CHIPTUNING

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od tomki »

sarkan píše:Ahojte, nejdem sa vyjadrovať k čiptuningu všeobecne, či áno, alebo nie. Do podrobna je to prebraté tu:
http://www.alfatuning.sk/rizika.php
Je to síce moja stránka, ale účelom odkazu je otvoriť oči všetkým, ktorí slepo vidia iba pozitíva. Neberte to teda ako reklamu.
Na druhej strane, mám upravené oba 2 kusy SantaFe II, 2006 a 2008, 110kW a 114kW.
Pre zaujímavosť - oba softvéry sú naprosto totožné, motory takisto. 4kW dolu v papieroch bol marketing pre niektoré trhy Európy, bez akéhokoľvek rozdielu v autách!!!
A keďže svoje autá si upravujem vždy sám a verím, že po prečítaní mojich stránok pochopíte, že sa tým nezaoberám iba z dôvodu kšeftu, ale hlavne preto, že ma to baví, dúfam, že mi budete veriť aj pri čítaní nasledujúcich riadkov.
Prvé Santa Fe sme kúpli pre manželku. Keďže som pochopil, že SantFe nie je kópia touaregu, ale podobné auto, ktoré má na rozdiel od VW vychytané chyby, začal som manželke tročku závidieť komfort, nehlučnosť a krásny design. Rozhodol som sa kúpiť aj druhé pre seba a tak mám dnes na krku úver. :D
Problémom autal ani nie je slabý motor (114kW je v pohode), ale neideálne odstupňovaná manuálna prevodovka, s čím myslím bude každý súhlasiť. Dvojka je proste krátka a trojka je strašne dlhá. A ak vytočíte dvojku do 3000, trojka má okolo 1800 ot/min. Kým sa pozbiera, trvá to. Nedajbože rozbeh prudkým kopcom, dvojka vypáli jak strela a trojka sa nechce chytiť.
A tak som sa začal hrať so softvérom. Urobil som rozbor fabrického softvéru do detailu. Turbo TB35 sa používa aj vo verzii 194k a má obrovskú rezervu. Začal som ladiť mapy regulácie turba. originál používa maximálne 80% otvorenia regulácie, čo znamená, že turbo dokáže nastúpiť naplno okolo 2000ot/min. Otvoril som softvérovo reguláciu na 100% pod 2000 otáčkami a mohol som pridať tým pádom aj palivo bez rizika dymenia. Uzvrel som EGR ventil a výsledkom je nádherný záťah od 1500 ot/min. Zotrvačník sa ukázal ako pomerne odolný a pri skúškach aj s extrémnymi dávkami obstál na jednotku.
Teraz sa už neprejavuje diera pri preradení z dvojky na trojku. A keďže ma lákal aj vyšší výkon, pokračoval som. Narazil som na hranice, ktoré prekvapivo nie sú v motore. 200k nie je problém, problémom je krútiaci moment. Ak uvažujete nad navyšovaním výkonu, nech to robí ktokoľvek, pozor na moment, lebo spojka nie je schopná preniesť viac, ako 380N.m, ak aj prenesie, nie nadlho.
