Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba
Jasné, beriem tvoj názor. Moja skúsenosť je iná.
EDIT: normálne sa stáva, že zohriatý motor pri dlhom zjazde z časti ochladne (navyše mu pomáha termostat, ktorý pri schladení "uzatvára" okruh). Prečo Vám je teda divné, že sa studený motor neohreje? Nielen, že ho nehreje horenie paliva, ale ešte ho chladí aj nápor vzduchu, čo pri -10st. C má pekný účinok. Hmmm?
EDIT: normálne sa stáva, že zohriatý motor pri dlhom zjazde z časti ochladne (navyše mu pomáha termostat, ktorý pri schladení "uzatvára" okruh). Prečo Vám je teda divné, že sa studený motor neohreje? Nielen, že ho nehreje horenie paliva, ale ešte ho chladí aj nápor vzduchu, čo pri -10st. C má pekný účinok. Hmmm?
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: Spotřeba
to JiriN: u studenýho motoru bude ze začátku nějaká spotřeba prostě proto, že tam je automatický sytič a nemám ponětí, jestli neobchází ten automat co zavírá přívod paliva při brždění motorem, pokud pojedeš s vyřazeným kvaltem na volnoběh, tak tam bude automaticky nějaká spotřeba na udržení motoru v chodu. To palivo se zavírá pouze při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí a bez plynu (brždění motorem)
HYUNDAI ix20 TRIKOLOR 1,4 CVVT
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
ŠKODA Felicia 1,3 LXI 50 kW
Trabant 601
Re: Spotřeba
Jodo, ja si to taky nejak podobne myslim, ale jak rikam, nejsem automobilovy technik. Proste v uvedenych dvou autech MNE(!) se motor za jizdy z kopce se zaradenou rychlosti a bez plynu casem zahral.
mnkk: "normálne sa stáva, že zohriatý motor pri dlhom zjazde z časti ochladne (navyše mu pomáha termostat, ktorý pri schladení "uzatvára" okruh). "
Tady bych dodal, ze ano, pri dlouhem sjezdu se motor a chladici kapalina ochladi - ale jenom po urcitou hranici (na ix20 jsem to jeste nezkousel vysledovat presne kolik, ale v Alpach jsem si toho obcas vsiml, ze se teplota "zasekla"), na mem predchozi aute i na nekolika sluzebnich Fabiich to bylo z cca 90 na asi 65-70 stupnu, a meho auta docela rychle). Dal to nejde ani za toho pana, i kdyz sjizdim dolu jeste dalsi 2-3 km.
Ja opravdu nechci rikat, jak to je ve vseobecnosti, toto jsou moje konkretni zkusenosti a fakt nevim, jestli to ma byt tak nebo jinak.
mnkk: "normálne sa stáva, že zohriatý motor pri dlhom zjazde z časti ochladne (navyše mu pomáha termostat, ktorý pri schladení "uzatvára" okruh). "
Tady bych dodal, ze ano, pri dlouhem sjezdu se motor a chladici kapalina ochladi - ale jenom po urcitou hranici (na ix20 jsem to jeste nezkousel vysledovat presne kolik, ale v Alpach jsem si toho obcas vsiml, ze se teplota "zasekla"), na mem predchozi aute i na nekolika sluzebnich Fabiich to bylo z cca 90 na asi 65-70 stupnu, a meho auta docela rychle). Dal to nejde ani za toho pana, i kdyz sjizdim dolu jeste dalsi 2-3 km.
Ja opravdu nechci rikat, jak to je ve vseobecnosti, toto jsou moje konkretni zkusenosti a fakt nevim, jestli to ma byt tak nebo jinak.
