Baterie pro ix20
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Baterie pro ix20
to mmv :
1 - No tak to info o ŘJ Xsara 1,6/16 (Bosch ME 7.4.4) bylo spíše na odlehčení tématu -že tyhle věci něco vydrží. (mimochodem stalo se to cca v roce 06 - 07 už nevím a auto má teď 235000 a ŘJ motoru je fakt to poslední co mě trápí).
2 - samostatný "kondiční" nabíječ je zpravidla k vidění ve formě krabičky přímo do zásuvky 230V a sek. okruh je připojen delší dvojlinkou (jde přicvaknout dveřmi) a klasickou samicí do zásuvky 12V v autě aby se mohl jednoduše připojit/odpojit během dne (nebo na noc), a aby to zvládl i laik. Takže jediný problém je kam vedle park. místa umístit zásuvku 230V.
3 - tak třeba jednotka BSI (a některé další) i v klidovém stavu testují určité koncové stavy mech. kontaktů a průběhy proudů v palubní síti - např. má několik pokusů o standby režim dveří a pokud si na ně Pat nebo Mat přilepí dráty od alarmu natvrdo tak se mu prostě centrál i tímhle malým proudem blokne (lepší varianta je jen centrál). Viděl jsem samovolně se náhodně otevírat boční posuvné dveře C8 v klidu na parkovišti (Sherlog ) atd.atd... Tlačítko hav. blikačů např pouze "probouzí" centrání mozek auta (BSI) a ten pak testováním stavu datové sběrnice řeší co jakože dál. Myslím že dnes s rozšiřováním sběrnic CAN Bus a vyšších verzí to bude jen horší a neprůhlednější.
.. a protože neznám korejce (a nebudu náhodně zkoušet připojovat cosi kamsi, už mě to nebaví, možná už to někdo zkusil, IX má jen 5kkm a stejně jezdí 99% žena - krátké trasy - časté starty) tak jsem si řek že se třeba zeptám protože to s tou baterkou se mi osvědčilo...
Ještě edit:
to soban: Díky
Zajímalo mě to taky proto že spousta nových malých kompakních nabíječek je řešena na principu spínaných zdrojů a při řízení procesu nabíjení procesorem je velmi jednoduché regulovat nabíjecí proud do baterky pulzně - baterce se to líbí ale co na to na to okolní připojené kurvítka ve formě počítačků. Je fakt že staršímu frantíkovi udržovačka (cca 20V naprázdno / 20 mA při max proudu - napětí se srovná něco přes 14.6V) nevadí. No a svoji hlavní nabíječku (analogový automat WU) holt nebudu na korejce natvrdo připojovat. Koupím ženě nějaké to nové mini udělátko (LIDL a spol.) občas ho připojím pod kapotu a bude.
1 - No tak to info o ŘJ Xsara 1,6/16 (Bosch ME 7.4.4) bylo spíše na odlehčení tématu -že tyhle věci něco vydrží. (mimochodem stalo se to cca v roce 06 - 07 už nevím a auto má teď 235000 a ŘJ motoru je fakt to poslední co mě trápí).
2 - samostatný "kondiční" nabíječ je zpravidla k vidění ve formě krabičky přímo do zásuvky 230V a sek. okruh je připojen delší dvojlinkou (jde přicvaknout dveřmi) a klasickou samicí do zásuvky 12V v autě aby se mohl jednoduše připojit/odpojit během dne (nebo na noc), a aby to zvládl i laik. Takže jediný problém je kam vedle park. místa umístit zásuvku 230V.
3 - tak třeba jednotka BSI (a některé další) i v klidovém stavu testují určité koncové stavy mech. kontaktů a průběhy proudů v palubní síti - např. má několik pokusů o standby režim dveří a pokud si na ně Pat nebo Mat přilepí dráty od alarmu natvrdo tak se mu prostě centrál i tímhle malým proudem blokne (lepší varianta je jen centrál). Viděl jsem samovolně se náhodně otevírat boční posuvné dveře C8 v klidu na parkovišti (Sherlog ) atd.atd... Tlačítko hav. blikačů např pouze "probouzí" centrání mozek auta (BSI) a ten pak testováním stavu datové sběrnice řeší co jakože dál. Myslím že dnes s rozšiřováním sběrnic CAN Bus a vyšších verzí to bude jen horší a neprůhlednější.
.. a protože neznám korejce (a nebudu náhodně zkoušet připojovat cosi kamsi, už mě to nebaví, možná už to někdo zkusil, IX má jen 5kkm a stejně jezdí 99% žena - krátké trasy - časté starty) tak jsem si řek že se třeba zeptám protože to s tou baterkou se mi osvědčilo...