A tak som upravil priebeh momentu tak, že mám 370N.m od 1800 do 3600 otáčok a výkon mám okolo 210k. Podmienkou bolo, aby auto nedymilo, a turbo netrpelo. Toto turbo dokáže dodať 28 lb vzduchu za minútu, čo zodpovedá cca 1400mg vzduchu na zdvih pri 4000 otáčkach, takže palivo by mohlo ísť do 87mg/zdvih, alebo inak 104mm3/zdvih. Teoreticky by sa výkon dal dostať niekde na 240k, ale nad 95mm3 (220k) ide EGT nad 900 stupňov. Dávku paliva som vo vyšších otáčkach nastavil na 90mm3 (tam nedosahuje taký veľká krútiaci moment), takže rezerva stále zostáva. V nižších otáčkach mám necelých 80mm3, aby netrpela spojka, medzinápravový diferenciál, ani predné poloosy. EGT (exhaust gas temperature) neprekročí 800 stupňov celsia, Garrett udáva dlhodobo prípustnú teplotu 850 stupňov pre TB35.
O výsledku viac napovie video:
http://www.youtube.com/watch?v=mRo8D1JLKAw
Toto (rýchlosti okolo 200km/h) síce nebolo cieľom, ale na demonštráciu je to postačujúce. Nd 190km/h som už nemohol, prekážali mi iné vozidlá.
Každopádne môj názor je - úprava áno, ale navýšenie momentu v miestach, kde dosahuje maximum (2000-2500ot), iba mierne, vo vyšších a nižších otáčkach výraznejšie. Takto upravené auto sa správa na neporovnanie od originálu a dynamika je plne zrovnateľná s menšími vozidlami s výkonom okolo 150k.
Cieľom môjho príspevku naozaj nie je reklama, ani navádzanie na úpravu. Skôr by som chcel varovať pred zásahom tzv. profesionálnych tunerov, ktorí navzdory pôsobivej reklame nekontrolujú emisie, teplotu spaľovacieho priestoru, ani tzv. "surge line" turbokompresora. Auto sa upraviť dá, ale ak chcete, aby jazdilo dlhodobo bez problémov, nejde to urobiť za pár hodín.
Ja som ho dolaďoval postupne 2 mesiace. Ak by mal niekto záujem sa na mojom aute zviezť, môže mi zavolať na 0948011483, rád hopreveziem.
Ak máte odborné otázky, rád zodpoviem, ale prosím emailom na moju adresu, sem zatiaľ často nechodievam. Adresa je na mojej stránke. Všetkým Hyundaiom a Hyundaistom veľa zdaru a veľa šťastných kilometrov.
tak velmi pekny popis ohladom chipovania, nebol som tu asi 4 roky, santu som predal ked malo asi 90 000km hned po vymene turba ktore slo hore kominom.... chipovane bolo v profituningu. Takze velki profici.... dnes uz viem ze chip a chip je rozdiel... co sa tyka alfatuningu nepoznam ale vyzera to ze tento pan nechipuje stylom ako profituning ze som dosiel, vzali notebook a nainstovaloval novy unifikovany soft a siel som po 15 minutach prec.... Tento pan to vyzera ze zrejme kazde konkretne auto ladi a nie len tam drbe softy podla znacky auta... Teraz mam BMW 530d a bolo taktiez ladene a ked som si ho prevzal tak neslo ani o vykon ale o vyladenost a priebeh, to auto poskocilo o ligu vyssie... Takze treba fakt dat aj pozor na firmy ako profitunig lebo zjavne sa nepiplu a nehraju s autom ako tuto alfatuning alebo skopcia soft a dalsi prosim... ](*,)
Reklama
 

Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od ErosKE »

tak velmi pekny popis ohladom chipovania, nebol som tu asi 4 roky, santu som predal ked malo asi 90 000km hned po vymene turba ktore slo hore kominom.... chipovane bolo v profituningu. Takze velki profici.... dnes uz viem ze chip a chip je rozdiel... co sa tyka alfatuningu nepoznam ale vyzera to ze tento pan nechipuje stylom ako profituning ze som dosiel, vzali notebook a nainstovaloval novy unifikovany soft a siel som po 15 minutach prec.... Tento pan to vyzera ze zrejme kazde konkretne auto ladi a nie len tam drbe softy podla znacky auta... Teraz mam BMW 530d a bolo taktiez ladene a ked som si ho prevzal tak neslo ani o vykon ale o vyladenost a priebeh, to auto poskocilo o ligu vyssie... Takze treba fakt dat aj pozor na firmy ako profitunig lebo zjavne sa nepiplu a nehraju s autom ako tuto alfatuning alebo skopcia soft a dalsi prosim... ](*,)
Servuste, tak k tomu musím aj ja niečo prihodiť...
Profituning...chlapci určite vedia čo robia, to im nikto neberie, rozumeju tomu, čo robia...
Prístup??? ked chceš CHIP ostan, rozhodni sa lebo už ide za tebou ďalší...
Tiež som rozmýšlal, auto nešlo ako malo, na "brzde" malo len 130k(problémy s EGR-nakoniec ho vypli a bolo OK). Ked som sa ich pýtal, či môžem chipovať ked som mal cez 210000km, tak sa smiali, že tu chodia týpci s ovela viac KM, že SAntFE už chipovali, dokonca manželka mala a išlo perfektne...všetky chip. mapy maju samozrejme zo zahraničia od partnerov...
Mne Santafe chipovali cele doobeda...AUTOMAT...nedalo sa chipovať, lebo pri max. otáčkach AT podradil(sekvenčne) a bolo to cele, na PRD...tak sa musel vypnúť zadný náhon, ale nedalo sa už radiť, ostal tam už iba 3.stupen a na ňom sa chipovalo, všetko prebehlo OK, SF sa nachipoval a dovidopo...perfektná práca...len krutak bol 450Nm ?!
Ked mi zacal blbnuť AUTOMAT, menič, bol som znížiť krut. moment, prišiel som, povedal aký je problém, vyskusali sme, samozrejme nič nezistili...len sa čudoval, že je tam 450Nm a nie podla tabulky na nete 375Nm...hlavne som chcel znížiť krut. moment aby neboli dalsie problemy, chlapec mi znížil krut. moment na 4.,5.stupni na 405 a 420Nm...
Ked sme sa o tom rozpravali, tak mi povedal že automaty s tolkymi najazdenymi KM je normalne, že odchadzaju meniče...len mi to zabudol povedať pred CHIPOVANÍM...
Ked som pozeral neskor na SF DM, tak ani tam so 197K nieje krut. moment 450Nm, ale cca435Nm.
Ale aj tak ide SF ako žihadlo...dam opraviť menič a ideme ďalej :D :hyu:
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od sagen »

Normalne to nie je !!! Mozno po " odbornom chipovani s pichovanim " bez znalosti . Spojky mozu mat dost po 200.000 km, nie menic automatickej prevodovky. Ani na Karose SL11 neodchadzali, preco neodchadzaju na tahacoch ani po 1.000.000 km ? A kamion ma casto 40 ton, nikto neplati za jazdu naprazdno. Nabuduce radsej porozmyslaj co napises [-o<
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od ErosKE »

sagen píše:Normalne to nie je !!! Mozno po " odbornom chipovani s pichovanim " bez znalosti . Spojky mozu mat dost po 200.000 km, nie menic automatickej prevodovky. Ani na Karose SL11 neodchadzali, preco neodchadzaju na tahacoch ani po 1.000.000 km ? A kamion ma casto 40 ton, nikto neplati za jazdu naprazdno. Nabuduce radsej porozmyslaj co napises [-o<
Sagen,tie tvoje odb/porne odpovede...ty si mi ale odb/porník.
Ja píšem realnu vec, ktorá sa mi stala a odpoveď, ktorú mi povedal z Profitunungu...neviem čo tu trepeš.
"Nabudúce radšej porozmyšlaj co napíšeš"
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Uživatelský avatar
sagen
**
Příspěvky: 253
Registrován: 06 úno 2014, 14:34

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od sagen »

ErosKE píše:
sagen píše:Normalne to nie je !!! Mozno po " odbornom chipovani s pichovanim " bez znalosti . Spojky mozu mat dost po 200.000 km, nie menic automatickej prevodovky. Ani na Karose SL11 neodchadzali, preco neodchadzaju na tahacoch ani po 1.000.000 km ? A kamion ma casto 40 ton, nikto neplati za jazdu naprazdno. Nabuduce radsej porozmyslaj co napises [-o<
Sagen,tie tvoje odb/porne odpovede...ty si mi ale odb/porník.
Ja píšem realnu vec, ktorá sa mi stala a odpoveď, ktorú mi povedal z Profitunungu...neviem čo tu trepeš.
"Nabudúce radšej porozmyšlaj co napíšeš"

