Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od onimko »

Dobry den,

mam problem s mojim Hyundai i30 1.6CVVT rv2011. Pri nahlej akceleracii a deceleracii (nezosliapnutej spojke) je od prednej napravy resp. motorovej casti pocut a citit take "ťuknutie". V servise sa mi to podarilo preukazat, podla nich to znie ako tuknutia od poloosi. Uz som to reklamoval 2x, 2x to riesili dotiahnutim poloosi a 2x to ani trochu nepomohlo a prejavuje sa to dalej. Preto to davam aj do fora "motor a prevodovka" a nie do fora "podvozok":)

Myslim ze to ma s tym suvis, rovnaky zvuk vyda pustenie spojky za behu motora aj na neutrali, aj pri zaradenej rychlosti - podla technikov je to normalny zvuk, podla mna to auto zacalo robit pred necelym rokom, a dovtedy to nerobilo. Mam pocit ze v lete sa to prejavuje castejsie nez v zime, ale to uz je len moj subjektivny nazor.

V uzatvorenych priestoroch so zosilenou ozvenou (garaz) je pri zastaveni vozidla pocut take kovove tuknutie zo spodku auta - toto sa mi preukazat nepodarilo, a auto to od novoty nerobievalo.

Pri akceleracii do mierneho kopca a pri prejazde medzi panelakmi (priestoroch s ozvenou) pozorujem od motorovej casti okrem zosilneneho duniveho zvuku motora pri cca 1700-2300 otackach nieco co nazvem "svišťanie", ventily to nie su ten zvuk poznam. Pisem to preto, bo to moze mat suvis. Tato zavada sa mi opat v servise este nepodarila prejavit.

Myslim si ze to bude mat nieco bud so spojkou alebo prevodovkou, nemate niekto skusenost alebo radu?

Za konstruktivne rady vopred dakujem. Za rady typu "predaj to" dakujem tiez:), ale as imi nepomozu.
Reklama
 

soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od soban »

Možno silentblok - nějaké uchycení motoru a jak se pohne o něco tukne - uvolněný výfuk - nějaká konzola?

A nebo nějaká vůle ve spojce a tam to cvakne? Dělá to při sešláplé spojce nebo puštěné nebo pořád?
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od onimko »

Moji osobni kandidati su zle skontrolovany homokineticky klb (sem tam som pri zatacani pocul mierne zapraskanie, musim to lepsie otestovat), ale myslim si ze aj spojka alebo prevodovka to moze byt. Podla servisakov spojke nic nie je, i ked som hovoril moje podozrenie ze robi nieco co nerobievala - do interieru je dost pocut uzamknutie spojky, ked pustim vysliapnutu spojku. Podla nich je to normalne, podla mna to skor do interieru az tak pocut rozhodne nebolo. Ale to je mozno ina zavada - inak neviete, ci 93kW benzin 1.6 ma dvojhmotovy alebo normalny zotrvacnik?

No a to tuknutie robi jednak pri rozbiehani, a jednak aj ked idem na dvojke, razom tomu osolim ze zvysim krutak tak pred zabratim tuk z podvozkovej alebo motorovej casti, a jednak ked pri akceleracii razom pustim plynovy pedal, rovnako tuk a potom deceleracia...
soban
***
Příspěvky: 990
Registrován: 01 dub 2013, 19:42

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od soban »

Homokinetáky by to neměly být když byly kontrolované, však skus s poloosama zatočit či mají vůli a nebo ne.

Nic jiného už mě nenapadne....
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od onimko »

Tak dnes som tuto zavadu v tom istom ervise reklamoval 3. krat. Tento krat to technik oznacil na uzamknutie diferencialu. Je to rovnake silnejsie tuknutie, ako ked na volnobehu pustim vysliapnutu spojku. Cize pri silnej akceleracii a deceleracii rovnako tukne. Myslite ze je to ono? Na moj argument, ze 30 tisic km mi to nerobilo a zrazu to pocut kontroval, ze si to holt sadlo a zrazu pustanie spojky a silnejsi zaber motora vydava zvuk.

Myslite ze je to normalne? Preberu to s garancnym technikom ci to vedia riesit a ak nie tak si myslim ze to prehlasia za vlastnost vozidla. Teda vozil som sa na vela autach, ale ziadne toto este nerobilo.

EDIT: Podla reklamacneho technika s autom nic nie je, ziadna zavada nezistena. Takze z 3 pokusov, kde kvoli rovnakej zavade dotahovali poloosy, na treti krat zistili ze ked nic nezistili, tak s autom nic nie je :-D (to bol smiech zo zufalstva)
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od jiri.vacha »

já bych to viděl na tu poloosu,prostě tisícihran na poloose je volnější a to samý v unašeči kola(v náboji) a utažení nepomůže,dosedací plocha poloosy a z druhé strany matice je malá a na ten víkon to prostě nestačí,i když to utáneš na krev,tak druhý den je to zpět,párkrát zabrzdíš motorem,párkrát rychlejš přidáš,díly se dělají s tolerancema,nikdy na přesno,no a když se ti sejdou dvě velké tolerance máš tam vůli a ta se stářím zvětšuje,a pak to takle tuká :mrgreen: ,mám to na svém trajetu,taky jsem pořád hledal,až jsem našel,levá poloosa,pravou můžu nechat volnou a netukne,levá tuká potvora.Závada to není,odbidou tě,budou se vymlouvat,to je dnešní svět :shock:
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
goli
Příspěvky: 3
Registrován: 27 říj 2012, 01:52

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od goli »

-Taky problem sa mi objavil na ix35 r.v.2011. Pri reklamacii v servise mi technik povedal ze to robí aj na inych typoch(i20, i30, elantra...) a este na to nemaju riesenie aj ked uz menili vsetky casti okolo napravy. Mne sa to zda ze to ide od kulisy alebo niektoreho silenbloku.
Ma este niekto taky problem? Ako to vyriesili v servise?
onimko
*
Příspěvky: 31
Registrován: 12 lis 2012, 15:06

Re: Ťuknutie pri akceleracii a deceleracii

Příspěvek od onimko »

goli píše:-Taky problem sa mi objavil na ix35 r.v.2011. Pri reklamacii v servise mi technik povedal ze to robí aj na inych typoch(i20, i30, elantra...) a este na to nemaju riesenie aj ked uz menili vsetky casti okolo napravy. Mne sa to zda ze to ide od kulisy alebo niektoreho silenbloku.
Ma este niekto taky problem? Ako to vyriesili v servise?
No ja s tymto problemom zatial zijem. 3x mi dotiahli poloosy, prehlasil ito za problem, a na 4. krat povedal ize to problem nie je, rovnako mi predviedli i30 ku, ktora mala najazdene 7000km, ze aj ta to robi (i ked v mensej miere) a povedali par blabolov ohladom uzavierky diferencialu, ktorym som neveril ani slova. Takze v servise to na 4. krat uz nevideli ako zavadu, ale vlastnost :-D Tiez by som to povedal na nejaky silentblok, ale tie mi uz 20x boli kontrolovane. Vymenene na aute ohladom prednej napravy mi nebolo nic. Mozno by som to laicky tipol na nejaku volu v prevodovke/spojke, ale pokial sa to rapidne nezhorsuje uz nemam nervy niekomu nieco dokazovat.
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“