Ještě edit:
to soban: Díky
Zajímalo mě to taky proto že spousta nových malých kompakních nabíječek je řešena na principu spínaných zdrojů a při řízení procesu nabíjení procesorem je velmi jednoduché regulovat nabíjecí proud do baterky pulzně - baterce se to líbí ale co na to na to okolní připojené kurvítka ve formě počítačků. Je fakt že staršímu frantíkovi udržovačka (cca 20V naprázdno / 20 mA při max proudu - napětí se srovná něco přes 14.6V) nevadí. No a svoji hlavní nabíječku (analogový automat WU) holt nebudu na korejce natvrdo připojovat. Koupím ženě nějaké to nové mini udělátko (LIDL a spol.) občas ho připojím pod kapotu a bude.
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
- Reklama
Re: Baterie pro ix20
k nabíjení používám starou nabíječku NB 4d kovoplast (taková ta červená krabice) zapojenou pro jistotu do elektronických spínacích hodin s nastaveným časem vypnutí a věřte, že jsem zatím nic nevodkouřil.
Jednotku BSI jsem měl v berlingu a když jsem hledal proč se mi občas nezavřou okna, jsem jí málem z auta i vyndal, nakonec jsem přišel na to, že BSI s oknama nemá nic společnýho, protože ty měli krabičku svojí
abych nebyl za dřevního elektrikáře, tak již taky pokukuji po něčem pulzním (třeba ten lidl)
udržovací nabíječku mám, základ tvoří transformátor TR 2 220/24V 2VA systému T6 , ten je tak měkký, že funguje vlastně jako taková samoregulační jednotka ale na jsem ho zatím nepoužil páč nebylo proč.
Ono pozor na to udržovací nabíjení, taková sulfatizace je sviňa, ta vám rozbije akumulátor
Jednotku BSI jsem měl v berlingu a když jsem hledal proč se mi občas nezavřou okna, jsem jí málem z auta i vyndal, nakonec jsem přišel na to, že BSI s oknama nemá nic společnýho, protože ty měli krabičku svojí
abych nebyl za dřevního elektrikáře, tak již taky pokukuji po něčem pulzním (třeba ten lidl)
udržovací nabíječku mám, základ tvoří transformátor TR 2 220/24V 2VA systému T6 , ten je tak měkký, že funguje vlastně jako taková samoregulační jednotka ale na jsem ho zatím nepoužil páč nebylo proč.
Ono pozor na to udržovací nabíjení, taková sulfatizace je sviňa, ta vám rozbije akumulátor
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Moje velká nabíječka je NB15 automat 12V/8A (žlutomodrá - Elektropřístoj) po kontrole je na to spoleh ( charakteristika WU). Zatím všechny baterky OK - tak asi přes noc.
Udržovák je ze zvonkového trafa 3,5,8 V (předrevoluční výroba - made in Romania) plus násobič napětí (vyrobili jsme jich hafo i jako zdroje - malá radia atd. když za socíku nebyly baterky) všechno vlezlo pod kryt a zespodu polovina zástrčky do sítě.Je to taky pěkně měkký zdroj. Když se dala do serie LED + odpor (stará červená měla 15 - 20mA akorát) tak to i signalizuje správné zastrčení.
P.S.
BSI z Berlinga (i když jsem B neměl) mám na památku ve sbírce (na ukázku pro představu co už bylo v autech před cca 10 lety). Nateklo do ní mezírkou pod předním sklem (soudruzi měli špatný den). To auto se mohlo zbláznit
Udržovák je ze zvonkového trafa 3,5,8 V (předrevoluční výroba - made in Romania) plus násobič napětí (vyrobili jsme jich hafo i jako zdroje - malá radia atd. když za socíku nebyly baterky) všechno vlezlo pod kryt a zespodu polovina zástrčky do sítě.Je to taky pěkně měkký zdroj. Když se dala do serie LED + odpor (stará červená měla 15 - 20mA akorát) tak to i signalizuje správné zastrčení.
P.S.
BSI z Berlinga (i když jsem B neměl) mám na památku ve sbírce (na ukázku pro představu co už bylo v autech před cca 10 lety). Nateklo do ní mezírkou pod předním sklem (soudruzi měli špatný den). To auto se mohlo zbláznit
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Re: Baterie pro ix20
Pokud máte normální olověné baterie tak ty různé udržovátka a staré nabíječky můžou fungovat OK.