Co ine ten profi mohol povedat, ze nemal ani sajnu, na aky max. vstupny krutiaci moment je prevodovka stavana ? Preco si mu uveril jeho odpoved ?
K tym tunerom... uz som tu niekde k tuningovej firme daval poznamku, preco, ked je odborna, chipuje ix55tku 176 kwatovu na moment cez 500 Nm, ked ta prevodovka je stavana na 450 Nm max a preto ma ix55 424 Nm , lebo aj pri povolenom prekroceni vykonu motora ( vyrobca ma +- 5% ) neprekroci 450. Tych cez 500 Nm hovori, ze ta firma " rozumie tomu, co robi ".
V zivote som sa stretol s automatickou prevodovkou, ktora sa 3x rozsypala, menic sa ani raz nemenil, vzdy lamely a ozubenia. Problem bol v silnom motore, ktory pocas 12.000 Mth prevodovku rozflakal 3x. Vykon bol 550 kW, druhy skoro rovnaky stroj len s motorom 486 kW a asi 2100 Nm ale rovnakou prevodovkou odjazdil 28.000 Mth bez problemov. Ten poruchovy mal o 300 Nm viaca bol na hranici paramentrov prevodovky, asi ho americani vyrobili s toleranciou do + , lebo ine stroje inych vyrobcov roznych generacii zvladaju 20.000 Mth bez problemov s prevodovkami alebo motormi.
A preco tie kamiony vydrzia ? PACCAR dava 1.600.000 km do generalky, v europe tiez vydrzia bez problemov 1.200.000 km...

Edit:
tak som pozeral, Profituning chipuje tu ix55 na 554 !!! Nm, [-o< ale oni su odbornici podla teba, ja odpornik.
http://www.profituning.sk/chiping?bid=16
Kia Sorento UM 2,2 Crdi 6AT od 7/2016
Hyundai SantaFe 2,2 CRDI 114 kW M5 2006
Ford Focus 1,6 M5 2008 do 5/2016
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od tomki »

Neviem chlapi ja nechcem zhadzovat profituning... chipoval som v 2007 co je v dnesnej dobe z pohladu tecniky stredovek....
Neviem ci sa to moze ale davam sem link kde som chipoval.... Riesil som to cez bmwtt.sk kde sa chlapi specializuju len na bmw a chipuju v spolupraci s dracingom. Udajne je to jeden z najspickovejsich odbornikov siroko daleko v okolo 2000 km a chipuje auta na sprinty atd... ma svoju 330d tusim so 420k..vyzna sa..
ja len mozem potvrdit ze tak fajnovy motor aky spravil z mojho 530d dovidopo... neslo o cisla vykonu, ale o priebeh, jemnost a linearitu...
To auto je inde


http://www.d-racing.sk/
Uživatelský avatar
milan74kb
**
Příspěvky: 387
Registrován: 03 bře 2010, 16:06

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od milan74kb »

sak ved toto. Ja by som si tiez dal vyladit motor, ale komu verit ???
nechcem ani viac koni, ani viac Nm, radsej keby bol hladsi a razantnejsi priebeh (jasne, ze by mozno par koni pribudlo, mozno aj Nm, ale to ma az tak netrapi ...).
Inak ma auto sily dost ...
2013 Hyundai ix35 2,0 CRDi 135 kW 4x4 Premium Navi (6MT)
(paket design + paket pre zle cesty + sun / winter packet + safety packet)
spotreba - dlhodoby priemer 7.2 L / 100 km (3/3 RT na tempomate)
najazdene - 55.000 km
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od tomki »

no ono tym vyladenim sa ti aj dvihne vykon lebo auta su podladene povacsine...
ako som pisal, auta je doslova poladene, a nejde ani tak o cisla, mam 230k, a cca 480Nm, samozrejme ide to neskutocne, spotreba mesto 8, vonku predpisovo 6... ale ta pruznost.. fantazia..
hladkost, priebeh sa zjemnil, motor vrni lahsie... kedysi sme chipovali x5 tiez stylom notebook..natiahnut soft a po polhodke dovidenia.... ok slo to ako o zivot ale nemalo to charakter ako teraz moja 530d
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od ErosKE »

