře se drží..... A k převodovce- spokojenost s jedničkou, je krátká, na rozjíždění s karavanem super. Dvojka je cca stejná jako ve Sportagi, to je fajn.

S čím jsem nespokojený:
Při zařazenné 3,4,5 je to solo fajn, ale s karavanem hrůza v kopcovitém terénu. Všechny tyto rychlosti jsou zřejmě kvůli emisím delší a tam, kde jsem jezdil na 3ku se Sportagí, jezdím na 2 s IX35. Nechápu proč k tomuto motoru nedali šestikvalt, když už si chtěli hrát na emise. Je ale pravdou, že v průměru jezdím o cca 10% úsporněji než se Sportagí, což je výhoda, ktrou bych rád oželel.
A další "pruda"- máme ISOFIX sedačku a zapnout u ní pás je teda maso.

Jinak celkově spíš rozpačitá spokojenost. Jezdí to, je to příjemné auto, ale na tahání to není moc vhodné, rozhodně méně, než naše stará KIA s o 14 kW slabším motorem :(.
Odpovědět

Zpět na „ix35 Motor a převodovka“