Pozor pokud máte gelové baterie a různé bezúdržbové tam chce hlídat napětí - nesmí se přebíjet hlavně ty gelové když se budou přebíjet tak je odrovnáš.
Další věc že dnes už se do baterek olovo moc nedává a jsou to různé směsi a těm taky přebíjení moc neprospívá....
Pozor pokud máte gelové baterie a různé bezúdržbové tam chce hlídat napětí - nesmí se přebíjet hlavně ty gelové když se budou přebíjet tak je odrovnáš.
Další věc že dnes už se do baterek olovo moc nedává a jsou to různé směsi a těm taky přebíjení moc neprospívá....
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Baterie pro ix20
Dnes sa mi podarilo vybit baterku-oprava svetiel na prívesnom vozíku.Baterka vybraná za necelých 10.min.Dve skrutky-vruty-za baterkou,držia RJ a jedna na blatníku-kostra.Stačí vidlicový klúč č.12.Zvládne aj dement.Samozrejme treba povolit kontakty-vidlicový klúč č.10.Ešte než ju vyberiete,treba priložit káble na kontakty a zamknút cez dialkové ovládanie(inak nezamknete zadné dvere).Odpojit baterku a zabuchnút prednú kapotu.Tým je zamknuté auto.Pri spatnej montáži doporučujem namazat skruty vazelínou a večer aj seba-za dobre odvedenou prácu
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Baterie pro ix20
To není snad ani možné To jsi ji vyzkratoval ???
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Baterie pro ix20
Myslím,že nie,len poslednú dobu jazdíme len po meste,tak sa nestihne dobit,dnes dostala záhul-po troch rokoch Už nedokázala pretočit,len cvakal štartér.Po priložení štartovacích káblov chytil na prvý krát.
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Baterie pro ix20
Další věc že dnes už se do baterek olovo moc nedává a jsou to různé směsi a těm taky přebíjení moc neprospívá....
- fúúú a to máte odkiaľ? a čo tam dávajú - Li-On?- do štartovacích?
Na bežnú potrebu stačí lacná Lidl nabíjačka, len sa nedá nabiť úplne vybitý akumulátor...
A ja dávam 1 bežnej Akume vyrobenej v Taliansku, kúpenej u nás, so štupľami pre kontrolu elektrolytu, vybrať čo najvačšiu kapacitu a štart. prúd čo vojde na miesto pre baterku...
- fúúú a to máte odkiaľ? a čo tam dávajú - Li-On?- do štartovacích?
Na bežnú potrebu stačí lacná Lidl nabíjačka, len sa nedá nabiť úplne vybitý akumulátor...
A ja dávam 1 bežnej Akume vyrobenej v Taliansku, kúpenej u nás, so štupľami pre kontrolu elektrolytu, vybrať čo najvačšiu kapacitu a štart. prúd čo vojde na miesto pre baterku...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Baterie pro ix20
soban píše:Nechápu co řešíte?
To že se šetří je jasné proč by se dělal zvlášť držák na řídící jednotku.
Jednoduše odšroubuji dva spodní šrouby a u mě jeden nahoře a držák i s řj dám bokem vyměním baterku a zase sešroubuji.....
Baterku kupují kdekoliv třeba i v supermarketu u rohlíků jsem koupil posledně.
Důležité je si pohlídat pozici kontaktů + - někdy je + vlevo někdy vpravo a samozřejmě rozměry, musí se tam vlézt a dosáhnout kabely a samozřejmě napětí, startovací proud (může být větší) a kapacita (taky může být větší).
Re: Baterie pro ix20
Zdravím všechny,
jsem tu prvně a mám problém s baterií. Jsem v provozu od 3/2011 a prvních 3 roky byly bez problému. potom najednou jsem měl baterii vybitou tak jsem dobil a jezdil. za zhruba čtyři měsíce znova a za dva znova potom zase za tři a teď se to jeví tak, že stačí nechat rádio 2-3 hodiny hrát a je potřeba nabíjet. Musím uvést, že jsem loni namontoval DVR s přední i zadní kamerou která má jistě slušnou spotřebu(ovšem pouze za jízdy) . Na druhou stranu jsem vyndal žárovky z kufru a ze schránky, aby při otevření nesvítily. Osvětlení interiéru je rovněž zcela vypnuto. Pokud není závada v instalaci tak mi vychází, že problém je ve slabé kapacitě akumulátoru. Má označení Solite MF36-21GL a 410A startovací napětí (na stránkách výrobce takovou baterii vůbec nemají). Někdo tady psal, že údaj 36 znamená 36Ah, ovšem korejských což údajně znamená cca 45Ah českých. Mě se však zdá, že má skutečně jen 36Ah a proto je s ní takový problém. Přemýšlím o nové baterii, ale kromě výdajů nevím jakou. Žádná totiž nesplňuje všechny parametry(kontakty, rozměry, kapacita, upevnění atd.).
