1. servisní - garanční - prohlídka
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
@maxxx: Nemas pravdu. Jsem jeden z tech, co si to taky mysleli, ale mezitim jsem precetl zarucni podminky a tam je jako podminka 5-tilete zaruky napsano cca, ze se ma provadet pravidelni servis podle predpisu ukonu v servisni knizce. O tom, ze se musi delat v autorizovanem servisu, ani skovo. A taky jsem kontroloval, kdyby bylo, byla by ta podminka podle predpisu EU neplatna - asi proto se ji peclive vyhyba.
- Reklama
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
pak maj ty záruční podmínky špatně napsaný, (pojmenovaný) ... proč tedy lze mít podmínku ve značkové pojistce, že když nebudeš likvidovat v autorizáku, pojišťovna bude krátit plnění o 50%
... ono by se to nejspíš nesmělo jmenovat "5 let komplexní záruky bez omezení kilometrů" , ale muselo by se to třeba jmenovat 2roky zákonné záruky + 3 roky vybraných servisních úkonů a materiálu zdarma . a na to by asi už ti co hodlaj přesednout z fabií I neslyšeli
... ono by se to nejspíš nesmělo jmenovat "5 let komplexní záruky bez omezení kilometrů" , ale muselo by se to třeba jmenovat 2roky zákonné záruky + 3 roky vybraných servisních úkonů a materiálu zdarma . a na to by asi už ti co hodlaj přesednout z fabií I neslyšeli
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Je to tak jak pises a mimo to je hned v servis.knize napsano ze doporucuji provadet servis v autorizovanem servisu.JirN píše:@maxxx: Nemas pravdu. Jsem jeden z tech, co si to taky mysleli, ale mezitim jsem precetl zarucni podminky a tam je jako podminka 5-tilete zaruky napsano cca, ze se ma provadet pravidelni servis podle predpisu ukonu v servisni knizce. O tom, ze se musi delat v autorizovanem servisu, ani skovo. A taky jsem kontroloval, kdyby bylo, byla by ta podminka podle predpisu EU neplatna - asi proto se ji peclive vyhyba.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
jak myslíte..... stejně je vtipný že o všem rozhoduje garanční oddělení nikoliv garanční technik a to si dělá co chce resp. je běžné že technikovi přijde že to neprojde a ono jo.... samozřejmě to platí i obráceně.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
O záruku nemůžeš přijít ať servis bude dělat jakýkoliv servis - pokud udělá co se má a zapíše to!
Jinak samozřejmě záruka se uplatňuje u výrobce - tak je to u každého zboží takže u se to uplatňuje v servise.
PS. Pojištění je něco jiného jak záruka!
PS2. Servisuji u soukromníka a už jsem taky řešil záruku (reznou zadní dveře) opraveno na záruku - zapůjčeno náhradní auto ix20 cena 0,-.
Jinak samozřejmě záruka se uplatňuje u výrobce - tak je to u každého zboží takže u se to uplatňuje v servise.
Jinak to jaké jsi podepsal dodatečné pojištění je tvoje věc a jaké tam jsou podmínky, pojistit auto si můžeš kdekoliv - tak ji vypověz a zařiď si jinou kde už tato podmínka nebude.proč tedy lze mít podmínku ve značkové pojistce, že když nebudeš likvidovat v autorizáku, pojišťovna bude krátit plnění o 50%
PS. Pojištění je něco jiného jak záruka!
