Identifikacia poruchy.
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Identifikacia poruchy.
Pozdravujem všetkých vospolok.
Dnes sa mi prihodilo ( okrem sledovania hokeja ) : všimol som si že auto nekúri.Tak že skontrolujem vyrovnávaciu nádržku pri chladiči, či je dosť vody v okruhu.
Všimol som si , že pod vyr. nádržkou na ľavej strane je kopa oleja ( len oleja, nie emulzia, ako keď sa olej zmieša s vodou ). Aj samotná nádržka je zvnútra od oleja. Oleja je v motore málo, ani nedosiahne na kontrolnú mierku. Na víčku oleja ( kde sa dolieva olej ) taktiež nie je emulzia, len olej. Takže asi tesnenie pod hlavou to nebude.
Neporadíte čo sa mohlo stať?
Dnes sa mi prihodilo ( okrem sledovania hokeja ) : všimol som si že auto nekúri.Tak že skontrolujem vyrovnávaciu nádržku pri chladiči, či je dosť vody v okruhu.
Všimol som si , že pod vyr. nádržkou na ľavej strane je kopa oleja ( len oleja, nie emulzia, ako keď sa olej zmieša s vodou ). Aj samotná nádržka je zvnútra od oleja. Oleja je v motore málo, ani nedosiahne na kontrolnú mierku. Na víčku oleja ( kde sa dolieva olej ) taktiež nie je emulzia, len olej. Takže asi tesnenie pod hlavou to nebude.
Neporadíte čo sa mohlo stať?
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Identifikacia poruchy.
jestli máš olej mimo motor, musíš najít místo úniku.......
pokud máš olej v nádobce na vodu je to špatně..... může to být to těsnění pod hlavou, protože nikde jinde se ti voda s olejem blíže nesetkává a je to nejpraděpodobnější místo poruchy (další může být prasklá hlava,
okolo vložek válců atd.)
Ale v nádobce taky můžeš mít třeba vymytou vazelínu z ložisek vodního čerpadla a vypadá to jako olej......
tedy i čerpadlo může být příčinou....
pokud máš olej v nádobce na vodu je to špatně..... může to být to těsnění pod hlavou, protože nikde jinde se ti voda s olejem blíže nesetkává a je to nejpraděpodobnější místo poruchy (další může být prasklá hlava,
okolo vložek válců atd.)
Ale v nádobce taky můžeš mít třeba vymytou vazelínu z ložisek vodního čerpadla a vypadá to jako olej......
tedy i čerpadlo může být příčinou....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Identifikacia poruchy.
Blok motora je cisty ( spinavy od prachu ). Nikde inde olej nie je, len pod vyrovnavacou nadrzkou.
A prave ze je to len olej, nie zmes vody a oleja
Ak by to bolo tesnenie tak je zmiesany olej v vodou, ci?
Som s toho somar.
A prave ze je to len olej, nie zmes vody a oleja
Ak by to bolo tesnenie tak je zmiesany olej v vodou, ci?
Som s toho somar.
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Re: Identifikacia poruchy.
Nějak si protiřečíš?
Jak může být olej v nádržce na vodu? No nemůže!
Takže jsou pouze dvě varianty někdo ti nalil do vody olej a pocákal to i zvenku, a nebo jak tu psaly prasklo těsnění pod hlavou válce, či praskla hlava válce to zvenku nepoznáš a odpovídá to i tomu že to potom netopí protože se tam dostane olej nebo i vzduch z válců - záleží kde a jak to prasklo.
Pokud je to malá prasklina a fridex neteče do oleje ale pouze se olej tlačí do vody tak se emulze neudělá prostě v motoru v oleji není voda to by odpovídalo tomu že olej zmizel a na nádržce se taky neudělá tam už není dostatečná teplota a tím pánem to trvá déle než by se tam něco vytvořilo.
Jak může být olej v nádržce na vodu? No nemůže!
Takže jsou pouze dvě varianty někdo ti nalil do vody olej a pocákal to i zvenku, a nebo jak tu psaly prasklo těsnění pod hlavou válce, či praskla hlava válce to zvenku nepoznáš a odpovídá to i tomu že to potom netopí protože se tam dostane olej nebo i vzduch z válců - záleží kde a jak to prasklo.
Pokud je to malá prasklina a fridex neteče do oleje ale pouze se olej tlačí do vody tak se emulze neudělá prostě v motoru v oleji není voda to by odpovídalo tomu že olej zmizel a na nádržce se taky neudělá tam už není dostatečná teplota a tím pánem to trvá déle než by se tam něco vytvořilo.
Re: Identifikacia poruchy.
Asi by bylo dobré to nafotit, protože popisu dost dobře nerozumím. Kde je olej? V expanzce? Nebo jen pod ní? Jaký je to olej?
Tlakuje to do vody? Po nastartování by ztvrdly hadice, tlakem co by tam šel a neměl by tam být.
Klidně to může být i olej ze serva. A nebo z výměníku voda-olej pokud ho auto má, ale i kdyby šel olej do vody tak to v expance našlehá pěnu a nebude tam olej, ale šedá pěna.
Tlakuje to do vody? Po nastartování by ztvrdly hadice, tlakem co by tam šel a neměl by tam být.
Klidně to může být i olej ze serva. A nebo z výměníku voda-olej pokud ho auto má, ale i kdyby šel olej do vody tak to v expance našlehá pěnu a nebude tam olej, ale šedá pěna.
.........