Koupil bych si jiné auto, ale žádné nesplňuje všechny parametry(cena, spotřeba, prostor, velikost atd.).
Tak nevím jak dál.
M.
jsem tu prvně a mám problém s baterií. Jsem v provozu od 3/2011 a prvních 3 roky byly bez problému. potom najednou jsem měl baterii vybitou tak jsem dobil a jezdil. za zhruba čtyři měsíce znova a za dva znova potom zase za tři a teď se to jeví tak, že stačí nechat rádio 2-3 hodiny hrát a je potřeba nabíjet. Musím uvést, že jsem loni namontoval DVR s přední i zadní kamerou která má jistě slušnou spotřebu(ovšem pouze za jízdy) . Na druhou stranu jsem vyndal žárovky z kufru a ze schránky, aby při otevření nesvítily. Osvětlení interiéru je rovněž zcela vypnuto. Pokud není závada v instalaci tak mi vychází, že problém je ve slabé kapacitě akumulátoru. Má označení Solite MF36-21GL a 410A startovací napětí (na stránkách výrobce takovou baterii vůbec nemají). Někdo tady psal, že údaj 36 znamená 36Ah, ovšem korejských což údajně znamená cca 45Ah českých. Mě se však zdá, že má skutečně jen 36Ah a proto je s ní takový problém. Přemýšlím o nové baterii, ale kromě výdajů nevím jakou. Žádná totiž nesplňuje všechny parametry(kontakty, rozměry, kapacita, upevnění atd.).
Koupil bych si jiné auto, ale žádné nesplňuje všechny parametry(cena, spotřeba, prostor, velikost atd.).
Tak nevím jak dál.
M.
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
Re: Baterie pro ix20
Podívej se sem
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx?ut ... YCa+qw7nM=
http://www.autokelly.cz/Catalog.aspx?ut ... YCa+qw7nM=
HYUNDAI ix20 1,6 Style Sienna Orange
Re: Baterie pro ix20
to kocumich:
do Vašeho auta patří baterie s označením uchycení "korean b1" o rozměrech kastlíku (baterie) 200x173x222 s vystouplými póly
jde tam dát i "evropská" ale ta už tam nemusí padnout přesně, a může být drobný problém v nasazení svorek pro které tam nemusí být dost místa
dle všeho by tam měla přijít tato baterie
http://autobaterie.heureka.cz/exide-exc ... oC93bw_wcB
do Vašeho auta patří baterie s označením uchycení "korean b1" o rozměrech kastlíku (baterie) 200x173x222 s vystouplými póly
jde tam dát i "evropská" ale ta už tam nemusí padnout přesně, a může být drobný problém v nasazení svorek pro které tam nemusí být dost místa
dle všeho by tam měla přijít tato baterie
http://autobaterie.heureka.cz/exide-exc ... oC93bw_wcB
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
to mmv:
díky za pomoc již jsem o ní uvažoval, ale má nízký startovací proud 360A. Ta originální má 410A a zdá se, že to nestačí.
to kaje: ceny v auto kelly příliš zavánějí drahotou. Jsem důchodce a auto mě neživí nýbrž naopak.
díky za pomoc již jsem o ní uvažoval, ale má nízký startovací proud 360A. Ta originální má 410A a zdá se, že to nestačí.
to kaje: ceny v auto kelly příliš zavánějí drahotou. Jsem důchodce a auto mě neživí nýbrž naopak.
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
Re: Baterie pro ix20
tak jedině vyndat baterku, zahodit tu dečku (tepelný obal) a řádně změřit jak velká se tam fyzicky vleze a koupit tu největší, dle rady "do auta patří tak velká baterka, kterou auto uveze" ale pozor na spodní uchycení, abyste nemusel vyrábět svůj spodní úchyt (plech) koupili jsme si korejský auto, tak to musíme přijmout přijmout se vším všudy, tzn i s Korejským šamanismem případně Budhismem jak je komu libo (ty keci o českým autě mě už neberou)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Baterie pro ix20
Asi to tak dopadne. Budu muset zajet někam kde to půjde vyzkoušet. Jinak s tím českým autem máte pravdu. Češi přece umí česky.
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011