palivový čistič
Moderátor: Moderátoři
palivový čistič
palivový čistič u ATOSU -prime se mění po 60.000 km.Může mi někdo poradit kde se nachází? Je součástí palivového čerpadla,nebo je někde pod karoserií.
- Reklama
Re: palivový čistič
Filtr je pod karoserií u levého zadního kola.
Re: palivový čistič
Díky za radu,měl jsem favorita a čistič byl v tom místě,jak popisujete.Hledal jsem ho tam,ale je tak zabudovaný,že jsem si nebyl jistý.Jinak díky,jak se trochu oteplí tak jdu na to.
Re: palivový čistič
Jak se do výměny pustíš, tak zkus udělat nějaké foto a potom napsat, jak na to Mám najeto 50.000, tak bych ho taky jednou vyměnil. Vůbec si nedokážu představit, jak se k tomu leze, zespodu auta ?
Hyundai Atos, 46 kW, r.v. 2006, 50 000 KM
Re: palivový čistič
A bacha kluci na tu benzinovou trubku.Po těch letech je docela sežraná,musel jsem ji při výměně filtru komplet až dopředu vyměnit.Sehnal jsem si polotovar z CU,silnostěnný a udělal pertly.Sedí to perfektně.....Tak s tím raději počítejte,v záhybech trubka hnije a při povolování filtru ráda praská.
Re: palivový čistič
Palivový čistič je před levým zadním kolem nainstalovaný mezi prahem a palivovou nádrží pod vozidlem.Výměna vzhledem k umístění je horor.Vedle čističe je nádobka z umělé hmoty a ta se musí vytlačit směrem nahoru,z horní strany jsou hadičky pojištěné pružnými pojistkami,nemusí se odpojovat,stačí nádržku vyklopit do strany.Pokud jde spodní matka na čističi povolit je to dobré,musí se povolovat širokým klíčem číslo 14.Já jsem musel použít malý svěrák.Také se musí použít klíč číslo 19 kontra na spodku čističe.Čistič je uchycen v konzole která je k prahu přichycena dvěma šroubky a tato se musí demontovat.Pokud nejde matice na spodku čističe povolit,musí se demontovat potrubí z úchytů na spodku karoserie.Na horní části čističe je hadička,ale její odpojení se provádí tak,že se prstem zmáčknou dvě tlačítka,umístěná na válečku (asi jednosměrný ventil).Tlačítka jsou na válečku ze předu a zezadu proti sobě.Tlačítka jsou modrá. Při zpětné montáži se zatlačí nátrubek v horní části čističe do válečku a tím se zajistí.Matice na trubce se nemusí dotahovat silně,je tam vnitřní kužel a dobře těsní.Čistič je po 60.000 km silně znečištěný a interval na jeho výměnu je v pořádku.Pak je třeba provést zpětnou montáž,spustit motor,nebo palivové čerpadlo a zkontrolovat těsnost.Pak dlouho relaxovat.Takto jsem to prováděl já a pokud se to podaří někomu snadněji,tak to beru.
- Přílohy
-
- filtr.jpg (21.55 KiB) Zobrazeno 3368 x