Co ine ten profi mohol povedat, ze nemal ani sajnu, na aky max. vstupny krutiaci moment je prevodovka stavana ? Preco si mu uveril jeho odpoved ?
K tym tunerom... uz som tu niekde k tuningovej firme daval poznamku, preco, ked je odborna, chipuje ix55tku 176 kwatovu na moment cez 500 Nm, ked ta prevodovka je stavana na 450 Nm max a preto ma ix55 424 Nm , lebo aj pri povolenom prekroceni vykonu motora ( vyrobca ma +- 5% ) neprekroci 450. Tych cez 500 Nm hovori, ze ta firma " rozumie tomu, co robi ".
V zivote som sa stretol s automatickou prevodovkou, ktora sa 3x rozsypala, menic sa ani raz nemenil, vzdy lamely a ozubenia. Problem bol v silnom motore, ktory pocas 12.000 Mth prevodovku rozflakal 3x. Vykon bol 550 kW, druhy skoro rovnaky stroj len s motorom 486 kW a asi 2100 Nm ale rovnakou prevodovkou odjazdil 28.000 Mth bez problemov. Ten poruchovy mal o 300 Nm viaca bol na hranici paramentrov prevodovky, asi ho americani vyrobili s toleranciou do + , lebo ine stroje inych vyrobcov roznych generacii zvladaju 20.000 Mth bez problemov s prevodovkami alebo motormi.
A preco tie kamiony vydrzia ? PACCAR dava 1.600.000 km do generalky, v europe tiez vydrzia bez problemov 1.200.000 km...

Edit:
tak som pozeral, Profituning chipuje tu ix55 na 554 !!! Nm, [-o< ale oni su odbornici podla teba, ja odpornik.
http://www.profituning.sk/chiping?bid=16
Ano v podstate všetko čo píšeš je pravda, chceš Chipovať ??? príd nachipujeme...aj IX55 na 554Nm.
To kolko zvladne prevodovka, je to smutné, ich hlavne zaujíma motor...tie mapy su ladene na motory, asi na prevodovky kašlú...samozrejme stara prevodovka, niečo tam prdne, staré turbo, aj to prdne....
Stále tu ombielaš, že kolko vydrží menič...ja som len tolko napísal, že mi vyskočila chyba na meniči cca 3 mes. po chipovaní, nič viac, možno by s meničom bol problém skor, či neskor...jeden "špecialista" na AT mi tvrdil, že menič vydrží tak 140.000-160.000km :shock:
Niekto mi povedal, že nikdy by si nekupil AT od šikmookých, jedine BMW,AUDI...ale to je vedlajšie...
Ja nechcem hájiť Profituning, akým štýlom chipuju, ale oni tie mapy maju od partnerov zo zapadu, to niesu vymysly z prsta...a o zaruke po chipovaní ani nehovorím...tuším, že auto staršie ako 4r. sa zaruka nevzťahuje, ked ti niečo prdne...
Vermi, tiež sa mi nepačilo, že mi tam šturili 450Nm, ked original je tuším 345Nm a ešte sa čudoval, že je tam 450Nm...
Jeden čas som sa tu pýtal, že kolko Nm zvladne AT 5st. na SF...nikto nevedel...ty vieš kolko ma IX55...Sagen...nevieš nahodou, nechcem aby si si to vycucal z prsta...kolko zvladne na SF 110KW-114KW ??? :hyu:
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
tomki
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 srp 2006, 17:13

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od tomki »

tak tak ziadna zaruka. Treba si uvedomit jednu vec!!! Akekolvek jazdene auto ked v starsom veku dostane chip, hnacia ustrojenstvo to ma spocitane. Skratka tak to je
Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: CHIPTUNING

Příspěvek od ErosKE »

Trochu "reklama" pre Profituning od motoristického novinara...Rasta Chvalu

https://m.youtube.com/watch?v=5vur3YK_Qsk
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“