Re: Identifikacia poruchy.
to ze to mas pod nadobkou mastne je tim ze tam je vyveden odvod (pretlak) z nadobky
jaky mas olej v motoru co pouzivas za znacku,jsou oleje ktere kdyz prijdou do styku s vodou tak emulzi neudelaji,nejjednodussi cesta jak to poznas je ze povolis vypousteci sroub a odpustis z olejove vany trochu oleje,pokud tam bude voda (fridex) tak nejdriv potece voda a pote olej....
jinak jak bylo psano vyse, pricina problemu -tesneni pod hlavou,vlozky valce,hlava valce plati pro benzina,v popisu mas CRDi tak muze byt pricinou i teleso olejoveho filtru a EGR system, ktere jsou napojene taky na chladici soustavu,takze je treba urcit co vlastne mas v nadobce jestli olej nebo mastne zplodiny z vyfuku,
to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu
jaky mas olej v motoru co pouzivas za znacku,jsou oleje ktere kdyz prijdou do styku s vodou tak emulzi neudelaji,nejjednodussi cesta jak to poznas je ze povolis vypousteci sroub a odpustis z olejove vany trochu oleje,pokud tam bude voda (fridex) tak nejdriv potece voda a pote olej....
jinak jak bylo psano vyse, pricina problemu -tesneni pod hlavou,vlozky valce,hlava valce plati pro benzina,v popisu mas CRDi tak muze byt pricinou i teleso olejoveho filtru a EGR system, ktere jsou napojene taky na chladici soustavu,takze je treba urcit co vlastne mas v nadobce jestli olej nebo mastne zplodiny z vyfuku,
to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Identifikacia poruchy.
Pouzivany olej je TOTAL QUARTZ 9000 5W/40.
Nadrzka je z vnutra cierna a mastna. Pena tam nie je.Tak preto som myslel ze sa tam dostal olej.
Zmesou do chladica to nebude, bola menena cca pred rokom.
Urcite nikto nic nelial. Auto pouzivam len ja.
Servo nie je hydraulicke ale elekrika, tak stamade olej tiez nie.
Zeby chladic oleja?
69pavel:
"to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu"
- na ten unik oleja som prisiel takmer hned ( po prejdeni max 15 km ) a nepredpokladam ze sa to zosipalo takto naraz.
Dovtedy nebol s nicim problem.
A podla Vasich prispevkov mam strach co s ty bude.
Nadrzka je z vnutra cierna a mastna. Pena tam nie je.Tak preto som myslel ze sa tam dostal olej.
Zmesou do chladica to nebude, bola menena cca pred rokom.
Urcite nikto nic nelial. Auto pouzivam len ja.
Servo nie je hydraulicke ale elekrika, tak stamade olej tiez nie.
Zeby chladic oleja?
69pavel:
"to ze mas mene oleje v motoru muze taky znamenat problemy s turbem kdy olej muze jit do sani neb do vyfuku a nema spolecnou pricinu tvych problemu"
- na ten unik oleja som prisiel takmer hned ( po prejdeni max 15 km ) a nepredpokladam ze sa to zosipalo takto naraz.
Dovtedy nebol s nicim problem.
A podla Vasich prispevkov mam strach co s ty bude.
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Identifikacia poruchy.
Mrkni do intercooleru (chladič plnícího vzduchu) , asi ho tam máš...... když odpojíš ty tlusté hadice a chladič položíš na nějaký papír těma nátrubkama dolů neměl by ti z něj téct olej (vnitřek může být malinko zamaštěný na omak) pokud ti z něj vyteče olej, teče ti olej turbem .......
Možná bys mohl napsat kolik máš najeto..... spousta problémů se objevuje s vyšším nájezdem
Možná bys mohl napsat kolik máš najeto..... spousta problémů se objevuje s vyšším nájezdem
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Identifikacia poruchy.
144000 kmRichard555 píše:Mrkni do intercooleru (chladič plnícího vzduchu) , asi ho tam máš...... když odpojíš ty tlusté hadice a chladič položíš na nějaký papír těma nátrubkama dolů neměl by ti z něj téct olej (vnitřek může být malinko zamaštěný na omak) pokud ti z něj vyteče olej, teče ti olej turbem .......
Možná bys mohl napsat kolik máš najeto..... spousta problémů se objevuje s vyšším nájezdem
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Re: Identifikacia poruchy.
Podla infa by to mohol byt chladic oleja ( alebo cosi take )
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Re: Identifikacia poruchy.
mario74 píše:Podla infa by to mohol byt chladic oleja ( alebo cosi take )
chladic olej ako sa mi zda nase nemaju ... ten intercooler je na pravo a ne na lavo ako pise ze pri nadrzke ma sam olej ... zaujimave
Re: Identifikacia poruchy.
asi maju
https://www.autodielyonline24.sk/nahrad ... na-mc.html
a mne tam pretlacilo olej do vody ... vycistit chladic a ostatne veci ( lepsie ako voda v oleji )
https://www.autodielyonline24.sk/nahrad ... na-mc.html
a mne tam pretlacilo olej do vody ... vycistit chladic a ostatne veci ( lepsie ako voda v oleji )
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
Re: Identifikacia poruchy.
takze chyba bola v chladici oleja a odtial siel olej do vody? Po vymene chladica vsetko OK?
Accent 1.5CRDi,81kW ,2007
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Fabia sedan 1.4
Megane classic 1.9dTi
Ibiza 1.9TDi,Xsara break 1.9HDi
Punto 1.1,Passat 1.8,Uno 1.3D
Prisma 1.6B,1.9D,Skoda 125GLS,Olcit
Re: Identifikacia poruchy.
ano .. hlavne vycisti chladiaci okruh .. ja som menil na 3x v chladici kym to bolo ok
aktualne - Hyundai Accent 1.5CRDi r.v.2007
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379
predany - Hyundai Accent 1.3i GLS 62kW, r.v.96,4dr.
ICQ:258-744-379