PS2. Servisuji u soukromníka a už jsem taky řešil záruku (reznou zadní dveře) opraveno na záruku - zapůjčeno náhradní auto ix20 cena 0,-.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
to my víme, že pojištění je něco jiného než záruka , ale říkejme tomu obému smlouva, ta záruka je vlastně také smlouva, která se ale musí v určitém smyslu držet nadřazenému, totiž zákonu , tam je uvedeno bla bla bla 24 měsíců... cokoliv nad, (našich 60 měsíců) se ale už nemusí zákonem řídit, kdyby dovozce v záručních podmínkách zmínil, že po uplynutí zákoné lhůty jsi pro pokračování "záruky" (garance) povinen jezdit do autorizovaného, tak tam prostě jezdit musíš (chceš li +3 roky) ... což ale zřejmě nemá
... mě ta pojistka vyhovuje, a že musím s každou likvidací do autorizovaného mě taky moc neirituje, vše totiž platí pojišťovna, tak proč to dávat nějakýmu garážovýmu šmudlovi kterej v lepším případě pro dveře pojede na vrakáč (což ty ale vědět nebudeš)
imho, nejsem proti tomu kde kdo co servisuje, bloková vyjímka to umožňuje, tak si servisuj kde chceš
... mě ta pojistka vyhovuje, a že musím s každou likvidací do autorizovaného mě taky moc neirituje, vše totiž platí pojišťovna, tak proč to dávat nějakýmu garážovýmu šmudlovi kterej v lepším případě pro dveře pojede na vrakáč (což ty ale vědět nebudeš)
imho, nejsem proti tomu kde kdo co servisuje, bloková vyjímka to umožňuje, tak si servisuj kde chceš
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Nechtěl jsem původně zasahovat do diskuze, můj H1 je už nějakých 9 let po záruce (2 leté), ale obecně přece musí platit, že jezdit do značkového servisu na záruční servis by mělo být přece lepší než do neznačkového bez ohledu na to, zda to zákony umožňují nebo ne. To co nás bolí (záruka nezáruka) je, že servisní síť Hyundai je v tristním stavu a importér (fabriku z toho netřeba obviňovat, nic společného s tím nemá) pro nápravu dělá dlouhodobě pramálo. A tím nemám na mysli jen polorozpadlou servisní a prodejní síť, která nepokrývá rovnoměrně regionální potřeby zákazníků, ale i to, že není zřejmě dostatečně hlídána kvalita služeb a jednotnost servisních postupů jak při rozhodování o záručních závadách (o uznání záruční závady), tak technické servisní činnosti při provádění servisních zásahů. Neboli nebude na špičkové úrovni tzv. normativní činnost.
Mám dlouhodobé srovnání s Renaultem, který není až tak delikátní a rovnou požaduje v záručních podmínkách jak u Renaultů, tak u Dacií přistavování vozu do autorizovaných opraven, byť jistá rozpornost vzhledem k legislativě v tom může být. Na druhou stranu je tam servisní kvalita sledována, servisy musí mit ISO 9000 a 9001 a rozdíly nejsou mezi servisy až tak zásadní, i když určité jsou. To je o té lidské stránce věci. Ale ještě nikdy se mi tam nestalo, aby mi servis odmítl záruční servisní zásah, což jak čtu je u zřejmě běžné. Svůj servis jsem si tam našel a jsem natolik spokojen, že tam jezdím i se starým vozem, i když bych nemusel a co se týká ceny práce platím o něco více než v neznačkovém, i když nijak dramaticky. Mám ale vysokou míru jistoty kvalitní opravy.
A mimochodem to je ta druhá stránka věci. První stránkou jsou vlastnosti auta při rozhodování o jeho nákupu (:hyu: je u řady typů lepší než Renault, což je nesporné) , druhá je potom běžná péče o vozidlo, její ceny, kvalita a územní a časová dostupnost (Renault je lepší než ). Otázka pak je, co je pro koho důležitější.
Mám dlouhodobé srovnání s Renaultem, který není až tak delikátní a rovnou požaduje v záručních podmínkách jak u Renaultů, tak u Dacií přistavování vozu do autorizovaných opraven, byť jistá rozpornost vzhledem k legislativě v tom může být. Na druhou stranu je tam servisní kvalita sledována, servisy musí mit ISO 9000 a 9001 a rozdíly nejsou mezi servisy až tak zásadní, i když určité jsou. To je o té lidské stránce věci. Ale ještě nikdy se mi tam nestalo, aby mi servis odmítl záruční servisní zásah, což jak čtu je u zřejmě běžné. Svůj servis jsem si tam našel a jsem natolik spokojen, že tam jezdím i se starým vozem, i když bych nemusel a co se týká ceny práce platím o něco více než v neznačkovém, i když nijak dramaticky. Mám ale vysokou míru jistoty kvalitní opravy.
A mimochodem to je ta druhá stránka věci. První stránkou jsou vlastnosti auta při rozhodování o jeho nákupu (:hyu: je u řady typů lepší než Renault, což je nesporné) , druhá je potom běžná péče o vozidlo, její ceny, kvalita a územní a časová dostupnost (Renault je lepší než ). Otázka pak je, co je pro koho důležitější.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Jinak k záruce 2 roky je ze zákona to co je navíc se zákonem nemusí řídit, tam si podmínky určuje výrobce ovšem u nerozlišuje zákonnou a rozšířenou záruku.
Jasně že teoreticky by ve značkovém servisu měla být péče o vůz kvalitnější, samozřejmě že tam bude práce o něco dražší to bych snes a jezdil do značkového servisu.
Jenže problém je že ve značkovém servisu jsou dražší i spotřební věci co si můžeš i normálně koupit přitom servis to kupuje po stovkách takže určitě si může s dodavatelem vyjednat lepší cenu jak ty a když je třeba olej předražený o 300% to je normální?
