i30 vs Rapid

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 173
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od msifa »

Trochu k tématu i30 vs. Rapid

Služební Octavia byla v servisu a měl jsem místo ní půjčeného rapida 1.2 TSI – 77 kW, najel jsem s ním cca 2500 km.
Tak srovnání s mojí i30:
Projev a výkon motoru nastejno - i30 má rovnoměrnější zátah v celém spektru otáček, rapid má příjemnou výkonovou špičku kolem 3 500 ot/min.
Na spotřebu vede rapid, při stejném stylu jízdy je o litr a kousíček na 100 km spořivější.
Na prostor vede naopak i30, v podélném směru je rapid s i30 srovnatelný, ale příčném směru je rapid děs a hrůza.
Kvalita interiéru – tak i30 je o něco lepší, naopak rapid má o něco lepé vyřešené ovládací prvky a hlavně parádní palubní počítač.
Jízdní vlastnosti srovnatelné, ani na horších silnicích při ostřejší jízdě není poznat u rapidu pevná zadní náprava.
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Reklama
 

mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od mmv »

msifa píše: No vidíš, já takto kupoval auto v prosinci 2015, stejné požadavky - kufr, klima a navíc tempomat - limit 300 tis. A rapid se v této konfiguraci v této ceně nedal sehnat, ve finále to bylo rozhodování mezi i30 kombi a Renaultem megane kombi.
„Prosím, Plha se hlásí!”
Plha: „Mám dotaz... jak může vědět, že mu strana bé povede zrovna tudy?”
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
runner
*
Příspěvky: 51
Registrován: 05 bře 2015, 13:18

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od runner »

no ja ho kupoval na jare 2013, a jak rikam, I30 kombi mi teda za 300 nikde nenabidli. Je fakt ze Rapid byl v te dobe slevneny a vybava navysena kvuli podpore prodeje. Ale to mi bylo jedno proc je cena takova. Dnes je to samozrejme jina a ta cena je vysoka, ale o I30 bych po procteni zdejsiho fora urcite neuvazoval.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od vorlajz »

všechny výrobky mají své problémy, je to spíš o štěstí...

co se týče Rapida, tak je to o tom, čemu dáváš přednost... taky si dovedu představit, že bych měl Rapida před barákem..., to co jezdím, bych s ním určitě odjezdil... ale i30 mi rozhodně vyhovuje víc... ;)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
runner
*
Příspěvky: 51
Registrován: 05 bře 2015, 13:18

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od runner »

jo s tim souhlasim. vsechno ma svoje... ja ho mam v podstate na jezdeni jak se rika kolem komina a zatim spokojenost.
Uživatelský avatar
vorlajz
*******
Příspěvky: 9963
Registrován: 19 srp 2012, 08:21

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od vorlajz »

já měl možnost se s Rapidem párkrát svézt a oproti i30 je užší a má podle mě horší sedačky... jinak design přístrojovky je ok, tvrdý plasty by mi vadili a má rozhodně lepší palubák... ale zase nemá atmosféru, a to byla jedna z mých podmínek při koupi auta.. :)
Hyundai Tucson 4x4 - 1.6 TGDI MHEV, N-LINE Šéďa ve Stajlu... ;) - NA CESTĚ

Hyundai i30 combi aka Mysak - 1.6 GDI, CashB ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
Hyundai i30 SW aka Mumínek - 1.6 CVVT, Bílá ve Stajlu... ;) - PRODÁNO
runner
*
Příspěvky: 51
Registrován: 05 bře 2015, 13:18

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od runner »

Je dobře, že je taková konkurence. Člověk si může vybrat co mu víc vyhovuje a hlavně jsou ceny nízko. Mě by H atmosféra vadila kvůli spotřeby. Je fakt, že ty standardní sedačky v Rapidu jsou nic moc. na druhou stranu se mi líbí místo vzadu - pro dva opravdu luxus. Rapid je sice v rade skodovek takovy chudy pribuzny k pokryti daneho segmentu levnejsim autem. zase jsem ale rad ze vychazi z nejlepsich zkusenosti... ergonomie ovladani a vubec to co v aute je - je naprosto logicke a jednoduche na ovladani... hodne blbuvzdorne. Tvrde plasty jsou mi sumak. Kdyz porovnam vlastni zkusenost a to co jsem si zde preccetl o H, musim za sebe konstatovat ze interier sice neni tak hezky, ale zase si na nic nehraje a vse mam v podstate v aute stejne jako kdyz jsem ho koupil - nic se nesoupe, neloupe atd. Jo a co me prekvapilo u Rapidu je lak, minule auto byl Rencek a ten pri kazdem zasahu dveri u nakupniho centra mel lak odreny a casto i odlouply + par drobnych promacklin do plechu. Ted nic takoveho... par zasahu uz ma, ale vse jen svrchni lak a vylesteno. Nevim jak to ma H. podelte se.
Uživatelský avatar
msifa
**
Příspěvky: 173
Registrován: 21 říj 2014, 09:03

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od msifa »

mmv píše:
msifa píše: No vidíš, já takto kupoval auto v prosinci 2015, stejné požadavky - kufr, klima a navíc tempomat - limit 300 tis. A rapid se v této konfiguraci v této ceně nedal sehnat, ve finále to bylo rozhodování mezi i30 kombi a Renaultem megane kombi.
„Prosím, Plha se hlásí!”
Plha: „Mám dotaz... jak může vědět, že mu strana bé povede zrovna tudy?”
Sorry, samozřejmě myšleno prosinec 2014 ](*,)
Hyundai i30WG, 1,6 MPI, Trikolor + komfort, satin amber
Renault Grand Modus 1,2 TCE
Škoda Octavia IV 2.0 TDI DSG (pracovní stroj)
ex-auta
Renault Espace 2.0 16V
Toyota Corolla 1,4 XLI
Citroen BX 1,4 TGE
Fiat Ritmo 2.0 - Abarth
Škoda 1100 MB
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od Hardcam »

Srovnani tehle dvou aut mi prijde trochu absurdni, at uz z hlediska motoru, moznych vybav, prostoru a nakonec i zpracovani na "pohled". Kazdy auto ma i jinou cenovou politiku a cili na jiny uzivatele.
Ono Rapidi maj taky dost much a mechanici v autorizacich je obecne povazuji za nejmene kvalitni model Skodovky ;) takovy zatykani do interieru, kdy dva mesice stary auto povypadalo jak troska z Acek po povodnich, no nic moc. To polstrovani-nepolstrovani kufru, dojem celyho interieru, kdy ani nepoznate, v jakym modelu sedite a vsechno je takovy - uzky, strohy, monotonni, doslovne levny, ne jen tak vypadajici. Tenhle topic je urazkou i30 (ktera me samotnyho nijak nebere a ma dost svyho).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od Martinsp »

Runner- A když si přečteš škoda forum o motorech (fabia , octavia), tak by jsi si auto s tsi koupil? Já tedy ne. A taky jsem dopadl jako černá ovce v rodině že jsem nekoupil auto s tsi. A jak to dopadlo? V jednom motoru chrastí a v druhém po 2 letech řetěz vyměněn. A teď mluv. Nebýt jejich poruchovosti, tak vůbec nemám problém třeba škodovku koupit.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9110
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od idam.i »

Myslím si,že turbo je proste budúcnosť.O tom bez bedaty.No viete si predstaviť keby sa aféra s TSI podarila H/KIA aký by bol z toho cirkus. :roll:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
Dalin
***
Příspěvky: 770
Registrován: 05 bře 2009, 21:09
Bydliště: Klatovy

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od Dalin »

Souhlasím s tím, že turbomotory jsou alespoň v Evropě vzhledem k emisním normám blízká budoucnost.
:hyu: /KIA se to stát nemůže protože nejdou cestou průkopníků ale spíše jako ostatní asiaté vyjma Japonců raději převezmou/zkopírují vyzkoušené věci. Je to podstatně levnější cesta ale musí se smířit z tím, že budou pořád zaostávat. Na druhé straně můžou dosahovat lepší spolehlivosti a poučovat se z chyb které udělali ti před nimi.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
abdulzabak
**
Příspěvky: 351
Registrován: 26 zář 2014, 16:52

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od abdulzabak »

tak jsem taky jel po delsi dobe Rapidem, zhruba v cene moji korejsky mr.ky a teda fakt jsem rad, ze to nemam.
Levny, ale levny interier, Skoda v nejlepsi kondici (co se tyce orezavani az na kost), jen ten pocitac je lepsi (ale vzhledem k neskutecne otresnosti :hyu: PP je lepsi jakykoliv). Plasty fuj, ve dverich tvrdy, kam sahnu neprijemny...).

Motor klasicky TSI, kdyz ji milujes neni co resit, jinak je to nizkovykonove turbo (77kW) a proste ten zatah a mrtvo je naprd. Ale s tim lehkym autem to celkem jede. Nalozeny pochybuju.

Podvozek tvrdsi, hlavne na nerovnostech nepohodlny (i30 tlumi o dva vesmiry lepe), ale docela drzi, sedacky nic moc...

Jako dostat to nekde zadarmo, tak nereknu ani popel, ale za stejny prachy co i30? To tedy ne...
i30 GDI kombi Weekend 2014 Cashmere Brown
Martinsp
****
Příspěvky: 1400
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od Martinsp »

Vždy je to o penězích. Když bude rapid za 250000 a i30 za 35000, tak si klidně rapida koupím. Tedy když mi bude velikostně stačit. Ale jelikož stojí podobně, tak není co řešit. I když by nesměl být jejich motor tak poruchový. Taky nesmí být člověk tak věrnej tý naší značce a nepodléhat tolik zastáncům koncernu a bohužel také většině. Já jsem v tomhle drobet rebel a tak se i kvůli značce se škodovákem pohádám.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Mirus30
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 04 úno 2013, 19:53
Bydliště: Litoměřice
Kontaktovat uživatele:

Re: i30 vs Rapid

Příspěvek od Mirus30 »

Dalin píše:Souhlasím s tím, že turbomotory jsou alespoň v Evropě vzhledem k emisním normám blízká budoucnost.
:hyu: /KIA se to stát nemůže protože nejdou cestou průkopníků ale spíše jako ostatní asiaté vyjma Japonců raději převezmou/zkopírují vyzkoušené věci. Je to podstatně levnější cesta ale musí se smířit z tím, že budou pořád zaostávat. Na druhé straně můžou dosahovat lepší spolehlivosti a poučovat se z chyb které udělali ti před nimi.
A je to tu zase, prukopnici od koncernu jsou strecha vesmiru, vsichni ostatni zaostavaji... :mrgreen:
i30N Performance Sport, DCT 2023
Kia Proceed GT 2021
Škoda Scala MC 1.5TSI 2020
Kia Proceed GT 2019
i40 kombi 2,0GDI 2018
i30 kombi FL 2017
i30 kombi FL 2015
i30 1,6GDI 2012
Accent 1,3 2006
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Pokec“