LPG
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: LPG
už vím, ty závidíš, nebo sám si musíš vysvětlovat, pročpak taky nešetříš korunky
na spritmonitoru je u 1,4ky ix 20 a benzínu průměrná spotřeba 7,75L/100km
mojí spotřebu vidíš v popisu
najedu !!! pouze 15000Km ročně !!!
počítat umíš sám (snad)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Reklama
Re: LPG
Robile, ty jsi fakt exemplar
Na LPG vystaci matematika prvniho stupne ZS.
Jelikoz mam provoz ukoncen, muzu pocitat:
Na LPG ujeto 150tkm od prestavby, pokud odectu benzin cca 10tkm, jsem na 140tkm.
Naklady na palivo jednoho km na LPG stanovuji pro jistotu vetsi - 11 litru na 100km, tedy 1,63Kc/km
LPG 140.000x1,63=228.200,-
NATURAL N95(dame prumer 32Kc/litr, 9 litru spotreba, tedy 2,88) 140.000 x 2,88=403.000,-
(vypocet je delan pro N95, ikdyz jsem jezdil po celou dobu auta na Verva 100, ktera je na litru o 2 koruny drazsi, ale nechci tu vyhodnost nejak protezovat, nemam problem zustat s cisly pri zemi, jinak by to bylo dalsich 25 tisic k dobru)
403.000-228.200=178.000,- - jeste mam pokracovat nebo si myslis, ze je to malo?
Jdem pokracovat - za tech 140tkm na plyn jsem 10x menil filtr prvni faze, 7x druhe faze (dohromady 3000,- s praci), 3x revize (neplatil, jinak cca 900,-) + jsem jednou nadstandardne udelal svicky (Champion 30Kc/kus original - tedy zavratnych 120,- + 50,- prace). Dalsi servis, ktery ale z casti souvisi s beznym provozem benzinovyho auta bez hydrostelu, nicmene LPG dalo svuj udel - vymereni ventilovych vuli, cisteni a servis hlavy, tesneni hlavy, srouby, ventil - 12 tisic celkem, nepocitam rozvody, remenici a z tech 12 tisic k LPG prictu pouze 8000,-
Cili uspora na 140tkm po zaokrouhleni na desetitisice smerem dolu = 160.000,- (1,15Kc/km kilometricke uspory), takze ted mi povis co? UZ CELKEM TUSIM, ALE SMAJLIK S PORADNYM TOCENAKEM TADY BOHUZEL NEMAME
Na LPG vystaci matematika prvniho stupne ZS.
Jelikoz mam provoz ukoncen, muzu pocitat:
Na LPG ujeto 150tkm od prestavby, pokud odectu benzin cca 10tkm, jsem na 140tkm.
Naklady na palivo jednoho km na LPG stanovuji pro jistotu vetsi - 11 litru na 100km, tedy 1,63Kc/km
LPG 140.000x1,63=228.200,-
NATURAL N95(dame prumer 32Kc/litr, 9 litru spotreba, tedy 2,88) 140.000 x 2,88=403.000,-
(vypocet je delan pro N95, ikdyz jsem jezdil po celou dobu auta na Verva 100, ktera je na litru o 2 koruny drazsi, ale nechci tu vyhodnost nejak protezovat, nemam problem zustat s cisly pri zemi, jinak by to bylo dalsich 25 tisic k dobru)
403.000-228.200=178.000,- - jeste mam pokracovat nebo si myslis, ze je to malo?
Jdem pokracovat - za tech 140tkm na plyn jsem 10x menil filtr prvni faze, 7x druhe faze (dohromady 3000,- s praci), 3x revize (neplatil, jinak cca 900,-) + jsem jednou nadstandardne udelal svicky (Champion 30Kc/kus original - tedy zavratnych 120,- + 50,- prace). Dalsi servis, ktery ale z casti souvisi s beznym provozem benzinovyho auta bez hydrostelu, nicmene LPG dalo svuj udel - vymereni ventilovych vuli, cisteni a servis hlavy, tesneni hlavy, srouby, ventil - 12 tisic celkem, nepocitam rozvody, remenici a z tech 12 tisic k LPG prictu pouze 8000,-
Cili uspora na 140tkm po zaokrouhleni na desetitisice smerem dolu = 160.000,- (1,15Kc/km kilometricke uspory), takze ted mi povis co? UZ CELKEM TUSIM, ALE SMAJLIK S PORADNYM TOCENAKEM TADY BOHUZEL NEMAME
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
10x, abys byl konečně spokojenrobil píše: Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy! Navíc mi plyn smrdí!
1. u nás na Shellu lpg 13.90 vs. n95 32.90
trojčlenka-pokud spotřeba na lpg o 10% vyšší, tak 1,1x13,9 / 32,9 = 46,4 % co na to říkáš - že bys neuměl trojčlenku - podle tvých dalších "argumentů" to tak možná bude
poměr pro ONO si snad vypočítáš sám
2. i tak to vychází na více než 50% úsporu
3. oba filtry na LPG stojí 150 Kč a jednou za 2 roky je máš za 10 minut vyměněné - s jistotou, že jsou opravdu vyměněné
4. neumíš vyměnit běžný spotřební materiál, jako je olej nebo filtr = jsi ideální koloušek na odrbání v autorizáku. Smiř se také s tím, že jsi ideální kandidát na to, aby ti auto vydrželo jen po dobu záruky a pak sis musel koupit nové. Tak se dnes v automobilkách plánuje a kdo tomu nevěří, ještě neviděl semletou hřídelku pohonu mazacího čerpadla, kterou v koncernu úmyslně stáhli z tuším 8 na 6 mm (šestihran) - jistě ohromně ušetřili, asi tak halíř na každém motoru - ve skutečnosti se tím spolehlivě postarali o odbyt nových aut, protože motor tě nevaruje kontrolkou mazání, ale až hryznutím.
To, že na všech nových autech ukazuje třeba teploměr motoru umělou (nekolísající) hodnotu, bych se mohl též rozepisovat... prostě vše pro uklidnění uživatele: "používejte LL oleje, svěřte výměnu servisu, nesledujte budíky, stejně nic neukážou, ne abyste koukali na svíčky, sklepli si elektrody, čuchli si k oleji - takové uživatele nepotřebujeme"
5? Plyn ti smrdí? To není argument, mě smrdí nafta a nebudu kvůli tomu hanět naftové motory. Kdo chce z 90% valit po dálnici, nemá lepší volbu, než naftu.
Pro alf6: měním v předepsaných intervalch 20 000 km, přesně 3 litry, olej A3/B3, nepoužívat novější lehkoběžné ekosrajdy! Filtr originál, v HYU stojí 100 Kč + 21 Kč DPH
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
10x, abys byl konečně spokojenrobil píše: Trochu ti napovím. U spora 50% na palivu je nereálná!
Skutečná spotřeba jde nahoru.
Servisní náklady taky.
Všichni nejsou tak šikovní aby si opravy(seřízení) prováděli sami.=Prachy! Navíc mi plyn smrdí!
1. u nás na Shellu lpg 13.90 vs. n95 32.90
trojčlenka-pokud spotřeba na lpg o 10% vyšší, tak 1,1x13,9 / 32,9 = 46,4 % co na to říkáš - že bys neuměl trojčlenku - podle tvých dalších "argumentů" to tak možná bude
poměr pro ONO si snad vypočítáš sám
2. i tak to vychází na více než 50% úsporu
3. oba filtry na LPG stojí 150 Kč a jednou za 2 roky je máš za 10 minut vyměněné - s jistotou, že jsou opravdu vyměněné
4. neumíš vyměnit běžný spotřební materiál, jako je olej nebo filtr = jsi ideální koloušek na odrbání v autorizáku. Smiř se také s tím, že jsi ideální kandidát na to, aby ti auto vydrželo jen po dobu záruky a pak sis musel koupit nové. Tak se dnes v automobilkách plánuje a kdo tomu nevěří, ještě neviděl semletou hřídelku pohonu mazacího čerpadla, kterou v koncernu úmyslně stáhli z tuším 8 na 6 mm (šestihran) - jistě ohromně ušetřili, asi tak halíř na každém motoru - ve skutečnosti se tím spolehlivě postarali o odbyt nových aut, protože motor tě nevaruje kontrolkou mazání, ale až hryznutím.
To, že na všech nových autech ukazuje třeba teploměr motoru umělou (nekolísající) hodnotu, bych se mohl též rozepisovat... prostě vše pro uklidnění uživatele: "používejte LL oleje, svěřte výměnu servisu, nesledujte budíky, stejně nic neukážou, ne abyste koukali na svíčky, sklepli si elektrody, čuchli si k oleji - takové uživatele nepotřebujeme"
5? Plyn ti smrdí? To není argument, mě smrdí nafta a nebudu kvůli tomu hanět naftové motory. Kdo chce z 90% valit po dálnici, nemá lepší volbu, než naftu.
Pro alf6: měním v předepsaných intervalch 20 000 km, přesně 3 litry, olej A3/B3, nepoužívat novější lehkoběžné ekosrajdy! Filtr originál, v HYU stojí 100 Kč + 21 Kč DPH
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
Pro.severtom,Hardcam,mmv.Vy se pokládáte za odborníky a to je jistě pravda!Ale co mají dělat uživatelé aut kteří nemají páru o tom jak auto funguje a co potřebuje?Musí někoho zaplatit!Toto nikdo z vás ve svém výpočtu nezohledňuje! Připadaný problém dokážete zachytit v prvopočátku,neznalý až auto nejede.V servisu se vymění víc a dráž.Že to tak je svědčí dotazy na těchto stránkách a obsáhlost problému LPG.Kdyby to tak nebylo jezdili by jsme na LPG všichni!
Vážně jsem uvažoval o LPG hned při koupi nového auta.Protože v té době pozastavil montáž originální přestavby (už víme proč) jsem od toho upustil.
To je pohled z druhého břehu.A jde to i bez arogance a urážek.
Vážně jsem uvažoval o LPG hned při koupi nového auta.Protože v té době pozastavil montáž originální přestavby (už víme proč) jsem od toho upustil.
To je pohled z druhého břehu.A jde to i bez arogance a urážek.
25.7.2013Hyundai i30 combi.1.6GDi 99KW,Trikolor Parking světle modrá metalíza 170000km.6,59 l/100km
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
2.7.2003-13.7.2013 Š.fabia combi 2002 1.4 74KW,Comfort-modrá selhání rozvodového řemene.173000km.
4.1983-6.2003.Š120LS červená.Prasklou poloosu.340000km,
Re: LPG
blbce si z nás začal dělat ty, a já ti celou dobu říkám, že se trochu mýlíš,
na tom systému se toho zas tolik rozbít nemůže, vstřiky se ucpou, membrána v reduktoru zpuchří, řídící jednotka může shořet, nádrž za deset let natolik zkoroduje (rozumněj zrezne), že bude nutno jí vyměnit, zbytek je spotřební materiál, horší bude, až se za osm let začne srát elektronika auta, nejlépe kolem lambdy a pak nastane u garážovách specialistů ta správná přetahovaná, jestli za to může auto, nebo plyn
na tom systému se toho zas tolik rozbít nemůže, vstřiky se ucpou, membrána v reduktoru zpuchří, řídící jednotka může shořet, nádrž za deset let natolik zkoroduje (rozumněj zrezne), že bude nutno jí vyměnit, zbytek je spotřební materiál, horší bude, až se za osm let začne srát elektronika auta, nejlépe kolem lambdy a pak nastane u garážovách specialistů ta správná přetahovaná, jestli za to může auto, nebo plyn
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: LPG
Ja lambdu stihl udelat za rok a pul na LPG
robil, o jakych expertech mluvis? Kdyz jsem si nechal montovat LPG, nevedel jsem vubec nic a dodnes si nemyslim, ze bych vedel neco vic, nez uzivatel - ze musim menit filtry a musim delat revize + subjektivne hodnotit s benzinem, pripadne si spocitat, jak na tom vlastne jsem. Na servisu je pak spravny chod...nikdy jsem se v tom nehrabal a ani nechci, mel jsem z plynu dost respekt a vzdycky tak trochu zvlastni pocit, i z toho duvodu jsem pri volbe novyho auta nejak neresil, zda by tam sel dat.
robil, o jakych expertech mluvis? Kdyz jsem si nechal montovat LPG, nevedel jsem vubec nic a dodnes si nemyslim, ze bych vedel neco vic, nez uzivatel - ze musim menit filtry a musim delat revize + subjektivne hodnotit s benzinem, pripadne si spocitat, jak na tom vlastne jsem. Na servisu je pak spravny chod...nikdy jsem se v tom nehrabal a ani nechci, mel jsem z plynu dost respekt a vzdycky tak trochu zvlastni pocit, i z toho duvodu jsem pri volbe novyho auta nejak neresil, zda by tam sel dat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: LPG
Nevím na koho míříš s tou arogancí a urážením, ale ty ses jako první dopustil několika lží, např. že úspora na palivu nemůže být 50%. Ve skutečnosti je ještě vyšší, dokázal jsem ti to trojčlenkou no a když neovládáš učivo páté třídy, tak se nediv, že jsi k smíchu. To není urážení, to jsou prostá fakta.robil píše:Pro.severtom,Hardcam,mmv.Vy se pokládáte za odborníky a to je jistě pravda!
Toto nikdo z vás ve svém výpočtu nezohledňuje! Připadaný problém dokážete zachytit v prvopočátku,neznalý až auto nejede.V servisu se vymění víc a dráž.robil píše:
Kdepak, jsem obyčejný uživatel, jenom po zkušenosti s více servisy, auty a motorkami dávám bacha, kam stroj dám, a pokud možno si sám udělám vše, co zvládnu.
Nic není zadarmo, ani 5/7 let záruky. Kdo si myslí, že něco zadarmo je, tak si naběhne. Mohl sis cenu autorizovaného servisu během 5 let zjistit před nákupem auta, a nemusel by ses tady rozčilovat v době, kdy už ti to není nic platné.
robil píše:To je pohled z druhého břehu.A jde to i bez arogance a urážek.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG
S úsporou o které píše severtom naprosto souhlasím.Sám mám Octávii 1.6 75kw na lpg a na motoru je najeto 425.000km.Jelikož jsem docela puntičkář tak si píšu co do auta dávám a to rozděluji na běžnou údržbu a to navíc co se pokazí.A když robilovi řeknu ,že za nájezd 425000 činí náklady na opravy cca 35.000Kč asi mi nebude věřit,ale je to tak a určitě si nemyslím že za vše co se mi pokazilo může lpg.Loni jsem si pořídil i30 a první co bylo tak byla montáž lpg.Nečetl jsem toto fórum,jinak se přiznám že bych asi hodně váhal ale lpg byla při mém ročním nájezdo cca 50000km finanční nutností.Montáž ve Strakonicích,Brc za 30.000kč a od té doby jen jezdím.Mám najeto 70000km a v 60 jsem s nedočkavostí sobě vlastní šel měřit ventilové vůle.Není to nikterak náročné a v domácích podmínkách to zvládne prakticky každý.Byla ve mě malá dušička,ale jak sací tak především výfukové ventili měli vůle naprosto v pořádku.Tím vůbec nechci tvrdit,že se mi s mototem u i30 nemůže nic stát.Hyundai šetřil při výrobě na autě takřka na všem.Jen chci říci, že při kvalitní montáži za kterou se vyplatí si i zajet větší množství km se dá na lpg ušetřit tolik peněz,že mě nějaká případná oprava nechává naprosto v klidu.Jinak jsem člověk,který odmítá jezdit do značkových servisů.Nejezdím ani na garanční prohlídky,jelikož se mi zdá nesmyslné platit v HYundai za litr sudového mot.oleje 580,-kč,platit hodinu práce za kontrolu karoserie proti prozezavění atd.Raději si vše koupím a co neudělám sám zvládne spolehlivý mechanik,kterého si ale musí každý najít sám.Už slyším jak někdo křičí,že přicházím o záruku.Můj názor je ten,že když se vám opravdu na autě v záruce stane vážnější závada tak vám servis Hyundai stejně nic neopraví a nebo si vymyslí něco,že si opravu v podstastě zaplatíte sami.Na garancích za 5let ušetřím při mém nájezdu cca 65000,-Kč a ty popřípadě použiji do oprav.Je to dle mého smysluplnější než cpát peníze značkovým servisům.
Re: LPG
Ve znackovem servisu si muzes krasne sednout na pohodlne kreslo, všude cisto, falesne usmevy a hlavne je to fabrika- tam to musi jet. Není zajem a ani moc casu cloveku poradit stim aby mu auto dlouho sloužilo. Zajem je aby si sel nejlepe hned po zaruce koupit novy vuz. Dnes nikdo nepotrebuje, aby te auto slouzilo 10-15 let. K tomu jsou uzpusobeny i zarucni prohlídky - třeba intervaly vymeny oleje. To vse je delane na 5 let. Tech 5 let by to auto mělo vydrzet a pak....jdi si ovčane koupit nový vuz
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: LPG
Koukám, že se nám tu rozjíždí trochu offtopic. Ohledně značkového servisu: jedinou věc mi tam zatim opravili zdarma a to je chladič klimatizace - prasknul (výrobní vada).
Co se LPG týče, tak poslední dobou mám zajímavý problém. Auto za studena přepne na plyn moc rychle (cca o 300 m dřív než vždycky) a motor pak trochu zacuká (padají otáčky , někdy chcípne, venku smrdí plyn). Pokud ale ranní rozjezd absolvuji manuálně - přepnu si sám na plyn tam , kde se to přepínalo vždycky, tak neni problém. Předpokládám , že to je jen o nastavení tepolty, kdy se to má přehazovat, ale nechápu, že se to mohlo samo od sebe nějak zhoršit ?!? Nedávno jsem byl na revizi , kde proběhla i výměna filtrů a dělá to dále.
Jediná změna je, že dřív to tento jev (před revizí) dělalo jenom když to dlouho stálo na sluníčku. Moje domněnka je, že rozpálené auto přimělo nějaké čidlo, že už je motor dost teplý.
Setkal se s tím někdo z vás?
Co se LPG týče, tak poslední dobou mám zajímavý problém. Auto za studena přepne na plyn moc rychle (cca o 300 m dřív než vždycky) a motor pak trochu zacuká (padají otáčky , někdy chcípne, venku smrdí plyn). Pokud ale ranní rozjezd absolvuji manuálně - přepnu si sám na plyn tam , kde se to přepínalo vždycky, tak neni problém. Předpokládám , že to je jen o nastavení tepolty, kdy se to má přehazovat, ale nechápu, že se to mohlo samo od sebe nějak zhoršit ?!? Nedávno jsem byl na revizi , kde proběhla i výměna filtrů a dělá to dále.
Jediná změna je, že dřív to tento jev (před revizí) dělalo jenom když to dlouho stálo na sluníčku. Moje domněnka je, že rozpálené auto přimělo nějaké čidlo, že už je motor dost teplý.
Setkal se s tím někdo z vás?
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 01 črc 2015, 15:51
přestavba hyundai i30CW na LPG
Hyundai i30 CW. Přemýšlím nad přestavbou na LPG. Má někdo zkušenosti ? Jedná se o kombík Hyundai i30CW, 1,4 MPI, rv 2012, koupený nový začátkem října 2012. Z jedné strany ano ohledně spotřeby, z druhé strany ne kvůil poruchovosti - ale nevím co se má porouchat.
Dík
Jirka
Dík
Jirka
Nikdy bych do toho nesel!!! Nafta patri do kamen, plyn do trouby. Jak si nekdo muze vedomky nicit motor LPG to fakt nechapu. Resi se to skoro vsude jak to nici auta, ale lide do toho porad jdou...
Co se ma porouchat? Vsechno v motoru... Ohledne spotreby? Tak pokud nemam na pohone hmoty nekupuji si auto. Promin ale usetrit par korun a potom resit problem s motorem...
Co se ma porouchat? Vsechno v motoru... Ohledne spotreby? Tak pokud nemam na pohone hmoty nekupuji si auto. Promin ale usetrit par korun a potom resit problem s motorem...