A jezdit do značkového servisu a mít plný kufr náhradních dílů které mi budou měnit?????
Samozřejmě u soukromníků jsou taky rozdíly určitě nebudu jezdit tam kde nemá dílnu a opravuje to ve stodole, ale tam kde má dílnu která je vybavená.
Jasně že teoreticky by ve značkovém servisu měla být péče o vůz kvalitnější, samozřejmě že tam bude práce o něco dražší to bych snes a jezdil do značkového servisu.
Jenže problém je že ve značkovém servisu jsou dražší i spotřební věci co si můžeš i normálně koupit přitom servis to kupuje po stovkách takže určitě si může s dodavatelem vyjednat lepší cenu jak ty a když je třeba olej předražený o 300% to je normální?
A jezdit do značkového servisu a mít plný kufr náhradních dílů které mi budou měnit?????
Samozřejmě u soukromníků jsou taky rozdíly určitě nebudu jezdit tam kde nemá dílnu a opravuje to ve stodole, ale tam kde má dílnu která je vybavená.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Mluvíme-li o záruce, není důvod si vozit do servisu plný kufr dílů nebo věcí, které za díly považovány nejsou. Musí to vyměnit tak jako tak. Vysoké ceny dílů jsou specifické právě po Hyundai. Vím o tom své z H1, proti jeho cenám dílů jsou ceny na osobáky „čajíček“. Ptal jsem se na to v Prazue na Butovicích a odpověď zněla v tom smyslu, že to souvisí s tím, že dodávek se v Evropě prodává velmi málo a proto dodávky dílů na ně nejsou hromadné.
Co se týká ceny oleje, pak je tohle všeobecná specifika v naší kotlině a zákazníky dřou všechny značky. Na druhé straně ale jsou značky, které povolují přinést si vlastní olej stanovené specifikace v neporušeném obalu a servis to musí akceptovat. U to ale asi tak nelze.
Co se týká ceny oleje, pak je tohle všeobecná specifika v naší kotlině a zákazníky dřou všechny značky. Na druhé straně ale jsou značky, které povolují přinést si vlastní olej stanovené specifikace v neporušeném obalu a servis to musí akceptovat. U to ale asi tak nelze.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
mmv píše:...ta záruka je vlastně také smlouva, která se ale musí v určitém smyslu držet nadřazenému, totiž zákonu , tam je uvedeno bla bla bla 24 měsíců... cokoliv nad, (našich 60 měsíců) se ale už nemusí zákonem řídit, kdyby dovozce v záručních podmínkách zmínil, že po uplynutí zákoné lhůty jsi pro pokračování "záruky" (garance) povinen jezdit do autorizovaného, tak tam prostě jezdit musíš (chceš li +3 roky) ...
Vtip je v tom, ze blokova vyjimka tusim byla jeste upravena a po te uprave uz zadne zarucni opravy (ani nad ramec zarucni, tj. ty+3 roky u ) se nesmi vazat na servisni prohlidky realizovane pouze v autorizovanych servisech.soban píše:Jinak k záruce 2 roky je ze zákona to co je navíc se zákonem nemusí řídit, tam si podmínky určuje výrobce ovšem u nerozlišuje zákonnou a rozšířenou záruku.
Co se tyce pojisteni a podminky na likvidaci . aut. servise, tak to mas jako "protisluzbu" za mnohem nizsi cenu. Jak bylo psano, muzes ji vypovedet, resp. vubec nemusis uzavrit a jit nekam jinam, kde mozna zaplatis min. o pulku vic a to jeste budes mit par procent spoluucasti. Proste je to neco za neco a tady ta podminka je pochopitelna, protoze pojistovna muze predpokladat, ze aut. servis dokaze odhadnout dopad nehody a bude pouzivat orig dily se znamou cenou (i kdyz drazsi). My taky nevidime na pozadi toho pojisteni, to je urcite na zaklade nejake dohody s pojistovnou ze ktere maji vyhodu obe strany. A toto neni zadnym zakonem omezene.
Omyl, zaruka se uplatnuje v prvni rade u prodejce, mohou byt urcene i dalsi zarucni opravny a prodejce Te muze nasmerovat tam, pokud je nejaky bliz k Tvemu bydlisti jak on. Jen bacha, zarucni servis neni povinny vykonat opravu do zakonnych 30-ti dnu, stejne tak nemuzes uplatnovat naroky na slevu z kupni ceny a odstoupeni od kupni smlouvy. Tyto veci muzes jenom u prodejce.soban píše:Jinak samozřejmě záruka se uplatňuje u výrobce - tak je to u každého zboží takže u se to uplatňuje v servise.
A jinak taky plati, ze o uznani zavady jako zaruku rozhoduje nekdo na prodejne / servise a to neprodlene (takovy clovek tam musi byt ze zakona celou oteviraci dobu), pouze u komplikovanejsich veci muze byt toto byt delsi kvuli vyjadreni odborneho pracovnika, coz ale v pripade zarucniho servisu asi moc neprojde. Takze reci, ze se musi poradit s dovozcem/vyrobcem, jestli to vezmou na zaruku nebo ne je uplne mimo.
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Majiteľom ix20 z BA a okolia môžem odporučiť autorizovaný servis Hyundai na Račianskej ul. (pri Výskumnom ústave zváračskom).
Doniesol som si svoj olej (žiadne výhrady, iba vypýtali 3 a niečo E poplatok za ekologickú likvidáciu starého oleja). Profesionálny prístup prijímacieho technika (dúfam, že aj práca automechanika ), spravené za cca 3 hod. Cena 106 E. Takže z mojej strany spokojnosť.
Doniesol som si svoj olej (žiadne výhrady, iba vypýtali 3 a niečo E poplatok za ekologickú likvidáciu starého oleja). Profesionálny prístup prijímacieho technika (dúfam, že aj práca automechanika ), spravené za cca 3 hod. Cena 106 E. Takže z mojej strany spokojnosť.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
a copak ti za 3,5k Kč tak světobornýho dělali ??
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
Milý mmv,mmv píše:a copak ti za 3,5k Kč tak světobornýho dělali ??
Aktuálny kurz je 1 € = 27.254 CZK
106 E x 27.254 = 2889 CZK (zaokrúhlené na celé koruny).
Kde si zobral tých 3,5 kKč? Asi sme sa učili nielen inú fyziku, ale aj matematiku
V cene bol zahrnutý štandardný servis + montáž Frantových bumerangov + osobný list od riaditeľa Hyundai, kde priznáva:
1. Že ich konštruktéri v snahe podporiť nemecké automobilky zámerne zle navrhli zadnú nápravu ix20.
2. Že Hyundai spravil najväčšiu chybu, keď nezamestnal génia formátu Frantu.
3. Že článok v SM bol k Hyundai ešte milosrdný, lebo v skutočnosti neodskakuje zadná náprava 1 m, ale 1 km.
A teraz vážne. Tvojej otázke nerozumiem. Ak si naozaj majiteľ ix20, tak si môžeš pozrieť servisné úkony v servisnej knižke. Ak ix20 nemáš, tak to mnohé vysvetľuje. A mimochodom - netrpezlivo očakávam odpoveď na moju otázku vo vlákne, ktoré rieši zadnú nápravu ix20.
Pekný deň
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
... a vlastní olej máš od strýčka co míchá v olej ve Slovnaftu, že ...
... a kde že se dá u vás reálně nakoupit za 27.254 Kč jedno € ??
to jsem pravdaže přehlédl, mám nějakou reklamaci co se tlumičů týče, tak pak ti dám odpověď na tvou otázku ...
... a kde že se dá u vás reálně nakoupit za 27.254 Kč jedno € ??
to jsem pravdaže přehlédl, mám nějakou reklamaci co se tlumičů týče, tak pak ti dám odpověď na tvou otázku ...
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: 1. servisní - garanční - prohlídka
mmv píše:... a vlastní olej máš od strýčka co míchá v olej ve Slovnaftu, že ...
... a kde že se dá u vás reálně nakoupit za 27.254 Kč jedno € ??
to jsem pravdaže přehlédl, mám nějakou reklamaci co se tlumičů týče, tak pak ti dám odpověď na tvou otázku ...
Milý mmv,
pýtal si sa "co mi udělali"? Na tú otázku som ti odpovedal.
A tvoje tanečky okolo devízových kurzov ma rozosmiali. Keďže občas chodím služobne do Česka, tak viem dosť presne, ako sa na cesťákoch prepočítava česká mena voči Euru. A odkiaľ ty vieš, za koľko som kúpil olej? A čo ťa je vôbec do toho?
Ale ak ťa to poteší, tak zaokrúhlim cenu prehliadky na 4000 Kč. Spokojný?
Stále som nepochopil, prečo si sa ma pýtal, na to čo mi na aute robili. Ak si vlastníkom ix20, tak by si to mal vedieť. Alebo nie si? That is the question - povedal by strýko Hamlet.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh