ivan píše:Jde o to,co si pod tím pojmem lenivé představujete???kopir píše:Ja len viem, že keď som si kedysi chcel kúpit hyundai diesel, tak mi kamarát z Hyundai servisu povidal, že dízlaky sa im moc nevydarili abych ho nekupoval, že sú lenivé od novoty Tak asi....
v.Parnik6045,předpokládám ,že má ve svém autě namontován motor s typovým označením DJZ alias předělaná 162 (staré značení u Psa-áček)
Tyhle motory se začaly montovat na začátku 1990-tých a výše,motor prošel malým faceliftem!!
Ale existuje ještě jedna verze těchto motorů a to s blokem D9B,jediný rozdíl včem se lišily mají širší ojnice a silnější pístní čepy a většinou se dávaly do dodávek a tak,ale i sem tam to daly do osobáků,to jsou frantící no!!! To jen tak pro zajímavost a teď k Tvému problému!!
Pokud Hyundai montoval motory DJZ,tak zákonitě to má mít katalyzátor a dvojité spalování výfukových plynů(ERG.ventil-řízený podtlakem)
Ve většině případech tahle věcička snižuje výkon motoru a to ukrutně!!
Pokud auto chytá v těchto chladných dnech bez problému,jak se říká na žehnutí,tak motoru nic není!! Viděl bych to na právě zmiňovaný ERG-ventil!
Hardcam tady zmiňoval 1.9d z P 206,ale to jsou úplně jiné motory,jde o tzv. DW8 alias WJZ a to je úplně jiný motor a za druhé ty se vůbec nepovedly!! P.s Doufám,že je tam Hyundai nemontoval
Čau,ten ventil jsem samozřejmě zkoušel odpojit,ale ním to zjevně není.Přiznám se,že netuším,který z výše uvedených bloků moje auto má.Ještě mě napadla jedna věc - pokud se vysype katalyzátor,nemůže jít výkon do háje?Ten motor jede fakt divně - jedu mírná táhlý kopec,musím podřazovat do trojky,vytáčím na 3500ot/min,ale jakmile dím čtyřku,motor "zvadne" a netáhne.Taky rozjezdy na jedničku třeba v křižovatce jsou mírně řečeno líné.Tak nevim.Ještě mě napadlo uškrcený čerpadlo nebo rozštelované vstřiky.Co z toho je nejpravděpodobnější ?