Re: Spotřeba
Presne tak. To som písal už vyššie. Termostat ťa nepustí, jedine, že by si dal fúkanie na max. teplý vzduch. Vtedy už nemá čo udržať teplotu na 65-70st.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Spotřeba
Díky všem za rady. Jezdím již takových 45 let, ale je vidět, že se člověk stále učí. Mám ale asi pro šetření jen omezený prostor, najezdím denně cca 5 - 6 km, v tom jsou cca tak 3 až 4 starty, ráno jeden prudký sjezd, odpoledne jeden prudký výjezd, několik světelných i obyčejných křižovatek a kruháčů. Delších jízd není tolik aby se ta spotřeba rozmělnila, ale uvidíme až se to úplně zajede, no a já také zkusím podle vašich rad trochu šetřit s využíváním energií. Časem se ozvu jak jsem dopadl.
_________________________
Hyundai ix20 Trikolor 1,4 CVVT
Škoda Fabia 1,2 kombi
Škoda 105 L
Škoda 1000 MB
_________________________
Hyundai ix20 Trikolor 1,4 CVVT
Škoda Fabia 1,2 kombi
Škoda 105 L
Škoda 1000 MB
Re: Spotřeba
na 3Km tam a 3Km zpět to asi fakt nezachráníš, ta spotřeba je asi adekvátní, páč jedeš celou dobu na "sytič", v servisu tydle auta už moc seřizovat nejdou, připojej to na PC a zjistěj, že je vše v pořádku a tak na to šahat nebudou
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba
Ahoj, jsem tu dneškem nový, takže zdravím staré mazaky.
Mám najeto 4900, z toho větší polovina po D a R, spotřeba podle PP 6.4, skutečná dle tankování a ujetých km 6,6 l.
Nejmenší dosažená v rámci jedné nádrže byla 6,1 l na 630 km po dálnici, největší byla hned první necelá nádrž 7,5 l - okresky.
Zatím jsem spokojen.
Mám najeto 4900, z toho větší polovina po D a R, spotřeba podle PP 6.4, skutečná dle tankování a ujetých km 6,6 l.
Nejmenší dosažená v rámci jedné nádrže byla 6,1 l na 630 km po dálnici, největší byla hned první necelá nádrž 7,5 l - okresky.
Zatím jsem spokojen.
Tonny
ix20 Trikolor
benzin 1.6
92 kW
ix20 Trikolor
benzin 1.6
92 kW
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Spotřeba
jinak se pokusím upřesnit co se myslí uvedením názvu "sytič" ...... v dnešní době už není sytič nikde použit, ale řídící jednotka na základě info z teplotních čidel prodlouží dobu vstřiku a tím obohatí směs, která je potřeba pro start studeného motoru, toť vše.
Pro běh motoru který je studený je třeba bohatší směs, proto je i vyšší spotřeba a ještě pozor pokud ohřejete vodu na správnou teplotu, nemáte ještě ohřátý motor, o jeho správné teplotě ohřátí pro využívání maximální zátěže motoru totiž rozhoduje teplota oleje a ta je indikována jen málokdy ......
Dříve u karburátorových motorů se pro toto obohacení používal tzv. sytič - cucák..... a to buď jako vypínatelnej (automaticky, nebo táhlem) ještě jeden malej karburátor, nebo se pro obohacení používala tzv. vzduchová přívěra, která v podstatě úplně uzavřela přístup vzduchu do karburátoru a tím se zvýšil podtlak a motor si nasál víc paliva, které potřebuje pro start
Pro běh motoru který je studený je třeba bohatší směs, proto je i vyšší spotřeba a ještě pozor pokud ohřejete vodu na správnou teplotu, nemáte ještě ohřátý motor, o jeho správné teplotě ohřátí pro využívání maximální zátěže motoru totiž rozhoduje teplota oleje a ta je indikována jen málokdy ......
Dříve u karburátorových motorů se pro toto obohacení používal tzv. sytič - cucák..... a to buď jako vypínatelnej (automaticky, nebo táhlem) ještě jeden malej karburátor, nebo se pro obohacení používala tzv. vzduchová přívěra, která v podstatě úplně uzavřela přístup vzduchu do karburátoru a tím se zvýšil podtlak a motor si nasál víc paliva, které potřebuje pro start
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Spotřeba
zatím najeto 1400km. spotřeba 6,6 a na dalnici cca450km. spotřeba 6,9 při 120-135kmh
ix20 1.4 CVVT Trikolor 3/2015
Re: Spotřeba
Zatím zajíždím, najeto cca 1200km, PP ukazuje 6.3 l/100, což je přesně tolik, co u mého předchozího Suzuki Swift 1.3 - ale vím, že skutečná spotřeba bude asi o něco vyšší - to ale platilo i u Swifta.
Tuhle spotřebu lze ale dosáhnout jen s max. využitím 5. a 6. ps a velmi lehké nohy - v praxi prostě splynout s davem a jet za kamionem ...
Tuhle spotřebu lze ale dosáhnout jen s max. využitím 5. a 6. ps a velmi lehké nohy - v praxi prostě splynout s davem a jet za kamionem ...
Re: Spotřeba
Auto mám čtyři roky, 1,4 benzín, najeto 40000 Km. Spotřeba léto 5,7 ... zima 6,5 (PP) průměr 6,0. Jezdím relativně krátké trasy, ale zase ve známém terénu, takže vím kdy se rozjet a kdy naopak. Občasné delší cesty s trasou po dálnici spotřebu dost zvyšují a kdybych se jim vyhýbal, spotřeba by byla nižší. K tomu připomínám, že bydlím v Praze a jízda ve městě je spíš nižší než stejná na dálnici. Průměrná rychlost (na tu se u spotřeby často zapomíná přestože má poměrně zásadní vliv) 55 Km/h. Při jízdě z kopce zásadně se zařazenou rychlostí bez plynu , kdy se uzavírá přívod paliva, stejně tak při každém zpomalování (zkrátka brzdím motorem). To, že motor se zahřívá i při brzdění motorem ovšem není způsobeno ani tak třením pístů o válce jak tu někdo propagoval (olejový film mezi těmito se vytváří stále a tření omezuje), ale kompresí, která funguje i když motor nedostává palivo přestože se točí. Je tak vynechána pouze expanze(výbuch).
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
- rosi
- *
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12 led 2012, 17:09
- Bydliště: VČ, nedaleko rodiště cestovatele Emila Holuba
Re: Spotřeba
Spotřeba je to pěkná, ale já mám jednoduchým výpočtem zjištěno, že ten PP ukazuje o dobrý půllitr méně, než je ve skutečnosti . Na spotřebu má vliv mnoho faktorů - druh a huštění pneu, druh benzínu, způsob jízdy apod. Já jezdím po státovce mezi městy přes několik obcí denně do práce necelých 30 km ve zhruba stejnou dobu a zpět. Nějaké zkušenosti už mám - jezdím skoro 30 let a najel jsem pár stovek tisíc km s různými referentskými i svými auty. Zkoušel jsem i různé způsoby jízdy, ale pod šest litrů jsem se ani v létě nedostal. A průměrnou rychlost mám podobnou při +/- dodržování rychlosti v obci a mimo. To už je potom vážně ECORALLY, kdy mašince předjede i penzistka
Hyundai ix20 1,4 CVVT Classic Steel Gray 8/2011
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
Re: Spotřeba
Takže to také doplním. Jezdím 46 let, 12 let řidič z povolání, najeto hodně přes milion km.
Poměřováno stylem doplňování nádrže k vypnutí pistole vychází spotřeba o 0,1-0,2 l/100 km vyšší než podle PP v módu od tankování k tankování. Dlouhodobý ukazatel v PP však ukazuje odchylku nižší cca 0,1 l/100 km.
Zřejmě tam budou trochu jiné parametry pro výpočet. Pravdou je, že způsob jízdy podřizuji hlavně nízké spotřebě která se tak stala mým hlavním zájmem, takže na dálnici mě občas opravdu předjede i penzistka. Relativně nízké spotřeby jsem nedosáhl hned. První dva roky jsem byl na 6,5 l/100 než jsem se podle PP naučil jezdit úsporněji. Chce to zkrátka trochu víc praxe a snahy.
Mimochodem nejnižší spotřebu od nádrže k nádrži jsem měl 4,9 l/100 km
Poměřováno stylem doplňování nádrže k vypnutí pistole vychází spotřeba o 0,1-0,2 l/100 km vyšší než podle PP v módu od tankování k tankování. Dlouhodobý ukazatel v PP však ukazuje odchylku nižší cca 0,1 l/100 km.
Zřejmě tam budou trochu jiné parametry pro výpočet. Pravdou je, že způsob jízdy podřizuji hlavně nízké spotřebě která se tak stala mým hlavním zájmem, takže na dálnici mě občas opravdu předjede i penzistka. Relativně nízké spotřeby jsem nedosáhl hned. První dva roky jsem byl na 6,5 l/100 než jsem se podle PP naučil jezdit úsporněji. Chce to zkrátka trochu víc praxe a snahy.
Mimochodem nejnižší spotřebu od nádrže k nádrži jsem měl 4,9 l/100 km
ix20, 1,4 CVVT, 3/2011
Re: Spotřeba
Uvádzam údaje z mojich jázd.Tankujem vždy do plna a zapisujem si do excelu najazdené km a natankované litre, + údaje z palubného počítača (ten potom zresetujem). Tu sú výsledky od kúpy auta podnes:rosi píše:Spotřeba je to pěkná, ale já mám jednoduchým výpočtem zjištěno, že ten PP ukazuje o dobrý půllitr méně, než je ve skutečnosti . Na spotřebu má vliv mnoho faktorů - druh a huštění pneu, druh benzínu, způsob jízdy apod. Já jezdím po státovce mezi městy přes několik obcí denně do práce necelých 30 km ve zhruba stejnou dobu a zpět. Nějaké zkušenosti už mám - jezdím skoro 30 let a najel jsem pár stovek tisíc km s různými referentskými i svými auty. Zkoušel jsem i různé způsoby jízdy, ale pod šest litrů jsem se ani v létě nedostal. A průměrnou rychlost mám podobnou při +/- dodržování rychlosti v obci a mimo. To už je potom vážně ECORALLY, kdy mašince předjede i penzistka
8450 km, 17 tankovaní. Priemerná spotreba z tankovaní 7,36 l/100 km, z palubného počítača (PP) 7,0 l/100 km. Priemerná odchýlka údajov PP oproti tankovaniu - 4,5%.
Možné faktory nepresnosti:
1. Odchýlka výdajných stojanov. Moje cca 10 ročné záznamy z najazdených cca 300 kkm (prevažne na služobných vozidlách) ukazujú, že pri tankovaní na pumpách vo väčších mestách a ich okolí je štatisticky väčší rozdiel medzi PP a natankovaným množstvom zo stojana. V neprospech PP. Z toho mi vychádza, že vtedy natankujem o nejaké % menej, ako zaplatím.
2. PP neukazuje celkovú spotrebu, ale iba priemernú zaokrúhlenú na jedno desatinné miesto. Ak dobre počítam, tak pri 7 litrovej spotrebe to značí neistotu merania až 1,4 %.
3. Podarilo sa mi zapatrošiť 2 tankovacie bločky. Takže som chýbajúce údaje z nich nahradil dopočítanými z počtu najazdených kilometrov v danom intervale a celkovej priemernej spotreby (od zakúpenia auta).
Toľko k rozdielu medzi PP a tankovaním.
Čo sa týka spotreby ako takej, tak tá je silno ovplyvnená aj rýchlosťou a druhom cesty. Takže v mojom prípade cca 3000 km diaľnice pri rýchlosti 120 - 130 km/h. Z toho cesta do/z Chorvátska s rakvičkou, čo je hneď litrík plus k spotrebe. Zhruba 1500 km po cestách 1.triedy a okreskách a zvyšok po Bratislave. Jazdím rozumne v rámci limitov, rozhodne nie brzda-plyn. Ale zase sa kvôli pol litra nižšej spotrebe nevlečiem ako slimák a nezdržujem ostatných.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh